Leonie. schreef:~Suzanne~ schreef:Wat ik van deze chip begrijp is dat het gedrag eerst (soms fors) verergert voordat verbetering inzet.
Dit was bij Lou zo, en bij hem werkte het chipje pas na 10 weken. Hij is in een korte periode voor het begon te werken drie keer aangevallen door andere reuen. Onder meer een gat in zijn oor gebeten. Dit was een soort geval van 'verergerd gedrag', omdat zijn 'gedrag' vooral bestond uit gepest worden door andere reuen terwijl hij zelf suf voor zich uit stond te staren
Hier is het tot dusver altijd Otto die de andere reu even moet laten weten dat hij het baasje is
Volgens de DA zou het snuffelgedrag waarschijnlijk niet heel erg verminderen, omdat dat onderhand gewoon in het systeem is gaan zitten. Ik vind het niet erg als hij een loopse teef in zijn snuit heeft en dat spoor volgt, dat naar andere reuen toe vind ik vervelender.
[Sandra] schreef:Nog wel een vraagje: hoelang kan het duren voor de prostaat wat verkleint? Hij heeft er nogal last van met poepen.
Dit was bij Lou ook pas na 10 weken.[/quote]
Dat poepen hou ik goed in de gaten, mocht dat de komende twee dagen niet verbeteren, dan haal ik toch maar iets laxerends. Met dat die chip erin zit is die prostaat natuurlijk ook niet ineens een stuk kleiner en als dat van binnen de boel afknelt... Vanavond ging het al wat beter, ik had hem wat olie en wat Metacam bij zijn voer gegeven en zijn portie voer gehalveerd.
Stomme dingen zijn het, die prostaten
Via Facebook kreeg ik ook nog een goede tip (ypozane), dat vraag ik ook nog even na bij de DA.