Daar zat ik aan te denken.Neeltje schreef:En wat denk je dat je zelf uitkraamt? Meer grote onzin heb ik nog niet gehoord.Cleva schreef:Meer slap blufgelul.
Niet dat ik iets anders had verwacht.

Moderator: moderatorteam
Daar zat ik aan te denken.Neeltje schreef:En wat denk je dat je zelf uitkraamt? Meer grote onzin heb ik nog niet gehoord.Cleva schreef:Meer slap blufgelul.
Niet dat ik iets anders had verwacht.
Wat heeft je antwoord te maken met de discussie?? Geen beter antwoord omdat je je gelijk niet krijgt? Omdat wat je zegt niet juist is?Cleva schreef:Oh god. Nooit een woord met elkaar gewisseld maar omdat ze allebei een appeltje te schillen hebben zijn ze ineens de opaatjes van de muppetshow.
Hou toch je belachelijke bek.![]()
Cleva schreef:Oh god. Nooit een woord met elkaar gewisseld maar omdat ze allebei een appeltje te schillen hebben zijn ze ineens de opaatjes van de muppetshow.
Hou toch je belachelijke bek.![]()
Jochie, denk je nu echt dat je met je achtelijke gezever iets bereikt, behalve jezelf totaal voor gek te zetten? Denk zo maar dat ik heel wat meer artikelen over wolven heb gelezen, dan dat je ooit hebt gezien. Je denkt me te kennen, maar dat lijkt me erg moeilijk door alleen mijn naam te zien op een scherm en verder 0,0 iets over me te weten. Ziek mannetje dat ben je echt.laeken schreef:Denk dat een boer blijer is met het inkomen dat hij uit zijn schapen krijgt als hij een foto kan sturen en een vergoeding krijgt dan dat hij ze moet invangen, vetmesten en moet hopen op een goede slachtprijs per kilo. Want even voor de sentimentele mensen, schapen gaan gewoon de kilo en wie betaald en hoe ze gedood en mishandeld worden tijdens die handel zal de gemiddelde boer BLIJKBAAR aan zijn reet roesten.
Dus stop met onzinnig sentimenteel doen daarover aub.
En Neeltje.....papegaaienvoer gesnoept? Je praat na en hebt nog nooit enige interesse in wolven gehad laat staan ook maar 1 artikel of wat dan ook daarover gelezen. Je wauwelt een beetje populair mee.
Geloof dat zijn studie in die richting ligt Neel.Neeltje schreef:Jochie, denk je nu echt dat je met je achtelijke gezever iets bereikt, behalve jezelf totaal voor gek te zetten? Denk zo maar dat ik heel wat meer artikelen over wolven heb gelezen, dan dat je ooit hebt gezien. Je denkt me te kennen, maar dat lijkt me erg moeilijk door alleen mijn naam te zien op een scherm en verder 0,0 iets over me te weten. Ziek mannetje dat ben je echt.laeken schreef:Denk dat een boer blijer is met het inkomen dat hij uit zijn schapen krijgt als hij een foto kan sturen en een vergoeding krijgt dan dat hij ze moet invangen, vetmesten en moet hopen op een goede slachtprijs per kilo. Want even voor de sentimentele mensen, schapen gaan gewoon de kilo en wie betaald en hoe ze gedood en mishandeld worden tijdens die handel zal de gemiddelde boer BLIJKBAAR aan zijn reet roesten.
En Neeltje.....papegaaienvoer gesnoept? Je praat na en hebt nog nooit enige interesse in wolven gehad laat staan ook maar 1 artikel of wat dan ook daarover gelezen. Je wauwelt een beetje populair mee.
Oh ga je nu lekker dwars liggen.Nanna schreef:Ik heb helemaal geen zin om erover te kiften en te ruzieën
Ja, maar daar worden die boeken van Charles Perrault niet gebruikt.bouvierpoedel schreef:Geloof dat zijn studie in die richting ligt Neel.Neeltje schreef:Jochie, denk je nu echt dat je met je achtelijke gezever iets bereikt, behalve jezelf totaal voor gek te zetten? Denk zo maar dat ik heel wat meer artikelen over wolven heb gelezen, dan dat je ooit hebt gezien. Je denkt me te kennen, maar dat lijkt me erg moeilijk door alleen mijn naam te zien op een scherm en verder 0,0 iets over me te weten. Ziek mannetje dat ben je echt.laeken schreef:Denk dat een boer blijer is met het inkomen dat hij uit zijn schapen krijgt als hij een foto kan sturen en een vergoeding krijgt dan dat hij ze moet invangen, vetmesten en moet hopen op een goede slachtprijs per kilo. Want even voor de sentimentele mensen, schapen gaan gewoon de kilo en wie betaald en hoe ze gedood en mishandeld worden tijdens die handel zal de gemiddelde boer BLIJKBAAR aan zijn reet roesten.
Nu doe je precies wat je mij kwalijk neemt. Wat maakt je nu beter dan waar je mij van meent te moeten betichten?Neeltje schreef:Jochie, denk je nu echt dat je met je achtelijke gezever iets bereikt, behalve jezelf totaal voor gek te zetten? Denk zo maar dat ik heel wat meer artikelen over wolven heb gelezen, dan dat je ooit hebt gezien. Je denkt me te kennen, maar dat lijkt me erg moeilijk door alleen mijn naam te zien op een scherm en verder 0,0 iets over me te weten. Ziek mannetje dat ben je echt.laeken schreef:Denk dat een boer blijer is met het inkomen dat hij uit zijn schapen krijgt als hij een foto kan sturen en een vergoeding krijgt dan dat hij ze moet invangen, vetmesten en moet hopen op een goede slachtprijs per kilo. Want even voor de sentimentele mensen, schapen gaan gewoon de kilo en wie betaald en hoe ze gedood en mishandeld worden tijdens die handel zal de gemiddelde boer BLIJKBAAR aan zijn reet roesten.
Jammer maar moeten ze ook maar niet de domste vooruit sturen als scoutNanna schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/1158358 ... oosterhaar
Laat ze het zelf maar uitvogelen , niet alles zal kapot gereden worden.Nanna schreef:bouvierpoedel schreef:Jammer maar moeten ze ook maar niet de domste vooruit sturen als scoutNanna schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/1158358 ... oosterhaarZo'n dier dat het moet hebben van rondtrekken op zoek naar prooi, die gaan het hier gewoon niet redden.
Daar gebeurt hetzelfde mee als met jonge vossen die op zoek gaan naar nieuw territorium. Het meeste eindigt plat.
En ook de hond geen vlees meer geven of ontwormen en ontvlooien.Nanna schreef:We hebben best plek voor groot wild. Kijk naar de edelherten. Maar die hebben een vast territorium.iones schreef:Kloosterhaar ligt hier vlakbij. Het was een reu van drie jaar oud. Zonde.
Maar het aanrijden direct al bij de grens, toont maar weer aan dat we een overbevolkt prut landje hebben waar geen plaats is voor groot wild en natuur.
Daar denkt het wild zelf gelukkig anders over. Voorlopig loopt die wolf in de Veluwe nog steeds vrolijk rond. Als deze reu erbij was gekomen en die op de Veluwe een teef is had je kunnen lachen. Eerste nest wolven in Nederland na lange tijd.iones schreef:Kloosterhaar ligt hier vlakbij. Het was een reu van drie jaar oud. Zonde.
Maar het aanrijden direct al bij de grens, toont maar weer aan dat we een overbevolkt prut landje hebben waar geen plaats is voor groot wild en natuur.
Eens...laeken schreef:Daar denkt het wild zelf gelukkig anders over. Voorlopig loopt die wolf in de Veluwe nog steeds vrolijk rond. Als deze reu erbij was gekomen en die op de Veluwe een teef is had je kunnen lachen. Eerste nest wolven in Nederland na lange tijd.iones schreef:Kloosterhaar ligt hier vlakbij. Het was een reu van drie jaar oud. Zonde.
Op de Veluwe, en alleen daar. Ja, en de Oostvaarderplassen waar ze jaarlijks omkomen van de honger.Nanna schreef:We hebben best plek voor groot wild. Kijk naar de edelherten. Maar die hebben een vast territorium.iones schreef:Kloosterhaar ligt hier vlakbij. Het was een reu van drie jaar oud. Zonde.
Hier net over de grens in Duitsland is al zoveel méér bosgebied! Zoveel natuurgebied waar je niemand tegen komt als je gaat wandelen, i.t.t. de natuurgebieden in Nederland. En veel bosgebieden in Duitsland zijn zelfs niet eens wandelpaden. Geen behoefte aan. Bosgebied genoeg om te wandelen. Ik heb het nu over regio Itterbeck/Uelsen.Cleva schreef:
Als wolven in noordwest Duitsland kunnen overleven dan kunnen ze dat ook in Nederland.
Niet overal in Nederland maar ze kunnen ook niet overal in Zweden overleven.
Reken daar maar niet op.Rocco schreef:En nummer 3 binnen 2 jaar dood gereden, de experts hier weten het weer beter natuurlijk...... ja hoor plek genoeg hier hier in een mooie natuurlijke omgeving.....................
Ook leuke trofee voor een jager, reken maar dat die ook actief gaan worden ............
Weet je hoeveel reeën doodgereden worden als ze verdreven worden? Waar het om gaat is dat de dieren een woongebied moeten vinden. Eenmaal rust is alles anders.Rocco schreef:En nummer 3 binnen 2 jaar dood gereden, de experts hier weten het weer beter natuurlijk...... ja hoor plek genoeg hier hier in een mooie natuurlijke omgeving.....................
Ook leuke trofee voor een jager, reken maar dat die ook actief gaan worden ............
Het meeste wild, hazen, konijnen, everzwijnen etc, komt niet om door de jacht, maar door het verkeer. En dat lijkt mij een rottere manier om om te komen dan door de kogel. Toch is hier populair om tegen de jacht te zijn, en jezelf intussen vol te schrokken met bioindustrie vlees.laeken schreef:
Weet je hoeveel reeën doodgereden worden als ze verdreven worden? Waar het om gaat is dat de dieren een woongebied moeten vinden. Eenmaal rust is alles anders.
Dat zegt toch wel iets?Rocco schreef:En nummer 3 binnen 2 jaar dood gereden, de experts hier weten het weer beter natuurlijk...... ja hoor plek genoeg hier hier in een mooie natuurlijke omgeving.....................
............
Juist niet. De gebieden hier zijn doorZEEFT van autowegen. Ze lopen meer risico om om te komen in het verkeer. Dat is toch wat er gebeurt?Cleva schreef:iones schreef:
Waarom zeggen jullie dat steeds?
Het feit dat wolven minder honkvast zijn maakt de overlevingskansen juist groter.
Niet in Nederland.laeken schreef:Weet je hoeveel reeën doodgereden worden als ze verdreven worden? Waar het om gaat is dat de dieren een woongebied moeten vinden. Eenmaal rust is alles anders.Rocco schreef:En nummer 3 binnen 2 jaar dood gereden, de experts hier weten het weer beter natuurlijk...... ja hoor plek genoeg hier hier in een mooie natuurlijke omgeving.....................