Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tweede hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zellythia
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Tweede hond

Ongelezen bericht door Zellythia »

Hoi allemaal!

Niet lang geleden heb ik jullie voorgesteld aan mijn prachtige lieve Beagle Orion. Helaas heeft hij Demodex maar met de pil van de DA groeien de plekjes mooi dicht! Nu hebben mijn vriend en ik het idee voor een tweede hond.

Even voor de beeldvorming de tweede zal er niet komen totdat Orion wat ouder is. Dus het zal nog wel een a twee jaar duren voordat de tweede er komt, maar nooit vroeg genoeg om te orienteren toch :).

Ik kom er alleen niet meer uit. Heb gekeken naar de Welsh Corgi Pembroke (en cardigan, ik bedoel die koppies :I: ). Een labrador en Golden Retriever. De volgende dingen vinden we belangrijk

-Ongeveer hetzelfde energie niveau als Orion. Dat we met beide lange wandelingen kunnen maken. Ze gaan ook wel wandelingen zonder elkaar krijgen, maar het liefste wel in de buurt van de beagle.
- Iets meer baasgericht dan de Beagle. Het is een schatje, kan heel goed loslopen (nog wel ;)) en dat willen we graag houden. Mijn angst als we bijv. nog een beagle nemen is dat dingen als loslopen niet meer gaan.
- De nieuwe hond moet met katten/kinderen kunnen

Het wordt een teefje (gelezen dat dit de beste combi is. Klopt dat?) en ik ben eigenlijk altijd thuis dus gemiddeld zullen ze niet meer dan 2 a drie uur per week alleen zijn. Verdere info, wij wonen nu nog in een appartement (3 hoog en geen lift). Hopelijk zijn we hier wel weg volgend jaar maar stel niet (heerlijke buurt en geweldig huis) dan wil ik er ook rekening mee houden dat ik haar van de trap moet tillen. Dus een Sint Bernard (waar vriend gek op is) wordt het dus niet.

Voor nu gaat mijn voorkeur uit naar de Labrador qua wildheid/karakter als match voor Orion, maar twijfel over de grootte.
Maar de Corgi wint het qua uiterlijk. Ik ben er nu al stapelverliefd op en als het aan mij lag is er dit weekend een tweede hond bij haha.

Anyways hebben jullie nog honden die hierbij passen?

Om nog even te showen met mijn schatje hier een foto van Orion
Afbeelding
Leuke persoonlijke cadeau's: https://www.etsy.com/shop/SquidIncFigurines
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Tweede hond

Ongelezen bericht door Zamunda »

Mwah, voordat je ook maar mag dénken aan een tweede hond moet je eerst véél meer foto's van dit snoepje plaatsen :pffff: .
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

wat zamunda zegt. 1,5 maand lid, een pláátje van een hond en pas 13 berichten waarvan veel te weinig foto's.

ga daar eerst maar eens wat energie in steken! :I:
Afbeelding
Zellythia
Vaste gebruiker

Weet waar je aan begint met die vraag :p.
Sinds we hem hebben heb ik nog nooit zoveel foto's gemaakt haha. Voor iedereen die hem wil zien opgroeien (en om ervoor te zorgen dat ik geen ban krijg wegens puppyspam haha) Orion's eigen instagram pagina https://www.instagram.com/zellithyia/
Lancelot
Vaste gebruiker
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Lancelot »

Wij hebben een pembroke. Heel leuk hondje. En als je op een appartement woont, ook nog prima te tillen. Ze houd je goed in de gaten. En zou ook je beagle in de gaten houden :wink:
Afbeelding
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Volgens mij ben je er al lang uit ;) De corgi heeft alles wat je wil, past goed naast je beagle én je bent er verliefd op. Waar heb je ons nog voor nodig?
Zellythia schreef:(en om ervoor te zorgen dat ik geen ban krijg wegens puppyspam haha)
Dat bestaat niet. Andersom wel :P
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Leuk!
Realiseer je wel dat je met een corgi een echt mini-herdertje in huis haalt. Ze volgen je de hele dag, hebben de neiging dingen om zich heen te regelen en zijn altijd alert.
Je moet dus wel van een herder karakter houden.
Als dat zo is, zou ik zeggen ga ervoor, maar verdiep je nog wel even goed in de verschillen tussen de pembroke en de Cardigan. Ze verschillen best wel van elkaar.
Ik heb een Cardigan, ze is een ongelofelijke lolbroek, heel erg speels en vriendelijk en ook best wel eigenwijs.

Overigens vind ik een corgi icm met een jachthond wel heel leuk, brengt het mooi in balans. :mrgreen:
gerard k
Actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets, Working kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gerard k »

Kijk ook eens naar de Vastgotaspets, de zweedse variant van de corgi.
En in mijn ogen net dat tikkeltje leuker
Zellythia
Vaste gebruiker

Brindlecardi schreef:Leuk!
Realiseer je wel dat je met een corgi een echt mini-herdertje in huis haalt. Ze volgen je de hele dag, hebben de neiging dingen om zich heen te regelen en zijn altijd alert.
Als dat zo is, zou ik zeggen ga ervoor, maar verdiep je nog wel even goed in de verschillen tussen de pembroke en de Cardigan. Ze verschillen best wel van elkaar.
Ik heb een Cardigan, ze is een ongelofelijke lolbroek, heel erg speels en vriendelijk en ook best wel eigenwijs.

Overigens vind ik een corgi icm met een jachthond wel heel leuk, brengt het mooi in balans. :mrgreen:
Dat is het lastige dus. Ik ken eigenlijk geen Corgi's en weinig herders in de buurt haha. Wat ik heb gelezen is de Pembroke wat serieuzer dan de Cardigan wat mij een handige combi lijkt. Maar of het ook bij het karakter van Orion hoort is de vraag.
Zellythia
Vaste gebruiker

gerard k schreef:Kijk ook eens naar de Vastgotaspets, de zweedse variant van de corgi.
Ooh die zien er ook prachtig uit :I:

Ik ga er gelijk over lezen! Dankjewel
Brindlecardi
Zeer actief

Zellythia schreef:
Brindlecardi schreef:Leuk!

Dat is het lastige dus. Ik ken eigenlijk geen Corgi's en weinig herders in de buurt haha. Wat ik heb gelezen is de Pembroke wat serieuzer dan de Cardigan wat mij een handige combi lijkt. Maar of het ook bij het karakter van Orion hoort is de vraag.
Dan zou ik zeker eens kijken bij een fokker of een clubdag.
Op 'papier' is het toch erg moeilijk om een beeld te vormen van het karakter.
Wij hebben voor de zekerheid ook nog kennis gemaakt met pembroke (fokkers had ze allebei) maar het was direct duidelijk dat het een Cardigan moest worden.
Vastgotaspets idem trouwens qua herder karakter.
Lancelot
Vaste gebruiker
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Lancelot »

Ja, de pem is wat serieuzer. En het zijn, als je ze de kans geeft, enorme regelneven. Ze kunnen ook erg blafferig zijn. Maar ze zijn wel goed te controleren.
Op een show gekeken bij de vastgotaspets. Ik vind ze fantastisch! Zou zomaar kunnen dat die er in de toekomst wel komt.
Maar ik ben wel een herdermens. Ik hou daar van. Maar dat moet je wel echt liggen. Dus oriënteer je inderdaad goed.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Denk dat een Labrador of een Golden Retriever niet te tillen is. Mijn Golden teef (die niet per sé groot is voor een Golden) weegt 27 kilo.
Jorinda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruisingen

Ongelezen bericht door Jorinda »

Dat wilde ik ook zeggen inderdaad, een GR of Labrador zijn uiteindelijk niet meer goed een aantal trappen op en af te tillen. Dan sta je na iedere trap uit te puffen en kost het je 20 minuten om boven te komen :mrgreen:

Orion is een schatje. Igor volgt hem natuurlijk op Instagram ;-)
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Zellythia schreef:
gerard k schreef:Kijk ook eens naar de Vastgotaspets, de zweedse variant van de corgi.

zien er inderdaad erg leuk uit, maar door het irritante gekef van ze zou ik knettergek worden, ik moet de eerste nog tegen komen die niet continu blaft :ugh:
Afbeelding
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Lizzie. schreef:
Zellythia schreef:

zien er inderdaad erg leuk uit, maar door het irritante gekef van ze zou ik knettergek worden, ik moet de eerste nog tegen komen die niet continu blaft :ugh:
Ik kom er juist alleen maar tegen die de rust zelve zijn, geen gekef. Ze slaan wel aan als een herder.
Zellythia
Vaste gebruiker

Met de Beagle heeft het ook bijna een jaar geduurd voordat we volop durfden te zeggen dat word 'm. Dus met deze trekken we dezelfde tijd uit (als niet meer :p). Heb al rondgekeken naar een aantal shows die ik wil gaan bekijken en denk dat het ook een goed idee is om bij fokkers langs te gaan. Het vervelende is dat ze allemaal zo lief en leuk zijn haha.

En van de trappen dat lijkt mij het lastigste inderdaad. Orion is nu 10kg. dus dat gaat nog, maar een lab van 30 kg. wordt al moeilijker haha.

Bedankt allemaal voor de antwoorden trouwens!
Brindlecardi
Zeer actief

Een hond kan prima traplopen hoor :ok: de eerste weken misschien gewoon even voorzichtig mee zijn, maar ik neem aan dat je je beagle ook niet van de trap tilt? Want twee honden tegelijk tillen wordt dan sowieso heel lastig. :mrgreen:
gerard k
Actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets, Working kelpie

Ongelezen bericht door gerard k »

Lizzie. schreef:
Zellythia schreef:

Onze hond is zo ongeveer de enige hond hier in de straat die zn kop houdt. En alleen blaft als daar noodzaak toe is.
Je moet hem idd niet aan het behendigheids veld zetten of langs de kant als een andere hond aan het schapendrijven is, dan wordt hij gek.

Ik vraag me ook af hoeveel je er al gezien hebt aangezien het totale aantal spetsen in nederland wel blijft hangen op 3-400
Zellythia
Vaste gebruiker

Alvast bedankt voor de antwoorden! De keus is er niet makkelijker op geworden haha.

Maar nu was ik aan het kijken naar een Teckel. Het lijken mij geweldige hondjes ook. In de buurt woont een teckel meisje waar Orion het wel mee kan vinden, maar zou dit een verstandige combi worden? Of toch te gevaarlijk met de rug en misschien te wild spel?
Zellythia
Vaste gebruiker

Nanna schreef:
Zellythia schreef:Alvast bedankt voor de antwoorden! De keus is er niet makkelijker op geworden haha.

Maar nu was ik aan het kijken naar een Teckel. Het lijken mij geweldige hondjes ook. In de buurt woont een teckel meisje waar Orion het wel mee kan vinden, maar zou dit een verstandige combi worden? Of toch te gevaarlijk met de rug en misschien te wild spel?
Nee, dat zal wel loslopen. Het zou mij meer zorgen baren dat beide zelfstandige jachthonden zijn en dat ze elkaars gedrag kunnen gaan versterken. Grote kans dat je ze niet meer los kunt laten lopen omdat ze er dan samen vandoor gaan om te jagen.
Ja dat is een goede. De reden dat we geen tweede beagle willen. Thanks!
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Zellythia schreef:
Nanna schreef:
Zellythia schreef:Alvast bedankt voor de antwoorden! De keus is er niet makkelijker op geworden haha.

Nee, dat zal wel loslopen. Het zou mij meer zorgen baren dat beide zelfstandige jachthonden zijn en dat ze elkaars gedrag kunnen gaan versterken. Grote kans dat je ze niet meer los kunt laten lopen omdat ze er dan samen vandoor gaan om te jagen.
Ja dat is een goede. De reden dat we geen tweede beagle willen. Thanks!
Als jullie niet struikelen over herten en zwijntjes zijn beagle types wel te doen. Hier een coonhound/beagle en windhond/beagle. Ze nemen het wild niet aan, dus geen ongewilde dooien, en de konijnen zijn altijd sneller. Of is het slimmer. Wil je geen leuk ding uit het buitenland? Ik zie weer zat gedumpte puppen voorbij komen de laatste dagen.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”