Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vragen over Zutphen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Vragen over Zutphen

Ongelezen bericht door Liesbeth »

-Lilo- schreef:
Cleva schreef:Wat doet de trein eigenlijk als de bus al het werk doet?
Tijdswinst leveren, de bus doet nog aan kleine dorpjes doorkruisen :LOL: een van de vestigingen van het bedrijf van mijn man zit in zo'n dorp. Paar jaar geleden heel dat dorp op de schop geweest en zelfs een heus stoplicht geïnstalleerd. Alles voor de harmonicabus :LOL:
De busverbinding tussen Apeldoorn en Zwolle die Hilde bedoelde is (naar ik begreep) de 201. Die gaat inderdaad rechtstreeks via de snelweg. Die doet een paar haltes in Apeldoorn en Zwolle aan, maar daartussen alleen nog de carpoolplaats in Hattem. Die is dus vrij direct en doet geen enkel dorp aan.

Daarnaast heb je nog twee busverbindingen tussen Apeldoorn en Zwolle. De 202 die vanuit Apeldoorn, via diverse dorpen tot aan Heerde gaat en daar de snelweg pakt naar Zwolle. En de 203 die vanuit Apeldoorn eerst de snelweg naar Epe neemt en van daaruit de dorpen aandoet richting Zwolle en vice versa.

Met de trein kan natuurlijk ook, maar dan moet je overstappen :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Liesbeth schreef:
-Lilo- schreef:
Cleva schreef:Wat doet de trein eigenlijk als de bus al het werk doet?
Tijdswinst leveren, de bus doet nog aan kleine dorpjes doorkruisen :LOL: een van de vestigingen van het bedrijf van mijn man zit in zo'n dorp. Paar jaar geleden heel dat dorp op de schop geweest en zelfs een heus stoplicht geïnstalleerd. Alles voor de harmonicabus :LOL:
De busverbinding tussen Apeldoorn en Zwolle die Hilde bedoelde is (naar ik begreep) de 201. Die gaat inderdaad rechtstreeks via de snelweg. Die doet een paar haltes in Apeldoorn en Zwolle aan, maar daartussen alleen nog de carpoolplaats in Hattem. Die is dus vrij direct en doet geen enkel dorp aan.

Daarnaast heb je nog twee busverbindingen tussen Apeldoorn en Zwolle. De 202 die vanuit Apeldoorn, via diverse dorpen tot aan Heerde gaat en daar de snelweg pakt naar Zwolle. En de 203 die vanuit Apeldoorn eerst de snelweg naar Epe neemt en van daaruit de dorpen aandoet richting Zwolle en vice versa.

Met de trein kan natuurlijk ook, maar dan moet je overstappen :19: .
Juist. De trein doet er 51 minuten over, overstappen op station Deventer (wachttijd van bijna een kwartier daar) en de bus (de 201 inderdaad) doet er 49 minuten over, zonder overstap. Het scheelt dus 2 minuten, in het voordeel van de bus en daar hoef je ook nog niet over te stappen. Geen sprake van kleine dorpjes extra :)
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Wolfdette schreef:
Zamunda schreef:
Wolfdette schreef:Plus dat ik een hondenuitlaatservice gevonden heb waarvan ik denk dat ik daarvan gebruik wil gaan maken, namelijk diercentrum Benjie ( http://www.diercentrumbenjie.nl ). De andere drie (de leukste roedel, chico's hondenuitlaatservice en alpha bb) houd ik ook nog in mijn achterhoofd. Weet niet of iemand iets over deze vier kan vertellen (of over nog een andere in de buurt? kon alleen deze vinden)

Ik weet niets over Zutphen, maar na je voorstelbericht keek ik een beetje vreemd op van bovenstaand stukje. Je hebt zelf een hondenuitlaatservice zei je, die wil je niet voortzetten in Zutphen? Of stuur je je eigen honden met een andere uitlaat mee terwijl jij weer honden van anderen uitlaat :tongue: ?
Klopt, ik stop met mijn werkzaamheden omdat ik me heb laten omscholen. Op dit moment ben ik nog aan het werk als hondenuitlater, maar ik ga aan het werk in de GGZ en om dan een bedrijf erbij op te zetten in een gemeente die ik niet ken waar ik nog maar net woon is voor mij niet aanlokkelijk.

Dat is dus ook de reden dat ik voor Zutphen kies: in die regio is meer werk in mijn vakgebied. Nu weet ik inderdaad dat het raar is gezien ik er nog nooit ben geweest, ik ga er binnenkort een paar keer heen, maar ik weet dat het nooit hetzelfde is als ergens wonen en het voelt gewoon goed door wat mensen vertellen.
Verder is het qua vervoer handig: 1 keer overstappen terug naar Steenwijk en goede verbindingen naar de rest van het land. Ik heb vrienden in de buurt wonen.
Heb inderdaad zitten twijfelen over Lochem, vind dat een superleuk dorp (daar wel een keer geweest, zelfs een weekend weg en voelde heel goed) maar ik wil liever in een stad wonen want net iets meer qua aansluiting hoop ik. Ook gezien ik 'alleen maar' een 45 kilometer wagentje heb.
Alvast heel erg bedankt voor deze info en ik sta open voor nog meer input!
Is het niet makkelijker om eerst een baan te zoeken en dan te verhuizen naar die regio? Straks heb je ergens een huisje, en dan moet je misschien mogelijke banen doorstrepen omdat ze buiten reisafstand liggen. Tenminste dat is hoe ik het nu zelf bekijk. Eerst (ander) werk en dan verhuizen.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik ben in Zutphen opgegroeid en woon nu al jaren in Deventer (meerdere wijken). Het hondenbeleid in Deventer is beter dan in Zutphen. Er zijn meerdere geschikte losloopgebieden en je kan er sowieso erg mooi wandelen in de omgeving (IJssel, Diepenveen, Lettele, Bathmen, Wilp). Het maakt eigenlijk niet uit waar je in Deventer woont, er zijn altijd mooie wandelplekken. Er is nauwelijks controle op dit moment.

In Deventer is ook meer te doen dan in Zutphen en de treinverbindingen zijn zeer goed.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Wat zijn de legale losloopgebieden in Deventer?

Ik woon in Holten, heerlijk wonen maar een legaal losloopgebied hebben we niet :)
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door welshwitch »

Machie schreef:Wat zijn de legale losloopgebieden in Deventer?

Ik woon in Holten, heerlijk wonen maar een legaal losloopgebied hebben we niet :)

https://www.deventer.nl/hondenuitlaatkaart

Dit zijn de "officiële" en ik weet nog een paar niet officiële waar het min of meer gedoogd wordt zolang je de poep opruimt en je hond geen overlast veroorzaakt (en geen overactieve BOA in de buurt :wink: ).
Afbeelding
Wolfdette
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wolfdette »

Ik reis liever met de trein dan met de bus, vandaar dat ik zei dat de verbinding Apeldoorn-Zwolle slechter is dan Zutphen-Zwolle. Is ook makkelijker met de hondjes, hoewel ik denk dat als ik dan terug ga voor een weekendje ik gewoon mijn autootje gebruik als de hondjes mee moeten. Lela kan prima in de trein maar sammie in de trein? Alleen met hem zou ik het misschien nog wel aandurven maar met zn tweetjes wordt het al snel zon gedoe.

Maar goed van dat hondenbeleid is echt jammer, ik moet binnenkort maar eens sfeer gaan proeven in de verschillende steden dan, kijken welke het beste bij me past. In Deventer zat ik op school en daar had ik verder niet zoveel mee.
Vandaag ben ik gaan lopen.
En waar ik loop is van nu af aan een weg.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”