Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Halfwolven moeten dood

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Re: Halfwolven moeten dood

Ongelezen bericht door nyckle »

Neeltje schreef:
Cleva schreef:Meer slap blufgelul.
Niet dat ik iets anders had verwacht.
En wat denk je dat je zelf uitkraamt? Meer grote onzin heb ik nog niet gehoord.
Daar zat ik aan te denken. :-)
nyckle
Zeer actief

Joh.... Je hoeft niet direct raar te doen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Cleva schreef:Oh god. Nooit een woord met elkaar gewisseld maar omdat ze allebei een appeltje te schillen hebben zijn ze ineens de opaatjes van de muppetshow.
Hou toch je belachelijke bek. :LOL: :LOL:
Wat heeft je antwoord te maken met de discussie?? Geen beter antwoord omdat je je gelijk niet krijgt? Omdat wat je zegt niet juist is?

Gelukkig heb je het hier niet voor het zeggen en heeft iedereen, en dat is IEDEREEN die hier lid is, recht van schrijven.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Daar waar de kenners al oplossingen voor hebben aangedragen, ziet de jager slechts leeuwen en beren op het puddingbukspad.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Cleva schreef:Oh god. Nooit een woord met elkaar gewisseld maar omdat ze allebei een appeltje te schillen hebben zijn ze ineens de opaatjes van de muppetshow.
Hou toch je belachelijke bek. :LOL: :LOL:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

De hele vee sector draait al jaren met geld van de overheid , zo verstandig ondernemen is het ook niet. Misschien ook wel.
Word net gedaan of een kleine roedel wolven de hele schapenpopulatie opvreet als ze zich hier vestigen , de boeren failliet gaan en de shoarma renten niets meer voor in hun broodje hebben en spinsters en wevers nu ook maar achter de geraniums zitten te staren.

Dat ze kapot gereden kunnen worden is ook zo'n onzin verhaal liggen overal lijken aan de kant van de weg en heb nog nooit iemand gehoord dat de ree , konijn of vos hier niet op zijn plaats zit en maar moet verkassen of oprotten.
Toch maar een hek er om heen zoals de OPV.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Denk dat een boer blijer is met het inkomen dat hij uit zijn schapen krijgt als hij een foto kan sturen en een vergoeding krijgt dan dat hij ze moet invangen, vetmesten en moet hopen op een goede slachtprijs per kilo. Want even voor de sentimentele mensen, schapen gaan gewoon de kilo en wie betaald en hoe ze gedood en mishandeld worden tijdens die handel zal de gemiddelde boer BLIJKBAAR aan zijn reet roesten.

Dus stop met onzinnig sentimenteel doen daarover aub.

En Neeltje.....papegaaienvoer gesnoept? Je praat na en hebt nog nooit enige interesse in wolven gehad laat staan ook maar 1 artikel of wat dan ook daarover gelezen. Je wauwelt een beetje populair mee.
Afbeelding
Joey.K
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joey.K »

Als de wolf het hier niet naar ze zin heeft verkast hij wel weer al die drama om n wolfje
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

laeken schreef:Denk dat een boer blijer is met het inkomen dat hij uit zijn schapen krijgt als hij een foto kan sturen en een vergoeding krijgt dan dat hij ze moet invangen, vetmesten en moet hopen op een goede slachtprijs per kilo. Want even voor de sentimentele mensen, schapen gaan gewoon de kilo en wie betaald en hoe ze gedood en mishandeld worden tijdens die handel zal de gemiddelde boer BLIJKBAAR aan zijn reet roesten.

En Neeltje.....papegaaienvoer gesnoept? Je praat na en hebt nog nooit enige interesse in wolven gehad laat staan ook maar 1 artikel of wat dan ook daarover gelezen. Je wauwelt een beetje populair mee.
Jochie, denk je nu echt dat je met je achtelijke gezever iets bereikt, behalve jezelf totaal voor gek te zetten? Denk zo maar dat ik heel wat meer artikelen over wolven heb gelezen, dan dat je ooit hebt gezien. Je denkt me te kennen, maar dat lijkt me erg moeilijk door alleen mijn naam te zien op een scherm en verder 0,0 iets over me te weten. Ziek mannetje dat ben je echt.
bouvierpoedel
Zeer actief

Neeltje schreef:
laeken schreef:Denk dat een boer blijer is met het inkomen dat hij uit zijn schapen krijgt als hij een foto kan sturen en een vergoeding krijgt dan dat hij ze moet invangen, vetmesten en moet hopen op een goede slachtprijs per kilo. Want even voor de sentimentele mensen, schapen gaan gewoon de kilo en wie betaald en hoe ze gedood en mishandeld worden tijdens die handel zal de gemiddelde boer BLIJKBAAR aan zijn reet roesten.

Jochie, denk je nu echt dat je met je achtelijke gezever iets bereikt, behalve jezelf totaal voor gek te zetten? Denk zo maar dat ik heel wat meer artikelen over wolven heb gelezen, dan dat je ooit hebt gezien. Je denkt me te kennen, maar dat lijkt me erg moeilijk door alleen mijn naam te zien op een scherm en verder 0,0 iets over me te weten. Ziek mannetje dat ben je echt.
Geloof dat zijn studie in die richting ligt Neel.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Ik heb helemaal geen zin om erover te kiften en te ruzieën :19:
Oh ga je nu lekker dwars liggen. :hmmm:
Je maakt maar zin want je weet hoeveel leed er met roodkapje is gebeurt. :ugh:
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

bouvierpoedel schreef:
Neeltje schreef:

Geloof dat zijn studie in die richting ligt Neel.
Ja, maar daar worden die boeken van Charles Perrault niet gebruikt.
laeken
Zeer actief

Neeltje schreef:

Nu doe je precies wat je mij kwalijk neemt. Wat maakt je nu beter dan waar je mij van meent te moeten betichten?
Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Wat maakt het uit als er een roedel wolven naar Nederland komt? Ik snap het niet zo, ze wachten heus niet in de bosjes om je te bespringen. Nu moeten jagers (en nee ik bedoel geen wapengeile kijk eens ik kan van 300m een hert schieten) de populatie in stand houden. Zou veel beter zijn als er een paar wolven ronrennen en die lossen dat op. Dat onder de auto rennen gebeurt net als de dassen en vossen dat doen, maar heus niet massaal en er zitten echt een paar slimmerds bij die het niet doen.
Wat een drama altijd echt, zoals eerder iemand zei zolang ze de kat niet uit de vensterbank plukken.

Je kan wel hele doemscenarios gaan verzinnen maar feit Is die dieren hebben Nederland op hun route liggen tja dan zijn ze er, en over een paar jaar zijn ze misschien weer ergens anders.

En als ze hier en daar een schaap pakken ja dat Is klote maar zielig voor het schaap nee. De meeste boeren zien hun vee niet als dieren en zijn er ook niet goed voor. Geld op poten dat Is wat ze zien. En ja er zullen 1 of 2 boeren bij zitten die het anders zien maar That's it. Ik heb op Veel boerderijen gewerkt en de nodige discussies gehad omdat ik het er niet mee eens Was.
Zielig is hoe de dieren vervoerd worden, zielig zijn de koeien in die massastallen die nooit buiten lopen, zielig zijn de kalven die bij de moeder worden weggesleurd na geboorte. Veel zieliger dan een schaap dat word gedood Door een wolf.

Ik zou me eerst druk maken om andere dingen die er aan de hand zijn en dan eens om een paar wolven die een kijkje komen nemen.

Met het honden kruisen met wolven ja het Is helaas een hype geworden, maar er zijn ook goede resultaten mee behaald alleen die mensen spuien er niet over omdat ze niet wouden dat elke gek fikkie nu met een wolf kruist. Helaas Is dat wat nu gebeurt.

Edit; ik bedoel niet dat deze kruisingen dan maar in het wild moeten rond rennen want dat Is idd niet de bedoeling. Zoals eerder in dit topic Is beschreven.
En met de wilde half hond half wolf kruising denk ik idd dat je ze beter kunt laten inslapen. Met castreren en uitzetten los je nog het probleem niet op dat ze naar mensen toegaan met alle gevolgen. Als ze een kleuter een hap uit de dikke beentjes bijten ofzo Is ook niet echt handig.
Dan heb je nog de optie om ze in gevangenschap te houden, vraag Is waar dan en worden ze daar gelukkig van?
inslapen word altijd gezien als een taboe alles moet maar gered worden hond heeft kanker hup chemo erin, dat het dier er doodziek van word laten We maar even achterwege. Inslapen Is humaan is pijnloos en soms echt het beste.
bouvierpoedel
Zeer actief

Jammer maar moeten ze ook maar niet de domste vooruit sturen als scout :mann:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:
Jammer maar moeten ze ook maar niet de domste vooruit sturen als scout :mann:
:engel: Zo'n dier dat het moet hebben van rondtrekken op zoek naar prooi, die gaan het hier gewoon niet redden.
Daar gebeurt hetzelfde mee als met jonge vossen die op zoek gaan naar nieuw territorium. Het meeste eindigt plat.
Laat ze het zelf maar uitvogelen , niet alles zal kapot gereden worden.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Kloosterhaar ligt hier vlakbij. Het was een reu van drie jaar oud. Zonde.

Maar het aanrijden direct al bij de grens, toont maar weer aan dat we een overbevolkt prut landje hebben waar geen plaats is voor groot wild en natuur.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
iones schreef:Kloosterhaar ligt hier vlakbij. Het was een reu van drie jaar oud. Zonde.

Maar het aanrijden direct al bij de grens, toont maar weer aan dat we een overbevolkt prut landje hebben waar geen plaats is voor groot wild en natuur.
We hebben best plek voor groot wild. Kijk naar de edelherten. Maar die hebben een vast territorium.
En ook de hond geen vlees meer geven of ontwormen en ontvlooien.
Flikker de ratten/muizenvallen dan ook maar in de kliko.
laeken
Zeer actief

iones schreef:Kloosterhaar ligt hier vlakbij. Het was een reu van drie jaar oud. Zonde.

Daar denkt het wild zelf gelukkig anders over. Voorlopig loopt die wolf in de Veluwe nog steeds vrolijk rond. Als deze reu erbij was gekomen en die op de Veluwe een teef is had je kunnen lachen. Eerste nest wolven in Nederland na lange tijd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Bij mij achter lopen wilde damherten trouwens. Zie er wel eens een achter het huis. Op een paar kilometer van Nijmegen dus en dat naast zwijnen, reeën, edelherten, dassen, vossen en wasbeerhonden....
Verder sterft het van de wegen en het verkeer. Niet elk dier loopt onder de auto dus.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

laeken schreef:

Daar denkt het wild zelf gelukkig anders over. Voorlopig loopt die wolf in de Veluwe nog steeds vrolijk rond. Als deze reu erbij was gekomen en die op de Veluwe een teef is had je kunnen lachen. Eerste nest wolven in Nederland na lange tijd.
Eens...
Iones,je weet zelf hoe je woont en hoe dat gebied erbij ligt.

"Toevallig" was dit mannetje meteen de lul op die weg , maar had hij iets afgeweken en gekozen voor bos en veld dan kan hij tot Zwolle zo doorhobbelen hoor.
En dan is het even zoeken en kijken, maar nog een paar kilometertjes en staat bij Nunspeet te koekeloeren.

JUIST het gebied bij Bruine Haar en Kloosterhaar is redelijk wijds...

Ik kan niet in het hoofd van die wolven kijken, en het is idd jammer dat hij meteen dood gereden is.
Als hij uit Duitsland kwam kan ik me niet voorstellen dat hij daar alleen maar door veld en bos liep en JUIST bij het oversteken van de grens ineens besloot dat de weg ook wel een goed idee was.
Als je daar de grens overgaat is er ook verkeer, hij had daar net zo goed doodgereden kunnen worden.

Ik vind de conclusie dat hier geen plek voor de wolf is - omdat we dichtbevolkt zijn - blah - en dit het bewijs omdat hij krap over de grens aangereden werd - te kort door de bocht in elk geval.
Noord Oost Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland...
Is gewoon niet dichtbevolkt, klaar.
iones
Zeer actief

Nanna schreef:

We hebben best plek voor groot wild. Kijk naar de edelherten. Maar die hebben een vast territorium.
Op de Veluwe, en alleen daar. Ja, en de Oostvaarderplassen waar ze jaarlijks omkomen van de honger.

Maar voor wolven is hier geen plaats. Die blijven niet op de plek zoals edelherten. Daarnaast wordt op de Veluwe een aantal elk jaar in de jacht doodgeschoten, wat ik persoonlijk humaner vind dan ze om te laten komen door honger.

Wolven gaan rondtrekken. Dan worden ze aangereden, net als everzwijnen. En mensen zijn al bang voor honden want die moeten overal aangelijnd. Zullen we het maar niet meer over wolven hebben..... Voor herten zijn mensen niet bang.
Cleva schreef:
Als wolven in noordwest Duitsland kunnen overleven dan kunnen ze dat ook in Nederland.
Niet overal in Nederland maar ze kunnen ook niet overal in Zweden overleven.
Hier net over de grens in Duitsland is al zoveel méér bosgebied! Zoveel natuurgebied waar je niemand tegen komt als je gaat wandelen, i.t.t. de natuurgebieden in Nederland. En veel bosgebieden in Duitsland zijn zelfs niet eens wandelpaden. Geen behoefte aan. Bosgebied genoeg om te wandelen. Ik heb het nu over regio Itterbeck/Uelsen.

Iedereen denkt nu misschien dat ik tegen wolven ben, maar ik vind wolven juist fantastisch. En daarom zou ik liever willen dat ze hier wegbleven, omdat ze een hoop shit bespaard blijft. Door de eeuwen heen heeft de mens aangetoond niet met wolven te kunnen samenleven, en de wolf achtervolgd en uitgeroeid. Ik denk niet dat de mens veel beter geworden is.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

En nummer 3 binnen 2 jaar dood gereden, de experts hier weten het weer beter natuurlijk...... ja hoor plek genoeg hier hier in een mooie natuurlijke omgeving..................... :oohja:

Ook leuke trofee voor een jager, reken maar dat die ook actief gaan worden ............
nyckle
Zeer actief

Rocco schreef:En nummer 3 binnen 2 jaar dood gereden, de experts hier weten het weer beter natuurlijk...... ja hoor plek genoeg hier hier in een mooie natuurlijke omgeving..................... :oohja:

Ook leuke trofee voor een jager, reken maar dat die ook actief gaan worden ............
Reken daar maar niet op.
laeken
Zeer actief

Rocco schreef:En nummer 3 binnen 2 jaar dood gereden, de experts hier weten het weer beter natuurlijk...... ja hoor plek genoeg hier hier in een mooie natuurlijke omgeving..................... :oohja:

Weet je hoeveel reeën doodgereden worden als ze verdreven worden? Waar het om gaat is dat de dieren een woongebied moeten vinden. Eenmaal rust is alles anders.
Afbeelding
iones
Zeer actief

laeken schreef:
Weet je hoeveel reeën doodgereden worden als ze verdreven worden? Waar het om gaat is dat de dieren een woongebied moeten vinden. Eenmaal rust is alles anders.
Het meeste wild, hazen, konijnen, everzwijnen etc, komt niet om door de jacht, maar door het verkeer. En dat lijkt mij een rottere manier om om te komen dan door de kogel. Toch is hier populair om tegen de jacht te zijn, en jezelf intussen vol te schrokken met bioindustrie vlees.

Wild afschot is een beetje een keuze van het minste kwaad. Het alternatief is erger: doodhongeren, of doodgereden worden.

Dieren moeten een woongebied vinden. Maar woongebieden kunnen ook vol raken en dan gaan ze door met trekken. Of ze worden afgeschoten. Een van de twee. Rust is altijd maar betrekkelijk. Nederland is te klein voor wolven. Immers,

............
Dat zegt toch wel iets?
Cleva schreef:
iones schreef:

Waarom zeggen jullie dat steeds?
Het feit dat wolven minder honkvast zijn maakt de overlevingskansen juist groter.
Juist niet. De gebieden hier zijn doorZEEFT van autowegen. Ze lopen meer risico om om te komen in het verkeer. Dat is toch wat er gebeurt?

En voor everzwijnen en reeen geldt dit ook. Die worden ook veelvuldig aangereden.
Laatst gewijzigd door iones op 14 nov 2017 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
nyckle
Zeer actief

laeken schreef:

Niet in Nederland.
bouvierpoedel
Zeer actief

Wolven kunnen dat zelf redelijk inschatten waar ze hun kamp willen opslaan met redelijk succes . Word het niets zijn ze ook weer weg of dood.
Zo werkt de natuur.
Lekker laten gaan . Honden en katten worden ook dood gereden en is ook geen reden om ze niet meer te houden.
laeken
Zeer actief

We gaan toch hoop ik niet preventief dieren doden omdat ze anders onder de auto komen mag ik hopen? Hier liggen veel dode reeën naast de weg. Dat zijn vaak de jonge mannetjes die tijdens de paartijd verdreven worden en gaan rondrennen omdat ze bij geen enkele bok in het territorium mogen komen. Er lopen hier echter ook geiten en damherten die ik al jaren "ken" en die nooit overreden worden.

Natuurlijk gaan wolven in Nederland doodgereden worden. Nu en als ze hier geboren worden ook. Dat geldt voor elk dier dat rondloopt. Egels worden ook verkeer gereguleerd. Idem otters en dassen.
Maar dat wil niet zeggen dat er geen dassen in Nederland horen of leven.

Wolven zullen hier niet sterven van de honger al doen mensen dat zo voorkomen. Wolven komen uit Duitsland maar zijn dan niet ineens Nederlands. Ze breiden gewoon hun gebied uit en lopen evt gewoon weer terug. Beter gezegd, wat mij betreft komen er geen wolven voor in Nederland maar in West Europa. Soms lopen ze ook door Nederland. En wie weet jonge er ooit een paartje ergens. Bv daar waar ze hun territorium half in Nederland en half in Duitsland hebben. Want dat kan ook allemaal nog hé?

Het is niet zwart wit nl.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Wij moeten niet vergeten dat Europese wolven niet hetzelfde zijn als die uit Noord Amerika. Europese wolven leven meer in paren en solo en vangen ook vaak kleiner wild. Een wolf eet ook muizen en konijn dus het beeld van roedels die buffels neerhalen is niet wat je hier moet verwachten van de wolf.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”