De bel gaat:
- Jura blaft
- Mahru luistert
Ik doe de deur open en de kindjes gaan zingen:
- Jura is stil en kwispelt blij
- Mahru gromt zachtjes uit ongenoegen

Hoe gaat het bij jullie?
Een paar jaar geleden met alleen Jura:

Moderator: moderatorteam
goed idee!basil schreef:Ik heb een briefje op de deur met liever niet aanbellen, pak gerust snoepjes en een bak met zakjes snoep erbij. Gelukkig kan iedereen lezen
Ooohh, die laatste fotorunninggirl schreef:
Oh ik vind dit juist niks christelijks hebben. Lampionnetjes knutselen en in het donker buiten lopen vinden die kleintjes echt prachtig.Cleva schreef:Ik heb sowieso geen bel, daar heb ik honden voor.
Ik zou ook niet open doen als ik wist dat het daarom ging. Snoep heb ik toch niet en ik hou niet van geklooi aan de deur. Ik zou niet weten waarom ik bedelende kinderen om een christelijke feestdag minder vervelend zou vinden dan jehova's. Ga dat gewoon even zelf voor je eigen kinderen regelen.
Oh kijk haar zwaaien op foto twee!!runninggirl schreef:Zo gaat dat hier met Sint Maarten:
De bel gaat:
- Jura blaft
- Mahru luistert
Ik doe de deur open en de kindjes gaan zingen:
- Jura is stil en kwispelt blij
- Mahru gromt zachtjes uit ongenoegen
![]()
Hoe gaat het bij jullie?
Die minikindjes vind ik zo leuk. Zo net eentje in princessenjurk. Ze durfde niet te zingen, alleen bij mensen die ze kent. Maar ze hoefde ook geen snoep of mandarijn. "Heb ik al!"Ptje schreef:Net maar 2keer gebeld gevolgd door 2 hysterisch blaffende honden, eerst stil zien te krijgen en dan open doen.
Eerst de oudste dochter van mijn ex, toen een jongetje met een minimeisje wat blijmoedig met haar roze tasje stond te zwaaien.
Heb ze beide maar een flinke handvol gegeven, heb het idee dat het elk jaar minder wordt.
Dat soort generaliserende opmerkingen mag je lekker in een ander topic maken. Hier graag alleen Sint Maarten gezelligheid.Wolfsblut schreef:Ik betwijfel of de kinderen nog langs de deuren komen. Ik heb ze al twee jaar niet meer gezien. De laatste keer kwamen ze uit pure noodzaak aan de deuren vergezeld van hun ouders nadat een groepje kinderen door "medelandertjes" beroofd werd van hun snoep en geld. Langzaam maar zeker wordt onze cultuur afgebroken. Jammer is dat.
Wat gek dat ze bij jou niet aan de deur komen.Wolfsblut schreef:Ik betwijfel of de kinderen nog langs de deuren komen. Ik heb ze al twee jaar niet meer gezien. De laatste keer kwamen ze uit pure noodzaak aan de deuren vergezeld van hun ouders nadat een groepje kinderen door "medelandertjes" beroofd werd van hun snoep en geld. Langzaam maar zeker wordt onze cultuur afgebroken. Jammer is dat.
Nouja zeg. Hier pakken denk ik 1 op de 4 toch zeker een mandarijn in plaats van snoep of chocolade.Alex schreef:Wat gek dat ze bij jou niet aan de deur komen.Wolfsblut schreef:Ik betwijfel of de kinderen nog langs de deuren komen. Ik heb ze al twee jaar niet meer gezien. De laatste keer kwamen ze uit pure noodzaak aan de deuren vergezeld van hun ouders nadat een groepje kinderen door "medelandertjes" beroofd werd van hun snoep en geld. Langzaam maar zeker wordt onze cultuur afgebroken. Jammer is dat.
Wij wisten niet eens dat het St Maarten was, laat staan dat het gevierd werd. We hadden toevallig een hele kist mandarijnen staan en die hebben we maar uitgedeeld. Tot grote teleurstelling van sommige moeders
Geloof niet dat St Maarten zo bij onze cultuur hoorde. Alhoewel het is al een bij elkaar geraapt zooitje met gejatte onderwerpen en onderdelen vanuit andere culturen . Net als delfsblauw , tulpen en nootmuskaat.Wolfsblut schreef:Ik betwijfel of de kinderen nog langs de deuren komen. Ik heb ze al twee jaar niet meer gezien. De laatste keer kwamen ze uit pure noodzaak aan de deuren vergezeld van hun ouders nadat een groepje kinderen door "medelandertjes" beroofd werd van hun snoep en geld. Langzaam maar zeker wordt onze cultuur afgebroken. Jammer is dat.
Ja, de kinderen vinden het leuk, hoor. Er zitten ook nog takjes en blaadjes aan namelijkrunninggirl schreef:Nouja zeg. Hier pakken denk ik 1 op de 4 toch zeker een mandarijn in plaats van snoep of chocolade.Alex schreef:Wat gek dat ze bij jou niet aan de deur komen.Wolfsblut schreef:Ik betwijfel of de kinderen nog langs de deuren komen. Ik heb ze al twee jaar niet meer gezien. De laatste keer kwamen ze uit pure noodzaak aan de deuren vergezeld van hun ouders nadat een groepje kinderen door "medelandertjes" beroofd werd van hun snoep en geld. Langzaam maar zeker wordt onze cultuur afgebroken. Jammer is dat.
Wij wisten niet eens dat het St Maarten was, laat staan dat het gevierd werd. We hadden toevallig een hele kist mandarijnen staan en die hebben we maar uitgedeeld. Tot grote teleurstelling van sommige moeders
Ohhhh ja dat is wel bonus!Alex schreef: Ja, de kinderen vinden het leuk, hoor. Er zitten ook nog takjes en blaadjes aan namelijk
Ik generaliseer niet, ik constateerde slechts feiten en gaf daarmee een antwoord op jouw vraag: " Hoe gaat het bij jullie?"runninggirl schreef:Dat soort generaliserende opmerkingen mag je lekker in een ander topic maken. Hier graag alleen Sint Maarten gezelligheid.Wolfsblut schreef:Ik betwijfel of de kinderen nog langs de deuren komen. Ik heb ze al twee jaar niet meer gezien. De laatste keer kwamen ze uit pure noodzaak aan de deuren vergezeld van hun ouders nadat een groepje kinderen door "medelandertjes" beroofd werd van hun snoep en geld. Langzaam maar zeker wordt onze cultuur afgebroken. Jammer is dat.![]()
Dat snoepjatten wordt al heel lang gedaan hoor, wij wisten ook precies welke bovenbouwjongens je bij uit de buurt moest blijven.
Het gaat niet alleen om mij Thom. Het gaat om een hele wijk waar de kinderen niet meer langs de deuren gaan.thom schreef:Hier vieren ze het niet, dus ook geen bel.
@WB, niet zo gek dat er bij jou al 2 jaar geen kinderen meer aanbellen, ik zou het als ouder ook niet toestaan bij jou aan te bellen. (als ik kinderen zou hebben. Maar ook mijn kleindochters niet, die zijn niet helemaal lelieblank namelijk)
Wolfsblut schreef:Het gaat niet alleen om mij Thom. Het gaat om een hele wijk waar de kinderen niet meer langs de deuren gaan.thom schreef:Hier vieren ze het niet, dus ook geen bel.
@WB, niet zo gek dat er bij jou al 2 jaar geen kinderen meer aanbellen, ik zou het als ouder ook niet toestaan bij jou aan te bellen. (als ik kinderen zou hebben. Maar ook mijn kleindochters niet, die zijn niet helemaal lelieblank namelijk)