Zamunda schreef:Sandra&co schreef:Ja. Laten we het daarop houden, dat is beter dan de realiteit

Ojee, is het nóg erger? Er zit toch geen steffurt in hè

.
Je schreef nog over Roubi's gebit, dat dat weleens gesaneerd mag worden. Ik raad je aan om daar een half jaartje mee te wachten (tenzij hij echt problemen eraan ondervindt). Alle drie mijn herplaatsers hadden behoorlijk wat tandsteen (bij Mister kon je zijn kiezen niet eens meer zien) en lichte ontstekingen en bij de eerste twee dacht ik ''Zo! Die moeten echt behandeld worden.'' Niet direct gedaan ivm rustig aan wennen en gek genoeg werden de gebitten steeds schoner en hadden ze na een paar maanden gewoon weer een super gebit

. Bij nummer drie (Willem) dacht ik ''Oh, flink tandsteen. Nou dikke kans dat dat met een paar maanden weg is

'', en je raadt het al: ook hij heeft een prachtig gebit nu.
Het zal lang niet altijd opgaan, maar als ze vanuit slechte/niet echt goede omstandigheden komen dan kan er nog heel wat herstellen zonder er iets bijzonders aan te doen

.
Nee, was het maar Stafford

Ik heb een Wisdom-testje erop los gelaten (zie topic) en d'r zit Toy Poedel, Minipincher, Shih Tzu en Pekingees in plus nog wat onherleidbare dingetjes
Qua gebit hebben we geen haast hoor. Ik bedoel, hij is sowieso nog 'gewoon' opvanger dus laat ik niks reinigen. Maar daarom hebben we vandaag bij de dierenwinkel naast een voerbak en speelgoed, ook flink wat kauwmateriaal gekocht

Zien wel hoe ver het daarmee komt. Maar hij heeft best een goede laag tandsteen en ook wat licht-bloedend tandvlees. Hij is nogal goed van vertrouwen nou, dus ik wil dat niet gelijk teniet doen door hem te laten pesten bij de dierenarts.
Harzer Fuchs vind ik eigenlijk niet zo, alleen qua kleur. Ik zie er veel meer Schotse Collie in, maar het zal gewoon een allegaartje aan rassen zijn