Ik heb het volgende gevonden op het internet.Johnny Jones schreef:Leuk dat je in de toekomst honden wilt!
Als je heel erg tegen het verharen opziet, kan je ook denken aan een hond met een plukvacht. De borderterrier en cairnterrier zijn qua karakter wel iets heel anders dan de gezelschapshondjes die jij noemt, maar ze zijn hartstikke leuk! En geen losse haren in huis!
Je kan je toekomst nooit helemaal uitstippelen (ik niet in ieder geval, maar het is gelukkig toch allemaal goed gekomen!). Misschien krijg je wel een praktijk aan huis, een baan waar je hond mee naartoe mag of krijg je een relatie die in onregelmatige dienst werkt. Puppies kosten heel veel tijd, soms kan een leuke herplaatser een betere keuze zijn. En meer dan één hond is ontzettend leuk! Voor jezelf en voor de honden.
Voor wat betreft de rassen kan je je misschien beter eerst goed nagaan wat bij jou past. Houd je van een gezellige allemansvriend of van een hond met een meer baasgericht of wat eigenzinnig karakter. Houd je van lange wandelingen maken, of zit je bij een drupje regen liever thuis op de bank. Ben je van plan om cursussen te volgen?
De keuze is enorm en houdt niet op bij verharen en alleen kunnen zijn!
(Dit plukken is een van de vele handelingen bij de vachtverzorging voor honden. Bij het plukken van een Cairn Terriër worden de loszittende ruwe dekharen met duim en wijsvinger uit de vacht geplukt. Het is belangrijk om de vacht van de Cairn Terriër alleen te plukken wanneer deze plukrijp is. Plukken op het verkeerde moment, of op een verkeerde manier, kan zeer pijnlijk zijn voor je hond. De meeste Cairn Terriërs dienen drie keer per jaar geplukt te worden, tijdens de ruiperiode. Voor het plukken van de vacht op de juiste wijze kun je bij de ervaren hondentrimmer terecht. De ruwe dekharen bieden de Cairn Terriër veel bescherming. Wanneer je er voor kiest om d vacht van de hond te gaan scheren zal de vachtstructuur veranderen wat deze bescherming te niet doet en ook nog eens meer onderhoud en verzorging vergt.)
dus dan kan ik 3 keer per jaar met mijn hondje naar de hondentrimmer om haar te laten plukken en thats it? Verder geen haren in huis ook? Dit ras ziet er trouwens erg schattig uit en het karakter wat erbij wordt verteld klinkt helemaal super

Kan dit ras wel wat beter alleen zijn?