Nou, ik had net toch even ruzie met 'm

We liepen in 't bos, hij aangelijnd naast me, toen we 2 Jack Hussell-reuen tegenkwamen, los. Hij zag ze aankomen en begon zich al wat op te winden, maar met een rukje aan de riem leek hij zich in te houden. Tot we voorbij kwamen en hij bliksemsnel voor me langs schoot, richting die honden om ze een poepie te laten ruiken (of wát er ook in z'n domme hedderkop opkwam). Ik schrok van die snelle beweging en greep hem bij het eerste het beste lichaamsdeel wat ik kon bereiken, zijn kraag, en knalde hem tegen de grond. Door redirectie had hij toen mijn pols te pakken. Hij mopperde nog wat na en rukte met z'n kop maar ik was zíedend en heb hem verteld wat ik van dat soort gedrag vond. Toen moest hij een poos strak naast me lopen - geen gepies, geen gesnuffel

Hij was danig onder de indruk en na een poos vond ik 't toch wat sneu dus heb de lijn wat laten gaan zodat hij de ruimte had en hem bij me geroepen. Hij wist niet hoe snel hij me kusjes moest komen geven, de ziel
Later ging ik op een bankje zitten om wat te apporteren met Izzy en Sofi. Die moeten nou eenmaal hun energie kwijt en in het sjok-tempo van Roubi gaan we dat niet voor elkaar boksen. Maar Roubi vond daar ook wat van. Dus als de meiden in de verte achter de bal aangingen, sloeg hij een concert aan. Want @)#$(*#@)&%, de roedel viel uit elkaar! En zij waren met leuke dingen bezig en hij zat stóm stóm aan de riem

Dus elke keer als hij begon te blaffen, riep ik op hoge toon zijn stem en als hij omkeerde, duwde ik de tube kaas voor z'n snuit. Na 4x had hij het helemaal door, kwam naar me toe voor kaas en hield z'n waffel dicht als Sofi en Izzy weg waren

Knappe hond!
"Ben nou even geen herder meer, laat die wijven maar lopen - ik heb kaaaas!"
Knappe vent