Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sint Maarten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Sint Maarten

Ongelezen bericht door runninggirl »

Zo gaat dat hier met Sint Maarten:
De bel gaat:
- Jura blaft
- Mahru luistert

Ik doe de deur open en de kindjes gaan zingen:
- Jura is stil en kwispelt blij
- Mahru gromt zachtjes uit ongenoegen

:engel:

Hoe gaat het bij jullie?

Een paar jaar geleden met alleen Jura:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Re: Sint Maarten

Ongelezen bericht door fenneke »

Bij de eerste bel ging buster nog te keer , net zoals anders als er eens sporadisch wordt aangebeld :mrgreen:

Nu na een keer of 10 is het een keer aanslaan en dan over .
T zijn allemaal bekende kindjes dus dat is leuk :cheer:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

basil schreef:Ik heb een briefje op de deur met liever niet aanbellen, pak gerust snoepjes en een bak met zakjes snoep erbij. Gelukkig kan iedereen lezen :D
goed idee!
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

runninggirl schreef:
Afbeelding
Ooohh, die laatste foto :I:
runninggirl
Zeer actief

Cleva schreef:Ik heb sowieso geen bel, daar heb ik honden voor.

Ik zou ook niet open doen als ik wist dat het daarom ging. Snoep heb ik toch niet en ik hou niet van geklooi aan de deur. Ik zou niet weten waarom ik bedelende kinderen om een christelijke feestdag minder vervelend zou vinden dan jehova's. Ga dat gewoon even zelf voor je eigen kinderen regelen.
Oh ik vind dit juist niks christelijks hebben. Lampionnetjes knutselen en in het donker buiten lopen vinden die kleintjes echt prachtig.
Heel vroeger, heb ik zelf ook met mn zusje gelopen. Waren er ook mensen die 5 gulden gaven. En anderen een dubbeltje. Mooi toch. :lol1:
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

runninggirl schreef:Zo gaat dat hier met Sint Maarten:
De bel gaat:
- Jura blaft
- Mahru luistert

Ik doe de deur open en de kindjes gaan zingen:
- Jura is stil en kwispelt blij
- Mahru gromt zachtjes uit ongenoegen

:engel:

Hoe gaat het bij jullie?

Afbeelding
Oh kijk haar zwaaien op foto twee!!

Hier geen St. Maarten, maar vandaag begint wel het carnaval weer, dus vanavond laat weer allemaal dronkenlappen op straat...
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Net maar 2keer gebeld gevolgd door 2 hysterisch blaffende honden, eerst stil zien te krijgen en dan open doen.
Eerst de oudste dochter van mijn ex, toen een jongetje met een minimeisje wat blijmoedig met haar roze tasje stond te zwaaien.
Heb ze beide maar een flinke handvol gegeven, heb het idee dat het elk jaar minder wordt.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nou hier in de omgeving wonen geen kleine kindjes meer, en dat is best jammer vind ik vond het altijd wel gezellig..... en je kunt kindjes die komen zingen 1 dag in het jaar, die vast ligt en iedereen weet dat, het niet niet vergelijken met Jehova getuigen, die komen altijd ongelegen lijkt het wel
runninggirl
Zeer actief

Ptje schreef:Net maar 2keer gebeld gevolgd door 2 hysterisch blaffende honden, eerst stil zien te krijgen en dan open doen.
Eerst de oudste dochter van mijn ex, toen een jongetje met een minimeisje wat blijmoedig met haar roze tasje stond te zwaaien.
Heb ze beide maar een flinke handvol gegeven, heb het idee dat het elk jaar minder wordt.
Die minikindjes vind ik zo leuk. Zo net eentje in princessenjurk. Ze durfde niet te zingen, alleen bij mensen die ze kent. Maar ze hoefde ook geen snoep of mandarijn. "Heb ik al!" :I:
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik betwijfel of de kinderen nog langs de deuren komen. Ik heb ze al twee jaar niet meer gezien. De laatste keer kwamen ze uit pure noodzaak aan de deuren vergezeld van hun ouders nadat een groepje kinderen door "medelandertjes" beroofd werd van hun snoep en geld. Langzaam maar zeker wordt onze cultuur afgebroken. Jammer is dat.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
runninggirl
Zeer actief

Wolfsblut schreef:Ik betwijfel of de kinderen nog langs de deuren komen. Ik heb ze al twee jaar niet meer gezien. De laatste keer kwamen ze uit pure noodzaak aan de deuren vergezeld van hun ouders nadat een groepje kinderen door "medelandertjes" beroofd werd van hun snoep en geld. Langzaam maar zeker wordt onze cultuur afgebroken. Jammer is dat.
Dat soort generaliserende opmerkingen mag je lekker in een ander topic maken. Hier graag alleen Sint Maarten gezelligheid. :neenee:

Dat snoepjatten wordt al heel lang gedaan hoor, wij wisten ook precies welke bovenbouwjongens je bij uit de buurt moest blijven. ;)
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

Wolfsblut schreef:Ik betwijfel of de kinderen nog langs de deuren komen. Ik heb ze al twee jaar niet meer gezien. De laatste keer kwamen ze uit pure noodzaak aan de deuren vergezeld van hun ouders nadat een groepje kinderen door "medelandertjes" beroofd werd van hun snoep en geld. Langzaam maar zeker wordt onze cultuur afgebroken. Jammer is dat.
Wat gek dat ze bij jou niet aan de deur komen.

Wij wisten niet eens dat het St Maarten was, laat staan dat het gevierd werd. We hadden toevallig een hele kist mandarijnen staan en die hebben we maar uitgedeeld. Tot grote teleurstelling van sommige moeders :80:
runninggirl
Zeer actief

Alex schreef:

Wij wisten niet eens dat het St Maarten was, laat staan dat het gevierd werd. We hadden toevallig een hele kist mandarijnen staan en die hebben we maar uitgedeeld. Tot grote teleurstelling van sommige moeders :80:
Nouja zeg. Hier pakken denk ik 1 op de 4 toch zeker een mandarijn in plaats van snoep of chocolade.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Geloof niet dat St Maarten zo bij onze cultuur hoorde. Alhoewel het is al een bij elkaar geraapt zooitje met gejatte onderwerpen en onderdelen vanuit andere culturen . Net als delfsblauw , tulpen en nootmuskaat. :zweep:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

runninggirl schreef:
Alex schreef:

Nouja zeg. Hier pakken denk ik 1 op de 4 toch zeker een mandarijn in plaats van snoep of chocolade.
Ja, de kinderen vinden het leuk, hoor. Er zitten ook nog takjes en blaadjes aan namelijk :lol1:
runninggirl
Zeer actief

Alex schreef: Ja, de kinderen vinden het leuk, hoor. Er zitten ook nog takjes en blaadjes aan namelijk :lol1:
Ohhhh ja dat is wel bonus! :mrgreen:
Wolfsblut
Zeer actief

runninggirl schreef:
Dat soort generaliserende opmerkingen mag je lekker in een ander topic maken. Hier graag alleen Sint Maarten gezelligheid. :neenee:

Dat snoepjatten wordt al heel lang gedaan hoor, wij wisten ook precies welke bovenbouwjongens je bij uit de buurt moest blijven. ;)
Ik generaliseer niet, ik constateerde slechts feiten en gaf daarmee een antwoord op jouw vraag: " Hoe gaat het bij jullie?"
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

hier wordt er niet aangebeld...er komen geen kinderen aan de deur en het resultaat is dat ik alle snoep opeet :cry:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Hier vieren ze het niet, dus ook geen bel.
@WB, niet zo gek dat er bij jou al 2 jaar geen kinderen meer aanbellen, ik zou het als ouder ook niet toestaan bij jou aan te bellen. (als ik kinderen zou hebben. Maar ook mijn kleindochters niet, die zijn niet helemaal lelieblank namelijk)
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Vroeger in de flat nooit kids aan de deur maar nu in de kinderrijke buurt loopt bijna de hele wijk rond :mrgreen:
Bij een grote groep mensen staat er een pot snoep voor de deur omdat ze ook met hun kinderen lopen en kan je een snoepje pakken, dat hebben we ook paar jaar gedaan.
Nu ging Jayden langs de deuren met grote broer als chaperon dus konden de kinderen uit de buurt wel aanbellen.
Mijn kinderen pakken vaak de manderijnen ipv snoep; ligt denk ik ook hoe je je kind zelf opvoed.

Djenna kijkt wel maar meer niet.
Kibo blaft als de bel gaat en rent hard naar de deur; daarna kijkt hij tussen mijn benen door naar de zingende kindjes en vindt het helemaal leuk.
En zodra ze klaar zijn met zingen gaat hij weer op de bank liggen
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

:lol1: Wat een leuke fotoserie. Hier was het rustig dit jaar, er is dus maar een paar keer aangebeld. 'Jammer genoeg' dus erg veel chocolade over. :engel:
De honden bleven er gelukkig rustig onder, ik had verwacht dat die bij iedere keer dat de bel ging zouden blaffen, maar na twee keer hadden ze 't wel gezien. :slaap:
Wolfsblut
Zeer actief

thom schreef:Hier vieren ze het niet, dus ook geen bel.
@WB, niet zo gek dat er bij jou al 2 jaar geen kinderen meer aanbellen, ik zou het als ouder ook niet toestaan bij jou aan te bellen. (als ik kinderen zou hebben. Maar ook mijn kleindochters niet, die zijn niet helemaal lelieblank namelijk)
Het gaat niet alleen om mij Thom. Het gaat om een hele wijk waar de kinderen niet meer langs de deuren gaan.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Hier is het altijd wel druk in de straat met kindjes. Ik heb echt niks met koters, maar heb er zelf ook aan mee gedaan dus deel graag wat snoep uit aan de kindjes van nu. Helaas heb ik elk jaar moeten werken tot minimaal 18.00(want geen kinderen) en was ik vandaag wel vrij. Snoep genoeg in huis gehaald en toen kreeg ik vanmiddag een berichtje dat Droef de boel onder gescheten had en inmiddels ook begon te spugen. Lang verhaal kort, snel diarree remmers gehaald en die aan Droef gegeven en hopen dat hij gewoon lekker kon slapen. Toen kwam vriend met de geniale ingeving dat het vandaag 11/11 is(ik was het alweer vergeten, snoep ligt al 2 weken in de kast)Dus snel de bel uit, lichten en tv uit en wachten tot alles voorbij is.

Vond het geen strak plan om Droef steeds aan te laten slaan terwijl hij zich niet lekker voelt. Gelukkig lijken de diarree remmers goed te weken is hij weer zijn vrolijke zelf. Geeft niet aan te moeten poepen, is niet misselijk en heeft al een hand brok op(ik durf nog niet meer te geven) Dat was dus het eerste jaar in dit huis dat ik eens mee kon doen en lukte het nog niet.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Hier alleen een paar gladde studenten aan de deur om mij een andere energie leverancier aan te smeren.
Heb maar gezegd, dat het allemaal niet uit maakt, omdat ik geld zat heb.
Anders kom je er nog niet vanaf ook.
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Net met zoon en z'n vriendinnetjes gelopen. Gezellig en ze hebben uit volle borst gezongen. Helemaal prima :)
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

Wolfsblut schreef:
thom schreef:Hier vieren ze het niet, dus ook geen bel.
Het gaat niet alleen om mij Thom. Het gaat om een hele wijk waar de kinderen niet meer langs de deuren gaan.

heb je ook aan de optie gedacht dat de kinderen in jouw wijk misschien ondertussen zijn opgegroeid en te oud zijn om te lopen
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik vond het echt leuk vanavond, sommige kinderen waren heel leuk versierd met lampjes :lol1:
Het allerleukste vond ik dat de buurhondjes kwamen 'zingen', het ene hondje had een tasje om zijn nek geknoopt en het andere hondje had een lichtje in zijn halsband :LOL:
Ik heb natuurlijk wat gedroogde kippentenen in hun tasje gedaan, ze waren erg blij ermee :LOL:
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Ik kreeg een appje van mijn moeder of ik wat chocoladereepjes mee wilde morgen want er was helemaal niemand geweest.
Ze woont in een klein dorp waar de kleine kinderen inmiddels groot zijn en niet meer lopen.

Hier ook niemand, ik vraag mij af of ze hier überhaupt wel wat aan Sint Maarten doen.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

wij mochten vroeger ook graag st maarten lopen, we gingen het hele dorp rond,
mijn kinderen vonden het destijds ook altijd geweldig,
dus ik zorg voor genoeg snoep in huis, ik hol pompoenen uit, kaarsjes erin, gewoon gezellig maken,
en ik zorg dat er altijd iemand thuis is om de deur te openen en snoep uit te delen.

Lana krijgt er weinig van mee, die ligt in de bij keuken te slapen,
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hoe het hier gaat?

De bel gaat niet
- honden liggen lekker te slapen

Geen kinderen die gaan zingen
- honden blijven lekker slapen

:mrgreen:

Wij zitten te afgelegen en dat wat hier wel 'in de buurt' woont heeft (nog) geen kleine kinderen (meer). Maar sowieso: qua deurbeleid lijk ik erg op Cleva dus ook als er over een paar jaar wel kinderen komen leuren doen wij niet mee.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”