Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Otto chemisch gecastreerd (nog een vraagje)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Otto chemisch gecastreerd (nog een vraagje)

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik had het er kortgeleden al eens over met de DA: chemische castratie, met het oog op zijn machogedrag naar andere reuen, maar ook omdat hij best vaak met een erectie rondloopt. Dat laatste kon geen kwaad, zei de DA, maar toch :oeps:

Maar in het weekend had hij wat bloed bij zijn urine en poepen ging de laatste dagen ook al niet zo lekker, dunne slappe ontlasting en vaak poepen. Een vergrote prostaat, luidde de diagnose, en castratie was de oplossing. Eerst maar een chemische castratie dan, eerst maar eens kijken hoe dat uitpakt.

Hoe zijn jullie ervaringen met chemische castratie?
Laatst gewijzigd door [Sandra] op 25 jul 2017 21:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

Re: Otto chemisch gecastreerd

Ongelezen bericht door joyce83 »

Bij onze hond was de chemische castratie best goed. Gedaan ivm uitvallen naar reuen en dan erg lang in het uitvallen blijven hangen. Dit gedrag is duidelijk minder geworden, wel nog steeds het uitvallen naar een aantal reuen maar minder snel en als hij uitviel ook weer snel eruit te krijgen. Tevens merkten we dat hij minder plasjes ging doen, minder de oren schoon ging maken van onze andere hond, minder aan haar kont zat te snuffelen. Verder was zijn gedrag met trainen hetzelfde als ervoor. Loopse teven heeft hij ervoor nooit echt moeite mee gehad je merkte het wel als er eentje was maar minimaal.

We hebben toen een chip voor een half jaar geprobeerd, deze heeft uiteindelijk een jaar gewerkt. Nu beginnen zijn balletjes weer iets te groeien en begint hij weer iets meer uit te vallen. Ook wordt onze teef weer vaker besnuffeld en moet hij de oren weer gaan wassen bij haar....
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
michelle890
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door michelle890 »

Spike heeft toch ook regelmatig een erectie gehad. En die was echt al vanaf z'n jaar gecastreerd. Vond het er altijd foeilelijk uitzien. Sterker nog, Spike is wel een bovenop onze mechel gekropen waardoor ze aan elkaar vastzaten. Toen was hij echt al een jaar of 3 gecastreerd.
- Every once in a while, a dog enters your life and changes everything -
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Goed. Wij hebben Tom destijds eerst chemisch laten castreren om te kijken of zijn depressieve gedrag, omdat hij zich geen raad wist met al die lekkere damesgeurtjes, over ging. Dat werkte prima en we hadden onze vrolijke Tom weer terug.
Dus uiteindelijk de castratie definitief laten doen.
Zijn verdere gedrag is er niet heel erg door veranderd en hij heeft geen puspiemel meer.
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Wij hadden Loki ook eerst chemisch laten castreren (dus dmv chip) en dat had hem heel erg geholpen. Hij luisterde een stuk beter (voorheen was hij alleen maar aan het snuffelen en ging zijn neus achterna) en zijn macho gedrag naar andere reuen was veel minder geworden.

Vandaar dat wij hem toen ook daarna hebben laten castreren omdat we gemerkt hadden dat het zo goed hielp.
Afbeelding
Afbeelding
Stephan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Stephan »

Wij hebben begin dit jaar ook zo'n implantaat bij Diesel laten zetten voor een half jaar, we deden dit omdat hij geobsedeerd was door geurtjes op de grond van andere honden en het (proberen te) rijen op bijna elke teef die we tegen kwamen.
Het duurde wel ruim 2 weken voordat het goed werkte maar daarna werkte het wel heel goed, het rijen stopte, het geobsedeerd snuffelen ook en hij deed tijdens een wandeling maar een enkele keer een grote plas.

Nu is dat implantaat al wel weer uitgewerkt, maar in deze tijd is die zelf wel rustiger geworden en is zijn gedrag na dat implantaat stuk beter dan ervoor behalve het rijen doet die nu wel weer.

Ik heb vaak gehoord dat het hormoniale gedrag veel erger is als het uitgewerkt is, maar daar hebben wij niks van gemerkt.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Een chemische castratie of een implantaat? Dat zijn namelijk 2 heel verschillende dingen met 2 heel verschillende inwerk- en uitwerktijden ;-)

Suzanne
[Sandra]
Zeer actief

Dank jullie wel voor de reacties. Ik ben benieuwd hoe het bij Otto gaat uitpakken.
~Suzanne~ schreef:Een chemische castratie of een implantaat? Dat zijn namelijk 2 heel verschillende dingen met 2 heel verschillende inwerk- en uitwerktijden ;-)

Suzanne
Hij heeft een chip gekregen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
[Sandra]
Zeer actief

Re: Otto chemisch gecastreerd (nog een vraagje)

Nog wel een vraagje: hoelang kan het duren voor de prostaat wat verkleint? Hij heeft er nogal last van met poepen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
~Suzanne~
Zeer actief

Wat ik van deze chip begrijp is dat het gedrag eerst (soms fors) verergert voordat verbetering inzet. Ik kan me voorstellen dat dat dan ook voor de prostaat geldt.
Wat ik van eerdere berichten begrijp is dat zo'n chip doorgaans niet voor een vergrote prostaat gegeven wordt. Ik heb dus geen benul hoelang het duurt voordat je daar wat mee merkt. Dat slecht kunnen poepen moet je wel in de gaten houden, dat hij zich niet letterlijk een breuk perst. Ik zou wat Laxatract oid over het voer doen en als hij echt teveel moeite moet doen om zich te ontlasten er (rectaal) een Microlax "in duwen" ;-) Dat laatste is niet ideaal maar een hond die zich letterlijk een breuk perst wil je niet... dan liever een keer zo'n Microlax.

Suzanne
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

~Suzanne~ schreef:Wat ik van deze chip begrijp is dat het gedrag eerst (soms fors) verergert voordat verbetering inzet.
Dit was bij Lou zo, en bij hem werkte het chipje pas na 10 weken. Hij is in een korte periode voor het begon te werken drie keer aangevallen door andere reuen. Onder meer een gat in zijn oor gebeten. Dit was een soort geval van 'verergerd gedrag', omdat zijn 'gedrag' vooral bestond uit gepest worden door andere reuen terwijl hij zelf suf voor zich uit stond te staren :mrgreen:
[Sandra] schreef:Nog wel een vraagje: hoelang kan het duren voor de prostaat wat verkleint? Hij heeft er nogal last van met poepen.
Dit was bij Lou ook pas na 10 weken.
[Sandra]
Zeer actief

Leonie. schreef:
~Suzanne~ schreef:Wat ik van deze chip begrijp is dat het gedrag eerst (soms fors) verergert voordat verbetering inzet.
Dit was bij Lou zo, en bij hem werkte het chipje pas na 10 weken. Hij is in een korte periode voor het begon te werken drie keer aangevallen door andere reuen. Onder meer een gat in zijn oor gebeten. Dit was een soort geval van 'verergerd gedrag', omdat zijn 'gedrag' vooral bestond uit gepest worden door andere reuen terwijl hij zelf suf voor zich uit stond te staren :mrgreen:
Hier is het tot dusver altijd Otto die de andere reu even moet laten weten dat hij het baasje is :roll:
Volgens de DA zou het snuffelgedrag waarschijnlijk niet heel erg verminderen, omdat dat onderhand gewoon in het systeem is gaan zitten. Ik vind het niet erg als hij een loopse teef in zijn snuit heeft en dat spoor volgt, dat naar andere reuen toe vind ik vervelender.
[Sandra] schreef:Nog wel een vraagje: hoelang kan het duren voor de prostaat wat verkleint? Hij heeft er nogal last van met poepen.
Dit was bij Lou ook pas na 10 weken.[/quote]

Dat poepen hou ik goed in de gaten, mocht dat de komende twee dagen niet verbeteren, dan haal ik toch maar iets laxerends. Met dat die chip erin zit is die prostaat natuurlijk ook niet ineens een stuk kleiner en als dat van binnen de boel afknelt... Vanavond ging het al wat beter, ik had hem wat olie en wat Metacam bij zijn voer gegeven en zijn portie voer gehalveerd.

Stomme dingen zijn het, die prostaten :klaar:

Via Facebook kreeg ik ook nog een goede tip (ypozane), dat vraag ik ook nog even na bij de DA.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
~Suzanne~
Zeer actief

Ik zou het wel willen-maar niet kunnen poepen niet nog 2 dagen afwachten eerljik gezegd maar er dan nu zo'n microlax inzetten. Dat is acuut laxerend, maar als ook dat niet werkt zou ik er echt mee naar een DA gaan; je risikeert echt een breuk en dus een operatie. Ik kan nog niet bijna inschatten of het bij jouw hond zo erg is, maar echt, loop geen risico daarmee alsjeblieft, dan ben je echt veel verder vanhuis als dat misgaat.

Suzanne
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Biko heeft ongeveer anderhalf jaar geleden ook een kuurtje ypozane gehad vanwege een vergrote prostaat. Was duidelijk voelbaar en als hij poepte was de poep plat. Het heeft heel goed geholpen en hij heeft er tot nu toe geen last meer van gehad.
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Nanna schreef:Glenn heeft ook een week aan de Ypozane gezeten vanwege zijn prostaat.
Het helpt, maar verder vind ik het niks.
Het is nu net zo'n ouwe vreterige castraat met een raar model lijf.
Van de ypozane?
Iarik krijgt het al jaren. Bij Iarik merk ik wanneer hij toe is aan een nieuw kuurtje (dan wordt hij wat chagrijniger naar andere honden). Daarna is hij binnen korte tijd weer de oude. En hij heeft een normaal model lijf.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

jan had ook een normaal lijf toen ie een kuur ypozane gehad had.
het enige waar je het aan kon merken was dat ie rare ballen had, maar dat trok ook weer bij toen de ypozane uitgewerkt was.
dat ene kuurtje ypozane heeft hem, samen met een week ab, trouwens prima van zijn prostaatproblemen afgeholpen en zijn gedrag is er totaal niet door veranderd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Balu heeft vorig jaar een kuur Ypozane gehad voor zijn vergrootte prostaat. In de week dat hij het kreeg veranderde hij in een luie vadsige vreetzak. Na de kuur trok hij weer bij en is hij zichzelf weer. Voor mij de reden om hem nooit te willen castreren, moet er niet aan denken dat hij voor de rest van zijn leven zo is.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Is Ypozane dan ook een soort "sterilisatie" middel? of is dat puur voor prostaat problemen?
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

joyce83 schreef:Is Ypozane dan ook een soort "sterilisatie" middel? of is dat puur voor prostaat problemen?
Het is puur voor prostaatproblemen (Benigne Prostaat Hyperplasie).
[Sandra]
Zeer actief

We zijn een week of 6 verder en het lijkt te werken. Hij is minder 'hyper', 's avonds hoeft hij geen rondje meer te lopen, maar gewoon ff kort blokje om om te pissen en zijn ballekes zijn wat gekrompen. De lakmoesproef was met Luuk, de Cairn Terrier van een buurvrouw verderop. Luuk en Otto konden elkaar niet luchten of zien, maar de laatste paar keren gingen ze gewoon zonder contact met elkaar te zoeken op de stoep zitten. Maar Luuk is ook al 14. Misschien dat Otto (8) er om die reden niet echt meer een concullega in ziet. Bij een waakse chihuahua moest hij van de week wel weer even zijn punt maken.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”