Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ja maar, ik HOU van honden !

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

ja maar, ik HOU van honden !

Ongelezen bericht door maart »

De woorden van een oudere dame vandaag, die haar handtas en paraplu prompt aan kant gooide toen ze Ds opmerkte terwijl we bij een evenement aanwezig waren en haar om de nek wou vliegen, maar waar ik een stokje voor stak :LOL:

We waren vandaag naar een evenement in een stadscentrum, ideaal op het gemakje, prima uitstapje voor Ds. Ds heeft de dag van vandaag lak aan andere mensen, maar dat houdt niet in dat ze ze niet in het oog heeft :hmmm:
Ze is ondertussen ruim 13 en op haar rust gesteld, mensen en aaitjes kunnen best leuk zijn hoor, maar iemand die hebben en houden aan de kant gooit en zich van 3m ver afzet om haar te omhelzen, behoren niet tot haar favoriete dingen :schrik:

Dus toen ik het zag aankomen, zette ik me prompt voor Ds en ving persoonlijk de dame in kwestie op, ondertussen mededelend dat we dat niet gaan doen :denken:

ja maar zegt ze totaal gechoqueerd door mijn ingrijpen 'ik hou van honden!!!'
ja mevrouw, dat geloof ik oprecht, maar net dan zou u moeten weten dat u niet zomaar op honden afspringt om ze met uw liefde te overstelpen :hmmm:
De dame stamelde nog wat woorden, volledig van haar melk omdat ze toch écht wel honden houdt en dat ze maar niet begreep waarom ze geen toestemming kreeg om mijn hond te benaderen :oeps:
Even de tip meegegeven dat ze in het vervolg maar eerst de eigenaar moet benaderen en dan pas de hond (dat zou 95% kans geen problemen opgeleverd hebben :F: )

Best ironisch dat er 3 minuten daarvoor een jongen nét de tegenovergestelde reactie had, die kreeg bij het zien van DS ongeveer een hartverzakking en begon luid stamelend te schreeuwen en met zijn armen te zwaaien :eek: Ds bevestigde zijn angst daarbij nog eens door een luide 'WOEF' richting de jongen te geven :goeie:

Je komt toch soms volk tegen hoor :LOL:
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: ja maar, ik HOU van honden !

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

heel herkenbaar ja :schrik:
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

herkenbaar ja, maar het kan nog erger. Ik liep laatst op een rommelmarkt en had kailen meegenomen die dol is op dit soort bedrijvigheid. Buiten het erf doet hij in principe geen mens kwaad, maar veiligheidshalve (en gewoon omdat hij er niet van houdt) heeft hij een tuigje met 'niet aanraken' om. Dit heeft een soort magische aantrekkingskracht op mensen; juist dàn willen ze hem aaien :piew: . Vroeg dus een dame (gelukkig vroeg ze het dan nog netjes) of ze hem ècht niet mocht aaien :U:
Uhm, waarom denk je dat ie zo'n tuigje aan heeft?
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ìk verbaas me ook echt over zulke dingen. Een tijdje geleden een mevrouw die letterlijk over de stoep ging kruipen, al kirrend naar Mila, die alleen maar zo :80: en toen zo :hmmm: stond te kijken. Mila ziet er blijkbaar heel aaibaar uit, want die lokt vaker zulke vreemde reacties uit, en dat terwijl ze daar helemaal niet op zit te wachten.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Daar hoort natuurlijk wel een foto van de oude dame in kwestie bij :pffff: .
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

die mensen wil Pom best allemaal tegenkomen hoor! kommaarrr
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Och ja, mensen. :lol1: Jazzy is ongelofelijk stoïcijns naar de meeste mensen die ze niet kent. Vaak proberen ze haar te aaien en steken ze hun grijpgrage handen al uit zodra Jazzy zich binnen handbereik begeeft, maar dan loopt ze gewoon door alsof ze dat hele mens niet gezien heeft, ze gunt ze nog geen blik waardig. :LOL: Dat levert regelmatig vrij ongemakkelijke aanschouwingen op maar ik kan er wel om lachen.
Ted daarentegen is een gigantische vrijkous die het liefst bij iedereen komt slijmen om een knuffel. :lief:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Met Baco was dat af en toe ook wel wat, ze wilden zo graag die grote beer omarmen :80: :D met de terriërs is het makkelijk, negeren en doe je het niet wordt je besprongen en dan is het eigen schuld dikke bult :tong: :lol1:
Afbeelding
Leonie&Evi
Actief

Ongelezen bericht door Leonie&Evi »

Evi is ook altijd het slachtoffer... tja dat krijg als je een klein schattig poedeltje met heeeeel zacht haar bent... vroeger vond ze dat allemaal best, maar merk nu ze ouder wordt, dat ze dit ook niet altijd leuk meer vind. Dus tegenwoordig zeg ik ook heel vaak nee, als mensen/kinderen willen aaien. En dan die blikken en reacties van mensen... pfff
Leonie&Evi
Actief

Ongelezen bericht door Leonie&Evi »

Evi is ook altijd het slachtoffer... tja dat krijg als je een klein schattig poedeltje met heeeeel zacht haar bent... vroeger vond ze dat allemaal best, maar merk nu ze ouder wordt, dat ze dit ook niet altijd leuk meer vind. Dus tegenwoordig zeg ik ook heel vaak nee, als mensen/kinderen willen aaien. En dan die blikken en reacties van mensen... pfff
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Bronco negeert buiten mensen eigenlijk volledig, want hij is veel te druk met andere dingen.
Maar als ze hem gericht aandacht geven (ohhhh wat ben jij een leukerd...), dan zullen ze dat weten ook.
Alsof je belaagd wordt door een shovel :LOL: :LOL: Jammer dan, je vroeg erom. :engel:
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

heb niet vaak dat mensen Lana willen aaien of knuffelen, ze staan eerst altijd op een afstandje met mij te praten,
en dan komt het praatje al vaak zo van, goh wat is ze al gegroeid, wat wordt ze groot, hoe oud is ze nu, bla bla bla
totdat ik zeg dat ze gek is op mensen en aandacht,[ Lana staat dan al geruime tijd te kronkelen en kwispelen om aandacht, aan de riem of achter het hek] en ja hoor dan komt voorzichtig de eerste aai en aandacht, moet wel mijn kop erbij houden, anders worden ze plat gewalst en afgelebberd.
maar ik vind de terughoudenheid niet vreemd bij zo'n grote hond, want een onbekende hond aai ik ook niet zomaar.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Wat betekent zijn naam eigenlijk? Is het een afkorting? Ben je een Nintendo-fan? :)
maart
Zeer actief

Sandra&co schreef:Wat betekent zijn naam eigenlijk? Is het een afkorting? Ben je een Nintendo-fan? :)
Officieel is het Déesse, wat godin betekent in het Frans, maar Ds typt makkelijker :F:
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

maart schreef:........ volledig van haar melk ...........
Briljante uitdrukking :mrgreen:

Ons overkomt het gelukkig niet vaak, ik denk dat Izzie niet schattig genoeg is :engel:
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

Oh, ik moet die neiging soms óók stevig onderdrukken, hoor. Gisteren nog, stond het drogisterijhondje vanuit de deuropening van het personeelsgedeelte de winkel in te kijken. Een blonde cocker met zo'n heel lief gezicht :I: Voordat ik het wist, kirde ik tegen mijn dochter: 'ooohh kijk dan, wat lief'. Toen het hondje merkte dat hij aandacht kreeg, rolde hij met z'n ogen en liep zuchtend weg. Toen bedacht ik me dat het misschien niet zo handig is om een hondje dat keurig op z'n plek blijft aandacht te geven. Ik probeer me dat wel te realiseren, maar de neiging tot kirren begrijp ik ook wel.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Izzie_Anneke schreef:
maart schreef:........ volledig van haar melk ...........
Briljante uitdrukking :mrgreen:

Ons overkomt het gelukkig niet vaak, ik denk dat Izzie niet schattig genoeg is :engel:
Helemaal omdat het over een "oudere" dame gaat :F:
Heeft ze Ds toen mogen aaien, onder streng toezicht?
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Haha, dan sta je wel even raar te kijken. Bizar.. blijkbaar nog nooit misgegaan, dat idiote gedrag. :ugh:

Ik kwam gister een heel schattig klein meisje tegen, die vroeg heel netjes of ze Jamie mocht aaien. Dat maak ik ook niet vaak mee, een goed opgevoed kind. :tongue: Beloond door haar met Jamie te laten knuffelen, deed ze ook nog eens heel voorzichtig. :I:
maart
Zeer actief

mosquito1980 schreef:
Helemaal omdat het over een "oudere" dame gaat :F:
Heeft ze Ds toen mogen aaien, onder streng toezicht?
Nee :pffff: een harde les maar iemand moest ze geven :engel:

DS had ook 0 interesse in de dame in kwestie dus dan doe ik er haar ook geen plezier door ze te verplichten zich te laten aaien. Ze lag op haar gemakje neer in de regen te luisteren naar het optreden, geen tijd voor overdreven hondenliefhebbers dan :F:
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Fred moet ook niet zoveel van vreemde mensen hebben. Die springt achteruit als mensen hem benaderen.
Een van de buurmeisjes probeert het elke keer weer. Die rent recht op Fred af. Al meerdere malen uitgelegd dat Fred dat eng vind maar ze lijkt het niet te leren.
Dus elke keer weer HO roepen en dan taait ze beteuterd af

Gelukkig is hij groot genoeg om indrukwekkend te zijn dus niet iedereen benadert hem.
Soms houden mensen me aan met een vraag en als ze Fred negeren dan komt hij vanzelf wel kijken.
En als hij je leuk genoeg vind krijg je een knuffel maar dat kan alleen als je stevig in je schoenen staat want hij duwt zijn volledige lichaam tegen je benen aan.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Herkenbaar. Droef trekt dit soort mensen ook aan. Gelukkig voor dat soort mensen en Droef vind hij het geweldig dus het komt wel eens voor dat er iemand languit op straat ligt om even met Droef te knuffelen. Vaak gaat ze dan gehurkt zitten en dan vind Droef het nodig om bovenop ze te springen en knuffelen.

Agressie doet hij wat dat betreft niet aan maar lomp is hij wel, daar waarschuw ik ze wel voor maar als ze het zo graag willen dan kunnen ze het krijgen ook. Izzy mot niks van vreemde als ze niks te eten bij zich hebben dus die staat alleen maar te schelden. Tenzij het kinderen zijn, daar is ze aardiger voor.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb er altijd genoegen in dat Elco en Gait het zien als uitnodiging tot iets minder gewenst gedrag. Dus als het ons overkomt en ik zo iemand niet tegen weet te houden, geniet ik van het opspringen en gezicht aflebberen dat dat tweetal van mij dan gaat doen. Van twee kanten tegelijk in je gezicht gelikt worden waarderen de meeste mensen toch niet zo en dan is het vaak snel afgelopen met willen knuffelen. Tsja, dat risico loop je als je ongevraagd gaat lopen lokken en aaien: modderpoten op je kleding en kwijl in je gezicht
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Rasta vindt het heerlijk als hij aandacht krijgt, hij verandert dan in een lebberende blije springende walsmachine dus dat gaan we niet doen.
Soms zijn er mensen die dat iets te veel vinden en buigen zich naar Ziggy omdat ie klein en schattig is en die vindt dat prima maar ja daar is Rasta het dan niet mee eens dus als ik dat toe laat sta ik te hannesen met de riemen van twee blije guppen dus meestalloop ik maar door.
Ooit lang geleden toen ik met Rasta bij de DA zat voor zijn oren riep de vrouwelijke DA vol adoratie oooohhh een poedel, aai aai , ze hurkte en Ras liet zich geen twee keer uitnodigen en sprong in haar armen, hop daar ging ze, languit in de praktijk :LOL:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Fotogravinnetje schreef:Ik heb er altijd genoegen in dat Elco en Gait het zien als uitnodiging tot iets minder gewenst gedrag. Dus als het ons overkomt en ik zo iemand niet tegen weet te houden, geniet ik van het opspringen en gezicht aflebberen dat dat tweetal van mij dan gaat doen. Van twee kanten tegelijk in je gezicht gelikt worden waarderen de meeste mensen toch niet zo en dan is het vaak snel afgelopen met willen knuffelen. Tsja, dat risico loop je als je ongevraagd gaat lopen lokken en aaien: modderpoten op je kleding en kwijl in je gezicht
Misschien moet ik er ook eens zo tegenaan kijken! Ik wil niet dat Jip geaaid wordt, omdat hij daar heel druk van wordt. Kinderen in de wijk vragen het vaak wel, maar veel volwassenen lijken het niet te willen leren. Ik zie dan de stress bij Jip toenemen, maar vreemden zien een "enthousiaste" hond die heel druk met zijn staart kwispelt. Lopen ze vervolgens in een rechte lijn naar Jip toe, dan worden ze besprongen. Ik voel mij eigenlijk altijd schuldig daarover, maar ik vind jouw kijk daarop wel fijn :-) Niet vragen en niet willen luisteren? Sorry, dan wordt je besprongen. Jip schudt zich daarna flink uit van de spanning en dat vind ik dan wel heel sneu. Ik probeer het daarom wel altijd te voorkomem door al op afstand te zeggen: 'niet aaien hoor!' Maar... sommige mensen zijn hardleers.
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

sbientje schreef:die mensen wil Pom best allemaal tegenkomen hoor! kommaarrr
Dexter ook. Die heeft het liefst een tuig met de tekst “Aaien? Ja graag!”
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Die typetjes kom je nog vrij vaak tegen.
Als je maar van honden houd voelen ze dat en doen ze niets.
Ik kan lezen en schrijven met honden.
Ben nog nooit gebeten want honden houden van mij.
Ik voel honden aan en kan met ze communiceren.

Donder toch op.
Pas 1 die vond als zijn hond iemand niet mocht hij die persoon dan ook niet mocht want die deugde dan niet.
Mooi man had je niet geluisterd dat mijn hond je aan stond te grommen. Dus wat doen we nu.? :roll:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

bouvierpoedel schreef:Die typetjes kom je nog vrij vaak tegen.
Als je maar van honden houd voelen ze dat en doen ze niets.
Ik kan lezen en schrijven met honden.
Ben nog nooit gebeten want honden houden van mij.
Ik voel honden aan en kan met ze communiceren.

Donder toch op.
Pas 1 die vond als zijn hond iemand niet mocht hij die persoon dan ook niet mocht want die deugde dan niet.
Mooi man had je niet geluisterd dat mijn hond je aan stond te grommen. Dus wat doen we nu.? :roll:
hahaha zo herkenbaar! Zo'n man ben ik ook eens tegengekomen, die was helemaal waus van Rani en zelfbenoemd hondenkenner. Ik heb hem nog gewaarschuwd dat hij haar beter niet kon aaien omdat ze niet zo van vreemden houdt. Toch naast Rani gaan zitten, dat vond ze nog wel best. Hij voelde zich helemaal de man totdat hij Rani over haar kont aaide. HAP! in de lucht maar de man schrok zich dood. Hij bleef heel stijfjes op zijn plek zitten dus ik heb hem maar bevrijd en Rani even bij me geroepen.
Ik had bijna de neiging om te zeggen 'spelende man, wat heeft u nou geleerd?' :mrgreen:
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Morris vind het meestal ook wel gezellig, maar van mij hoeft het niet zo. Hij gaat altijd leunen en als hij dus vies en nat is is dat niet zo handig. Of bij kleine kinderen... die vallen zo achterover :LOL: Als kinderen netjes vragen mag het wel hoor, dan zorg ik wel dat hij niet met zijn volle gewicht tegen die beentjes gaat leunen.
Als mensen ongevraagd aan hem gaan zitten zoeken ze het maar uit, dan moeten ze ook niet zeuren als hij zijn bek afveegt of met zijn natte vacht lekker gaat leunen.

Raarste wat ik heb meegemaakt was een man die ongevraagd op ons af kwam, Morris gaat aaien 'ja ik ben zo goed met honden blabla en ik kan hem ook wel tillen!' en hem zo hup aan zijn tuig omhoog trekt :schrik:
Het gebeurde zo snel dat ik het niet zag aankomen en Morris ook niet. Ben nog steeds blij dat Morris zo'n ontzettende goedzak is. Had het hem niet kwalijk genomen als hij die man flink had gebeten. Wat een idioot :gvd:
Toen ben ik wel even heel erg uit mijn slof geschoten.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik zei tegen 1 kind dat ze Manu mocht aaien en vervolgens kwamen er vanuit een zijstraat nog 6 aangerend om ook te aaien :lol1: Hij vindt het meestal wel prima maar 7 van die drukke kinderen vond ik wat eng. Ik heb wat dingen uitgelegd en Manu ging gewoon op zijn rug liggen voor al die aaiende handjes. Gelukkig willen de meeste mensen alleen Manu aaien, dat is vrijwel altijd prima. Hij maakt het ook heel duidelijk als ie niet wil, dan besta je namelijk niet. Dat doet ie meestal bij de mensen die al ohhhh-roepend ter aarde storten dat ie zoooo mooi is.

Vrouwen die zielige hondjes willen helpen, daar heb ik last van. Niet kinderen, geen ouders. Van die zelfbenoemde hondenpsychologen die zelf óók een bange hond hebben en precies weten hoe Uma zich voelt. En om die weg te krijgen of in elk geval te laten kappen met poging tot aaien of akoetsjiekoe en al gehurkt álle signalen van Uma én mij te negeren is echt vreselijk moeilijk. Ik heb dat echt moeten leren want het werkt dus alleen als ik onvriendelijk word.
Ze loopt altijd weg als je haar alleen al aankijkt, als je gaat hurken en aaien rent ze weg en duikt ze achter mijn benen en ik ben er vreselijk lang mee bezig geweest dat ze in zo'n situatie mij opzoekt en niet meer wegrent maar ik ben als de dood dat de angst haar hoofd weer op slot zet en ze in standje paniek gaat. Ik kan er zo boos om worden dat mensen niet naar mij of naar Uma luisteren. Waarom moet je nou weer persé hondje aaien? Je bent toch geen kleuter meer.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Manuma schreef:Ik zei tegen 1 kind dat ze Manu mocht aaien en vervolgens kwamen er vanuit een zijstraat nog 6 aangerend om ook te aaien :lol1: Hij vindt het meestal wel prima maar 7 van die drukke kinderen vond ik wat eng. Ik heb wat dingen uitgelegd en Manu ging gewoon op zijn rug liggen voor al die aaiende handjes. Gelukkig willen de meeste mensen alleen Manu aaien, dat is vrijwel altijd prima. Hij maakt het ook heel duidelijk als ie niet wil, dan besta je namelijk niet. Dat doet ie meestal bij de mensen die al ohhhh-roepend ter aarde storten dat ie zoooo mooi is.

Vrouwen die zielige hondjes willen helpen, daar heb ik last van. Niet kinderen, geen ouders. Van die zelfbenoemde hondenpsychologen die zelf óók een bange hond hebben en precies weten hoe Uma zich voelt. En om die weg te krijgen of in elk geval te laten kappen met poging tot aaien of akoetsjiekoe en al gehurkt álle signalen van Uma én mij te negeren is echt vreselijk moeilijk. Ik heb dat echt moeten leren want het werkt dus alleen als ik onvriendelijk word.
Ze loopt altijd weg als je haar alleen al aankijkt, als je gaat hurken en aaien rent ze weg en duikt ze achter mijn benen en ik ben er vreselijk lang mee bezig geweest dat ze in zo'n situatie mij opzoekt en niet meer wegrent maar ik ben als de dood dat de angst haar hoofd weer op slot zet en ze in standje paniek gaat. Ik kan er zo boos om worden dat mensen niet naar mij of naar Uma luisteren. Waarom moet je nou weer persé hondje aaien? Je bent toch geen kleuter meer.
Omdat ze daar warme gevoelentjes van krijgen dat ze geweldig zijn omdat alle honden nu eenmaal van hun houden. Want dat hebben ze echt verdiend met hun warme innemende persoonlijkheid. :cool2:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”