Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een verlies en een nieuwe aanwinst

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Een verlies en een nieuwe aanwinst

Ongelezen bericht door Nicoline »

Een paar weken geleden heb ik Tracy op de mooie leeftijd van 14 jaar toch vrij plotseling moeten laten gaan, ondanks dat ze Cushing's had hebben we toch nog 4 mooie jaren samen gehad. Toen ik haar uit het asiel haalde hadden we niet verwacht dat ze nog zo lang mee zou gaan, ze is dan ook nog tot op het laatste moment erg actief geweest, totdat ze opeens vocht bij haar longen had en niet zo'n klein beetje ook dus heb ik ter plekke bij de dierenarts afscheid genomen.
En zo snel als dat ik Tracy heb laten gaan, zo snel is er (sinds gisteren) ook weer een nieuwe pup in huis: ik was stiekem al een beetje verliefd op dit nestje pups maarja het kon niet want Trees kon niet met andere honden. Na 3 dagen hondloos te zijn geweest besloot ik dat het onzin was om te gaan zitten wachten en ben ik gaan informeren. En sinds gisteren woont Collin hier, een pitbull (ja een echte met stamboom, vind ik ook weleens leuk na veel herplaatsers/kruisingen) van nu 11 weken :) Het is een heerlijk ventje, erg open en voor de duvel niet bang. Gisteren had hij meteen zijn vuurdoop, hij ging meteen met mij mee naar huis en dat was een autorit van zo'n 3 uur: hij gaf geen kik en heeft bijna de hele weg liggen slapen. Daarna tijdens zn eerste wandelrondje werd er vuurwerk afgestoken, ook geen probleem hij keek even op en daarna weer lekker verder snuffelen. Wandelen aan de lijn doet hij sowieso al erg goed, loop dapper mee en heeft vandaag zelfs een wandeling van bijna een uur achter de rug (op zijn tempo natuurlijk). Het is een bijzonder makkelijke pup, hij laat mn spullen heel, laat de konijntjes met rust en weet zelfs al hoe hij zachtjes moet spelen. Alleen is hij nog niet zindelijk en alleen thuis zijn zal ook moeten worden opgebouwd :mrgreen: maar dat gaat wel lukken. Nu is hij natuurlijk nog hondsociaal en ik hoop dat er zo lang mogelijk in te houden, lukt dat niet dan is dat natuurlijk voor mij ook geen probleem.

Tracy:

Afbeelding

En wat puppyspam van Collin:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Nicoline op 18 okt 2017 12:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Een verlies en een nieuwe aanwinst

Ongelezen bericht door Maeve »

Ziet er uit als een ondeugend hondje :lol1:
Maarre, een Pitbull met stamboom? Van welke kennelclub is dat? Want de FCI erkend de Pitbull niet als zijnde een ras meende ik?
Nicoline
Zeer actief

Hij heeft een ADBA stamboom, inderdaad is dat in Nederland niet erkend maar hiermee zijn wel de voorouders over meerdere generaties bekend. De term "pitbull" gaat inderdaad over een verzameling aan rassen en kruisingen die erop lijken, maar de American Pitbull Terrier wordt in Amerika wel als appart ras gezien. Als ik het goed heb is de ADBA eigenlijk een (veel) ouder registratie orgaan dan de FCI en wordt de APBT al lange tijd zuiver gefokt, en is er ook wel degelijk een verschil met de Amerikaanse en Engelse staffords. Het verschil zit 'm vooral in uiterlijk, de APBT is over het algemeen een stuk ranker en lichter gebouwd. Trees was een Engelse stafford en ik merk toch ook wel karakterverschil, naar mijn ervaring zijn APBT's toch iets minder zenuwachtig en hebben veel meer een "aan en uit knop".
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Sterkte met het verlies van Trees :roos:

Veel plezier met de nieuwe aanwinst :J:

Maar ik kan de foto's niet zien, waarom is dat? :U:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Ja dat kan natuurlijk niet, verheug ik mij op de foto's, zijn ze weer niet zichtbaar (photobucketplaatje) :hmmm:
Bij welke fokker heb je je APBT vandaan? Zoveel zijn er niet.

Wat fijn dat Trees nog 4 mooie jaren bij je heeft mogen hebben.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik zie geen foto's maar sterkte nog met je verlies
Afbeelding
Nicoline
Zeer actief

Dank jullie wel, het verlies van Trees viel me zwaar ondanks dat ik haar als senior in huis had gehaald en dus wist dat het elk moment klaar kon zijn. Maar de komst van een pup geeft toch weer nieuwe positieve energie :-)
Collin komt bij een fokster uit Friesland vandaan, het is voor haar en de moeder van de pups het eerste nestje, de vader is al wat meer ervaren.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

sterkte met het verlies van Trees en succes met Collin.
Hou je er wel rekening mee dat de kans heel groot is dat je vanaf zeer binnenkort enkel aangelijnd en evt met muilkorft met Collin over straat mag door de geplande HR honden wetgeving. Hij heeft dan wel een stamboom, maar geen FCI stamboom en gaat dus niet onder de uitzonderingen vallen
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Nicoline schreef:Dank jullie wel, het verlies van Trees viel me zwaar ondanks dat ik haar als senior in huis had gehaald en dus wist dat het elk moment klaar kon zijn. Maar de komst van een pup geeft toch weer nieuwe positieve energie :-)
Collin komt bij een fokster uit Friesland vandaan, het is voor haar en de moeder van de pups het eerste nestje, de vader is al wat meer ervaren.
Wat een heerlijk pupje...

Welke lijnen komt hij uit?
Mijn zus heeft ook 2 ADBA pitbulls thuis.
Weliswaar volledig gescheiden want ondanks dat het schatten van honden zijn. Is het een nachtmerrie naar andere honden. Heel heftig en intens...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Veel sterkte!
Wat een cutie is Collin :I:
Nicoline
Zeer actief

crutz schreef:sterkte met het verlies van Trees en succes met Collin.
Hou je er wel rekening mee dat de kans heel groot is dat je vanaf zeer binnenkort enkel aangelijnd en evt met muilkorft met Collin over straat mag door de geplande HR honden wetgeving. Hij heeft dan wel een stamboom, maar geen FCI stamboom en gaat dus niet onder de uitzonderingen vallen
Daar ben ik me inderdaad van bewust, sowieso ben ik van plan hem te leren een muilkorf te dragen, zodat het voor hem geen probleem zal zijn zodra het nodig is :-)
Nicoline
Zeer actief

Gimmick schreef:
Nicoline schreef:Dank jullie wel, het verlies van Trees viel me zwaar ondanks dat ik haar als senior in huis had gehaald en dus wist dat het elk moment klaar kon zijn. Maar de komst van een pup geeft toch weer nieuwe positieve energie :-)
Wat een heerlijk pupje...

Welke lijnen komt hij uit?
Mijn zus heeft ook 2 ADBA pitbulls thuis.
Weliswaar volledig gescheiden want ondanks dat het schatten van honden zijn. Is het een nachtmerrie naar andere honden. Heel heftig en intens...
Dit is ook de reden dat ik, ookal wilde ik heel graag, geen andere hond bij Trees heb genomen want ook zij was erg fel en ik moet er niet aan denken dat ik ze constant zou moeten scheiden. De exacte lijnen weet ik niet uit mn hoofd, ben nog een beetje nieuw in het pitbull wereldje, maar Collin is wat ze noemen een "outcross". De vader is LK's King Pin, woont hier vlakbij (zodoende ben ik ook bij dit nest uitgekomen) en is een pittige maar fijne hond, 12 jaar en loopt er nogsteeds kwiek bij. Moeder is FK's Snooty, ook een leuk sportief hondje die dr mand deelt met een Chinese naakthond dus naar bekende honden wel sociaal. Welke lijnen er precies achter zitten kan ik wel even opzoeken.

Edit, even snel copy/paste:
LK King Pin is a three quarter purebred Alligator with 25% Jessy Rods Midnight out.

Snooty is mainly a 50% Redboy/Jeep/Snooty based dog with a blend of Alligator old Carver blood and Giroux out.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Purebred Alligator :LOL:

Veel plezier met 'm :ok:
Nicoline
Zeer actief

Haha ja die namen heb ik ook niet verzonnen, maar tis dus een echte klapkaak :-p De pups waren met 11 weken nog wel lief met elkaar, zaten ook gewoon samen dus wie weet gaat het qua agressie nog wel meevallen bij Collin. Denk dat hij sowieso wat relaxter gaat zijn dan die gekke Trees.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

O nu zie ik de foto's wat een onschuldige blik echt leuk :I:
Afbeelding
Hippo
Zeer actief

Nicoline schreef:Haha ja die namen heb ik ook niet verzonnen, maar tis dus een echte klapkaak :-p De pups waren met 11 weken nog wel lief met elkaar, zaten ook gewoon samen dus wie weet gaat het qua agressie nog wel meevallen bij Collin. Denk dat hij sowieso wat relaxter gaat zijn dan die gekke Trees.
Dat is inderdaad wel bijzonder. Ik ken er ook met LK kennel honden die met 5-6 weken al uit elkaar moesten worden gehouden...

Je hebt je pup zeker bij Jant de Vries vandaan? Dat zie je niet veel bonte APBT pups, meestal rood of zwart.
Hippo
Zeer actief

Nicoline schreef:[q De exacte lijnen weet ik niet uit mn hoofd, ben nog een beetje nieuw in het pitbull wereldje, maar Collin is wat ze noemen een "outcross".
Wees blij dat het een outcross is, lijnteelt en inteelt is bij pitjes nog de normaalste zaak van de wereld :piew:

Het is sowieso een apart wereldje, moet je maar eens vragen hoe ze die honden 'droog' zetten voor een ADBA show. Honden krijgen een paar dagen geen eten en de laatste 1-2 dagen ook nog nauwelijk water om zo droog mogelijk te zijn. #koekoek
Nicoline
Zeer actief

Ja hij komt inderdaad bij Jant vandaan. En inderdaad heb je conditioneren en uithongeren :-/ dat laatste ben ik zeker niet van plan, wil wel lekker met hem aan de slag en veel samen sporten en wie weet een wedstrijdje hier en daar maar het moet wel leuk blijven. Zit hier op loopafstand een hondenspeeltuin waar ze regelmatig sportavonden organiseren voor "powerbreeds" dus denk dat wij ons ei wel kwijt kunnen, wil ook weer veel met hem gaan longboarden net als dat ik met Trees deed zolang ze dat nog kon. Hij is nu al erg baasgericht ook :)
Hippo
Zeer actief

Nicoline schreef:Ja hij komt inderdaad bij Jant vandaan. En inderdaad heb je conditioneren en uithongeren :-/ dat laatste ben ik zeker niet van plan, wil wel lekker met hem aan de slag en veel samen sporten en wie weet een wedstrijdje hier en daar maar het moet wel leuk blijven. Zit hier op loopafstand een hondenspeeltuin waar ze regelmatig sportavonden organiseren voor "powerbreeds" dus denk dat wij ons ei wel kwijt kunnen, wil ook weer veel met hem gaan longboarden net als dat ik met Trees deed zolang ze dat nog kon. Hij is nu al erg baasgericht ook :)
:ok:
Ik heb dan ook niks tegen conditioneren, helemaal prima zolang het vetpercentage gezond blijft. Veel plezier met hem!
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Hippo schreef:Het is sowieso een apart wereldje, moet je maar eens vragen hoe ze die honden 'droog' zetten voor een ADBA show. Honden krijgen een paar dagen geen eten en de laatste 1-2 dagen ook nog nauwelijk water om zo droog mogelijk te zijn. #koekoek
Dat en het feit dat sommigen toch wat teveel littekens hebben om het nog een ongelukje met de deurpost te kunnen noemen.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ach, sterkte met het verlies, maar wel leuk zo'n kleine puppert er bij!
Nicoline schreef: LK King Pin is a three quarter purebred Alligator with 25% Jessy Rods Midnight out.

Snooty is mainly a 50% Redboy/Jeep/Snooty based dog with a blend of Alligator old Carver blood and Giroux out.
Ik heb werkelijk geen idee wat hier staat :LOL:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

-Saskia- schreef:
Hippo schreef:Het is sowieso een apart wereldje, moet je maar eens vragen hoe ze die honden 'droog' zetten voor een ADBA show. Honden krijgen een paar dagen geen eten en de laatste 1-2 dagen ook nog nauwelijk water om zo droog mogelijk te zijn. #koekoek
Dat en het feit dat sommigen toch wat teveel littekens hebben om het nog een ongelukje met de deurpost te kunnen noemen.
Moet je Izzy eens voor de lol zien :lol1: Wangen, schouders & neusbrug vol littekens (zal geen schuldige aanwijzen, maar het is een kleine bruine d'r schuld), af en toe mankend met d'r achterpoot, litteken over d'r voorpoot en een klein stukje uit d'r lip. Nog geen dag in d'r leven gevochten :lol1:
PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Contacteer:

Ongelezen bericht door PitBullit »

Wat een schatje!
Heel veel plezier!
AfbeeldingAfbeelding
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Sterkte met het verlies van Trees en ontzettend veel plezier met Collin, wat een knap ding :love:
Elviera
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Elviera »

Wat een leuk koppie! Veel plezier samen!
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Sterkte nog met het verlies van Trees.
En heel veel plezier en geluk met je nieuwe aanwinst. Wat fijn dat hij zo baasgericht is, dat is zo'n enorm voordeel. Hopelijk blijft dat zo.
Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Heel veel sterkte met het verlies van je meisje.

Wat Is Collin een leukerd, dat snoetje. Zo te lezen weet je absoluut waar je aan begint en ik verheug me dan ook op je toekomstige photos. Niks mooiers dan een hond die echt op zn plek zit bij een baas.
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Heel veel sterkte met het verlies van je meisje.

Wat Is Collin een leukerd, dat snoetje. Zo te lezen weet je absoluut waar je aan begint en ik verheug me dan ook op je toekomstige photos. Niks mooiers dan een hond die echt op zn plek zit bij een baas.
Nicoline
Zeer actief

Dank jullie wel :-) Hij is hier nu bijna een week, moet nog een beetje wennen aan het leven in de stad maar hij is erg leergierig dus dat zal wel goedkomen :-)
Wat betreft littekens, dat kan door van alles komen. En dat een hond in gevecht raakt betekent niet meteen dat het een vechthond is, zeker als mensen meerdere van dit soort honden houden kan het weleens fout gaan. Daarbij zijn de meesten ook sportief bezig en dan kan een hond zich ook weleens openhalen. Ik heb inderdaad heel bewust voor dit ras gekozen, maar het opvoeden van een pup is wel echt nieuw voor mij, gisteren voor het eerst deze week echt 8 uur slaap gehad :-D
Nicoline
Zeer actief

We zijn een week verder en hij is alweer gegroeid, dus tijd voor wat puppyspam :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”