Op dit moment woon ik met een buitenlands hondje Lela en een main coon kater in Steenwijk. Nu heb ik het plan opgevat om hier op een gegeven moment weg te trekken (zeg vanaf over een half jaar tot over 2 jaar ofzo) en dan zou ik ook nog de hond van mijn ouders meenemen (dus 2 honden en 1 kat neem ik dan mee)
Mijn oog is gevallen op Zutphen. Ik ben nog nooit in Zutphen geweest maar heb er goede verhalen over gehoord en het klinkt als een stad waar ik me wel zou kunnen aarden. Nu ben ik wel erg benieuwd hoe de stad en de mensen ten opzichte van honden zijn. Er zijn hier vast mensen die uit Zutphen komen of de omgeving dus die hier misschien iets over kunnen en willen zeggen? Zou erg fijn zijn voor mijn oriëntatie.
Plus dat ik een hondenuitlaatservice gevonden heb waarvan ik denk dat ik daarvan gebruik wil gaan maken, namelijk diercentrum Benjie (http://www.diercentrumbenjie.nl). De andere drie (de leukste roedel, chico's hondenuitlaatservice en alpha bb) houd ik ook nog in mijn achterhoofd. Weet niet of iemand iets over deze vier kan vertellen (of over nog een andere in de buurt? kon alleen deze vinden)
Wat vragen:
ZIjn er fijne plekken waar de honden kunnen lopen/loslopen?
Wordt er streng bekeurd op geen zakjes mee/een keer geen poep opruimen/de hond los laten lopen op plekken waar het niet mag? Niet dat ik dat doe, maar ik ben zelf altijd van het poepen in de berm waar niemand er last van heeft en dan ruim ik niet altijd per se op.
Hoe is de sfeer tussen de baasjes onderling?
Moet er hondenbelasting betaald worden?
Ben wel erg benieuwd

Oh, plus, alle andere info (goed en slecht) over het wonen en de sfeer in Zutphen zou ik leuk vinden. Mag hieronder, mag ook in pb. Ik sta er open voor ^^
Ik hoop echt dat iemand antwoorden heeft want in mijn eigen kring plus in de hondenkring waar ik in zit zijn er niet echt mensen die uit deze omgeving komen en dan ook nog deze antwoorden weten

Hoor het graag ^^