Ik wil graag wanneer ik klaar ben met mijn opleiding en op mezelf woon 2 kleine hondjes. Ik heb veel informatie opgezocht over kleine hondenrassen omdat ik zoek naar kleine rassen met een leuk karakter, met weinig tot geen haaruitval, en die goed alleen kunnen zijn zolang ze samen zijn.
De haaruitval is erg belangrijk voor mij. Wij hadden een kat met een dikke ondervacht (turkse angora en maincoon mix) en de haren waren echt overal. Je bleef maar stofzuigen en de haren bleven weer terug komen. Elke dag met de rollers over je kleren heen en nog was het nooit haarloos. Na het wassen van de kleren alle kleren weer met een roller schoonmaken een uur lang. Het was echt vervelend. Dus ik vind het heel erg belangrijk dat mijn hondjes later weinig tot geen haaruitval hebben.
De rassen die mij wel leuk lijken zijn de langharige russische toy terrier, toy poedel, dwerg pincher, yorkshire terrier, maltezer.
Ik las dat de russische toy terrier en dwerg pincher veel blaffen en afstandelijk naar vreemden kunnen zijn dus dat vond ik minder.
Ik las dat de dwerg pincher soms veel haaruitval kan hebben maar op de andere site staat weer dat ze geen haaruitval hebben.
Ik las dat de toy poedel, yorkshire terrier en maltezer totaal niet alleen kunnen zijn. De russische toy en dwerg pincher kunnen wel goed alleen zijn volgens het internet.
Ik heb liever een hond die naar de hondentrimmer gaat elke maand en die ik elke dag borstel dan een hond die overal haren laat liggen. Maar de rassen die geen haaruitval hebben kunnen niet alleen zijn volgens het internet.
Ik kon alleen niets vinden over hoe het zit met deze rassen die mij leuk lijken hoe het zit met als je er 2 hebt en als ze dan eigenlijk niet alleen maar samen alleen thuis zijn. Welke van deze hondenrassen raden jullie mij aan? Als er iets niet klopt aan de info dat ik heb gevonden hoor ik het graag. En weet iemand meer uit ervaring hoe het zit met de haaruitval van de dwergpincher? Op internet vind ik compleet het tegenovergestelde kwa informatie over de haaruitval van dit ras dus hoor het graag van iemand die het heeft ervaren.
Als ik eenmaal klaar ben met school en op mezelf woon ga ik eerst fulltime werken. Als ik genoeg heb gespaard ga ik zelf mijn eigen praktijk openen en dan werk ik 3 a 4 dagen per week. Als ik ga werken ben ik wel 8 uur weg van huis. Daarom vind ik het erg belangrijk om er 2 te halen zodat ze elkaar hebben. Ik weet dat honden sociale dieren zijn en ik begrijp niet hoe je dat beestje aan kan doen om 8 uur lang alleen thuis te zijn als je eigenlijk financieel wel in staat bent om een 2e te halen. Ik las erg veel van mensen die het afraden om een hond te halen als je regelmatig 8 uur van huis bent. Dus hier heb ik ook over nagedacht.
Ze zijn niet alleen. Ze hebben elkaar. Als ik op mezelf ga wonen neem ik gegarandeerd een huis met een tuin met een hondenluikje naar de tuin en zal ze leren dat ze de tuin, een kattenbak, en buiten als wc kunnen gebruiken. Ik zal 3 keer per dag met ze naar buiten en smiddags als ik thuis kom van het werk zou ik eerst een uur met ze wandelen. Goed voor de hondjes en ook voor mij. Ze hoeven hun plasje niet in te houden want ze zullen altijd toegang tot de tuin en een kattenbak hebben. Ze kunnen kiezen. Ik zal pas hondjes halen als ik vakantie heb en zou ze allebei tegelijk halen zodat ik ruim een maand de tijd heb om ze te leren dat ze En buiten tijdens het wandelen En in de tuin en kattenbak hun behoefte kunnen doen. Een maand lijkt me wel voldoende aangezien ik las dat mensen het in 2 weken al voor elkaar krijgen.
Wat vinden jullie van hoe ik hierover denk? Welke rassen raden jullie mij aan? Ik heb wel het liefst 2 verschillende rassen. Kwa uiterlijk zijn mijn favorieten de langharige russische toy terrier en de maltezer.
Alvast bedankt voor jullie tijd