Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke rashond zou heel goed bij je passen?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Achi
Actief
Aantal honden: 3

Re: Welke rashond zou heel goed bij je passen?

Ongelezen bericht door Achi »

Bij elke rasbeschrijving van een hond kom ik wel punten tegen die mij doen twijfelen of dat ras wel echt bij mij past.
Om deze reden dus voor kruisingen gekozen onder het mom van "we zien wel" :engel:

Toen ik een foto tegenkwam van een Galgo waar ik helemaal weg van was, heb ik me vooral afgevraagd of ik er mee zou kunnen leven dat hij wellicht nooit los zou kunnen lopen. Dit was nl. het enige punt uit de rasbeschrijving waar ik twijfels over had. Enfin, diverse lange lijnen aangeschaft en de Galgo op basis van de foto en wat informatie uit de opvang in Spanje geadopteerd.

Ik snap wel dat veel mensen hier aangeven wel een windhond te willen, Jack is i.i.g. voor mij een schot in de roos; lief, vrolijk, aanhankelijk, mooi en als bonus kan hij ook nog eens prima loslopen.
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Achi schreef:Bij elke rasbeschrijving van een hond kom ik wel punten tegen die mij doen twijfelen of dat ras wel echt bij mij past.
Om deze reden dus voor kruisingen gekozen onder het mom van "we zien wel" :engel:

Toen ik een foto tegenkwam van een Galgo waar ik helemaal weg van was, heb ik me vooral afgevraagd of ik er mee zou kunnen leven dat hij wellicht nooit los zou kunnen lopen. Dit was nl. het enige punt uit de rasbeschrijving waar ik twijfels over had. Enfin, diverse lange lijnen aangeschaft en de Galgo op basis van de foto en wat informatie uit de opvang in Spanje geadopteerd.

Ik snap wel dat veel mensen hier aangeven wel een windhond te willen, Jack is i.i.g. voor mij een schot in de roos; lief, vrolijk, aanhankelijk, mooi en als bonus kan hij ook nog eens prima loslopen.
een niet-jagende galgo mag hier direct worden afgeleverd :lol1: :lol1:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Kells schreef: Zo'n optater is ook pijnloos. Ze schrikken er hooguit van.
Dan doe jij m bij jezelf om en geef je mij de afstandsbediening, ben benieuwd of je t pijnlijk vind of je er hoogstens van schrikt.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, dat zal ook hond afhankelijk zijn, ik heb laatst een gans bevrijd die zat met een vleugel verstikt in een draad met stroom erop, wou t beest ook niet laten zitten wie weet hoeveel ellende het al gehad had alle keren die prik door dat kleine lijfje, maar ik vond het zeer onaangenaam dat geprikt en gedoe, pleuris hekel aan dat soort middelen niet zo erg dat ik de boel ga saboteren, maar wel zo erg dat ik wat van je vind als je ze inzet ...
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Stroom is niet voor niets een doeltreffende martelmethode. Tuurlijk is het pijnlijk, en erger dan dat, het is niet te harden. En dan heb ik het niet over een lichte prikkel maar een Schok met een hoofdletter S.

Ikzelf kon standje 20 op de Dogtra nog verdragen. Hoger heb ik niet geprobeerd. Ik haat schokken.

Mijn honden zijn beide wel een keer tegen schrikdraad aangekomen. Eentje is nog bang van schapen nu. En dat is toch een eigenzinnige donder die niet snel onder de indruk is.
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Goede vraag. Ik heb eigenlijk geen idee
Ik vind de bull terrier erg leuk, maar om nou te zeggen dat die goed bij mij past. Ik ben niet zo consequent enzo en vind alles nogal snel best :mrgreen:
Waarschijnlijk dat een mopshondje wel goed bij mij past
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

*Wolf* schreef:Stroom is niet voor niets een doeltreffende martelmethode. Tuurlijk is het pijnlijk, en erger dan dat, het is niet te harden. En dan heb ik het niet over een lichte prikkel maar een Schok met een hoofdletter S.

Ikzelf kon standje 20 op de Dogtra nog verdragen. Hoger heb ik niet geprobeerd. Ik haat schokken.

Mijn honden zijn beide wel een keer tegen schrikdraad aangekomen. Eentje is nog bang van schapen nu. En dat is toch een eigenzinnige donder die niet snel onder de indruk is.
verschil is natuurlijk als je het zelf aan stuurt heb je de controle, ......... als je een ander nu de bediening geeft en niet weet wanneer het komt en hoe heftig , eens kijken hoe lollig dat is.... zoals gezegd ik vind er iets van :oeps:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Het gek vinden dat men geen jachtinstinct bij hun hond willen maar enkel de keuze zien tussen een teletac of eeuwig aanlijnen. Ik snap het niet. Maar ik mag niet meepraten want mijn honden zijn kwijt geweest (door een intense angst en geen jaaggedrag maar dat even terzijde). En dan valt me Cleva's post nog het meest tegen.

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Adjani & Tyson schreef:Goede vraag. Ik heb eigenlijk geen idee
Ik vind de bull terrier erg leuk, maar om nou te zeggen dat die goed bij mij past. Ik ben niet zo consequent enzo en vind alles nogal snel best :mrgreen:
De Bullterrier vind ik ook steeds leuker. Het zou ook het perfecte maatje voor Bronco zijn denk ik (een gesteriliseerde teef dan).
Opgewassen tegen zijn lompe manieren.
Mijn man is altijd erg makkelijk, maar laat hij nou net een Bull absoluut helemaal niks vinden. :oeps:
Afbeelding
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

GrethavW schreef:
Adjani & Tyson schreef:Goede vraag. Ik heb eigenlijk geen idee
De Bullterrier vind ik ook steeds leuker. Het zou ook het perfecte maatje voor Bronco zijn denk ik (een gesteriliseerde teef dan).
Opgewassen tegen zijn lompe manieren.
Mijn man is altijd erg makkelijk, maar laat hij nou net een Bull absoluut helemaal niks vinden. :oeps:
Dan heeft hij er waarschijnlijk nog nooit een ontmoet :engel: ?
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

De Hollander heeft het totale pakket voor mij, baasgericht maar met een eigen mening, zelfstandig maar geen wegloper en qua training houden ze je wel op scherp. Ik hoop dat de langhaar wat minder geluidsgevoelig wordt, dan zouden ze perfect zijn. De ruwhaar spreekt mij qua karakter momenteel misschien zelfs wel iets meer aan, ze hebben meer een no nonsense mentaliteit, erg aangenaam. De wetter staat op een mooie 2e plek, ooit zal er wel ééntje komen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Manuma schreef:Het gek vinden dat men geen jachtinstinct bij hun hond willen maar enkel de keuze zien tussen een teletac of eeuwig aanlijnen. Ik snap het niet. Maar ik mag niet meepraten want mijn honden zijn kwijt geweest (door een intense angst en geen jaaggedrag maar dat even terzijde). En dan valt me Cleva's post nog het meest tegen.

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Ahjoh, Cleva's posts vallen wel vaker tegen!

Ik vond dat luisterbandje een goeie toevoeging. Het is een feit toch? Ik zou zelf nooit kiezen voor een hond waarvan ik van tevoren al weet dat ie alleen kan loslopen met behulp van een TT, al snap ik heus dat dat niet dagelijks word gebruikt. Ik ben niet direct tegen het gebruik er van, maar ik vind ook zeker niet dat het als een normaal, onschuldig hulpmiddel moet worden gezien dat vast onderdeel is van een opvoedingsrepertoire. Een laatste redmiddel is het, dat ik als het ff kan zal proberen te vermijden. En daar kies ik een volgende hond dan ook op uit.
mijke
Zeer actief

Cleva schreef:Kells staat niet anders bekend dan als een echte liefhebber met zachte honden en toch vind jij het nodig om op basis van één aspect even te doen alsof ze de zooi mishandelt en dan ga je zelf verongelijkt zitten doen?
Echt, hou gewoon op met dat gedoe. Mispunt, dat je er bent.
Nou je bedenkt het hier waar je bij staat. Niks van dit al heeft Manuma gezegd, echt absoluut niks. Ze geeft alleen de toevoeging dat Kells honden los kunnen lopen maar wel met gebruik van TT. Dat vind ik iets anders dan 'gewoon makkelijk los kunnen lopen'. Niemand hier zegt dat dat dierenmishandeling is dat Kells dat af en toe gebruikt, maar er zit wel gewoon een significant verschil tussen een jachthond die gewoon los kan lopen, en een jachthond die los kan lopen als je er af en toe een TT aan hangt.

Ik snap echt niet waarom je nu zo vreselijk gepikeerd loopt te krijsen hoor. Kells gebruikt die dingen nou eenmaal. Dat is een feit. Mag dat niet gezegd worden dan?

Ga toch ff snel fietsen.
mijke
Zeer actief

Kells schreef:Heel even hoor, Manuma doet alsof ik mijn honden zwaar mishandel.
Dat doet ze helemaal niet. Ze schrijft alleen dat ze los goed luisteren met een luisterbandje. Een zin schreef ze, één (1) zin!
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Och Jezus. De dag is gekomen dat ik het met Cleva eens ben...

Hij verwoord het misschien wat uh ongenuanceerd, maar de opmerking van Manuma was zeker wel smalend te noemen.
Geeft niks, ieder zijn mening, maar ga nou niet doen alsof het een puur objectieve beschrijving was :wink:

En vanmiddag rende er hier in de buurt voor de vierde keer een dolgedraaide labrador de weg op waarvan ik hoop dat hij de volgende keer een teletac om heeft met grenslijnen om zijn huis. Want dat gaat een keer gruwelijk mis. Voor hond en/of weggebruiker. Ja dan maar een tik van wat stroom. Deze mensen kunnen deze zo hond niet op een andere manier mannen en ik ben niet geheel overtuigd dat het puur aan hen ligt.

Edit: disclaimer :tongue: ik ben het echter niet eens met bovenstaande post van hem. Die is onnodig grof mijn inziens.
Hij was sneller met plaatsen dan ik...
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

wolvster schreef:(...)
En vanmiddag rende er hier in de buurt voor de vierde keer een dolgedraaide labrador de weg op waarvan ik hoop dat hij de volgende keer een teletac om heeft met grenslijnen om zijn huis. Want dat gaat een keer gruwelijk mis. Voor hond en/of weggebruiker. Ja dan maar een tik van wat stroom. Deze mensen kunnen deze zo hond niet op een andere manier mannen en ik ben niet geheel overtuigd dat het puur aan hen ligt.
Ik ken ze niet, maar als je dit VIER keer laat gebeuren heb je toch wel wat steken laten vallen als eigenaar.
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Lieske_1977 schreef:
wolvster schreef:(...)
Ik ken ze niet, maar als je dit VIER keer laat gebeuren heb je toch wel wat steken laten vallen als eigenaar.
Zeker!
Ze hebben absoluut steken laten vallen!
Maar ik kom hem regelmatig tegen en hij is echt gedragsgestoord, zoals ze wel eens zeggen over Doodles, dat ze niet volwassen worden? Dat. In het kwadraat. En die mensen doen hun best, maar de hond moet duidelijk tegen zichzelf in bescherming genomen worden. Dat is ook een steek die zij hebben laten vallen. Hem beschermen kan met een elektrische erfomheining het betrouwbaarst denk ik. En dan natuurlijk daarnaast trainen maar dat lijkt me duidelijk.

Het was overigens een voorbeeld om aan te geven dat stroom ook kan fungeren als iets wat niet per se negatief is.
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Kells schreef:
wolvster schreef:Och Jezus. De dag is gekomen dat ik het met Cleva eens ben...

Hij verwoord het misschien wat uh ongenuanceerd, maar de opmerking van Manuma was zeker wel smalend te noemen.
Geeft niks, ieder zijn mening, maar ga nou niet doen alsof het een puur objectieve beschrijving was :wink:

Edit: disclaimer :tongue: ik ben het echter niet eens met bovenstaande post van hem. Die is onnodig grof mijn inziens.
Hij was sneller met plaatsen dan ik...
Daar ben ik het niet mee eens. Heb je alle reacties in dit topic aan mijn adres gelezen? Ze komen vooral van dames die de leeftijd van mijn dochter hebben. Ze hebben net hun eerste hond(en) waar ze toch wel wat probleempjes mee hebben en diezelfde dames vinden het nodig om mij de les te lezen.
Ik begrijp best dat je gepikeerd bent, maar het niet eens zijn met mijn niet -achter- zulke-grove-bewoording-staan is niet echt nuttig of inhoudelijk :wink:

Om meteen maar weer tegen de haren van Cleva in te strijken:

For your information; ik kwam voor je op omdat ik denk dat je onterecht vervelend bejegend werd...
Ik ben net zo oud als die dames. Heb ook mijn tweede hond pas. Mijn mening is dus ook niet relevant? Ik vind leeftijd benoemen zo'n non-argument. :wink:

Chill the fuck out :ok:
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Ha, gezellig hier!

Kells, ik snap ook wel dat je je aangevallen voelt, want er was wel degelijk een smalende toon te horen in het luisterbandje. Jij sneerde echter net zo hard terug met je WIOA-opmerking, dus toen stonden jullie quitte. Klaar.

Ik vind het alleen onterecht hoe Manuma hier wordt weggezet (en nee, ik ben geen vriendjes met Manuma en ik tik inmiddels de veertig jaar aan, voor zover dat relevant is). In mijn ogen is ze iemand die met veel overgave, liefde en geduld met haar honden omgaat. ze kan haar husky op veel plaatsen betrouwbaar los laten lopen; iets wat lang niet elke husky-eigenaar lukt. Manu heeft dan ook nooit op WIOA gestaan. Dat Uma wel tot twee keer toe vermist is geraakt, heeft niets te maken met jachtpassie maar alles met angst (en een TT daarvoor inzetten is kansloos, dus was het niet relevant om het te noemen).

Cleva, ik verbaas me geregeld over de denigrerende manier waarop jij over anderen schrijft. Het maakt je niet sympathieker.
Afbeelding
mijke
Zeer actief

heremijntijd, een nieuw dieptepunt is bereikt :roll: Behalve voor Cleva, die was altijd al zo.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ZivaNomi schreef:
Kells schreef:
ZivaNomi schreef:Ik weet niet wat met jou gebeurt is Cleva maar get over yourself! Zure kreng.
Jij kent hem? Je zit pas 3 maanden op dit forum. Oh! :80:
Nee, ik ken hem niet maar ik hoef hem ook niet te kennen. Ik heb in drie maanden zo weinig positiefs en nuttigs van zijn posts eruit gehaald, dat soort mensen heb ik helaas helemaal niks aan.

En welkom in de echte wereld; ook jongere mensen hebben een mening. Of jij dat nou leuk vindt of niet. "Ik ben ouder dus ik hoef naar niemand te luisteren" is een mentaliteit die een heleboel dingen in dit wereld heeft verpest. Alsof jong zijn gelijk staat aan gehandicapt. Doe toch even normaal.
Tot op heden heeft hij in de ruim 14 jaar dat ik hier zit zoveel meer kennis en ervaring dan jij dat ik hem enorm hoog qua kennis heb staan. En ja t komt er soms beroerd uit... dat gebeurd bij mij ook regelmatig en daar doe je t maar mee (of niet). Ik vind t ook een beetje een achterbakse opmerking met t luisterbandje. Het is een tt. Noem t dan zo. En nee niks mis mee. Liever een tt dan een weglopende hond. Die laatste is hier nl dood.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Manuma
Zeer actief

Even nog een laatste nuancering van mijn kant; ik zette het in schuingedrukt omdat Kells het zelf een "luisterbandje" noemt. Ik heb dat toegevoegd omdat ze in haar eerdere post deed alsof er niks mis is met jachtinstinct want zij hoeft maar 1x te fluiten en ze staan naast haar. Dat geloof ik zo, maar dan vind ik de toevoeging dat je daar een tt voor nodig had/hebt wel essentieel. Voor een ander misschien niet hoor, voor mij wel dus ik benoemde het. Ik zou zelf nooit voor een tt kiezen, nu, maar ik heb het me ook heus afgevraagd hoor. Ik heb nog aan leden hier gevraagd of ze me dan zouden willen helpen en uiteindelijk besloot ik het niet te doen. Ik ben er dus helemaal niet zo tegen.

Ik begon hier overigens niet over trauma, ik heb niets gezegd over mishandeling, ik heb benoemd wat mijn hele punt was met die ene zin. Dat moest ik uitleggen bleek wel.
En nogmaals, Uma en Cody zijn nooit weggelopen om jagen. Over Uma heb ik met Cleva nog gesproken toen ze kwijt was en hij heeft me toen een hart onder de riem gestoken dus ik denk/hoop dat hij het niet bedoelt hoe het eruit komt. Jammer dat het om een naar mijn mening essentiële toevoeging over luisterende honden met (veel) jachtinstinct zo uit de hand moest lopen. Het komt harder aan dan ik wil. Domme gans uit.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Nou, eh, ik kan zo tientallen 40+ hondenbezitters opnoemen die heel wat van Manuma zouden kunnen leren hoor :tongue:

Zou wat zijn dat leeftijd je vanzelf een ervaren hondeneigenaar maakt die niets meer hoeft aan te nemen van anderen :LOL:

Heel eerlijk zegt leeftijd mij nou juist helemaal weer niets op dat gebied. Wel het soort hond dat je hebt (hoe meer problemen, hoe meer je leert, zo werkt het wel als het goed is) en de moeite die je doet om je in dat specifieke gedrag te verdiepen en het om te buigen. En als je zelf een weloverwogen keus maakt om juist GEEN tt te gebruiken (of juist wel), dan heb je ervaring uit eerste hand en wat mij betreft juist alle recht van spreken.

Ik heb een slecht luisterende hond/jager en een tt bezeten. Besloten hem niet te gebruiken. Het is voor mij te gemakkelijk, het voelt niet eerlijk, dus wil ik het niet voor mijn hond. Ik kijk in plaats daarvan uit waar ik hem loslaat en in risicogebied gaat ie aan de 10 meterlijn.

Een tt aanraden aan mensen die hun labrador niet onder controle kunnen houden zou ik dan weer helemaal niet doen. Dikke kans dat ze dan ook niet goed met de tt kunnen omgaan. Ik zou ze eerder een 10 meterlijn aanraden en omsloten uitlaatvelden. Waarom zou dat slechter zijn dan een tt?

Wie wel voor een tt kiest, ook prima wat mij betreft, mits er goed over nagedacht en heel goed wetend hoe ermee om te gaan. Maar mensen een tt opdringen of het ding met hand en tand verdedigen? Nee, dat maakt op mij niet de indruk dat je écht weet waar je het over hebt :U:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Kells schreef: Ja en de mening van jongere mensen is gebaseerd op? Ervaring kan het niet zijn. Ik heb inmiddels 40 jaar ervaring met honden. Van huis uit hadden wij al honden. Mijn eerste eigen hond kwam 28 jaar geleden. Mijn eerste setter kwam 15 jaar geleden. Sinds 20 jaar trim ik al honden en sinds 5 jaar fok ik setters. Vertel mij eens even wat ik van jou zou kunnen leren?
Een frisse kijk, nieuwe inzichten waar jij door je ervaring niet meer aan denkt bijvoorbeeld. Jij zit in the box, en staat duidelijk niet open voor out of the box ideeën. Anders zou je niet zo denigrerend zeggen: wat kan iemand met weinig ervaring mij nu leren? Waarschijnlijk meer dan je denkt, maar je zult het nooit ervaren met deze houding.
Weet je, het is ook die ervaring die oudere fokkers doen vasthouden aan hun manier van fokken, ook als de wetenschap allang aangetoond heeft dat die manier niet goed is op de langere termijn.
Soms kan juist het gebrek aan ervaring heel mooie inzichten opleveren of zorgen dat nieuwe kennis en inzichten toegepast kunnen/gaan worden.
Wat mij betreft is een opmerking zoals in de quote staat eerder een diskwalificatie dan een aanbeveling. Een mens kan altijd wat van een ander leren, ook als die ander nog helemaal geen ervaring heeft
S@ndr@
Zeer actief

Ja laten we even kennis tegen de meetlat leggen, alsof dat überhaupt te doen is....... dingen werken of ze werken niet. er zitten zoveel haken en ogen aan dat soort ongein dat ik me afvraag of het te doen is in enige vorm...... dus laat die maar lekker achter wegen zou ik zeggen en aub beetje respect voor elkaar... maakt de discussie heel wat prettiger . mensen pakken op een zwakke plek is echt geen teken van een goed argument, eerder het tegenover gestelde....

even on - topic, ik vind wat van een TT maar als mensen het gebruiken en ze houden hun honden er op een goede manier mee onder controle.... vooral doen. toen Sneeuw ging jagen is het mij ook aangeraden, en ik heb t overwegen en toen nah toch maar niet, past gewoon echt niet bij me...... ik heb t beheersbaar gekregen zonder die middelen.... omdat t mogelijk was en omdat ik een koppig secreet ben soms.( en ja t duurde heel erg lang) ..... en net zo lang doorga tot ik die knop vind.. Mijn dochter profiteert daar nu nog steeds van,....... maar als ik mag kiezen never no way meer een hond die het ook maar nodig vind om te gaan jagen..... ik vind het gewoon niet leuk...... normaal vind ik de rit van een hond opvoeden leuk, behalve dat stukje... :U: dus als een ras ook maar een halve gen in zich heeft die wil jagen, dan laat ik het aan mijn deur voorbij gaan er zijn andere mensen die dat wel leuk vinden
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Zo, gezellig hier. :schrik:

Wat een dooddoener, dat als je jonger bent je ineens niets meer mag zeggen/vinden en niks kunt weten. :ugh: Volgens mij is leeftijd niet bepalend voor kennis. En voor ervaring ook maar gedeeltelijk. Iemand die 3 jaar lang intensief met uitdagende karakters bezig is en in moeilijke situaties komt kan veel meer ervaring en kennis hebben dan iemand die al 40 jaar honden heeft die bijvoorbeeld altijd op de bank liggen en een super makkelijk karakter hebben.

Ik vind het heel vervelend als iemand afgerekend wordt op leeftijd, dat is niet eerlijk. Jongere mensen hebben niet per definitie minder kennis en ervaring, net als dat oudere mensen niet direct de wijsheid in pacht hebben.

__

Ik weet niet of ik zou kiezen voor een TT, maar als dat ervoor zorgt dat jouw hond veilig blijft EN andere honden/kinderen veilig blijven en je voelt je er goed bij, gewoon doen. Ik denk dat je ervan uit mag gaan dat een hondenliefhebber ook met liefde kiest voor een hond, om deze zo goed mogelijk (naar eigen inzicht) te begeleiden.
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Wat een vermoeiend forum.
De helft van het ergernissen topic bestaat uit klachten over niet luisterende honden.
En dan is er iemand die er voor zorgt dat haar honden luisteren en dan is ineens de essentie hoe ze dat gedaan heeft. Echt???? Laat de essentie zijn dat ze haar verantwoordelijkheid neemt want geen enkele werkhond wordt gelukkig van een aangelijnd leven.
Het interesseert mij nooit geen ene ... hoe iemand voorkomt dat ik last heb van een hond. Dat schapen veilig op een wei kunnen staan, eenden rustig kunnen peddelen, etc . Hoe je het doet doe je het. Al loop je met roti kip te zwaaien, wat helpt dat helpt.
Manuma
Zeer actief

Was ik echt zo onduidelijk? Het gaat erom dat Kells doet of jagende honden zo gemakkelijk luisteren terwijl ik weet dat ze een tt inzet. En ik vind een tt nou geen eenvoudig hulpmiddel. Die tt noemde ik luisterbandje omdat ze het zelf zo noemt hier op het forum.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Manuma schreef:Was ik echt zo onduidelijk? Het gaat erom dat Kells doet of jagende honden zo gemakkelijk luisteren terwijl ik weet dat ze een tt inzet. En ik vind een tt nou geen eenvoudig hulpmiddel. Die tt noemde ik luisterbandje omdat ze het zelf zo noemt hier op het forum.
nee hoor, niks onduidelijk.
het is maar net hoe en wat iemand wil lezen ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

S@ndr@ schreef:
even on - topic,

Ahum, on topic is dit;

Een smooth collie zou er bij mij ook zó in mogen. Naast dat ik ze schitterend vind zijn het hele slimme, veelzijdige honden volgens mij en ik ben alleen maar hele gehoorzame types tegengekomen. Dat lijkt me wel weer wat na het 'zelfstandige, assertieve' typ dat er nu rondloopt. En een (kruising) windhond, daar kan ik uren naar kijken.

[edit;] ik lees net dat je van TT weer terugbent bij welk ras wel of niet :engel:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”