Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar vind je nog een leuke herplaatser Update pag. 4

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Re: Waar vind je nog een leuke herplaatser

Ongelezen bericht door klaproos »

nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Paisley schreef:
nomo schreef:wil gewoon een leuke hond, zo moeilijk zou dat toch niet moeten zijn :oeps:
Als ik nu een jonge hond zou zoeken, zou ik t wel weten :D Ik ben op Rhodos vaak in het asiel geweest, en daar hangen de jolige pups bij bosjes aan je broekspijpen. En gek genoeg wordt je juist verliefd op de hondjes die je op een foto niet zou aanspreken of zou opvallen.
Ik zou een weekendje Rhodos doen, zelf een hondje uit het asiel ophalen (in dit asiel is dat als particulier gratis) regel zelf een enting en een paspoort en de pup een paar weken achterlaten bij mn kennis op Rhodos, over drie weken zelf ophalen.
Dan heb je 2 leuke weekendjes weg en een zelf gekozen hondje. Kwa kosten kom je nauwelijks op meer uit dan wanneer je in nederland een pup koopt.
Dat is wel heel exclusief een hondje uitzoeken :engel:. Moet ik eerst wel iets beter op de been zijn weer, maar een weekje vakantie op Rhodos lijkt me eigenlijk ook wel leuk :LOL:
Tedzy. schreef:Deze lijkt me onwijs lief. :I:

http://www.dierenopvangkoningen.nl/inshelters/tormenta/
Oh daar zit deze ook :I: Wat een leuk hondje :I:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Is ook leuk! Het klinkt als een hele onderneming maar omdat ik vaak gevlogen heb met honden voor de stichting weet ik dat het verrassend eenvoudig is.
Mocht je het serieus overwegen, weet ik zeker dat mijn contact uit Rhodos je wilt helpen (Nederlandstalig) Die kent alle ins en out beter dan wie dan ook en heeft een hondenopvang achter dr huis waar ze tegen een vergoeding (ze heeft t niet makkelijk daar) heel goed op je hondje zal passen. En zij weet ook altijd wel iemand van een stichting die nog een vluchtbegeleider zoekt dus dan kun je op de terugweg gelijk honden voor hun meenemen
Afbeelding
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

jacq1970 schreef:Wij hebben zaterdag een hele leuke lieve hond terug gevlogen vanaf lefkas https://www.facebook.com/bennies.place. ... 1498665865
kijk eens naar Martha, echt een hele leuke sociale hond, blij , gaat erg goed met kinderen en andere dieren, ca 47 cm hoog en iets van 1,5 jaar, voormalig kettinghond maar zonder complicaties op de 1 of andere manier.. gewoon een hele leuke gezellige hond, echt een hond voor in een gezin.
Inmiddels contact gehad en man moet nog even zijn goedkeuring geven (heb alles naar hem doorgestuurd, werken doe je maar op een ander moment :LOL: ) maar zo op het eerste gezicht leek ze hem ook heel leuk. Dan gaan we kijken of we matchen... Ik ben in ieder geval héél blij dat je me getipt hebt over haar dus dank je wel :flower:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Rebble schreef:
jacq1970 schreef:Wij hebben zaterdag een hele leuke lieve hond terug gevlogen vanaf lefkas https://www.facebook.com/bennies.place. ... 1498665865
kijk eens naar Martha, echt een hele leuke sociale hond, blij , gaat erg goed met kinderen en andere dieren, ca 47 cm hoog en iets van 1,5 jaar, voormalig kettinghond maar zonder complicaties op de 1 of andere manier.. gewoon een hele leuke gezellige hond, echt een hond voor in een gezin.

Ik heb een berichtje gestuurd :schrik:
Pfff, ze is wel de eerste hond waar ik info over aanvraag en waar ik gelijk mijn ogen van optrok (positief) en zenuwachtig over ben :LOL: Doodeng en nu zit ik bijna weer te janken om Izzy. Jezus :gvd: :oeps:

Nomo, afblijven :LOL:
:ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Rebble
Zeer actief

gyanty schreef:Misschien afstappen van alleen maar checken via internet. Mijn gevoel zegt dat bijna alle leuke honden in heel veel nederlandse asiels niet eens het internet halen. Ze worden al gereserveerd voor ze plaatsbaar zijn, zijn al opgehaald voor ze op internet konden komen. Contact met dierenasiel. Misschien zelfs tijdelijk vrijwilligerswerk doen bij asiel? Ik had zo wel 10 honden kunnen hebben die ontzettend leuk waren toen ik nog vrijwilliger was. (gelukkig ook een wijsman thuis)

Misschien een collie ook nog iets voor je? Stichting collie in nood? En als je bijvoorbeeld contact zoekt met eigenaresse soms ook honden die de site dan niet eens halen. Zo misschien wat persoonlijke lijntjes gaan uitgooien. Misschien nog als je eens in contact gaat met Tineke of Alma van hondenherplaatsing?

Hulp en herplaatsting kennen wij hier in Friesland ook nog. Weet niet of dat door heel Nederland ook zo is. Rasverenigingen? Via een hondenschool (toen ik nog les gaf ben ik meermaals betrokken geweest in herplaatsingtraject en veel honden zijn gewoon via mij persoonlijk herplaats. Overigens laatst nog een oud cursist die om hulp vroeg.
Mijn enige contacten in de hondenwereld zijn jullie :F: En zie daar, dan wel via internet maar inderdaad niet een hond waar overal voor geadverteerd wordt volgens mij. Nu maar hopen dat het ook echt gaat gebeuren.
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Rebble schreef:

Pfff, ze is wel de eerste hond waar ik info over aanvraag en waar ik gelijk mijn ogen van optrok (positief) en zenuwachtig over ben :LOL: Doodeng en nu zit ik bijna weer te janken om Izzy. Jezus :gvd: :oeps:

:LOL: :LOL: Ik zou niet durven!

Heb haar wel even opgezocht, ze heeft een prachtige blik :I: hoop dat het een match met jullie is!
Rebble
Zeer actief

nomo schreef:
Rebble schreef:

:LOL: :LOL: Ik zou niet durven!

Heb haar wel even opgezocht, ze heeft een prachtige blik :I: hoop dat het een match met jullie is!
Heel braaf :F:
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Rebble schreef:
Inmiddels contact gehad en man moet nog even zijn goedkeuring geven (heb alles naar hem doorgestuurd, werken doe je maar op een ander moment :LOL: ) maar zo op het eerste gezicht leek ze hem ook heel leuk. Dan gaan we kijken of we matchen... Ik ben in ieder geval héél blij dat je me getipt hebt over haar dus dank je wel :flower:
o wat spannend! lijkt me een hele leuke hond met een prachtige zachte blik :I:
Wel een dubbel gevoel hè?
Overigens vind ik het volstrekt normaal dat je 'eisen' stelt hoor, en zo exorbitant zijn ze nou ook weer niet. Uiteindelijk wordt een hond er ook niet beter van als het niet goed matcht :ok:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Rebble schreef:
helemaal leuk joh, echt heel erg gaaf als het zou matchen , kan ik via hier op de hoogte blijven haha.
Als mijn Bowie voor een hond ernaast in zou zijn had ik haar zelf geadopteerd, ik vind haar zo een leuke hond, op de foto's en de filmpjes, en in het eggie was het ook een moppie hoor maar ik heb haar alleen op lefkas uit de bench gezien en verder niet maar degene die haar opving in lefkas vertelde ook zo lief over haar, we hebben samen echt staan huilen ook vond het zo erg voor haar dat ze afscheid moest nemen, maar was ook weer zo blij dat wij haar mee mochten nemen voor een nieuw leventje.
Spannend hoor, ik ga het op de voet volgen, en heel hard duimen!!
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

jacq1970 schreef:
Rebble schreef:
helemaal leuk joh, echt heel erg gaaf als het zou matchen , kan ik via hier op de hoogte blijven haha.
Als mijn Bowie voor een hond ernaast in zou zijn had ik haar zelf geadopteerd, ik vind haar zo een leuke hond, op de foto's en de filmpjes, en in het eggie was het ook een moppie hoor maar ik heb haar alleen op lefkas uit de bench gezien en verder niet maar degene die haar opving in lefkas vertelde ook zo lief over haar, we hebben samen echt staan huilen ook vond het zo erg voor haar dat ze afscheid moest nemen, maar was ook weer zo blij dat wij haar mee mochten nemen voor een nieuw leventje.
Mijn man heeft ook zijn goedkeuring gegeven en morgen word ik gebeld om gekeurd te worden :mrgreen: . Als we dan goedgekeurd worden gaan we haar ontmoeten. Ik hoop echt dat ze bij ons mag komen!! Inmiddels heb ik ook een filmpje gevonden en wat is ze daar blij op!
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Rebble schreef: Mijn man heeft ook zijn goedkeuring gegeven en morgen word ik gebeld om gekeurd te worden :mrgreen: . Als we dan goedgekeurd worden gaan we haar ontmoeten. Ik hoop echt dat ze bij ons mag komen!! Inmiddels heb ik ook een filmpje gevonden en wat is ze daar blij op!
wat leuk en wat spannend :E:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

renee-uk schreef:
Rebble schreef: Mijn man heeft ook zijn goedkeuring gegeven en morgen word ik gebeld om gekeurd te worden :mrgreen: . Als we dan goedgekeurd worden gaan we haar ontmoeten. Ik hoop echt dat ze bij ons mag komen!! Inmiddels heb ik ook een filmpje gevonden en wat is ze daar blij op!
wat leuk en wat spannend :E:
:cheer: spannend!!!!
Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Wat spannend :cheer:
Gaat vast goedkomen met de keuring :ok:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Zo kan het ineens snel gaan! Maar ik snap je wel, wat een mooie verschijning met lieve uitstraling!
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Paisley schreef:
Rebble schreef: Ik heb trouwens gister informatie over deze hond opgevraagd

https://link.marktplaats.nl/m1178304963
Oh wat een leuk hondje :I:
Ook helemaal mijn smaak. En ze is in Nederland! (2 dorpen bij mij vandaan zelfs! ) Ik zou gewoon gaan kijken en ervoor of erna lekker gaan wandelen bij de bossen van Beetsterzwaag. Kom je nog eens ergens :engel:
Gorredijk heeft in het buitengebied ook prachtigs om te wandelen. Ben net van Beetsterzwaag naar de andere kant van Gorredijk verhuist en hier verrassende natuurstukjes aan het ontdekken. Die een stuk minder druk bezocht zijn en men (tot nu toe) ook beter op elkaar reageert met elkaar de ruimte geven ;) Verrassend voor mij na 11 jaar Beetsterzwwaag, waar de druk op het gebied toch wel toeneemt.
Paisley schreef:
Rebble schreef:
fenneke schreef:En die ook bij die van jou link staat ?

Een lookalike :wink:

https://link.marktplaats.nl/m1177684145
Die had mijn dochter in mijn favorieten gezet op MP. Maar om de 1 of andere reden spreekt ze me niet echt aan, misschien ook omdat ze iets van Izzy weg heeft (heel in de verte). Ik zie me dan de eerste weken al lopen "Hey, ze loopt niet meer mank, gaat het toch wat beter?" :(:

Paisley schreef:
Rebble schreef: Ik heb trouwens gister informatie over deze hond opgevraagd

https://link.marktplaats.nl/m1178304963
Oh wat een leuk hondje :I:
Ook helemaal mijn smaak. En ze is in Nederland! (2 dorpen bij mij vandaan zelfs! ) Ik zou gewoon gaan kijken en ervoor of erna lekker gaan wandelen bij de bossen van Beetsterzwaag. Kom je nog eens ergens :engel:
Serieus :80: Wat toevallig! Voor ons ruim 2 uur rijden, dus wil op zijn minst een klein beetje zeker zijn voordat we die kant op rijden haha. Als de klik er dan niet is, is het jammer natuurlijk maar een klein beetje vooronderzoek is dan geen overbodige luxe. Volgens mij zit ze in de opvang bij een oud dierenarts.
Ik heb wel vaker over die dierenopvang in Drachtstercompagnie gehoord, goede verhalen vooral! Volgens mij hebben ze veel meer honden dan wat er nu op marktplaatst staat, dus misschien is je reis t meer waard als je weet dat er allicht meer honden zijn die in aanmerking zouden kunnen komen.
Goede kennis van mij is betrokken bij deze opvang(zij staat ook gedeeltelijk op de foto bij ruwharig hondje). Ook goede verhalen over gehoord, ben er nog niet zelf geweest (anders nam ik ze allemaal mee), maar zitten leuke mensen met goed verstand achter in ieder geval!
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

*teveel quotes, dat mag niet*

Als Martha uiteindelijk toch niet bij ons past (of wij niet bij haar) dan weet ik niet of we toch met Canelly doorgaan. Ze lijkt me echt wel leuk maar de klik die ik vanaf de foto direct had met Martha en met haar omschrijving erbij had ik niet direct met Canelly. Canelly is eigenlijk ook iets te jong (7 maanden pas). Al denk ik wel dat ze een hele leuk hond is :ok: Voor nu hoop ik gewoon echt dat Martha en wij klikken. Heb er zo slecht van geslapen vannacht :LOL: Wel heel fijn dat jullie positief zijn over deze stichting waar Canelly zit :ok:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wat een leuke hondjes komen er voorbij zeg keus genoeg, succes
Afbeelding
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Rebble, wat een leuke hond heb je uitgezocht.
Lief koppie heeft ze. Ik hoop op "de klik"!!
Succes.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Rebble schreef:*teveel quotes, dat mag niet*

Als Martha uiteindelijk toch niet bij ons past (of wij niet bij haar) dan weet ik niet of we toch met Canelly doorgaan. Ze lijkt me echt wel leuk maar de klik die ik vanaf de foto direct had met Martha en met haar omschrijving erbij had ik niet direct met Canelly. Canelly is eigenlijk ook iets te jong (7 maanden pas). Al denk ik wel dat ze een hele leuk hond is :ok: Voor nu hoop ik gewoon echt dat Martha en wij klikken. Heb er zo slecht van geslapen vannacht :LOL: Wel heel fijn dat jullie positief zijn over deze stichting waar Canelly zit :ok:
Plak ff de foto van Martha hier wil je? Ik kan haar niet zien op die FB-pagina (zelf geen FB, dus de site laat niet alles zien) en ben nu echt rete-nieuwsgierig!!!! Heb je ook een link van dat flimpje?
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Rebble schreef:
jacq1970 schreef:
Rebble schreef:
Mijn man heeft ook zijn goedkeuring gegeven en morgen word ik gebeld om gekeurd te worden :mrgreen: . Als we dan goedgekeurd worden gaan we haar ontmoeten. Ik hoop echt dat ze bij ons mag komen!! Inmiddels heb ik ook een filmpje gevonden en wat is ze daar blij op!
Wat leuk!! Dat moet toch wel goedkomen. Als haar inborst net zo lief is als haar uitstraling wordt dat vast een geweldige match.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Rebble
Zeer actief

Zamunda schreef:
Plak ff de foto van Martha hier wil je? Ik kan haar niet zien op die FB-pagina (zelf geen FB, dus de site laat niet alles zien) en ben nu echt rete-nieuwsgierig!!!! Heb je ook een link van dat flimpje?
Afbeelding

Die fluffy oortjes :I:
Afbeelding

https://www.facebook.com/bennies.place. ... 017178455/

Alleen denk ik dat je het filmpje niet kan zien omdat dat alleen op facebook staat volgens mij.

Ze lijkt me zó leuk :I: En natuurlijk verwacht ik niet direct een open en blij hondje in huis te halen, het wordt wennen voor haar en voor ons en daar gaan wat maanden overheen. Maar de potentie is er zeker. Met Izzy zijn we er tenslotte ook gekomen en die had een, volgens mij, wat lastiger karakter.
Ik heb alleen geen idee hoe haar bouw is, ze is zo'n 3cm groter dan Izzy maar weegt 2,5x zoveel :LOL: Niet dat dat me ook maar iets uitmaakt maar het viel me op :F:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Bedankt voor het plaatsen van de foto en de link naar het filmpje (met de directe link kon ik het filmpje bekijken). Wat een onwijs leuke hond, wat lijkt me dat een enorm lieve vrolijkerd :I: . Ik hoop dat het van alle kanten klikt!
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ooooh, op het filmpje is ze zelfs nog leuker :I:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Rebble
Zeer actief

We mogen kennis gaan maken met haar :cheer: :cheer: :cheer:

Ik ben net gebeld voor het kennismakingsgesprek. Aan het einde van het gesprek is er gelijk gezegd dat we kennis mogen gaan maken :cheer: :cheer: En net nu heb ik een gevuld weekend waar ik echt niet onderuit kan :(: Ik word gebeld door degene bij wie ze in de opvang zit om een afspraak te maken. Ben zo nieuwsgierig! En zo blij want ik kan me niet voorstellen dat het niet klikt :cheer:
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Wat spannend! Heel veel succes en plezier (en hopelijk geen gebroken nacht) :D
Afbeelding
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Spannend zeg! Ik hoop dat de klik er is!
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

:cheer:
Rebble
Zeer actief

Lothian schreef:Wat spannend! Heel veel succes en plezier (en hopelijk geen gebroken nacht) :D
Ha die heb ik afgelopen nacht al gehad :schrik: Ik viel pas na 1.30u in slaap en zat om 6.45u alweer rechtop, ik kan daar niet zo heel goed tegen :engel: Maar de ergste spanning is nu wel weg. We mogen kennis maken en er zijn geen andere kapers op de kust. Wat ik wel jammer vind is dat door een weekend weg en mijn werk op maandag- en dinsdagmiddag we pas op zijn vroegst woensdag kennis kunnen maken en dan moet de opvangdame ook nog kunnen natuurlijk. Het is niet anders maar ik had het zo graag sneller gezien natuurlijk :cheer: :cheer:
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef::cheer:
Haha ik zag trouwens dat jij ook gereageerd had op mijn reactie op Martha! Lief! Ik zag later pas dat jij het was.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”