Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondendeken kofferbak.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Hondendeken kofferbak.

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Hopelijk heeft iemand de ultieme tip voor me.

Gisteren ochtend heb ik "mijn" nieuwe auto opgehaald, een ford Fiesta. "Mijn" omdat het lease is en ik hem over een paar jaar weer moet inleveren. Ik wil dus wel mijn best doen dat ding wel een beetje netjes houden.

Maar jeej :cheer: , voor het eerst heb ik een auto waar Duke in de kofferbak past en niet meer op de achterbank hoeft (zó fijn!).

Maar zo groot is die kofferbak nu ook weer niet, dus ik zit met het probleem dat 9 van de 10 kofferbak dekens veel te groot zijn.

Het liefste zou ik zowel de achterkant als de zijkant beschermen en helemaal top zou zijn als hij een extra flapje aan de voorkant heb, die ik over de bumper heen kan klappen voor bij het in en uit springen. Een soort "kuibje" die ik eens in de zoveel tijd even leegkieper van zand en niks doorheen sijpelt. De hoofdsteunen van de achterbank moet eigenlijk ook beschermd, want ik heb geen rekje of zo, maar dat kan ik wel met een extra dekentje over de rand oplossen.

Het vloer oppervlak van de kofferbak van de Fiesta is ongeveer 1 meter, hooguit 1,20 diep zijn, maar bovenin echt véél smaller (een cm of 40/50?) en de breedte zal niet heel veel meer dan 1,50 a 1,80 zijn. Ik heb het nog niet exact kunnen opmeten.

De meeste dekens die rondom beschermen zijn gelijk VEUL te groot en ik heb dus nog niet echt kunnen vinden wat ik zoek. Misschien bestaat wat ik wil wel helemaal niet, want bevestiging is ook wel een dingetje. Ik mag niet zomaar allerlei dingen aan die auto plakken, als klitteband strips of zo.

Wie heeft de ultieme tip?
Afbeelding
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Hondendeken kofferbak.

Ongelezen bericht door nomo »

Ik had hetzelfde 'probleem' met mijn nieuwe auto.

Heb uiteindelijk deze gekocht: kofferbakdeken

Deken is inderdaad te groot, maar prima op maat te vouwen, klittenband blijft tot nu toe ook best aardig zitten. Je hoeft niks aan je auto te bevestigen qua strips, plakt gewoon aan de binnenkant van je kofferbak. Morris springt in en uit zonder problemen, hij doet het à la Morris en de deken blijft zitten, dat zegt wel wat :mrgreen: Auto blijft ook aardig schoon. Ben erg tevreden!
Enige is dat ik die flap niet mooi vast kan plakken (die over de bumper gaat als bescherming), maar die vouw ik gewoon naar binnen voor ik de klep dicht doe.

Heb de foto's er even bij gezocht
Zo ziet het er nu uit, heb een vetbed er nog in liggen en een laken over de leuning van de achterbank. Morris zit graag met zijn kop op de leuning en zo houd ik die tenminste ook nog schoon.
Afbeelding
Bumperbescherming
Afbeelding
En die vouw ik zo naar binnen
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ter overweging...
Ik wil perse geen hond in de kofferbak vervoeren. De meeste aanrijdingen zijn kop-staart en ik vind dat risico dus gewoon te groot. Ik vervoer ze wel op de achterbank en zal dat blijven doen. Ja, ook dat is een risicio ;) ze zitten er los in, dus niet aan een lijn maar wel met een soort "deken" die het gat tussen de achterbank en voorstoelen afdekt, Ze kunnen dus niet voor de bank vallen. Een rek aan de voorstoelleuning voorkomt erovereen klauteren en een rek bij de achterbank voorkomt naar de achterbak klauteren. Met oude lits-jumeau-dekbedden bescherm ik een en ander extra. Da's regelmatig wel toe aan was- en verschoonbeurt maar goed ;-)
Ik voel me daar goed bij en zo blijf ik het doen.

Suzanne

ps.. als je überhaupt al honden mag vervoeren in een lease-auto; in een leenauto mag zoiets in ieder geval niet....
Shiloh86
Zeer actief

Dat ziet er inderdaad best redelijk uit nomo! Wellicht om uit te proberen als wat ik gevonden heb toch niet gaat werken.

Maar ik denk dat ik een redelijk oplossing heb gevonden. Ik was namelijk even langs een grote dierenwinkel gereden waar ze veel keuze hadden. Daar heb ik een trixie achterbank deken met zijkanten gekocht, die ik dan in de kofferbak ga gebruiken. Hier moet ik uit de zijkanten bovenkastjes een spanningslatje eruit halen en vervolgens de deken op drie plekken een driehoekje in naaien en vaststikken en dan past die er super strak jn denk ik.

@Suzanne. Ja dat mag. En hij gaat gewoon in de kofferbak. Op de achterbank zijn honden net zo min veilig.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

~Suzanne~ schreef: ps.. als je überhaupt al honden mag vervoeren in een lease-auto; in een leenauto mag zoiets in ieder geval niet....
Wat een onzin. Wij hebben een lease auto van de zaak en onze honden gaan daar gewoon in mee. En hoe vaak we daar al niet bij de garage een leenauto hebben gevuld met beide honden. De voorkant is daar een en al glas en de werkplaats/receptie/kantoren kijken daar op uit. En tijdens de auto klaarmaken voor de honden (de autodekens erin) is de manager al zo vaak langs gelopen. Een vriendelijke groet en hij gaat weer verder.
Oh en als je dan gaat beginnen over veiligheid dan moet je minstens je honden ook vast vervoeren in de auto. Je kan gewoon hondengordels kopen waardoor je honden vast zitten. Zit de jongste van mij ook. De oudste zit bij mijn benen voorin. Ik doe mijn honden ook niet in de achterbak maar dat zie je mij ook niet in elk topic over honden in de achterbak verkondigen.

Zo ver honden mogen niet in leenauto's :Q: bij de Opel mag dit dus wel.
Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Zooplus heeft een aantal fijne en goed schoon te maken dekens. Met zijkant en achterbank bescherming en een bumperflapje. Wou ik toch nog neerzetten ook al heb je er al eentje, voor als er ooit nog iemand in dit topic zoekt.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

~Suzanne~ schreef:Ter overweging...
Ik wil perse geen hond in de kofferbak vervoeren. De meeste aanrijdingen zijn kop-staart en ik vind dat risico dus gewoon te groot. Ik vervoer ze wel op de achterbank en zal dat blijven doen. Ja, ook dat is een risicio ;) ze zitten er los in, dus niet aan een lijn maar wel met een soort "deken" die het gat tussen de achterbank en voorstoelen afdekt, Ze kunnen dus niet voor de bank vallen. Een rek aan de voorstoelleuning voorkomt erovereen klauteren en een rek bij de achterbank voorkomt naar de achterbak klauteren. Met oude lits-jumeau-dekbedden bescherm ik een en ander extra. Da's regelmatig wel toe aan was- en verschoonbeurt maar goed ;-)

Suzanne

ps.. als je überhaupt al honden mag vervoeren in een lease-auto; in een leenauto mag zoiets in ieder geval niet....
Nou en jij wilt pretenderen dat jij nu beter bent voor je honden? Je hebt echt geen idee? Je bent 1 in overtreding (losliggende voorwerpen in de auto) daarbij zijn jou honden bij elke aanrijding de pisang. Hoe groot je hond ook is, de schieten door je auto met vele malen grotere gevolgen. En dat vooral jij, die veiligheid boven alles nodig vind, dit verkondigd. Erg tegenvallend en volledig door de mand vallend. Op de langere afstanden (buitenland) heb ik die van mij voor de afwisseling ook op de achterbank, op zijn dubbeldutch. Een deken met overflap naar de voorstoelen en in de gordel.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Zijn er op internationale verkoopsites niet systemen te vinden die specifiek voor een bepaald model zijn gemaakt? De Fiësta is een courante auto en je bent niet de enige met het probleem dus ik vind het echt wat voor de Chinezen om daar wat speciaal voor op maat te verkopen
Afbeelding
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Suzanne: weet je wat zo grappig is aan een kop-staartbotsing? Dat 50% kop is en 50% staart. Door je honden los op de achterbank te zetten vliegen ze bij kop door je voorruit of worden ze nogal wanordelijk tegen je dashboard gekwakt. De kans dat dat gebeurt is groter dan dat je ze plat drukt bij een staartbotsing.
Het maakt mij echt niet uit hoe jij je honden in je auto meeneemt. Dat mag je helemaal zelf weten maar ga geen onnozele en gevaarlijke adviezen geven. Dat vind ik op zijn minst storend.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

~Suzanne~ schreef:Ter overweging...

Suzanne

Weet je, het is nog niet eens wàt je zegt, maar hoe je het zegt.
Iemand komt hier vragen om tips voor een achterbakdeken en jij komt als hooghartig figuur een beetje belerend lopen doen. Bah.

Overigens inhoudelijk ook dikke onzin. Maar goed ieder zijn ding.
Shiloh86
Zeer actief

Nou. Even langs een vriend geweest met industriële naaimachine en het mooi opgelost! Die zijstukken dus iets verkleint door een driehoekje te vouwen en vast te naaien. Gelijk ook een stukje leer aan de buitenkant eraan gezet zodat ik die met een klemmetje aan het plastic van de auto kan vastklemmen en die zijkant mooi overeind blijft, zonder iets permanents hoef aan te passen.

Ik leg er nog iets van een matje of deken in en ga nog een laken onder de deken en over de rand van de achterbank leuning doen, zodat die ook beschermd is.

Afbeelding

Rest van de discussie lijkt me vrij zinloos. Bloed link! Hond los op de achterbank. En Duke gaat sowieso gewoon achterin de kofferbak.
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ziet er mooi uit! Hoop dat het je net zo goed gaat bevallen. Zo netjes ziet het er bij mij niet uit, maar ach, het blijft zitten :mrgreen: Laken over de achterbank + vetbed in de kofferbak vind ik wel handig. Die gooi ik zo even in de was.

En hond in de kofferbak... tja, zoals BonnieF al zegt, bij een kop staart botsing is toch echt ook 50% kop. Morris op de achterbank vind ik persoonlijk nog vele malen gevaarlijker!
Shiloh86
Zeer actief

Ff zoeken op een vetbed. Kijken of dat iets is voor mij voor achterin. Duke heeft soms de neiging te graven in dekens en dit soort dingen. Dus moet even zoeken wat het handigst is. Ik wil vooral kijken of ik iets kan vinden wat ik er makkelijk uit kan halen om te drogen, zodat als Duke nat de auto in gaat. Dat vocht zo min mogelijk in de auto blijft hangen. Dat moeten krabben aan de binnenkant in de vorige auto was toch wat minder prettig.

Ja. Al die jaren dat duke op de achterbank zat had ik er écht geen prettig gevoel bij. Zelfs met Tuigje om en vastgezet aan de riemsluiting. Met een flink klap en hij staat dwars krijgt ie toch vooral de klap van de zijkant en dan lijken me die krachten met het tuigje op zijn ribben ook alles behalve prettig. Als ik hem niet zo vastzetten komt ie gegarandeerd door de voor ruit.

Een hond van 20 kilo krijgt bij een botsing een kracht/gewicht equivalent aan een jonge olifant. Dat gaat een lapje stof echt niet tegen houden.

Ik ben nu ook niet gegarandeerd dat hij er niet overheen komt. Maar aangezien als hij staat hij met zijn schouders niet boven de rand van de bank leuning uit komt, vind ik dit toch de veiligste plek en schat ik die kans van eroverheen komen vrij klein.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 08 okt 2017 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Wauw, dat is prachtig gemaakt!!! Mooi alle kanten beschermd
Als je een vetbed neemt zou ik kijken naar eentje met antislip eronder

Bij mij hangt/ligt er een kleed van de action in, maar de zijkanten zijn dan onbeschermd.
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Mooi gemaakt!!!
Ik heb zo'n rubber onderbak en de achterbank afgedekt met van die picknickkleden met een plastic onderkant. Werkt soort van prima als je zelden tot nooit meerijders hebt. Maar niet als je je auto echt netjes wilt/moet houden. Als Zappa nat de auto in gaat dek ik z'n vetbedkleed af met wat handdoeken. Die gooi ik thuis te drogen zodat de auto niet vochtig wordt. Goed ventileren evt met de airco aan trekt ook het vocht er goed uit.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Dat ziet er heel netjes uit zo!

Ik heb achterin een 'absorberende droogmat met noodles' liggen, zoiets. Gekocht bij de Welkoop. Fijn ding, absorbeert goed maar vind 'm wel erg duur. En nou was ik laatst bij de Ikea en daar hebben ze bijna hetzelfde ding liggen voor 7 euro: klik. Absorbeert goed, krabbestendig en makkelijk uit te wassen!

Mijn hondenrek heb ik van Travall. Heel duur maar heel erg mooie kwaliteit en je hoeft geen gaten te boren ofzo. En als het slot van de achterbak om wat voor reden ook blokkeert kan je je hond altijd nog uit de auto halen door een achterstoel in te klappen. Ze hebben 'm ook voor een Fiesta 5-deurs hatchback, klik. (Dat heb je toch?) Veilig en voorkomt gekwijl op de achterstoelen.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Dat ziet er wel interessant uit! Al vind Duke het ook wel lekker om met zijn kop op de achterbank lekker naar voren te turen. Maar ja veiligheid is ook wat voor te zeggen :P. Iets om over na te denken.

Ik denk dat die fiesta rek misschien ook niet zal passen. Ik heb namelijk de nieuwe fiesta en die is kwa maten nét iets breder, nét wat langer, nét iets meer zus, nét iets meer zo, dan het "oude" model. Ik houd hem in mijn achterhoofd!
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

waarom vraag je het niet bij de dealer? die moeten zeker wat passend hebben
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Oeps ja, dan zal het niet passen, het komt heel precies met de maten hiermee.
Duke kwijlt denk ik ook wat minder dan Lucca trouwens :LOL:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”