Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vragen over Zutphen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Wolfdette
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2
Contacteer:

Vragen over Zutphen

Ongelezen bericht door Wolfdette »

Hoi allemaal!

Op dit moment woon ik met een buitenlands hondje Lela en een main coon kater in Steenwijk. Nu heb ik het plan opgevat om hier op een gegeven moment weg te trekken (zeg vanaf over een half jaar tot over 2 jaar ofzo) en dan zou ik ook nog de hond van mijn ouders meenemen (dus 2 honden en 1 kat neem ik dan mee)

Mijn oog is gevallen op Zutphen. Ik ben nog nooit in Zutphen geweest maar heb er goede verhalen over gehoord en het klinkt als een stad waar ik me wel zou kunnen aarden. Nu ben ik wel erg benieuwd hoe de stad en de mensen ten opzichte van honden zijn. Er zijn hier vast mensen die uit Zutphen komen of de omgeving dus die hier misschien iets over kunnen en willen zeggen? Zou erg fijn zijn voor mijn oriëntatie.

Plus dat ik een hondenuitlaatservice gevonden heb waarvan ik denk dat ik daarvan gebruik wil gaan maken, namelijk diercentrum Benjie (http://www.diercentrumbenjie.nl). De andere drie (de leukste roedel, chico's hondenuitlaatservice en alpha bb) houd ik ook nog in mijn achterhoofd. Weet niet of iemand iets over deze vier kan vertellen (of over nog een andere in de buurt? kon alleen deze vinden)

Wat vragen:
ZIjn er fijne plekken waar de honden kunnen lopen/loslopen?
Wordt er streng bekeurd op geen zakjes mee/een keer geen poep opruimen/de hond los laten lopen op plekken waar het niet mag? Niet dat ik dat doe, maar ik ben zelf altijd van het poepen in de berm waar niemand er last van heeft en dan ruim ik niet altijd per se op.
Hoe is de sfeer tussen de baasjes onderling?
Moet er hondenbelasting betaald worden?

Ben wel erg benieuwd :)

Oh, plus, alle andere info (goed en slecht) over het wonen en de sfeer in Zutphen zou ik leuk vinden. Mag hieronder, mag ook in pb. Ik sta er open voor ^^

Ik hoop echt dat iemand antwoorden heeft want in mijn eigen kring plus in de hondenkring waar ik in zit zijn er niet echt mensen die uit deze omgeving komen en dan ook nog deze antwoorden weten :) dus ja, zou me graag meer willen oriënteren voor ik er ga wonen.
Hoor het graag ^^

Afbeelding
Vandaag ben ik gaan lopen.
En waar ik loop is van nu af aan een weg.
Wolfdette
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: Vragen over Zutphen

Serieus? :o wat zijn dat voor achterlijke bedragen, en waarom is een tweede hond duurder? Zou eerder zeggen dat die goedkoper is.
Maar dankjewel voor het doorgeven. Hopelijk betalen mijn ouders daaraan mee gezien het een deel voor hun hond is O:) maar allemachtig.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Hier betaal ik ook ongeveer dezelfde prijs voor 2 honden ;) Maar waar hebben we het nou eigenlijk over, dat is iets meer dan €16,- in de maand.
Wolfdette
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ja, true that. Maar in Steenwijk is het ongeveer 50 euro per hond en wordt het niet meer voor de tweede hond, dus in totaal 100 euro. Schrok er gewoon even van ;)
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wolfdette schreef:Plus dat ik een hondenuitlaatservice gevonden heb waarvan ik denk dat ik daarvan gebruik wil gaan maken, namelijk diercentrum Benjie ( http://www.diercentrumbenjie.nl ). De andere drie (de leukste roedel, chico's hondenuitlaatservice en alpha bb) houd ik ook nog in mijn achterhoofd. Weet niet of iemand iets over deze vier kan vertellen (of over nog een andere in de buurt? kon alleen deze vinden)

Ik weet niets over Zutphen, maar na je voorstelbericht keek ik een beetje vreemd op van bovenstaand stukje. Je hebt zelf een hondenuitlaatservice zei je, die wil je niet voortzetten in Zutphen? Of stuur je je eigen honden met een andere uitlaat mee terwijl jij weer honden van anderen uitlaat :tongue: ?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Wolfdette schreef:Ja, true that. Maar in Steenwijk is het ongeveer 50 euro per hond en wordt het niet meer voor de tweede hond, dus in totaal 100 euro. Schrok er gewoon even van ;)
Bij de meeste gemeenten waar hondenbelasting geheven wordt is de tweede hond duurder dan de eerste. Vaak is de tweede hond dubbel zo duur als de eerste. Bij ons is 1 hond zo'n 80 euro, met 2 betalen we nu iets van 250 euro
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ja dat was bij ons ook zo met die belasting. Om meerdere honden houden nog onaantrekkelijker te maken of zo? In elk geval is het hier afgeschaft, gelukkig.

Kan je helaas niet helpen wat betreft Zutphen, maar ik vind het wel interessant ergens te willen wonen waar je nog nooit geweest bent :mrgreen:
Mieke2
Actief

Ongelezen bericht door Mieke2 »

Ik woon in Zutphen en vind het géén hondvriendelijke gemeente. Het beleid wat de gemeente voert is op basis van de last die anderen van honden ondervinden. En niet op wat honden en hondenbaasjes nodig hebben. De losloopgebiedjes zijn kleine postzegeltjes, die ook nog eens vaak aan drukke wegen liggen, niet afgeschermd door een hek of heg. De gemeente heeft het zelfs gepresteerd om een prachtige heg die een losloopgebied afschermde van een drukke weg, zonder pardon te rooien. Het kostte waarschijnlijk te veel om die jaarlijks te snoeien.
Hondenuitlaatservice Chico is een goede uitlaatservice, daar hebben wij meermaals gebruik van gemaakt en ook anderen die wij kennen, zijn daar zeer tevreden over.
Bekeuren gaat bij vlagen, soms hoor je er ineens weer over, soms is het lang stil, waarschijnlijk omdat de benodigde menskracht ontbreekt.
De regels zijn standaard:poep opruimen, altijd opruimmiddel bij je hebben en niet laten loslopen behalve in de officiele losloopgebieden.
De enige plek in Zutphen waar je een beetje prettig met je hond kunt lopen zijn de uiterwaarden van de Ijssel(wat wij dan vaak doen), of langs het Twentekanaal(dat ken ik niet zo goed, maar van horen zeggen)
Ook hier heb je hetzelfde wat in de rest van Nederland ook speelt: de toename van vechthonden/staffords/pitbulls, gelukkig hebben we hier(nog) niet mee te maken gehad, maar uit voorzorg ontwijk ik ze wel.
De sfeer tussen hondenbaasjes is gewoon net als bij andere mensen, met sommigen kun je goed opschieten, met anderen niet.
Zutphen is verder een fijne plek om te wonen, maar dat is mijn subjectieve beleving.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Mieke2
Actief

Ongelezen bericht door Mieke2 »

Ik vergat nog te vertellen dat in het winterseizoen je ook leuk kunt lopen met je hond om het Bronsbergenmeer en als je met een auto ergens heen kunt is in het winterseizoen ook Bussloo nog een optie, daar kun je heerlijk lang wandelen met je honden los.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik vind het wat apart om te kiezen voor een regio of stad als je er nog nooit geweest bent. Lijkt me stap 1; ga kijken, sfeer snuiven, winkels zoeken, mensen aanspreken. Ergens "willen gaan wonen" kan toch alleen als je het daar kent?'
;-)

Suzanne
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

~Suzanne~ schreef:Ik vind het wat apart om te kiezen voor een regio of stad als je er nog nooit geweest bent. Lijkt me stap 1; ga kijken, sfeer snuiven, winkels zoeken, mensen aanspreken. Ergens "willen gaan wonen" kan toch alleen als je het daar kent?'
;-)

Suzanne
nou dat heb ik ook een beetje. Op basis waarvan kies je dan? Werk, vrienden........... Ik hoor niets van dat alles in je verhaaltje terug. Het lijkt of je de kaart van Nederland hebt gepakt en gekeken waar het wel leuk is of wat lekker centraal lag? Zonder sociaal netwerk is de stad alleen maar een groepje huizen bij elkaar.
Afbeelding
gevni havanezers
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Kun je nog beter in Lochem of Holten gaan wonen.
Wolfdette
Vaste gebruiker
Contacteer:

Zamunda schreef:
Wolfdette schreef:Plus dat ik een hondenuitlaatservice gevonden heb waarvan ik denk dat ik daarvan gebruik wil gaan maken, namelijk diercentrum Benjie ( http://www.diercentrumbenjie.nl ). De andere drie (de leukste roedel, chico's hondenuitlaatservice en alpha bb) houd ik ook nog in mijn achterhoofd. Weet niet of iemand iets over deze vier kan vertellen (of over nog een andere in de buurt? kon alleen deze vinden)

Ik weet niets over Zutphen, maar na je voorstelbericht keek ik een beetje vreemd op van bovenstaand stukje. Je hebt zelf een hondenuitlaatservice zei je, die wil je niet voortzetten in Zutphen? Of stuur je je eigen honden met een andere uitlaat mee terwijl jij weer honden van anderen uitlaat :tongue: ?
Klopt, ik stop met mijn werkzaamheden omdat ik me heb laten omscholen. Op dit moment ben ik nog aan het werk als hondenuitlater, maar ik ga aan het werk in de GGZ en om dan een bedrijf erbij op te zetten in een gemeente die ik niet ken waar ik nog maar net woon is voor mij niet aanlokkelijk.

Dat is dus ook de reden dat ik voor Zutphen kies: in die regio is meer werk in mijn vakgebied. Nu weet ik inderdaad dat het raar is gezien ik er nog nooit ben geweest, ik ga er binnenkort een paar keer heen, maar ik weet dat het nooit hetzelfde is als ergens wonen en het voelt gewoon goed door wat mensen vertellen.
Verder is het qua vervoer handig: 1 keer overstappen terug naar Steenwijk en goede verbindingen naar de rest van het land. Ik heb vrienden in de buurt wonen.
Heb inderdaad zitten twijfelen over Lochem, vind dat een superleuk dorp (daar wel een keer geweest, zelfs een weekend weg en voelde heel goed) maar ik wil liever in een stad wonen want net iets meer qua aansluiting hoop ik. Ook gezien ik 'alleen maar' een 45 kilometer wagentje heb.
Alvast heel erg bedankt voor deze info en ik sta open voor nog meer input!
Wolfdette
Vaste gebruiker
Contacteer:

Mieke2 schreef: Hopelijk heb je hier wat aan.

Zeker weten! Dankjewel :)
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik heb heimwee een berichtje gestuurd, die woont er. En ik zeg: kies Deventer :mrgreen: veel leuker! Van Zutphen wordt altijd gezegd dat je er omhoog moet kijken, omdat alle zweefteven er op een vliegend tapijtje rondvliegen. En volgens mij kun je naast het Twentekanaal en de IJssel ook bij bronsbergen lopen in het laagseizoen.
Bonnaxa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Whippet, X-Vlinderhondje, Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Bonnaxa »

Ik kom oorspronkelijk uit Zutphen en mijn ouders wonen er nog steeds naar volle tevredenheid. Qua hondenbeleid valt het echter wel een beetje tegen.

Langs het Twentekanaal kun je heel mooi wandelen. Hetzelfde voor de uiterwaarden en bronsbergermeer. Langs de Berkel is ook mooi(maar mag eigenlijk niet meer).

De gemeente staat wel een beetje bekend als antroposofisch.. Fijn als je er in gelooft, maar je hebt er echt geen last van wanneer je er niet aan mee wilt doen. Vanwege het treinstation is het OV aardig goed geregeld. De omgeving is prachtig om te ontdekken.

Zutphen heeft genoeg te doen om je te vermaken en ook eigenlijk alles aan hobby's, sporten en entertainment is er wel te vinden. Met uitzondering van een poppodium.. Dat blijft imo een groot gemis.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

-Lilo- schreef:Ik heb heimwee een berichtje gestuurd, die woont er. En ik zeg: kies Deventer :mrgreen: veel leuker! Van Zutphen wordt altijd gezegd dat je er omhoog moet kijken, omdat alle zweefteven er op een vliegend tapijtje rondvliegen. En volgens mij kun je naast het Twentekanaal en de IJssel ook bij bronsbergen lopen in het laagseizoen.
Ik vind Deventer dus echt verschrikkelijk (verpauperd :schrik: ), ik zou eerder voor Zutphen kiezen, maar wellicht ben ik zelf een zweefteef :mrgreen: Ik ben opgegroeid in de Stedendriehoek, maar dan net weer in Apeldoorn. Ook leuk hoor, trouwens, al heb ik er niet zo heel veel mee. Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik sowieso niet zoveel met 'de stad' heb, ik woon nu in een dorp (Loenen op de Veluwe) en ik vind het héérlijk.
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ik zou eerder qua mogelijkheden voor de honden voor Apeldoorn kiezen dan voor Zutphen.

Ten eerste veel meer bossen, losloop bossen, en bussloo om de hoek. Vanuit Zutphen is bussloo nog best een endje rijden. Zeker met een max 45 karretje.

Apeldoorn centrum heb ik zelf weinig mee maar wil ik een x uitgebreid winkelen dan ga ik of naar Zutphen of naar Deventer of naar Amersfoort. In apeldoorn kom ik alleen voor de snelle boodschappen. Wel vind ik de steden Zutphen en Deventer een stuk gezelliger aan doen qua binnen stad omdat het oud aak doet maar goed...met de trein sta je vanuit apeldoorn binnen no time in beide steden.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Wolfdette
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ik vrees dat ik zelf ook wel een beetje een zweefteef ben :mrgreen:

Dus dat klinkt wel goed.
Qua hondenbeleid klinkt het inderdaad niet ideaal maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daarvoor niet in Apeldoorn zou gaan wonen, dat is slechter te bereiken vanaf Zwolle en een vriendin woont daar en raadt mij dat met klem af. Op zich zou ik er wel kunnen aarden denk ik als ik jullie zo hoor.
Ik ga er zeker binnenkort heen. :-) thnx voor de input
-Lilo-
Zeer actief

Zwolle - Apeldoorn slechter dan Zwolle - Zutphen? :denken:

Er zijn ook talloze omliggende dorpen, misschien zit daar nog iets leuks tussen?
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Wolfdette schreef:
Zamunda schreef:
Quote verknald sorry

Klopt, ik stop met mijn werkzaamheden omdat ik me heb laten omscholen. Op dit moment ben ik nog aan het werk als hondenuitlater, maar ik ga aan het werk in de GGZ en om dan een bedrijf erbij op te zetten in een gemeente die ik niet ken waar ik nog maar net woon is voor mij niet aanlokkelijk.

Dat is dus ook de reden dat ik voor Zutphen kies: in die regio is meer werk in mijn vakgebied. Nu weet ik inderdaad dat het raar is gezien ik er nog nooit ben geweest, ik ga er binnenkort een paar keer heen, maar ik weet dat het nooit hetzelfde is als ergens wonen en het voelt gewoon goed door wat mensen vertellen.
Verder is het qua vervoer handig: 1 keer overstappen terug naar Steenwijk en goede verbindingen naar de rest van het land. Ik heb vrienden in de buurt wonen.
Heb inderdaad zitten twijfelen over Lochem, vind dat een superleuk dorp (daar wel een keer geweest, zelfs een weekend weg en voelde heel goed) maar ik wil liever in een stad wonen want net iets meer qua aansluiting hoop ik. Ook gezien ik 'alleen maar' een 45 kilometer wagentje heb.
Alvast heel erg bedankt voor deze info en ik sta open voor nog meer input!
Laatst gewijzigd door Maryanne op 04 aug 2017 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Heb inderdaad zitten twijfelen over Lochem, vind dat een superleuk dorp (daar wel een keer geweest, zelfs een weekend weg en voelde heel goed)
Lochem is een stad(je) en ik heb er een huis waar nu mijn dochter nog in woont.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Hilde schreef:
-Lilo- schreef:Ik heb heimwee een berichtje gestuurd, die woont er. En ik zeg: kies Deventer :mrgreen: veel leuker! Van Zutphen wordt altijd gezegd dat je er omhoog moet kijken, omdat alle zweefteven er op een vliegend tapijtje rondvliegen. En volgens mij kun je naast het Twentekanaal en de IJssel ook bij bronsbergen lopen in het laagseizoen.
Ik vind Deventer dus echt verschrikkelijk (verpauperd :schrik: ), ik zou eerder voor Zutphen kiezen, maar wellicht ben ik zelf een zweefteef :mrgreen: Ik ben opgegroeid in de Stedendriehoek, maar dan net weer in Apeldoorn. Ook leuk hoor, trouwens, al heb ik er niet zo heel veel mee. Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik sowieso niet zoveel met 'de stad' heb, ik woon nu in een dorp (Loenen op de Veluwe) en ik vind het héérlijk.
Wat is er in Deventer verpauperd?
Er is in ieder geval veel te doen.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Pemba schreef:
Hilde schreef:
Nou dat zie ik dus ook niet zo. Goed, ik ken niet heel veel van Deventer, maar ik vind de binnenstad best leuk. Leuker dan Apeldoorn iig. Mooie oude panden en er is best veel te doen. Aankomende zondag weer de boekenmarkt, bijvoorbeeld. Deventer op stelten etc.
Zutphen ken ik niet goed, maar wat ik er van gezien heb trekt mij totaal niet. Het is dat de treinverbindingen er beter zijn dan in Apeldoorn, maar dat was het dan wel voor mij.

Qua hondenuitlaatplekken vind ik (de omgeving van) Apeldoorn dan weer veel interessanter. Behoorlijk wat hup's waar de honden los mogen en ook een aantal bossen waar ze vrij mogen lopen.
Maar goed, hier in de stedendriehoek zijn best leuke plekken te vinden om te wonen en te werken. De OV-verbindingen zijn niet optimaal, maar ook met een 45km-karretje kan je best uit de 'voeten'.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

dat je het ergens niet kent hoeft geen reden te Zijn om er niet heen te vertrekken. Of je dat kan is ook een beetje van jezelf afhankelijk denk ik.

Ik ben geëmigreerd naar een land dat ik niet kende, enkel twee dagen snel heen en weer om te solliciteren.

je kan prima die kant op, dan daar de buurt en omgeving leren kennen en evt later en definitieve plek daar zoeken. Dat heb ik hier ook gedaan. Bijna 4,5 jaar heb ik in het dorp gewoond waar ik ook werk, nu ben ik verhuisd naar een plek een half uur verder.
Afbeelding
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Pemba schreef:
Hilde schreef:
Er staan best veel panden leeg in de stad, maar verpauperd wil ik het echt niet noemen.
Wat wandelen betreft heb je in Deventer de uiterwaarden van de IJssel, in de winter Bussloo en er zijn best een leuk aantal losloopgebieden en een paar speeltuinen voor honden.
Zutphen heeft wel een leuke binnenstad, maar verder ken ik het niet echt.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Ik vind inderdaad veel leegstand en wel wijken waar veel bijzondere :wink: mensen lopen, wat ik zo heb gezien. Mijn broer woont er. De binnenstad vind ik dan wel weer leuker dan die van Apeldoorn, bijvoorbeeld. Maar dat is ook een kwestie van smaak hoor, mijn broer vindt Deventer heerlijk en vind het verschil in mensen daar juist heel leuk.

Zwolle is trouwens ideaal bereikbaar vanuit Apeldoorn, één bus gaat van station naar station over de snelweg.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Cleva schreef:
Hilde schreef: Zwolle is trouwens ideaal bereikbaar vanuit Apeldoorn, één bus gaat van station naar station over de snelweg.
Kijk eens aan! Het wilde oosten! :LOL: .
:mrgreen: Ja, het is heus waar.
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief

Vragen over Zutphen

Cleva schreef:Wat doet de trein eigenlijk als de bus al het werk doet?
Tijdswinst leveren, de bus doet nog aan kleine dorpjes doorkruisen :LOL: een van de vestigingen van het bedrijf van mijn man zit in zo'n dorp. Paar jaar geleden heel dat dorp op de schop geweest en zelfs een heus stoplicht geïnstalleerd. Alles voor de harmonicabus :LOL:

Qua wijken heb je in Deventer inderdaad een paar (bijna) prachtwijken. Maar de Vinex is er minstens zo groot, haha. Ik vind de mensen leuker dan in Apeldoorn, minder blabla en poeha.
heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door heimwee »

Ik woon idd in Zutphen en vind het heerlijk wonen. Je kan hier compleet op de zweeftour, maar als je daar geen zin in hebt is er ook genoeg niet zweverigs te doen. Ik jou bv niet zo van dat gezweef ;)

Voor mij is Zutphen precies goed. De binnenstad is ontzettend leuk en mooi. Groot genoeg om alles te hebben. Maar niet zo massaal stad. Ik kom zelf uit Nijmegen en vind het heerlijk om nu in een kleinere stad te wonen.

Qua hondenbeleid is Zutphen echter ruk. Loslopen kan van 1 mei tot 1 okt alleen op van die postzegeltjes naast drukke wegen. En ook een groot deel van de uiterwaarden zijn no go. Bronsbergen kun je in herfst en winter wel loslopen maar is niet erg groot. Verder zijn alle andere plekken een stukje rijden, Bussloo, Vorden, Almen ed.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”