Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Roubi

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sandra&co

Re: Roubi

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nou, ik had net toch even ruzie met 'm :hmmm: We liepen in 't bos, hij aangelijnd naast me, toen we 2 Jack Hussell-reuen tegenkwamen, los. Hij zag ze aankomen en begon zich al wat op te winden, maar met een rukje aan de riem leek hij zich in te houden. Tot we voorbij kwamen en hij bliksemsnel voor me langs schoot, richting die honden om ze een poepie te laten ruiken (of wát er ook in z'n domme hedderkop opkwam). Ik schrok van die snelle beweging en greep hem bij het eerste het beste lichaamsdeel wat ik kon bereiken, zijn kraag, en knalde hem tegen de grond. Door redirectie had hij toen mijn pols te pakken. Hij mopperde nog wat na en rukte met z'n kop maar ik was zíedend en heb hem verteld wat ik van dat soort gedrag vond. Toen moest hij een poos strak naast me lopen - geen gepies, geen gesnuffel :hmmm: Hij was danig onder de indruk en na een poos vond ik 't toch wat sneu dus heb de lijn wat laten gaan zodat hij de ruimte had en hem bij me geroepen. Hij wist niet hoe snel hij me kusjes moest komen geven, de ziel :LOL:

Later ging ik op een bankje zitten om wat te apporteren met Izzy en Sofi. Die moeten nou eenmaal hun energie kwijt en in het sjok-tempo van Roubi gaan we dat niet voor elkaar boksen. Maar Roubi vond daar ook wat van. Dus als de meiden in de verte achter de bal aangingen, sloeg hij een concert aan. Want @)#$(*#@)&%, de roedel viel uit elkaar! En zij waren met leuke dingen bezig en hij zat stóm stóm aan de riem :boos: Dus elke keer als hij begon te blaffen, riep ik op hoge toon zijn stem en als hij omkeerde, duwde ik de tube kaas voor z'n snuit. Na 4x had hij het helemaal door, kwam naar me toe voor kaas en hield z'n waffel dicht als Sofi en Izzy weg waren :cheer: Knappe hond!

"Ben nou even geen herder meer, laat die wijven maar lopen - ik heb kaaaas!"
Afbeelding

Knappe vent :I:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Jaaa wat leuk. Wat heeft hij geluk dat 'ie bij jou zit zeg, prima op zijn plek. Sofi is gewoon nog even hard to get aan het spelen en gelijk heeft ze. Ze zal vast snel ontdooien, moet toch wel voor zo'n knappe vent.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik vind hem leuk! maar eh die pols... heeft hij je pijn gedaan?
Ik. hoop dat het hem wel duidelijk is dat je niet van die geintjes gediend bent....
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 27 okt 2017 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sandra&co

Het mag geen naam hebben. Klein schrammetje, beetje blauw/zwelling ;) Hij had me véel harder kunnen bijten als dat zijn intentie was. Maar goed, ik moest toen wel doorpakken.

Had wel gelijk goed zicht op z'n tanden. Mogen wel gereinigd worden.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Wat een leukerd :I: :I: Echt een prachtig dier.

Super dat Izzy al helemaal gecharmeerd is van hem, Sofi draait hopelijk nog bij ;-) .
En wat betreft die redirectie, dat heb ik in het begin ook wel eens gehad met herplaatsers. Zeker als ze niet gewend zijn dat er ook regels en beperkingen bestaan :mrgreen: , maar dat was dan 1 of 2 keer en erna nooit weer.

En over dat piesen, dat zit er echt zo in dat ze niet meer overal tegen aan piesen. Dus laat dat geen beperking zijn :wink:
Sandra&co

Oh nee, totaal niet! Voor veel piesen ga ik een hond niet wegdoen natuurlijk ;) En als hij in de toekomst los gaat, mag hij piesen zoveel hij wil. Maar ik wil niet elke 10 meter stilstaan omdat hij ergens uitgebreid wil snuffelen en plassen. Om de 4-5x blijf ik nu stilstaan, de rest van de keren trek ik hem mee.
Natasja 2005
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje)

Ongelezen bericht door Natasja 2005 »

Roubi past mooi bij jou roedel.
Groetjes,

Sandra

Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop

R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Wat een leukerd om te zien!
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Barkley »

Elke keer als ik dit topic open beginnen de kaiser chefs in mijn hoofd Ruby Ruby Ruby te zingen.

Ik vind Roubi echt een leukerd.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Barkley schreef:Elke keer als ik dit topic open beginnen de kaiser chefs in mijn hoofd Ruby Ruby Ruby te zingen.

Barkley ik hou van je :lief: :lief: :lief: Ik heb de héle dag al 'macho macho man I want to be a macho man' in mijn hoofd (en ook alleen die zin hè, continu) en nu is ie weg, vervangen door de kaiser chiefs :cheer:
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

nomo schreef:
Barkley schreef:Elke keer als ik dit topic open beginnen de kaiser chefs in mijn hoofd Ruby Ruby Ruby te zingen.

Barkley ik hou van je :lief: :lief: :lief: Ik heb de héle dag al 'macho macho man I want to be a macho man' in mijn hoofd (en ook alleen die zin hè, continu) en nu is ie weg, vervangen door de kaiser chiefs :cheer:
Oei, een oorwurm. Ik heb dat elke kerst met deze;

Er heeft nog nooit iemand zo makkelijk van me gehouden :O:
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Ik vind Roubi leuk :I: en hij past ook mooi bij die meiden van jou. Maar wat is Izzy een ukkie :wat:
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Sandra&co schreef:Het mag geen naam hebben. Klein schrammetje, beetje blauw/zwelling ;) Hij had me véel harder kunnen bijten als dat zijn intentie was. Maar goed, ik moest toen wel doorpakken.

Had wel gelijk goed zicht op z'n tanden. Mogen wel gereinigd worden.
Laila deed dat bij ons in het begin ook. Nu twee jaar later zit er echt geen greintje kwaad meer in. Zo knuffelig is ze nu, helemaal niks meer afdwingend, en ze vindt alles best. Geef hem maar even de tijd hoor, hij leert blijkbaar snel. :ok:
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Wat een mooierd :I: zal vast wel goedkomen met sofietje.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Ik vind 'm zo leuk :I:

Wij werken allebei fulltime, anders had hij hier best mogen komen wonen, 't is niet zo'n stille liefde ;) Dus hou jij 'm maar, dan zie ik hem heel vaak voorbij komen :cheer:
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

:LOL: die kop van sofi op de bank :LOL: en wat is Izzy klein joh! Dat was me nooit zo opgevallen. Maar Roubi is echt mooi! Volgens mij gaat die niet meer weg bij je hoor, mooie roedel zo. Sofi trekt vast wel bij, takketeef-modus is ook maar tijdelijk over het algemeen bij die mutsen.
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Wat heb je er een prachtige puntneus bij! Hopelijk gaat het goed en mag hij blijven.

Wat heeft Izzy toch een dunne vacht. Je ziet zo haar dalmatiër vlekken er doorheen :80: Ik krijg de neiging haar een jas aan te doen, maar ik denk dat ze erg actief is en zo wel warm blijft :lol1:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Sandra&co schreef:Later ging ik op een bankje zitten om wat te apporteren met Izzy en Sofi. Die moeten nou eenmaal hun energie kwijt en in het sjok-tempo van Roubi gaan we dat niet voor elkaar boksen. Maar Roubi vond daar ook wat van. Dus als de meiden in de verte achter de bal aangingen, sloeg hij een concert aan. Want @)#$(*#@)&%, de roedel viel uit elkaar! En zij waren met leuke dingen bezig en hij zat stóm stóm aan de riem :boos: Dus elke keer als hij begon te blaffen, riep ik op hoge toon zijn stem en als hij omkeerde, duwde ik de tube kaas voor z'n snuit. Na 4x had hij het helemaal door, kwam naar me toe voor kaas en hield z'n waffel dicht als Sofi en Izzy weg waren :cheer: Knappe hond!
Herkenbaar :cool2: . Ik ben wel benieuwd wat het gaat worden als Roubi ook los is. Bij Mister was het namelijk niet alleen als de roedel uit elkaar was, maar ook gewoon bij drukte. Dus als Lais en Willem gingen darren dan rende Mister eropaf om de 'onrust' in de kiem te smoren... ordnung muss sein :mep: ! Maar goed, Mister was wat dat betreft een flink serieuze (en al oude) Duitser :tongue: .
kathy
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kathy »

Oei, wat is hij leuk! Wat een lief hoofd. En zo leuk om te lezen hoe jij met hem omgaat. Sofietje gaat hem vast heel leuk vinden.
Sandra&co

@Barkley: Dat had ik dus bij de kennismaking. Maar ik werd wat vreemd aangekeken toen ik dat vertelde ("Nee, dat liedje ken ik niet." terwijlde ik doorneuriede).

@GoldenGizmo & Lilo: Ja, vanaf de foto's vertekent het. Ze is echt maar mini, 51cm schoft ;)

@Ri@: Er zit zo ook geen kwaad in hoor. Hij is vreselijk lief verder, komt graag aan voor een knuffel of een kroel. Alleen buiten lijkt hij zich nog wat te moeten bewijzen. Maar goed, hij is dan ook continue aangelijnd en als er dan honden hem benaderen, is dat natuurlijk ook een dingetje. Ik denk dat ik hem uiteindelijk wel kan leren om honden te negeren. 's Avonds lopen we het laatste rondje met Sofi los en die wil nog wel eens met 120 km/u op ons af komen denderen; hij loopt dan onverstoorbaar door.

@Lotje&famke: In de winter heeft ze ook een jasje hoor, dan is het niet te houden voor haar ;)

@Zamunda: Ja hij is wat dat betreft wel een herder hoor, hij houdt scherp in de gaten waar iedereen is en lijkt het echt best vervelend te vinden als we wat uit elkaar vallen. Maakt niet uit, leert hij wel mee omgaan.

Nu ligt hij me zo aan te staren.
Afbeelding

Ben vandaag voor het eerst weer een half dagje gaan werken en had ze voor de zekerheid toch maar even gescheiden. Meisjes in de keuken/buiten, hij in de huiskamer (moet hem toch beschermen voor Sofi). Hij heeft 1 miniplasje gedaan (op de grond, niet tegen m'n spullen aan :cheer: ) en niéts gesloopt! De buren hebben hem niet gehoord :cheer:
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

wat een leuke foto's en mooie verhalen over Roubi! Het vorige gastgezin woonde in Den Haag en had inderdaad last van Roubi als ze honden tegenkwamen, dan was hij bijna niet te houden en ze had nog een flinke hond die ook behoorlijk trok...Roubi was hier best fel tegen aan de lijn. Geen idee hoe hij doet als hij los is?
Maar in huis was het een lieverdje en bij jou ook zo te lezen :ok:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Sandra&co

Ingrid48 schreef:wat een leuke foto's en mooie verhalen over Roubi! Het vorige gastgezin woonde in Den Haag en had inderdaad last van Roubi als ze honden tegenkwamen, dan was hij bijna niet te houden en ze had nog een flinke hond die ook behoorlijk trok...Roubi was hier best fel tegen aan de lijn. Geen idee hoe hij doet als hij los is?
Hij heeft tot nu toe 3x uitgevallen aan de lijn ;) 1x die CC reu, een loeder van een BC en het akkefietje in het bos. Maar 2 van de 3x kwam het niet verder dan zo'n dom Herder-huppeltje en een paar woewoe's. Ik zou het nog niet onder 'fel' kunnen scharen al had je het graag :)

Vanmorgen was hij trouwens zó braaf! Ik neem, als ik avonddienst heb op het werk, wel eens wat vlees/vis mee wat over is van het avondeten, voor de honden. Wordt anders toch weggegooid. Dus ik had een stuk of 5 hamburgers en 2 stukken botervis buitgemaakt en meegenomen. Gisteravond waren ze al wat blijig aan het snuffelen rond m'n tas, maar ik was moe en was helemaal vergeten dat het in m'n tas zat. Vanmorgen was Roubi wat in de hal aan het rondsnuffelen en toen ik even later ging kijken wat hij toch aan het doen was, lag hij daar op z'n gemak. Pakje vlees lag verder onaangeraakt naast hem op de vlooer. Dom ding, hij had alles zo op kunnen schrokken, maar hij lag maar wat te kijken "Dit heb ik gevonden. Cool he? Krijg ik nou he?" :cheer:
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Sandra&co schreef:
Ingrid48 schreef:wat een leuke foto's en mooie verhalen over Roubi! Het vorige gastgezin woonde in Den Haag en had inderdaad last van Roubi als ze honden tegenkwamen, dan was hij bijna niet te houden en ze had nog een flinke hond die ook behoorlijk trok...Roubi was hier best fel tegen aan de lijn. Geen idee hoe hij doet als hij los is?
Hij heeft tot nu toe 3x uitgevallen aan de lijn ;) 1x die CC reu, een loeder van een BC en het akkefietje in het bos. Maar 2 van de 3x kwam het niet verder dan zo'n dom Herder-huppeltje en een paar woewoe's. Ik zou het nog niet onder 'fel' kunnen scharen al had je het graag :)

Vanmorgen was hij trouwens zó braaf! Ik neem, als ik avonddienst heb op het werk, wel eens wat vlees/vis mee wat over is van het avondeten, voor de honden. Wordt anders toch weggegooid. Dus ik had een stuk of 5 hamburgers en 2 stukken botervis buitgemaakt en meegenomen. Gisteravond waren ze al wat blijig aan het snuffelen rond m'n tas, maar ik was moe en was helemaal vergeten dat het in m'n tas zat. Vanmorgen was Roubi wat in de hal aan het rondsnuffelen en toen ik even later ging kijken wat hij toch aan het doen was, lag hij daar op z'n gemak. Pakje vlees lag verder onaangeraakt naast hem op de vlooer. Dom ding, hij had alles zo op kunnen schrokken, maar hij lag maar wat te kijken "Dit heb ik gevonden. Cool he? Krijg ik nou he?" :cheer:
Wat knap!
Afbeelding
Sandra&co

Mellow schreef:Wat een ontzettend leuke hond :I:
Mijn honden hadden alles al lang opgevreten :LOL:
Izzy en Sofi ook, ben ik bang :oeps:
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Wat een fijne updates allemaal, Roubi klinkt echt als een gouden hond. :I: Volgens mij zit hij hartstikke goed op z'n plekkie bij jou.
En hij is zo mooi met z'n zachte ogen en z'n grote puntneus :I:
Sandra&co

Ik denk dat ik hem vóór de zomer herplaatst moet hebben, dit ga ik dan niet trekken :LOL:

Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Sandra&co schreef:Ik denk dat ik hem vóór de zomer herplaatst moet hebben, dit ga ik dan niet trekken :LOL:

Afbeelding
Ik zie het al.. Het is een onhoudbare situatie. Doe maar snel weer weg. :lol1:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

:I: :I: :I:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Sandra&co schreef:Ik denk dat ik hem vóór de zomer herplaatst moet hebben, dit ga ik dan niet trekken :LOL:

Afbeelding
Nee joh die blijft, je gaat er zo'n spijt van hebben als hij naar iemand anders gaat. En het past zo goed bij je omdat je hem snapt en wat nou als hij ergens komt en die mensen snappen niks van hem. Nee die moet blijven :pffff: een match made in heaven :I:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Er zit toch ook herder in? Domme vraag misschien, maar ik lees alleen maar over golden en zo.. maar ik dacht ook inderdaad wat herderachtigs in hem te zien?
Hij heeft in ieder geval een hele mooie uitstraling, ik viel voor je hem had al op zijn verschijning in ieder geval. Ik duim op een goed plekje, maar als ik zo de foto's zie en lees hoe je over hem schrijft hoop ik eigenlijk dat hij zijn huisje al gevonden heeft :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”