Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Roubi

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sandra&co

Re: Roubi

Ongelezen bericht door Sandra&co »

blondie schreef:Er zit toch ook herder in? Domme vraag misschien, maar ik lees alleen maar over golden en zo.. maar ik dacht ook inderdaad wat herderachtigs in hem te zien?
Hij heeft in ieder geval een hele mooie uitstraling, ik viel voor je hem had al op zijn verschijning in ieder geval. Ik duim op een goed plekje, maar als ik zo de foto's zie en lees hoe je over hem schrijft hoop ik eigenlijk dat hij zijn huisje al gevonden heeft :wink:
Neuh, dat van die Golden is een geintje die iemand ( :hmmm: ) startte op Facebook. Het is gewoon een herder. Hoewel ik, met de uitslag van Sofi, echt niet meer durf te gokken welke rassen erin (kunnen) zitten.

Hij is wel echt een mensenhond. Niet zozeer een hondenhond. Met mij speelt hij ontzettend graag (lekker knauwen op m'narm, zich over de grond rollen), maar Izzy en Sofi zijn in principe gewoon meubelstukken voor hem. Wie weet komt dat nog.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Sandra&co schreef:
blondie schreef:Er zit toch ook herder in? Domme vraag misschien, maar ik lees alleen maar over golden en zo.. maar ik dacht ook inderdaad wat herderachtigs in hem te zien?
Hij heeft in ieder geval een hele mooie uitstraling, ik viel voor je hem had al op zijn verschijning in ieder geval. Ik duim op een goed plekje, maar als ik zo de foto's zie en lees hoe je over hem schrijft hoop ik eigenlijk dat hij zijn huisje al gevonden heeft :wink:
Neuh, dat van die Golden is een geintje die iemand ( :hmmm: ) startte op Facebook. Het is gewoon een herder. Hoewel ik, met de uitslag van Sofi, echt niet meer durf te gokken welke rassen erin (kunnen) zitten.

Hij is wel echt een mensenhond. Niet zozeer een hondenhond. Met mij speelt hij ontzettend graag (lekker knauwen op m'narm, zich over de grond rollen), maar Izzy en Sofi zijn in principe gewoon meubelstukken voor hem. Wie weet komt dat nog.
Wat was Soof ook alweer? Wawa x York x Lab toch?
Sandra&co

Ja. Laten we het daarop houden, dat is beter dan de realiteit :ok:
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Sandra&co schreef:Ja. Laten we het daarop houden, dat is beter dan de realiteit :ok:
Ojee, is het nóg erger? Er zit toch geen steffurt in hè :schrik: .

Je schreef nog over Roubi's gebit, dat dat weleens gesaneerd mag worden. Ik raad je aan om daar een half jaartje mee te wachten (tenzij hij echt problemen eraan ondervindt). Alle drie mijn herplaatsers hadden behoorlijk wat tandsteen (bij Mister kon je zijn kiezen niet eens meer zien) en lichte ontstekingen en bij de eerste twee dacht ik ''Zo! Die moeten echt behandeld worden.'' Niet direct gedaan ivm rustig aan wennen en gek genoeg werden de gebitten steeds schoner en hadden ze na een paar maanden gewoon weer een super gebit :80: . Bij nummer drie (Willem) dacht ik ''Oh, flink tandsteen. Nou dikke kans dat dat met een paar maanden weg is :19: '', en je raadt het al: ook hij heeft een prachtig gebit nu.

Het zal lang niet altijd opgaan, maar als ze vanuit slechte/niet echt goede omstandigheden komen dan kan er nog heel wat herstellen zonder er iets bijzonders aan te doen :ok: .
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Sandra&co schreef:

Wij zijn niet op zoek naar een andere hond erbij, maar ik kijk wel wat er zoal voorbijkomt. En wat ik al eerder zei, hij viel me op, al dacht ik in eerste instantie dat het een teef was gezien de naam. Rubia had het dan moeten zijn voor een teef.. goud/blond. Ik hoop eerlijk gezegd dat het voor jou een blijver is. Je moet er van houden hé, die herder trekjes, want zo ik lees heeft hij die wel als het gaat om gericht zijn op het baasje, en de groep bijeen willen houden. Zijn uiterlijk doet me denken aan een harzer fuchs.
Sandra&co

Zamunda schreef:
Sandra&co schreef:Ja. Laten we het daarop houden, dat is beter dan de realiteit :ok:
Ojee, is het nóg erger? Er zit toch geen steffurt in hè :schrik: .

Je schreef nog over Roubi's gebit, dat dat weleens gesaneerd mag worden. Ik raad je aan om daar een half jaartje mee te wachten (tenzij hij echt problemen eraan ondervindt). Alle drie mijn herplaatsers hadden behoorlijk wat tandsteen (bij Mister kon je zijn kiezen niet eens meer zien) en lichte ontstekingen en bij de eerste twee dacht ik ''Zo! Die moeten echt behandeld worden.'' Niet direct gedaan ivm rustig aan wennen en gek genoeg werden de gebitten steeds schoner en hadden ze na een paar maanden gewoon weer een super gebit :80: . Bij nummer drie (Willem) dacht ik ''Oh, flink tandsteen. Nou dikke kans dat dat met een paar maanden weg is :19: '', en je raadt het al: ook hij heeft een prachtig gebit nu.

Het zal lang niet altijd opgaan, maar als ze vanuit slechte/niet echt goede omstandigheden komen dan kan er nog heel wat herstellen zonder er iets bijzonders aan te doen :ok: .
Nee, was het maar Stafford :hmmm: Ik heb een Wisdom-testje erop los gelaten (zie topic) en d'r zit Toy Poedel, Minipincher, Shih Tzu en Pekingees in plus nog wat onherleidbare dingetjes :vaag:

Qua gebit hebben we geen haast hoor. Ik bedoel, hij is sowieso nog 'gewoon' opvanger dus laat ik niks reinigen. Maar daarom hebben we vandaag bij de dierenwinkel naast een voerbak en speelgoed, ook flink wat kauwmateriaal gekocht ;) Zien wel hoe ver het daarmee komt. Maar hij heeft best een goede laag tandsteen en ook wat licht-bloedend tandvlees. Hij is nogal goed van vertrouwen nou, dus ik wil dat niet gelijk teniet doen door hem te laten pesten bij de dierenarts.

Harzer Fuchs vind ik eigenlijk niet zo, alleen qua kleur. Ik zie er veel meer Schotse Collie in, maar het zal gewoon een allegaartje aan rassen zijn ;)
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Barkley schreef:
nomo schreef:
Barkley schreef:Elke keer als ik dit topic open beginnen de kaiser chefs in mijn hoofd Ruby Ruby Ruby te zingen.

Ik vind Roubi echt een leukerd.
Barkley ik hou van je :lief: :lief: :lief: Ik heb de héle dag al 'macho macho man I want to be a macho man' in mijn hoofd (en ook alleen die zin hè, continu) en nu is ie weg, vervangen door de kaiser chiefs :cheer:
Oei, een oorwurm. Ik heb dat elke kerst met deze;

Er heeft nog nooit iemand zo makkelijk van me gehouden :O:
Dit is op ons nu wel heel toepasselijk :'( [LOUDLY CRYING FACE]

Wat leuk die updates van Roubi, wat een heerlijk beest. En zo zoet dat hij het vlees niet had opgegeten!

Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk
Sandra&co

Net geleerd dat Izzy echt heel graag botten knauwt. Ik had er nog 1 in de speelmand liggen en Roubi had die eruit gehaald en na het knagen midden in de kamer laten liggen. Ruzie zuster. Niet handig van me.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Ook weer geleerd :ok:

Ik vind het wel fantastisch de verhalen te lezen, het is een heerlijke hond. Izzie hier schrok net van de wapperende gordijnen, het waait nogal en dus liep ze 5 minuten als een geslagen hond rond. Die had echt niet tegen Roubi opgekund, ik moet op zoek naar een net zo'n zacht ei als zij is.

En ik zie dat ik een wisdom panel topic moet opsnorren, moet je je schoen gaan opvreten? :mrgreen:
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Barkley »

Hippo schreef:
Barkley schreef:
nomo schreef:
Barkley schreef:Elke keer als ik dit topic open beginnen de kaiser chefs in mijn hoofd Ruby Ruby Ruby te zingen.

Ik vind Roubi echt een leukerd.
Barkley ik hou van je :lief: :lief: :lief: Ik heb de héle dag al 'macho macho man I want to be a macho man' in mijn hoofd (en ook alleen die zin hè, continu) en nu is ie weg, vervangen door de kaiser chiefs :cheer:
Oei, een oorwurm. Ik heb dat elke kerst met deze;

Er heeft nog nooit iemand zo makkelijk van me gehouden :O:
Dit is op ons nu wel heel toepasselijk :'( [LOUDLY CRYING FACE]

Wat leuk die updates van Roubi, wat een heerlijk beest. En zo zoet dat hij het vlees niet had opgegeten!

Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk
Ah ja :( dat kan ik me helemaal voorstellen.
Sandra&co

Izzie_Anneke schreef:
Ik vind het wel fantastisch de verhalen te lezen, het is een heerlijke hond. Izzie hier schrok net van de wapperende gordijnen, het waait nogal en dus liep ze 5 minuten als een geslagen hond rond. Die had echt niet tegen Roubi opgekund, ik moet op zoek naar een net zo'n zacht ei als zij is.
Het ís een zacht ei ;) Toen Izzy hem gisteravond op z'n plek zette, verdedigde hij zich nauwelijks. Verder is hij gewoon stabiel, maar hij heeft wel wat zelfvertrouwen nodig. Ik denk dat je dan een onverstoorbare, stabiele reu naast een onzekere Izzie hebt ;)
Izzie_Anneke
Zeer actief

Sandra&co schreef:
Izzie_Anneke schreef:
Het ís een zacht ei ;) Toen Izzy hem gisteravond op z'n plek zette, verdedigde hij zich nauwelijks. Verder is hij gewoon stabiel, maar hij heeft wel wat zelfvertrouwen nodig. Ik denk dat je dan een onverstoorbare, stabiele reu naast een onzekere Izzie hebt ;)
Ik geloof je. Rust is wel nodig om hem zelfvertrouwen te geven en ik denk dat hij dat meer in jouw huis vindt dan hier :knuffel:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Hoe gaat het met de knappe kerel?
Sandra&co

Nog steeds goed. Izzy's liefde is wat bekoeld. Vandaag probeerde hij (iets té enthousiast) ook met de bal te spelen waardoor hij bovenop haar sprong. Vindt ze niet grappig. Maar verder draait hij rustig mee. Een paar dagen terug kreeg ik een telefoontje dat er iemand interesse in hem heeft. Ze heeft ervaring met herders, is de hele dag thuis en heeft geen andere honden. Dus ben nog ernstig aan het nadenken wat voor hem het leukst is. Ik denk dat 1-op-1 aandacht voor hem de bom is, maar ik wacht eerst maar af wat het huisbezoek bij die vrouw oplevert ;)

Vandaag voor het eerst met m'n eigen auto naar het bos gereden:
Afbeelding

De sleeplijn hangt er nog aan, maar in principe laat ik hem op overzichtelijke stukken gewoon los. Hij houdt ons als een havik in de gaten en zorgt bij de groep te blijven.
Afbeelding

Afbeelding

En terug bij de auto ;)
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Spannend Sandra!! Hopelijk is het een superplekje voor Roubi, maar het zal voor jou en hem wel even slikken zijn denk ik zo...
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Sandra&co

Ja maar weet je, hij hecht zich heel snel aan de persoon waar hij op dat moment is. Dus als zij nou blijvend is, dan is hij binnen no-time mij vergeten ;) Daar maak ik me geen zorgen om.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Sandra&co schreef:Ja maar weet je, hij hecht zich heel snel aan de persoon waar hij op dat moment is. Dus als zij nou blijvend is, dan is hij binnen no-time mij vergeten ;) Daar maak ik me geen zorgen om.
en andersom?? :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

wat een ontzettend leuke hond!!
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Oh spannend dat er een potentieel baasje voor hem is!
PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Contacteer:

Ongelezen bericht door PitBullit »

Spannend!
AfbeeldingAfbeelding
Sandra&co

Ingrid48 schreef:
Sandra&co schreef:Ja maar weet je, hij hecht zich heel snel aan de persoon waar hij op dat moment is. Dus als zij nou blijvend is, dan is hij binnen no-time mij vergeten ;) Daar maak ik me geen zorgen om.
Tuurlijk zou ik 'm missen, hoe kan 't ook anders ;) Maar hij is pas 5, kan nog zo'n 7 jaar meegaan. Dan is het voor hem natuurlijk veel leuker om iemand te hebben die er de hele tijd, 100% alleen voor hem is.

Inmiddels weegt hij 28,2 kg, dus 800 gram aangekomen in iets meer dan een week :schrik: :LOL:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Sandra&co schreef:
Ingrid48 schreef:
Tuurlijk zou ik 'm missen, hoe kan 't ook anders ;) Maar hij is pas 5, kan nog zo'n 7 jaar meegaan. Dan is het voor hem natuurlijk veel leuker om iemand te hebben die er de hele tijd, 100% alleen voor hem is.

Inmiddels weegt hij 28,2 kg, dus 800 gram aangekomen in iets meer dan een week :schrik: :LOL:
Hij heeft een goed leven :ok:
Sandra&co

Toch eet hij ongeveer evenveel als Izzy en ze schelen iets van 6kg. Heb haar hoeveelheid maar even aangehouden omdat zij best wel een bootwerker is. Nou uitkijken dat hij geen dikke pens krijgt.
Sandra&co

Hij heeft vandaag gespeeld met Izzy en (vooral) Sofi! Keihard achter elkaar aan crossen :LOL: Kapót dat hij was/is :lol1: Het wordt nog wat met die ouwe gek.
Izzie_Anneke
Zeer actief

:I: Gaaf om te lezen!
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Hoe staat het met het potentiele baasje?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Blijft ie?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

malinois schreef:Blijft ie?
Volgens mij wel :F:
Sandra&co

Ik weet het écht nog niet :jank: Ergens vind ik het egoïstisch om hem te houden omdat hij echt zou gedijen bij 1-op-1 contact met iemand. Maar aan de andere kant is hij zó vreselijk leuk...;)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sandra&co schreef:Ik weet het écht nog niet :jank: Ergens vind ik het egoïstisch om hem te houden omdat hij echt zou gedijen bij 1-op-1 contact met iemand. Maar aan de andere kant is hij zó vreselijk leuk...;)
Ik zeg: houden!
Krijg je spijt van!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”