Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Naam van de hond.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Naam van de hond.

Ongelezen bericht door Paisley »

Kruimel53 schreef:Vergeet ik toch helemaal de namen van de katten! Daar gaat het topic niet over maar dit is het HF dus wat dondert het.
Ze heten Snorri en Starri. Officieel dan. Keurige IJslandse namen; Snorri betekent de koppige en is de naam van de eerste IJslandse geschiedschrijver, en Starri betekent spreeuw, wat leuk past bij een vlekkenkat.
In de praktijk heten ze Streep en Vlek. Het is helaas niet anders.
Ik vind die Ijslandse namen altijd zo grappig, omdat ze vaak een hele andere associatie oproepen dan dat het werkelijk betekent. Bij Snorri en Starri denk ik aan een kat met een snor en een koppige kat :LOL:

Ik kende een IJslander die Blesi heette, wat iedereen gek vond want ze had geen bles. En Blakkur was eigenlijk donkerbruin en niet zwart, maar t betekent ook donker.
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Als jonge tiener wilde ik al een Airedale terriër die dan Murdock zou heten. Naar Murdock van The A-team uiteraard, prettig gestoord. En dat is hij ook dus precies goed.
Ik heb nog heel even getwijfeld over Kjeld, uit zijn stamboomnaam, maar Murdock past veel beter bij hem.

Mijn vader heeft toentertijd Axel bedacht. Of eigenlijk goed gejat. Hij kende een Duitse staande hond draadhaar die zo heette en dat vond hij een geweldige hond. Helaas voor hem veto-de mijn moeder zo'n grote hond en moest hij het doen met een kruising Stabij X Boerenfox :LOL:

Al deed die niet onder voor een DSD qua pit :wink:
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Zoe (Akita) had wat mij betreft Yazoo geheten, maar dat vond mijn toenmalige echtgenoot niks.
Clay (Duitse Dog) , naar Cassius Clay
Sam (bruine Newf), heette op de stamboom Uncle Sam. Vond ik wel passen
Bandit (bruine Newf), naar Smokey & the Bandit

Bronco, naar Ford Bronco
Afbeelding
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Loesje heette Berber. Bij Nanna werd dat afgekort naar Bert en dat vond ik erg leuk. Tot Bert hier een paar dagen was en we haar geen Bert vonden. De naam was net wat te stoer. Wilde een naam die ook in het Spaans uit te spreken was en zo is het Luz/Loes geworden.
Groetjes, Terry
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Jamie wilden we eerst James noemen, maar dat vonden we toch net niet helemaal passen. Nu noemen we hem wel af en toe zo als hij nú moet gaan luisteren :wink:
Yara hebben we gekozen omdat we de (stamboom -)naam van haar moeder wilden gebruiken. Vanna Vlinder. Yara betekent 'kleine vlinder'.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Daar heb ik Simon voor, de jongste zoon, die weet altijd wel een passende afwijkende naam te verzinnen.
Perry was van zijn hand, Rupert ook, ook al hadden we hem Rebel genoemd, hij bleef hen stoïcijns Rupert noemen en het past inderdaad veel beter bij hem.
En de aanstaande pup gaat Louis heten, ook een bedenksel van Simon. :mrgreen:
Gr. Aniek

Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ohh ja hier heten de katten Sjaakie, Sjonnie en Sjimmie.

Sjaakie had eerst de naam Shizzle en zijn we hadden nog een poes van een paar weken ouder die had de naam Dizzle. Heel fout en ik heb ze dus ook nooit zo kunnen noemen. Poes ging uiteindelijk door het leven als die poes en Shizzle werd Sjaakie omdat hij zovaak de Sjaak was. Nu noemen we hem de pisvlek omdat die kat na 11,5 jaar nog steeds vind dat hij in huis moet piesen.

Sjonnie en Sjimmie hebben we niet lang over hoeven nadenken. Tis wel een dingetje als je ze alle drie tegelijkertijd wil roepen en de namen haal ik nog wel eens door elkaar, behalve dan de Pisvlek.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel

Ongelezen bericht door Cendy »

Ik hou van hollandse namen.
Toos heette bij de fokker Bregje, ook leuk maar na een Juffrouw Jannie vond ik dat niet echt bij ons passen :mrgreen:
Dus werd het Tante Toos.
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Ik ben te lui om zelf namen te verzinnen, al waren de vorige eigenaren van de honden niet erg origineel.
Dus hadden we een Max en hebben we nu Luna & Balu. Luna wel makkelijk om te bouwen naar loeder, wat wel klopt en Balu past goed bij de bruine beer met z'n brede kop.
De naam van mijn eerste hond, die ik als pup kreeg, heeft de vriend van mijn moeder bedacht, Arko, geen idee van een betekenis..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Ik moest even zoeken maar kon me idd nog een topic hierover herinneren, dus hier kan je er nog heel wat vinden.

2e bericht is van mij :engel:

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=319235
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Rasta. ( herplaatser) heette eerst Nero maar dat wisten we toen nog niet, mijn toen nog thuiswonende zoon vond dat hij het vetorecht had op het uitzoeken van een naam omdat ik de keuze van de hond al had.
Prima maar hem kennende eiste ik wel inspraak, na enkele zoektochten door internetlijsten en onuitsprekelijke starwarsnamen (we hadden al een cavia die Anakin heette) zijn we uiteindelijk op Rasta uitgekomen en dat past perfect.
Ziggy heette eerst Ren maar dat bekte niet lekker dus met hulp van het forum een paar namen gevonden.
Hij zat op zijn kontje en eerst de ene naam geroepen, geen reactie, Ziggy geroepen en meneer kwam blij op me afgestoven dus je kunt wel stellen dat ie zijn eigen naam heeft uitgekozen.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Lizzy was gevonden en in het asiel Zummer genoemd. Niet leuk. Omdat men daar dacht dat ze een (kruising) greyhound was en ze een buitenlandse chip had, wilde ik een engelse naam. Dus werd ze vernoemd naar de hoofdpersoon van mijn favoriete boek: Pride & Prejudice.

Amber heette al Amber in het asiel. Buiten dat ik het een leuke naam vond, betekende het ook iets als kostbare schat / geschenk uit de hemel. En dat was zij voor mij nadat ik eerst mijn moeder had verloren dat jaar, en vlak daarop mijn eerste hond.

Kailen heette Cajun maar daar had ik niets mee. Ik zocht iets wat er op leek en kwam bij Kailen, wat zoveel als Krijger betekent. Past prima bij hem, omdat ie erg waaks is.

De Fransen kunnen helemaal niks met deze namen :LOL: Misschien wordt de volgende naam een tikkeltje franser.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tessa heette Trisha, maar dat vonden we niet lekker roepen. Dus we zijn een naam gaan verzinnen die er wel qua klank op leek en heel orgineel op Tessa uitgekomen. Tay is door de fokker vernoemd naar een reu die ergens in de lijnen voorkwam en vonden wij wel een leuke naam. Winni heet Winnitou en dat heeft mijn man verzonnen.......... Geen idee hoe hij er op kwam, maar al mijn opties waren niet goed genoeg en we moesten binnen een week een naam doorgeven aan fokker haha
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Beauty werd: Duty, omdat ze haar plicht als fokteef had gedaan.
Björna werd: Jorla, dankzij mijn zus die een paardje zo genoemd had. Was geloof ik IJslands.
Toby werd: Murdog, als in "Howling Mad Murdock", samen met zoon gekozen, wiens hondje het was.
......werd Yuna, weet niet meer wat voor naam ze had in de opvang. Van Euna, Grieks voor gelukkig door overwinning. (haar Roemeense verleden). Ook door zoon aangedragen.

Maar ik denk erover om dit te veranderen in June ( Engelse uitspraak), omdat we hier in de buurt al drie andere Yuna's kennen. :tongue:

@ Lucie, ik vind Cajun wel een erg leuke naam, vooral omdat ik vroeger een kat had die ( Blue) Bayou heette.
En de naam Lucie vind ik ook leuk. Misschien dat ik r zo noem.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Ptje schreef:Ziggy heette eerst Ren maar dat bekte niet lekker dus met hulp van het forum een paar namen gevonden.
Hij zat op zijn kontje en eerst de ene naam geroepen, geen reactie, Ziggy geroepen en meneer kwam blij op me afgestoven dus je kunt wel stellen dat ie zijn eigen naam heeft uitgekozen.
Dat heeft Simba ook gedaan , die heette eerst Stimpy en toen mijn kleindochter verontwaardigd zei wie noemt zijn hond nu Stimpy wat een stomme naam ik zou hem Simba noemen kwam hij op haar af en maakte contact met haar.
Hij kwam zag en overwon op dat exacte moment :D
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero

Ongelezen bericht door lucie »

kooi schreef: En de naam Lucie vind ik ook leuk. Misschien dat ik r zo noem.
"Lucie" is héél leuk , zo heet mijn paard :mrgreen:
ook heel makkelijk aan te passen naar Lucifer :devil: , want een karaktertje heeft ze wel
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Tineke schreef:
Ptje schreef:Ziggy heette eerst Ren maar dat bekte niet lekker dus met hulp van het forum een paar namen gevonden.
Dat heeft Simba ook gedaan , die heette eerst Stimpy en toen mijn kleindochter verontwaardigd zei wie noemt zijn hond nu Stimpy wat een stomme naam ik zou hem Simba noemen kwam hij op haar af en maakte contact met haar.
Hij kwam zag en overwon op dat exacte moment :D
Slimme bengels die 2 :LOL: , toen hij nog Ren heette kon ik roepen wat ik wou, hu wie pff zal wel, kzie wel, jaaah jaah kom zooo.
Vanaf de eerste seconde dat ie Ziggy heet heeft ie perfect naar zijn naam geluisterd en tuurlijk heeft ie wel eens de bekende bananen in de oren maar voor zo'n dondersteen luistert hij eigenlijk heel goed.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

1e hond was een herplaatster met de naam Pucky dat werd Lucky
2e hond kwam uit asiel met de naam Buddy, dat hebben we zo gelaten
3e hond kwam als pup en noemden we Yla (aila)
huidige hond kwam uit de opvang met de tijdelijke naam Ernie en wij noemen hem Ari.
Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Bij mijn bullmastiffs had ik een kaya omdat ik dat eens op tv hoorde en mooi vond. Ook was de naam toen niet populair.
Vince heette al vince toen ik hem kreeg.

Wyatt was de kruising en is nu overleden hij is zo genoemd na het kijken van de film Wyatt Earp.

Mischa was onze boerboel en we noemde haar zo omdat het gewoon een prachtige russische naam is.

Panza heet zo omdat mijn man mij vertelde over de pancer tank. Ik verstond dat verkeerd en zei goh das een leuke naam voor haar. Toen ik haar registreerde en Hij zag hoe Ik het schreef moest hij wel erg lachen ze is overigens wel Panza gebleven.

Troy is gewoon een leuke honden naam.

Ezra is vernoemd naar een van de rotweilers die mijn man had. Een fantastische hond die hij op 10 maand verloren heeft aan een hartziekte.

Pheline is gewoon ook een mooie naam, schoot in mijn hoofd en het past bij haar.

Micka klinkt vrolijk en ook dat vond ik een leuke naam.

Loki is echt een Loki en de naam is ook leuk.

En Cain vond mijn man altijd al een mooie naam dus vandaar dat Hij de rottweiler Cain heeft genoemd.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Erfinn op de stamboom was door de eerste eigenaar Finn genoemd, en die naam paste hem, geen gekke associaties met de naam dus het bleef Finn.
Bluffie was de stamboomnaam, ook zij had geen gekke negatieve ervaringen dus bleef ze voor mij ook Bluf
Aki, ook zijn stamboomnaam, en we hadden van alles verzonnen, maar bij het zien van Aki, was het onze Aki (Aak, Akedraak)

Jol kwam met mijn vriend mee, zij heette Lolly in het asiel als pup , dat is dus Jolly geworden.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik keek naar haar oor --> Oor :mrgreen:

Nouja eerst, als pup, heette ze bij de fokker Kleine Indiana. Maar dat werd al snel Oortje. Officieel heeft de fokker haar toen Oreille gedoopt, wat dan dus gewoon frans voor Oor is :P Maar zo heb ik haar echt nog nooit genoemd. Oor is gewoon Oor.
samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

*Skye* schreef:Ik moest even zoeken maar kon me idd nog een topic hierover herinneren, dus hier kan je er nog heel wat vinden.

2e bericht is van mij :engel:

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=319235
Is nog wel een vrij recent topic :O: Heb het forum doorgezocht met mijn rechteroog in mijn linker broekzak denk ik.. :roll:
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Jet en Miep, bekt lekker en we zijn dol op (oud) Hollandse namen.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Shira hebben we niet zelf bedacht en de naam past bij haar dus hebben we dat zo gelaten.

Laila was eerst Menora. Vreselijke naam en toen heb ik Laila bedacht omdat ik graag wilde dat ze zich Laila zou voelen. Ik
vind dat een vrolijke vrije naam namelijk :wink:

Balou heet zo omdat we Beer al hadden destijds en Beer hebben we niet zelf bedacht maar het was een beer van een pup vergeleken met de rest van het nest dus dat hebben we zo gelaten. Balou paste daar goed bij vond ik.

Jack hebben we gekozen omdat hij een beetje een Jack Nickolson uitdrukking heeft zoals in de Shining :D Ik vind het een stoere naam en het is ook een hele stoere pup.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Dit was mijn bericht in het andere topic:
Hippo schreef:Wat leuk zo die namen en betekenissen/ reden om te kiezen.

Mijn mechels hebben tot nu toe allemaal een mensen naam gehad: Hugo (heette Hugger), Oscar, Axel (heette Pino of zoiets raars) en Dico(vernoemt naar zijn vader Biko en heette Djiego, ook met die spelling).

Hippo was net een baby nijlpaard toen ik hem ophaalde, ondanks dat mijn man eerst wat sceptisch was, is het toch Hippo (nijlpaard in het Engels) geworden. Heerlijk zo'n luchtige naam voor een klapkaak :mrgreen:

Over 4 weken komt er een mechelmeisje onze kant op, ik zit nog te twijfelen tussen een stoere meisjesnaam, of juist iets grappigs als Nougat of Cookie (als koekje van eigen deeg als ze ergens haar tanden in zet :LOL: )
Als iemand nog inspiratie heeft hoor ik het wel :engel:
De pup heet nu Bitu en dat betekent explosief, ze doet haar naam eer aan :mrgreen:
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Lotus is de enige naam die ik zelf bedacht heb, mijn dochter heeft de andere hondennamen bedacht. Mijn ex wilde onze eerste hond Woef noemen, dit heb ik geweigerd ik wilde niet als ik de hond riep Woef roepen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Luca vond ik leuk en ik kende geen hond met die naam. Tot hij die naam kreeg :LOL:
Dumás heette al zo en ik vond het prima. Csiva heet Csiva Czari. Ik vind ziva een leuke naam en wilde vernoemen naar mijn eerste hond. Sari. Maar verhongaarst dus is het Csiva Czari geworden. Fiji is vernoemd naar een liedje van mijn favoriete band Kensington :) en die naam past haar perfect!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”