Gisteren ochtend heb ik "mijn" nieuwe auto opgehaald, een ford Fiesta. "Mijn" omdat het lease is en ik hem over een paar jaar weer moet inleveren. Ik wil dus wel mijn best doen dat ding wel een beetje netjes houden.
Maar jeej

Maar zo groot is die kofferbak nu ook weer niet, dus ik zit met het probleem dat 9 van de 10 kofferbak dekens veel te groot zijn.
Het liefste zou ik zowel de achterkant als de zijkant beschermen en helemaal top zou zijn als hij een extra flapje aan de voorkant heb, die ik over de bumper heen kan klappen voor bij het in en uit springen. Een soort "kuibje" die ik eens in de zoveel tijd even leegkieper van zand en niks doorheen sijpelt. De hoofdsteunen van de achterbank moet eigenlijk ook beschermd, want ik heb geen rekje of zo, maar dat kan ik wel met een extra dekentje over de rand oplossen.
Het vloer oppervlak van de kofferbak van de Fiesta is ongeveer 1 meter, hooguit 1,20 diep zijn, maar bovenin echt véél smaller (een cm of 40/50?) en de breedte zal niet heel veel meer dan 1,50 a 1,80 zijn. Ik heb het nog niet exact kunnen opmeten.
De meeste dekens die rondom beschermen zijn gelijk VEUL te groot en ik heb dus nog niet echt kunnen vinden wat ik zoek. Misschien bestaat wat ik wil wel helemaal niet, want bevestiging is ook wel een dingetje. Ik mag niet zomaar allerlei dingen aan die auto plakken, als klitteband strips of zo.
Wie heeft de ultieme tip?