Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Open voordeur.. en een klapkaak

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Open voordeur.. en een klapkaak

Ongelezen bericht door Anja »

Mijn 2 hondjes zijn net aangevallen door een klapkaak :cry:
Ik ben onderweg naar huis en ik kom langs een open voordeur. In de deuropening staat een jack russel en jop moest daar natuurlijk weer tegen blaffen.
Komt er toch met een bloedgang een Stafford langs de jack naar buiten rennen :schrik: :schrik:
Godzijdank had ik de flexen op kort staan en ik kon Miek nog net voor zijn lelijke rotkop vandaan trekken.
De eigenaresse probeerde intussen dat kreng te pakken terwijl ik mijn gillende hondjes steeds omhoog moest trekken en weg moest slingeren om die moordmachine te ontwijken.
Toen ze die tyfushond eindelijk had ( ze zat op de grond en had echt al haar kracht nodig om hem te houden ) dacht de jack ook nog even zijn punt te maken bij Jop maar die kon ik wel hebben.
Mijn arme Mica was intussen uit haar tuigje geschoten en was onder een auto gekropen :cry:

De mevrouw zat even niet op te letten zei ze.
Ik heb me weer schandelijk gedragen en ik kreeg deze keer bijval van mensen die het zagen gebeuren.
Als je zo'n moordmachine aanschaft kun je je niet veroorloven even de voordeur open te laten staan Trut

Ik heb thuis eerst heel hard gehuild en mijn hondjes gecheckt of ze niets gebroken hadden of andere beschadigingen hadden en toen heb ik de politie gebeld en melding gedaan.
Het gaat naar de wijkagent.

Bah.. wat heb ik toch een hekel aan die klotehonden
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Open voordeur.. en een klapkaak

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

"ik zat even niet op te letten" :piew:

Goed dat zij niet in de dierentuin werkt.... leeuw eet bezoeker op... oeps, sorry, "ik zat even niet op te letten" :boos: :mep:
Schaf dan geen hond aan :tong:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

En dat kan niet bij dergelijke honden... even niet opletten. Daar moet je 200% aandacht bij hebben altijd en overal anders moet je ze niet aanschaffen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Anja
Zeer actief

Het ergste is nog dat ikzelf mijn honden letsel had kunnen toebrengen door dat geslinger aan de riem. Er was gewoon geen tijd om ze op te tillen :cry:
Tuigjes zijn er niet voor om ze alle kanten op te slingeren.. arme hondjes
Spuit die lijers allemaal maar af.. ik ben voor
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ooops even Apeldoorn bellen.. Sorry dat beeld kwam in me op.

Maar dat kan gewoon niet als je zo'n hond hebt. Gezellig je deur open zetten. Trouwens ik vind dat helemaal niet kunnen aan de weg. Stel je voor kleine rukkel komt onder een auto? Dan heeft die automobilist het zeker gedaan?

Ik hoop dat je snel van de schrik bekomen bent. En dat het goed gaat met je hondjes.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

waar haalt ze het lef vandaan met zo'n excuus aan te komen.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

tjezus, wat een idioot. Gelukkig hebben je hondjes geen schade en wat eerder gezegd, even lekker masseren en dan samen op de bank om te bekomen van alle schrik. Ik hoop ook voor je dat de wijkagent iets kan betekenen. Goed dat je de politie hebt gebeld.
Simone-H
Zeer actief

Ongelezen bericht door Simone-H »

Ik liep laatst langs een hoekwoning met tuin. De tuindeur zat naast de woning, ik liep nog aan de zijkant. De tuindeur stond wagenwijd open en in de tuin zat een klapkaak die Pepper niet aardig vond. Die ging toch tekeer!!! Gelukkig zat de schutting ertussen en de klapkaak had niet in de gaten dat hij door de deur zo bij ons komen. Doodeng.
Ook zo'n stom excuus, man was even naar de auto gelopen en de deur vergeten achter zich dicht te doen.

Gelukkig is bij jou alles goed afgelopen. En zijn de honden ongedeerd. Maar je hebt wel de schrik in de benen. Knuffel je hondjes maar even ekstra, misschien krijg je ook wel een lik terug.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik loop inmiddels niet meer t laatste plasrondje door de wijk. Er staan me teveel deuren open met dit weer met uitvliegende honden. Ik loop wel wat verder en om de wijk heen. T is te zot voor woorden maar ben er klaar mee
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lancelot
Vaste gebruiker
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Lancelot »

Ik kan daar werkelijk met mijn verstand niet bij. Ik ben, sinds ik honden en katten heb, nog nooit een deur vergeten dicht te doen achter me. Onbegrijpelijk.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik ben ook regelmatig mijn voordeur open staan om een beetje wind te krijgen binnen. Máár ik heb een kenneldeel die precies in die opening past en er absoluut niet uit te beuken is door de honden. Daarbij zit het hek altijd dicht in de voortuin als de deur open staat, dus dan heb je al 2 obstakels. En ik let alsnog op...
Dit moet gewoon nooit kunnen, maar op de één of andere manier gebeurt het wel vaak. Ook met andere rassen, maar die honden staan ook niet bekend om met alles overweg te kunnen. Pas nog een kruising van rond de 70 kilo die ik met veel moeite weggestuurd kreeg.

Sterkte met je hondjes en voor jezelf om weer even tot rust te komen!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

TessaThomas schreef:Ik ben ook regelmatig mijn voordeur open staan om een beetje wind te krijgen binnen. Máár ik heb een kenneldeel die precies in die opening past en er absoluut niet uit te beuken is door de honden. Daarbij zit het hek altijd dicht in de voortuin als de deur open staat, dus dan heb je al 2 obstakels. En ik let alsnog op...
Dit moet gewoon nooit kunnen, maar op de één of andere manier gebeurt het wel vaak. Ook met andere rassen, maar die honden staan ook niet bekend om met alles overweg te kunnen. Pas nog een kruising van rond de 70 kilo die ik met veel moeite weggestuurd kreeg.

Sterkte met je hondjes en voor jezelf om weer even tot rust te komen!
Dat had ik in mn vorige huis ook... een hek van ruim 1.70 hoog. Hier is t niet nodig waait genoeg door
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

He gadverdamme wat zul jij geschrokken zijn! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, maar heel goed dat je melding hebt gedaan bij de wijkagent. Met zo'n hond niet opletten, dat is gewoon niet OK. Blijkbaar wist ze zelf ook wel dat haar hond agressief is dus dat maakt het extra fout. Je zou zulke mensen toch...
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Zo liep ik een maand of 2 geleden bij een flat en ineens van uit wen hoek komt er een stafford aangerend en springt letterlijk bovenop Goldy ( labrador) ik dat beest schoppen en toen greep hij Luna, en toen Sultan. Goldy en luna gelijk los geklikt en die rende allebei weg richting de parkeerplaats en toen met de eigenaar ( die wel kwam aanrennen) die stafford van Sultan afgekregen.
Eigenaar maakte wel 100x excuus en zei dat de lijn los schoot.
Goldy en Luna hadden behoorlijk wat bloed maar bleek allebei wat kleine gaatjes, Sultan had niks.

Maar pfff.. Mn hart zat in mijn keel.. En dan heb ik nog mazzel dat mn beide teefjes het hazepad kozen en weg rende en niet terug vochten.. ( en sultan heeft een mega vacht)

Prima dat je zo'n hond hebt. Maar zorg dat je ogen in je achterhoofd hebt en met zoveel agressie een muilkorf.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

je loopt nu te schelden op die klapkaak, zoals jou hond liep te schelden tegen die jack russel :wink: ik praat die klapkaak en eigenaar niet goed, maar steek ook de hand in je eigen boezem door jou hond niet meer naar andere honden te laten blaffen.

ellen
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Wat een ontzettend dom mens. Zelfs die Jack in de deur opening is al super suf. :boos:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

ellen en de birmanen schreef:je loopt nu te schelden op die klapkaak, zoals jou hond liep te schelden tegen die jack russel :wink: ik praat die klapkaak en eigenaar niet goed, maar steek ook de hand in je eigen boezem door jou hond niet meer naar andere honden te laten blaffen.

ellen
Mijn Jacks zitten regelmatig in de deuropening maar lopen niet weg gelukkig houd ik er ook geen klapkaken op na.Al zou ik nog steeds graag een bullmastif willen hebben.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ellen en de birmanen schreef:je loopt nu te schelden op die klapkaak, zoals jou hond liep te schelden tegen die jack russel :wink: ik praat die klapkaak en eigenaar niet goed, maar steek ook de hand in je eigen boezem door jou hond niet meer naar andere honden te laten blaffen.

ellen
Ook al zou dat ze af leren heeft ze in elk geval aan de lijn die hond hoorde gewoon nooit de kans te krijgen en als blaffen ze hoe irritant ook de boel uit.
Afbeelding
Anja
Zeer actief

ellen
Vind je het nou echt een redelijke vergelijking?
Dus omdat mijn hond een keer tegen een hond keft mag ik niets vinden van een stafford die probeert mijn chihuahua's op te vreten.
Het is goed met je :piew:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

ellen
Schij toch uit. Ze had Jop toch aangelijnd?

Waarschijnlijk is het voor haar net zo moeilijk om bij Jop af te leren dat die gaat schelden, als dat het voor die eigenaresse van die buffel is om die buffel af te leren dat hij niet agressief moet aanvallen.

Maar daar heb je een oplossing voor he :idea: ... onder controle houden. Aanlijnen en deuren dicht dus.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ellen
nee. fout.

ja uitvallen is niet handig.

je hond die voor de lol honden doodmaakt de kans geven dit te doen is levensgevaarlijk.

niet handig en levensgevaarlijk staan mijlenver uit elkaar
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

ellen

Doe normaal mens.
Jou honden blaffen zeker nooit?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

ellen
Dus een hond mag niet naar een andere hond blaffen. Denk dat we dan met z'n allen keihard aan het werk moeten. Jouw honden doen dat dus zeker nooit?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ellen
Weet je... ik heb de schurft aan keffers en uitvallers maar al dansen ze de horlepiep mijn honden hebben zich maar te gedragen... IK mot t niet dus ook niet van hen.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

dit mag niet gebeuren, honden horen of aan de riem of achter een omheining te zitten.

vorige week kwam ik twee op straat loslopende honden tegen, labrador en een terriër, die op ons afkwamen met een boel lawaai,
en een buurvrouw die riep ze doen niks, [eigenaren waren niet eens thuis]
kon ze d.m.v. veel kabaal overbluffen en Lana reageerde er niet echt op, die luisterde goed naar mij, maar toch,
maar wil ze wel eens horen als mijn hond zo iets doet, dan zijn de rapen gaar.

hoop dat jullie gauw van de schrik bekomen, en gelukkig is het goed afgelopen.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Jeetje wat k u t zeg :ugh: Ik zou er mooi melding van maken bij de wijkagent.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Brindlecardi schreef:Jeetje wat k u t zeg :ugh: Ik zou er mooi melding van maken bij de wijkagent.
Is ze ook in d'r kut gebeten.? :80:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Anja
Zeer actief

Brindlecardi schreef:Jeetje wat k u t zeg :ugh: Ik zou er mooi melding van maken bij de wijkagent.
Ik heb het algemene politie nummer gebeld. Zij gaan het doorgeven aan de wijkagent en de wijkagent neemt contact op met me.
Ik wacht af.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

bouvierpoedel schreef:
Afbeelding
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Anja
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
bouvierpoedel schreef:
Afbeelding
:roll:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”