Niet lang geleden heb ik jullie voorgesteld aan mijn prachtige lieve Beagle Orion. Helaas heeft hij Demodex maar met de pil van de DA groeien de plekjes mooi dicht! Nu hebben mijn vriend en ik het idee voor een tweede hond.
Even voor de beeldvorming de tweede zal er niet komen totdat Orion wat ouder is. Dus het zal nog wel een a twee jaar duren voordat de tweede er komt, maar nooit vroeg genoeg om te orienteren toch
Ik kom er alleen niet meer uit. Heb gekeken naar de Welsh Corgi Pembroke (en cardigan, ik bedoel die koppies
-Ongeveer hetzelfde energie niveau als Orion. Dat we met beide lange wandelingen kunnen maken. Ze gaan ook wel wandelingen zonder elkaar krijgen, maar het liefste wel in de buurt van de beagle.
- Iets meer baasgericht dan de Beagle. Het is een schatje, kan heel goed loslopen (nog wel
- De nieuwe hond moet met katten/kinderen kunnen
Het wordt een teefje (gelezen dat dit de beste combi is. Klopt dat?) en ik ben eigenlijk altijd thuis dus gemiddeld zullen ze niet meer dan 2 a drie uur per week alleen zijn. Verdere info, wij wonen nu nog in een appartement (3 hoog en geen lift). Hopelijk zijn we hier wel weg volgend jaar maar stel niet (heerlijke buurt en geweldig huis) dan wil ik er ook rekening mee houden dat ik haar van de trap moet tillen. Dus een Sint Bernard (waar vriend gek op is) wordt het dus niet.
Voor nu gaat mijn voorkeur uit naar de Labrador qua wildheid/karakter als match voor Orion, maar twijfel over de grootte.
Maar de Corgi wint het qua uiterlijk. Ik ben er nu al stapelverliefd op en als het aan mij lag is er dit weekend een tweede hond bij haha.
Anyways hebben jullie nog honden die hierbij passen?
Om nog even te showen met mijn schatje hier een foto van Orion