Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ja maar, ik HOU van honden !

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: ja maar, ik HOU van honden !

Ongelezen bericht door mijke »

Wat een verhalen allemaal zeg! Ik heb eigenlijk nooit last van mensen die ongevraagd aandacht willen geven. Alle kinderen zijn hier uitstekend opgevoed, ze vragen netjes eerst of ze het hondje mogen aaien en ze lijken ook allemaal te weten dat ze eerst hun hand uit moeten steken en dan voorzichtig een beetje aan de zijkant aaien. Dat doen ze ook allemaal heel erg netjes, het komt echt nooit voor dat een kind zomaar op Oor af duikt. Ik denk dat ze hier in de wijk het Sofia Snuffelcollege hebben gehad ofzo.

Volwassenen die op straat zomaar Oor willen aaien als we langs lopen komt hier echt helemaal nooit voor. Nouja behalve dan andere hondenbaasjes die we gewoon kennen als we daar even mee staan te kletsen maar dat is nooit een probleem. Oor is ook zeker niet vies van geaaid worden. Maar volgens Oor is er wel een tijd en een plaats. Tijdens het wandelen = nee, maar als we ergens een poos staan te kletsen = ja. Aaiende kindjes vind ze niet zo bijzonder maar ze gaat er wel lief voor zitten. In de bus daarentegen... dat is echt aandacht central. Gelukkig is er in de bus ook altijd wel iemand die haar wil aaien, danwel op eigen initiatief dan wel op initiatief van Oor. Soms loopt ze gewoon random op iemand af en maakt met een snuitje op de knie en oogjes duidelijk dat er geaaid dient te worden. Wat eigenlijk iedereen dan ook braaf doet :LOL:

De enige ongewenste aandacht waar ik hier nog wel eens knettergek van word zijn van die mensen die het nodig vinden om je hond te lokken terwijl zij voorbij fietsen of zelfs als ik met Oor ergens langs fiets. :piew: Van die situaties waarin er verder ook echt totaal geen contact mogelijk is omdat er een drukke weg tussen zit of omdat een van de twee duidelijk onderweg is op de fiets. Wáárom doen mensen dat? Echt, het is alleen maar potentieel gevaarlijk, domme idioten! Gelukkig staan dat soort mensen bij Oor standaard in het standje negeer. Waardoor die mensen zich zeer gepikeerd voelen en ons soms nog naroepen 'goh ze is niet echt sociaal he?'. Nou jawel hoor maar ze voelt gewoon feilloos aan dat jij een enorme sukkel bent, kkthnxbye!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Tamara81 schreef:
DeDiana schreef:Ìk verbaas me ook echt over zulke dingen. Een tijdje geleden een mevrouw die letterlijk over de stoep ging kruipen, al kirrend naar Mila, die alleen maar zo :80: en toen zo :hmmm: stond te kijken. Mila ziet er blijkbaar heel aaibaar uit, want die lokt vaker zulke vreemde reacties uit, en dat terwijl ze daar helemaal niet op zit te wachten.
:LOL: Dit had ik zo graag willen zien: een vrouw die kirrend over de stoep heen kruipt :LOL: Arme Mila.
Volgens mij stond ik zelf ook zo :80: en toen zo :hmmm: :piew: te kijken. Mensen doen echt heel rare dingen soms en dit ging om een volwassen vrouw van zeker 50 jaar. Terwijl Mila echt heel duidelijk is of ze wel of geen contact wil, eigenlijk zijn al mijn honden dat wel. Maar vooral Mila wordt best vaak door mensen gelokt - en dan wil ze sowieso niets met die persoon te maken hebben - en soms ook Amoz. Al mijn honden moeten niets hebben van in hun ogen raar of overdreven uitbundig gedrag, dus die geven dan allemaal geen reactie of zetten een paar stappen naar achteren.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

ach nou ja, ik houd zelf ook van honden en zou het liefst ook èlk hondje willen aaien :pffff: . Niet dat ik dat doe natuurlijk...
Ik heb liever dat ze mijn honden leuk vinden dan boze blikken, dus ik kan me er wat dat betreft totaal niet druk om maken.
Maar voor de veiligheid van kinderen krijgen ze het van mij wel te horen dat ze niet zomaar moeten aaien. De dames van mij doen niks, maar met een andere hond kan het zomaar misgaan. En kailen is ook duidelijk een no go. Ik wil het voor hem niet, hij voelt zich nu echt veilig bij ons en negeert andere mensen volledig. Maar dat juist een hond, waarvan je zegt dat die misschien zou kunnen bijten, dààrom toch geaaid moet worden is me een volstrekt raadsel :19:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

lucie schreef:ach nou ja, ik houd zelf ook van honden en zou het liefst ook èlk hondje willen aaien :pffff: . Niet dat ik dat doe natuurlijk...
Ik heb liever dat ze mijn honden leuk vinden dan boze blikken, dus ik kan me er wat dat betreft totaal niet druk om maken.
Maar voor de veiligheid van kinderen krijgen ze het van mij wel te horen dat ze niet zomaar moeten aaien. De dames van mij doen niks, maar met een andere hond kan het zomaar misgaan. En kailen is ook duidelijk een no go. Ik wil het voor hem niet, hij voelt zich nu echt veilig bij ons en negeert andere mensen volledig. Maar dat juist een hond, waarvan je zegt dat die misschien zou kunnen bijten, dààrom toch geaaid moet worden is me een volstrekt raadsel :19:
Ik denk dat mensen zichzelf stoer vinden als ze de hond toch kunnen aaien. Zo van zie mij nou eens de hondenfluisteraar zijn :mrgreen:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

mijke schreef:Wat een verhalen allemaal zeg! Ik heb eigenlijk nooit last van mensen die ongevraagd aandacht willen geven.
Idem hier. Meestal wordt het gewoon netjes gevraagd en sinds kort geef ik aan dat ze het aan de hond zelf mogen vragen of ie geaaid wil worden.
Ik merk dat vooral kinderen dan meer letten op lichaamstaal en ook meer begrip kunnen opbrengen voor een hond die hen negeert (al is dat vooral omdat ik er drie heb en ze keuze hebben haha).
Het enige waar ik ooit stomverbaasd bij stond te kijken was een kindje van een jaar of twee die plots naar ons toeliep en mijn hond frontaal omarmde.
Zag ik niet aankomen dus ik schrok me rot.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik reis regelmatig met de regiotaxi en neem Lotus ook wel mee. Ik neem haar mee in een katten reismandje en dan nog gaan andere passagiers, idd veelal oudere dames haar nog wel eens door het tralie deurtje heen aaien. Lotus vind dit niet erg en snuffelt in het kattenmandje waar ze zich veilig in voelt aan de vingers die naar binnen worden gestoken.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Nooit last van :lol1: Mensen hier houden braaf hun afstand of ze vragen het eerst. Helaas voor hen vind geen van de twee andere mensen leuk. En ze rennen gewoon weg (incl. een grom en blaf) als iemand ze wilt benaderen :E:
meriam
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door meriam »

Heel herkenbaar en ze pikken ook altijd degene die er echt een hekel aan heeft en in stress situaties niet bang is uit te halen eruit. Ik schuif dan altijd 1 van de goldens naar voren maar daarbij wil ik eigenlijk ook niet dat ze aangehaald worden. Heb er gewoon een hekel aan als mensen ongevraagd aan mn hond zitten. Helemaal als ik er meerdere aan de lijn heb die ze ook opfucken. Als ze los lopen lopen ze vaak door maar lokken mensen het dan zelf uit en (vooral chase en helemaal als ie vies is) springt ie op is het eigen schuld hoor moedig ik hem nog eerder aan haha.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Finn is eigenlijk erg makkelijk met vreemden. Vriendelijk maar doordat hij meestal al vrolijk door hobbelt krijgen mensen nauwelijks de kans om hem te aaien. Maar mochten ze dat willen, dan is het zo'n gezellig type die dat wel oké vindt. Gaat tijdens het aaien wel lekker tegen je aan hangen, dus je moet niet te veel bezwaar hebben tegen haar of vuil op je kleding.

Bij onze eerdere Goldens was dat anders. Tagor had een vrij groot aura en was nogal baasgericht. Mijn moeder deed hij alles voor, mijn vader en ik mochten de tweede plek op ruime afstand van mijn moeder delen. Vreemden moesten vooral van hem afblijven, zeker als hij ze niet zelf benaderde. Hij lag graag in de achtertuin onder het hek door te loeren (was ook een enorm oud wijf), maar als mensen over het hek heen bogen om hem te aaien sloeg hij op tilt. Vrijwel iedereen schrok zich rot als hij dan luid begon te blaffen.
Jari had minder moeite met aangehaald worden, maar omdat Tagor zich nogal op de voorgrond drong gebeurde dat vrij weinig.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

De ergste vond ik een vriend van mijn ouders. Ik zag Finn destijds ongemakkelijk worden, (wegkijken, verder achter een stoel gaan liggen, mij op een bepaald moment aankijken). Dus ik keek in de richting die Finn aangaf (jaja, hij gaf mij het aan) en zag mijn "oom".
Hij probeerde op allerlei manieren aandacht van de hond te krijgen. Dus ik vroeg hem om het niet te doen, en de hond maar lekker te laten liggen.
Einde gesprek zou je denken.
Kom ik later de woonkamer in, zit hij op handen en voeten voor Finn, met eten in zijn handen. "Kom maar, kom dan toch jongen.."
En ik zag al een lip van Finn omhoog gaan, zijn ogen stonden geheel niet relaxed .. Dus was het eerst even FINN! en toen Oom huppeldepup wil je NU opstaan en de hond met rust laten!
"Ik begrijp het niet, ik ben gék op honden! Alle honden komen altijd naar me toe en vinden me leuk!" hij deed nog net niet stampvoeten als een klein kind.
En Finn was écht de beroerdste niet, maar van dit soort gedoe hield hij écht niet :schrik:
Naar die verjaardagen hem ook nooit meer meegenomen, als mensen niet normaal een hond kunnen negeren..

Ook verbaas ik me vaak over mensen met kinderen, die dan zeggen, ja maar ze is honden gewend hoor! Alsof dat een vrijbrief is om honden om de nek te vliegen :schrik: Met die laatste ben ik ook weer blij dat alle honden die ik heb en heb gehad dat nog door de vingers zagen, maar bij 1 van hen (Finn dus) écht eigenlijk niet doen!! Bij geen enkele eerlijk gezegd.. maar ik heb ze voorbij zien komen, zonder vragen of vragen om te aaien, maar vervolgens om een nek gaan hangen :80:
En niet bij Jol, het was altijd bij de grote Duitse herders, waar zogenaamd jan en alleman bang voor is :hmmm:
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Mijn honden laten zich gewoon aaien. Dushi met liefde en Lizzie omdat iemand het nou eenmaal graag wil. Ik vind het eigenlijk ook wel leuk als mensen enthousiast worden van mijn honden. Maar goed hier vraagt iedereen of ze de honden mogen aaien. Ik heb wel ooit gehad dat iemand lizzie en koekje gaf. ongevraagd. Dat zou ik zelf nooit doen, maar ik dacht laat maar. Lizzie spuugde het ook gewoon uit want de freule lust niet alles.
Afbeelding
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Manuma schreef: Vrouwen die zielige hondjes willen helpen, daar heb ik last van. Niet kinderen, geen ouders. Van die zelfbenoemde hondenpsychologen die zelf óók een bange hond hebben en precies weten hoe Uma zich voelt. En om die weg te krijgen of in elk geval te laten kappen met poging tot aaien of akoetsjiekoe en al gehurkt álle signalen van Uma én mij te negeren is echt vreselijk moeilijk. Ik heb dat echt moeten leren want het werkt dus alleen als ik onvriendelijk word.
Ze loopt altijd weg als je haar alleen al aankijkt, als je gaat hurken en aaien rent ze weg en duikt ze achter mijn benen en ik ben er vreselijk lang mee bezig geweest dat ze in zo'n situatie mij opzoekt en niet meer wegrent maar ik ben als de dood dat de angst haar hoofd weer op slot zet en ze in standje paniek gaat. Ik kan er zo boos om worden dat mensen niet naar mij of naar Uma luisteren. Waarom moet je nou weer persé hondje aaien? Je bent toch geen kleuter meer.
Precies dat ja :lol1: Pleun ziet er heel aaibaar en snoezig uit, ik neem het mensen dan ook niet kwalijk als ze haar willen aaien. En bij mensen die ze al wat kent en ook wel wat lekkers durft aan te nemen kan het ook wel. Maar als ik aan iemand vraag haar met rust te laten omdat ze het niet fijn vindt en mensen doen het dan toch, daar wordt ik echt boos om. Als ik haar voor op de fiets heb en voor een stoplicht sta te wachtten dan heb ik het gewoon druk met handen van vreemden uit de buurt te houden :80: Het is echt heel raar hoe andere mensen hun punt willen maken in de opvoeding die jij kiest voor je hond. Ze denken er anders over, zien de hond als een algemeen bezit en vinden dat ze het recht hebben om toch even hun punt te maken bij jou hond. Mensen die haar dan gaan aaien en tegen mij zeggen 'zie je wel er gebeurt niks'. Daar gaat het toch helemaal niet om, ik weet ook wel dat ze niet bijt, maar ze vind het niet leuk! Dus blijf van haar af!
Als ik dan boos wordt heb je er ook nog bij die zeggen 'nou logisch dat ze bang is voor mensen, als jij er zo mee omgaat'. :hmmm:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik had gisteren iemand die antwoordde op mijn 'het ligt niet aan jou hoor, ze laat zich nooit door vreemden benaderen'.
'Laat ik dan de eerste zijn'.

Ehhh. Nee. Heel aardige man maar toen heb ik toch even gevraagd wat er nu zo onduidelijk was aan mijn vraag of hij Uma met rust wilde laten. Het waarom drong nog steeds niet door geloof ik, want hij had toch ook een Spaanse hond :rolleyes: Ik ben gauw doorgelopen.
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Manuma schreef:Ik had gisteren iemand die antwoordde op mijn 'het ligt niet aan jou hoor, ze laat zich nooit door vreemden benaderen'.
:lol1: Dat klinkt bijna als een romantisch aanzoek.

Ik denk dat veel mensen het oprecht goed bedoelen. Als ze het woord 'bang' horen of ' wil geen contact' bij een hond dan interpreteren ze dat als 'help mij mijn hond tam te maken' en dat doen ze met alle liefde :lol1: Ze willen jou en je hond dan oprecht helpen door de hond een (in hun ogen) positieve ervaring te geven met mensen. Want zij zijn toch lief voor de hond en aaien is toch fijn voor een hond en ze kunnen zo goed met honden en de hond moet er toch aan wennen. In hun beleving helpen ze jou en de hond.
Onvriendelijk reageren is vaak het meest effectief. Maar ik vind vriendelijk wel prettiger, al gaat het vaak zo snel dat ik wel moet beginnen met 'niet aaien!'. Ik vermijd tegenwoordig zoveel mogelijk woorden als 'bang', 'asiel', 'wil niet'. Deze woorden lijken een magneet te zijn voor mensen en worden opgevat als een uitnodiging om te helpen je hond mensen leuk te laten vinden.
Bij Pleun werkt het beste als ik bijvoorbeeld zeg: Je helpt het teckeltje als je haar met rust laat. Je doet haar een groot plezier als je niet tegen haar praat, haar niet aanraakt en niet naar haar kijkt. Ze vind het gewoon het allerleukste als ze kan wandelen zonder dat ze iets met mensen hoeft.
Zo geef je mensen toch iets om te 'helpen' en je hond 'een plezier' te doen. Want dat is vaak wat mensen willen die zoveel van honden houden.

Nou ja, gelukkig zijn er ook veel hondenmensen die de situatie goed aanvoelen en niet over mijn en Pleuns grenzen heen gaan. die maken ook wel eens contact met haar en dat is prima omdat ze vervolgens ook goed reageren op haar signalen.
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

DeDiana schreef:Ìk verbaas me ook echt over zulke dingen. Een tijdje geleden een mevrouw die letterlijk over de stoep ging kruipen, al kirrend naar Mila, die alleen maar zo :80: en toen zo :hmmm: stond te kijken. Mila ziet er blijkbaar heel aaibaar uit, want die lokt vaker zulke vreemde reacties uit, en dat terwijl ze daar helemaal niet op zit te wachten.
De man van deze vrouw woont hier om de hoek denk ik :mrgreen: met z’n driedelig pak, hahaha. En het ook gewoon niet snappen dan he...

Een dame op een vast rondje van ons die ook zelfbenoemd hondenfluisteraar is. Gaat midden op de weg zitten en Lola was te nieuwsgierig om bij mij te blijven. Vervolgens staat Lola vijf minuten aan de mond van die vrouw te ruiken en dat mens maar kirren dat ze zooooo goed is met honden. Ik denk dat ze gewoon d’r tanden nog niet gepoetst had :goeie:

Maar wat Manuma zegt is hier ook nogal herkenbaar. Ik heb een keer in de dierenwinkel zo’n stomme ontmoeting gehad met zo’n muts :ugh:

Een heel geïnteresseerde dame vroeg alles wat ze kon verzinnen over Lola. Ik antwoordde netjes op alle vragen, Lola wacht braaf naast me. Nadat mevrouw constateerde dat Lo vooral heuuuulll zielig en zwaar getraumatiseerd is, was ik er wel een beetje klaar mee.

Vervolgens kreeg Lola een koekje van de me rouw van de dierenwinkel, ze spuugt 'm natuurlijk kieskeurig weer uit en loopt weg. 'Oh', zegt die vrouw, 'doet ze dat vaker?'. Dus ik vertel dat het niet zo'n goede eter is. Waarop zij een blik op Lola werpt en zegt: 'nou... Dat zou je niet zeggen.'

Lola was dus alsnog heuuuuuulll zielig en zwaar getraumatiseerd. Arm beest, zelfbeeld volledig aan diggelen. :cry:
DeDiana
Zeer actief

lotje&famke schreef:
Manuma schreef:Ik had gisteren iemand die antwoordde op mijn 'het ligt niet aan jou hoor, ze laat zich nooit door vreemden benaderen'.
:lol1: Dat klinkt bijna als een romantisch aanzoek.

Ik denk dat veel mensen het oprecht goed bedoelen. Als ze het woord 'bang' horen of ' wil geen contact' bij een hond dan interpreteren ze dat als 'help mij mijn hond tam te maken' en dat doen ze met alle liefde :lol1: Ze willen jou en je hond dan oprecht helpen door de hond een (in hun ogen) positieve ervaring te geven met mensen. Want zij zijn toch lief voor de hond en aaien is toch fijn voor een hond en ze kunnen zo goed met honden en de hond moet er toch aan wennen. In hun beleving helpen ze jou en de hond.
Onvriendelijk reageren is vaak het meest effectief. Maar ik vind vriendelijk wel prettiger, al gaat het vaak zo snel dat ik wel moet beginnen met 'niet aaien!'. Ik vermijd tegenwoordig zoveel mogelijk woorden als 'bang', 'asiel', 'wil niet'. Deze woorden lijken een magneet te zijn voor mensen en worden opgevat als een uitnodiging om te helpen je hond mensen leuk te laten vinden.
Bij Pleun werkt het beste als ik bijvoorbeeld zeg: Je helpt het teckeltje als je haar met rust laat. Je doet haar een groot plezier als je niet tegen haar praat, haar niet aanraakt en niet naar haar kijkt. Ze vind het gewoon het allerleukste als ze kan wandelen zonder dat ze iets met mensen hoeft.
Zo geef je mensen toch iets om te 'helpen' en je hond 'een plezier' te doen. Want dat is vaak wat mensen willen die zoveel van honden houden.

Nou ja, gelukkig zijn er ook veel hondenmensen die de situatie goed aanvoelen en niet over mijn en Pleuns grenzen heen gaan. die maken ook wel eens contact met haar en dat is prima omdat ze vervolgens ook goed reageren op haar signalen.
Ik herken het ook. Ik zeg dan gewoon: 'Ze houden er niet van om geaaid te worden.' Dat is niet helemaal de waarheid, maar voor vreemden geldt dat wel (m.u.v. Taartje). Bij hondenmensen hoef ik zelden iets te zeggen, die pikken die signalen zelf wel op en maken meestal pas contact als het initiatief van de hond komt. In dat geval vinden mijn honden aaien ook wel oké. Als mensen mijn honden naar zich toe gaan lokken, geven ze sowieso geen sjoege en wantrouwen ze die persoon meteen, dus van die zelfbenoemde hondenfluisteraars 'die door alle honden leuk worden gevonden', vangen altijd bot bij mijn honden :F: Mensen die gewoon normaal doen, vinden ze meestal wel leuk hoor ;-)
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

lotje&famke schreef:Ik vermijd tegenwoordig zoveel mogelijk woorden als 'bang', 'asiel', 'wil niet'. Deze woorden lijken een magneet te zijn voor mensen en worden opgevat als een uitnodiging om te helpen je hond mensen leuk te laten vinden.
Slim! Goede tip. :-)
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik heb het omgekeerde, hier wil praktisch nooit iemand de honden aaien en vooral Linda is dan telkens diep teleurgesteld. :ugh: Laatst wel een oude mevrouw, net iets groter dan Linda zelf :LOL: , die wilde wel even stevig knuffelen en dat leverde 2 zielsgelukkige oude vrouwen op :F: .
DeDiana
Zeer actief

kipo schreef:Ik heb het omgekeerde, hier wil praktisch nooit iemand de honden aaien en vooral Linda is dan telkens diep teleurgesteld. :ugh: Laatst wel een oude mevrouw, net iets groter dan Linda zelf :LOL: , die wilde wel even stevig knuffelen en dat leverde 2 zielsgelukkige oude vrouwen op :F: .
:I:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

DeDiana schreef:
kipo schreef:Ik heb het omgekeerde, hier wil praktisch nooit iemand de honden aaien en vooral Linda is dan telkens diep teleurgesteld. :ugh: Laatst wel een oude mevrouw, net iets groter dan Linda zelf :LOL: , die wilde wel even stevig knuffelen en dat leverde 2 zielsgelukkige oude vrouwen op :F: .
:I:
Die momenten zijn dan wel weer leuk. :I:

Daar kan ik dan ook wel weer van genieten, mensen waarvan je denkt.. oeh dat zal teveel hond zijn, die dan ineens zitten te genieten om de aandacht te geven en te krijgen. Maar die schaar ik dan niet onder de mensen die koste wat kost de aandacht van de honden moéten hebben. De honden reageren daar ook vaak anders op is mijn ervaring :mrgreen: ikzelf trouwens ook
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”