Moderator: moderatorteam
Nanna schreef:Denk dat het meer satirisch bedoeld isveertje schreef:Blijft een grappig filmpje, maar dat de beste man het idee van positief trainen niet snapt is ook wel erg duidelijk
Snap ik hoor maar je wil niet weten hoeveel mensen dit bloedserieus nemen.Nanna schreef:Denk dat het meer is om te laten zien dat het betere koekjesstrooiwerk en gekir niet bij iedere hond de magische truc is. Het blijft maatwerk.
Ik denk dat dat nogal mee valt.-Saskia- schreef:Snap ik hoor maar je wil niet weten hoeveel mensen dit bloedserieus nemen.Nanna schreef:Denk dat het meer is om te laten zien dat het betere koekjesstrooiwerk en gekir niet bij iedere hond de magische truc is. Het blijft maatwerk.
Die gaan dan even stom met die hand koeken voor de hond staan en als dat niet lukt is het hele positieve trainen plots onzin en grijpen ze naar correcties.
Hoe bedoel je dat? Ik ben wel benieuwd naar een voorbeeld wat dan toch aversief zou kunnen zijn terwijl het niet zo wordt gebracht. Tenminste dat is wat jij bedoelt toch?Hippo schreef:Als het bijten de hoogste beloning is voor een hond, dan ga je met een puur positieve aanpak het niet redden. Veel positieve trainers gebruiken technieken die niet aversief lijken, maar het wel degelijk zijn.
Niet als die puur positieve aanpak met een beloning van lagere waarde gebeurt, inderdaad.Hippo schreef:Als het bijten de hoogste beloning is voor een hond, dan ga je met een puur positieve aanpak het niet redden.
Dat kan alleen met hond zonder enorme buitdrift. Een hond met grote buitdrift wil namelijk zijn buit niet ruilen, ook niet voor iets gelijkwaardigs zoals een andere mouw of een ander bijtpak-Saskia- schreef:Niet als die puur positieve aanpak met een beloning van lagere waarde gebeurt, inderdaad.Hippo schreef:Als het bijten de hoogste beloning is voor een hond, dan ga je met een puur positieve aanpak het niet redden.
Ik ken werklijn mechels die hebben leren lossen door twee mouwen te gebruiken.
Mijn eigen hond gaat niet meer ongecontroleerd achter konijnen aan en daar heb ik net de konijnen als beloning bij gebruikt.
Bijvoorbeeld de hond tegenhouden aan een band of tuig, dus het voorkomen dat ze kunnen bijten en dan een andere beloning aanbieden. Het tegenhouden is geen positieve bekrachtiging, het doet de hond geen pijn, maar het is ook niet prettig want ze kunnen niet meer bij het voorbeeld komen wat ze willen bijten.runninggirl schreef:Hoe bedoel je dat? Ik ben wel benieuwd naar een voorbeeld wat dan toch aversief zou kunnen zijn terwijl het niet zo wordt gebracht. Tenminste dat is wat jij bedoelt toch?Hippo schreef:Als het bijten de hoogste beloning is voor een hond, dan ga je met een puur positieve aanpak het niet redden. Veel positieve trainers gebruiken technieken die niet aversief lijken, maar het wel degelijk zijn.