Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foto Bespreek Topic!

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Foto Bespreek Topic!

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Maar juist als je zo bezig bent met o.a hoe de omgeving eruit ziet dan lijkt me dat je die foto goed wil hebben. En dan zul je toch echt je ook bezig moeten houden met de instellingen.
Alles op automatisch is prima maar dat is natuurlijk niet zo speciaal. En juist die extra dingetjes als bijvoorbeeld schaduw of bokėh kun je beter naar voren halen als je leerd spelen met je camera.
Maargoed om dat te doen zul je je ook echt moeten verdiepen in de camera en de instellingen. Dat is natuurlijk ook een beetje het doel van dit soort topics dat men ervan kan leren.
En eerst maar eens de focus op zoeken ;)

Gewoon stapje voor stapje.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Leonie. schreef:
S@ndr@ schreef:Misschien kun je je verdiepen en iets met back button focus, en wie weet kan dat wat helpen ........ het is even wennen, maar als je er aan gewent bent wil je niet anders meer
Het lijkt echt aan mij te liggen, maar ik heb het weken geprobeerd en terug weer teruggezet. Wat een opluchting.
Ik had in het begin ook zwaar die nijging hoor maar ik zou het nu niet anders meer willen, ik bepaal met actie foto`s nu waar en waneer hij scherp stelt, en anders doet de camera dat zodra je de sluiterknop half indrukt.... en dat vind ik nu tegenwoordig dan weer irritant..... dus e omgekeerde wereld zeg maar
Chihuahua-paws
Zeer actief

Heavy schreef:
toots schreef:Maar juist als je zo bezig bent met o.a hoe de omgeving eruit ziet dan lijkt me dat je die foto goed wil hebben. En dan zul je toch echt je ook bezig moeten houden met de instellingen.
Alles op automatisch is prima maar dat is natuurlijk niet zo speciaal. En juist die extra dingetjes als bijvoorbeeld schaduw of bokėh kun je beter naar voren halen als je leerd spelen met je camera.
Maargoed om dat te doen zul je je ook echt moeten verdiepen in de camera en de instellingen. Dat is natuurlijk ook een beetje het doel van dit soort topics dat men ervan kan leren.
En eerst maar eens de focus op zoeken ;)

Gewoon stapje voor stapje.
Ik heb besloten om onze volgende hond focus te noemen :LOL:
Ik ben inderdaad meer bezig met een leuke of aparte foto te maken dan met scherpte enz
Het mooiste zou zijn allebei natuurlijk maar ik moet er wel een beetje lol in hebben :wink:
Geloof me als het je lukt om scherpere foto's te maken dan heb je er nog veel meer lol van en dan is het gewoon ook leuk om juist die aparte momenten te pakken.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Heavy schreef:En ik ben dan weer gek op die burtsknop :wink:
Ik heb meer voorpret om een leuke omgeving uit te zoeken en het juiste moment van de dag en het juiste weer en dan klikken maar .

Me verstoppen voor Heavy heb ik vanmorgen ook gedaan :8):
Dan zie ik in gedachten haar koppie al voor me
Ik wil echt emotie in een foto zien wat heb je aan een superkwaliteit foto die saai is ?

Maar dat is nu ook omdat het mooi weer is en ik bezig ben met de honden buiten .
Ik kan me ook wel voorstellen dat ik als het slechter weer is eens ga spelen met gekleurd water binnen bijvoorbeeld .

Het is natuurlijk leuk als je daar voldoening uit haald gewoon lekker klikken.
Je vraagt echter wel regelmatig om adviezen waardoor ik toch denk dat je wel meer uit je camera zou willen halen. Dat lukt niet als je maar blijft klikken.

Emotie is heel mooi juist in een foto. Maar dat zie je niet als je alleen een vlek ziet hoor ;)
Eerst scherpte en als je dat kan dan kun je opzoek naar emotie, het juiste licht, het juiste standpunt etc etc.

S@ndr@
Zeer actief

Ik heb meer voorpret om een leuke omgeving uit te zoeken en het juiste moment van de dag en het juiste weer en dan klikken maar .

Ik wil echt emotie in een foto zien wat heb je aan een superkwaliteit foto die saai is ?

Maar dat is nu ook omdat het mooi weer is en ik bezig ben met de honden buiten .
Ik kan me ook wel voorstellen dat ik als het slechter weer is eens ga spelen met gekleurd water binnen bijvoorbeeld .
waarom zou een foto die scherp is saai moeten zijn, :wink: .. het eerste waar ik altijd op selecteer is scherpte , de onscherpe gaan er uit, daar helpt geen PS meer aan, en dan ga ik pas kijken welke spreken met aan en welke zijn gewoon saai...... of pakken me gewoon niet....... dat is soms op het moment dat je ze maakt niet gelijk te zien ..... 2 D of 3 D is toch net even anders
Tigress
Actief
Mijn ras(sen): Cardigan Welsh Corgi
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tigress »

Wat een leuk topic! Ik ben zelf ook druk bezig met fotografie, focus ligt voornamelijk op honden, al komen paarden ook regelmatig even om het hoekje kijken :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Heavy schreef:Ik heb besloten om onze volgende hond focus te noemen :LOL:
Ik ben inderdaad meer bezig met een leuke of aparte foto te maken dan met scherpte enz
Het mooiste zou zijn allebei natuurlijk maar ik moet er wel een beetje lol in hebben :wink:
Zo ben ik ook begonnen hoor. Ik begon te fotograferen met mn telefoon nog voordat smartphones bestonden:

Afbeelding

Niks mis mee om je eerst in de automatische stand eens te verdiepen in compositie, vlakverdeling, afsnijding etc. Als je dat eenmaal een beetje in de vingers hebt, dan krijg je vanzelf de behoefte om andere gedeeltes van de foto scherp te stellen, of meer scherptediepte aan te brengen, en dan ga je vanzelf over op de handmatige instellingen. :ok:
mijke
Zeer actief

Dan heb ik het dus ook in omgekeerde volgorde gedaan. Ik vond het juist de meest logische volgorde, maar dat zal wel aan mij liggen :D
Chihuahua-paws
Zeer actief

Tigress schreef:Wat een leuk topic! Ik ben zelf ook druk bezig met fotografie, focus ligt voornamelijk op honden, al komen paarden ook regelmatig even om het hoekje kijken :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heel erg mooi natuurlijk :I:

Chihuahua-paws
Zeer actief

Heavy schreef:
S@ndr@ schreef:

waarom zou een foto die scherp is saai moeten zijn, :wink: .. het eerste waar ik altijd op selecteer is scherpte , de onscherpe gaan er uit, daar helpt geen PS meer aan, en dan ga ik pas kijken welke spreken met aan en welke zijn gewoon saai...... of pakken me gewoon niet....... dat is soms op het moment dat je ze maakt niet gelijk te zien ..... 2 D of 3 D is toch net even anders
Nee natuurlijk is een scherpe foto niet saai . Ik zeg alleen dat ik daar minder mee bezig ben dan met de rest . Blijkbaar doe ik het in omgedraaide volgorde :wink:

Daar is opzich niets mis mee, maar het is wel lastig om tips te geven.
Een foto die niet scherp is is al eigenlijk niet goed.
Ja onscherpte in een foto kan ook mooi zijn ;) maar het is gewoon lastig om een foto serieus te bekijken die gewoon niet scherp is. Je doet het ook net al even wat langer dat ik eigenlijk van mening ben dat het plaatsen van echt onscherpe foto's in een fotografie toppic m.i niet kan.
Het heeft geen zin om feedback te geven om vervolgens te lezen dat iemand er minder mee bezig is.
Scherpte is namelijk wel een beetje waar het om draait.

Ja ik begrijp dat jij eerst andere dingen in orde wil hebben. Echter zul je merken dat als je de scherpte in orde hebt je de andere dingen ook sneller onder de knie zult krijgen. En als je progressie ziet heb je er ook echt meer lol in. Dat is een beetje wat ik wil zeggen.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 03 jun 2017 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

mijke
Zeer actief

Maar toots je draaft wel een beetje door over die scherpte hoor. Een camera kan op de automatische stand prima scherpe foto's afleveren. Het is niet per se of of, en niet iedereen doet het op dezelfde manier. Wat voor jou werkt hoeft niet voor Heavy te werken.
Chihuahua-paws
Zeer actief

mijke schreef:Maar toots je draaft wel een beetje door over die scherpte hoor. Een camera kan op de automatische stand prima scherpe foto's afleveren. Het is niet per se of of, en niet iedereen doet het op dezelfde manier. Wat voor jou werkt hoeft niet voor Heavy te werken.

Tuurlijk kan een camera op autofocus schepe kiekjes maken.
Dan moet je nog steeds wel steeds zijn en juist richten ;)
Ik zie in dit topic van Heavy niet zo vaak scherpe foto,s niet rottig bedoeld.
Ik vind dat dat iets is waar heavy aan kan werken en dat is een tip waar ze wat mee kan of niet.
Dat is aan haar :wink:

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Foto Bespreek Topic!

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik bedoelde alleen de backbutton focus uit, niet de camera op automatisch ;)
Ik fotografeer altijd in de M stand en dan kies ik in het touchscreen het scherptepunt. Zie het nooit iemand anders doen, maar vind het geweldig werken.

Ga nog wel eens proberen met de backbutton, wie weet bevalt het dit keer wel.

@Tigress: echt prachtige foto's!
Chihuahua-paws
Zeer actief

Heavy schreef::LOL: Ojee mag ik niet meer in je foto topic

En als iemand foto's van een vriendin plaatst die eruit ziet als een manderijn dan zeg je dat het een mooie zongekleurde huid is :LOL:

Echt je hebt me flink laten lachen , bedankt :ok:

Wie zijn fotografie toppic?

Ik vind het echt betreurenswaardig hoe jij reägeerd.
Dit toppic is bedoeld voor tips en adviezen omtrent fotografie.
Tips die gegeven worden om mensen op weg te helpen, doe je er niks mee ook prima.

Dan weet ik iig dat het zonde is om er iets over te zeggen.

Wat ik zei over de foto van Manuma is wat ik vond van de foto van Manuma.
Niets meer niets minder. Dat jij alles gelijk bijzonder aanvallend opvat daar kan verder niemand wat aan doen.

TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Weet je, fotograferen doe je voor je plezier. Dat moet gewoon op de 1e plek staan, helemaal voor mensen zoals Heavy die leuke plaatjes van hun honden willen hebben. Er is niet 1 vaste manier. Ik ben op de M stand begonnen, want ik was eigenwijs en daar zijn toen een hoop foto's mee mislukt. Maar ook daar leerde ik weer van. Het lijkt mij juist dat je ook slechte foto's neer mag zetten, zodat je daar tips over kan krijgen. En daar hoef je nu niks mee te doen, maar dat sla je op in je hoofd.

Heavy, ik heb nog wel 1 tip voor je. ;) Als je actie foto's maakt op de automatische stand, kijk eens naar welke instellingen de camera gebruikt. Dus welk diafragma (F getal), welke sluitertijd en welke iso waarde. Is de foto bewogen, dan zou de sluitertijd hoger moeten, is die te donker, dan moet het F getal omlaag of de iso omhoog. Ga er een keer voor zitten buiten met je dochter, één hond mee en probeer die instellingen eens zelf of zet de camera in diafragma voorkeur stand. Heb je het diafragma zo laag staan als dat kan, kijk dan op welke waarde de sluitertijd komt. Is dat te laag, zet die iso 1 stapje omhoog.

Je krijgt er niet meteen geweldige foto's van, maar je leert er een hoop van. Maar ik zou dat lekker apart doen van de wandelingen waar je gewoon wil schieten. ;)

Ik heb gisteren de 7d mark II gekocht :schrik:
S@ndr@
Zeer actief

Heel veel lol en plezier met je nieuwe aanwinst, het is een beul van een camera dus dat moet lukken
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

S@ndr@ schreef:Heel veel lol en plezier met je nieuwe aanwinst, het is een beul van een camera dus dat moet lukken
Dank je! Ik zal er nog ff aan moeten wennen, maar nu al enorm blij mee. Krijg er ook een statief bij, was actie van Canon. Nu ff kijken wat handige instellingen zijn/
S@ndr@
Zeer actief

Dat is een deel van de lol :engel:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

TessaThomas schreef:
Ik heb gisteren de 7d mark II gekocht :schrik:

Ik ben jaloers! Het eerste dat ik doe als ik de loterij win is een dikke camera kopen :mrgreen: Daarna pas een huis.
Veel plezier ermee!
S@ndr@
Zeer actief

kreeg alleen het tuig niet mooi weg :schrik: moet me echt meer gaan verdiepen in photosoep...... maar ik vind haar oogjes zo leuk :lief:
Afbeelding[/url]
Chihuahua-paws
Zeer actief

@TessaThomas gefeliciteerd en veeeel plezier gewenst met je nieuwe aanwinst.

@ S@ndr@ ik vind het een gave plaat, ook mooi met die softe achtergrond.

Tigress
Actief
Mijn ras(sen): Cardigan Welsh Corgi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tigress »

Bedankt voor de complimenten :mrgreen:

Oeh, de 7D :I: Dat is mijn volgende spaardoel. Als mijn 70D op is wil ik toch echt die stap omhoog gaan maken :engel:
mijke
Zeer actief

Wat is trouwens in vredesnaam die backbutton focus waar iedereen het over heeft?
S@ndr@
Zeer actief

mijke schreef:Wat is trouwens in vredesnaam die backbutton focus waar iedereen het over heeft?
zoek het eens op op you tube, dan hen je gelijk uitleg over het hoe en waarom.... feitelijk komt het er op nee dat je niet meer scherpstelt me tje sluiter knop ,maar met een knop achter op de camera waardoor je de scherpstel functie n de sluiter uit elkaar haalt en dat is vaak/soms heel erg handig
mijke
Zeer actief

Oh dat is dus hetzelfde knopje als waarmee je de AF puntselectie kiest? Dat gebruik ik meestal namelijk. Het klinkt wel handig, maar is het ook handig bij bijvoorbeeld spelende honden ofzo? Het nadeel lijkt me dat je 2 knopjes moet indrukken om een foto te maken ipv 1.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zet eigenlijk altijd de ISO vast, bepaal zelf het diafragma en laat m'n camera de sluitertijd bepalen. En met de grote 70-300mm lens moet ik alles handmatig doen: focussen, diafragma, sluitertijd... Omdat ik daar niet anders mee kan, werd ik gedwongen om de boel veel meer handmatig te doen. Het is dat m'n camera niet het meest eenvoudig is om met de standaardlenzen alles handmatig te doen, anders deed ik dat. Autofocus heeft voordelen, maar toch ook nadelen... ;) Maar wie weet stap ik toch weer een keer over op een echte spiegelreflex ipv een systeemcamera. Ben alleen zo bang dat ik hem dan vanwege formaat en gewicht weer laat verstoffen...
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik vind het wel echt fijn hoor de systeem camera, je bent enerzijds wat beperkter met de oudere modellen, aan de andere kant neem je hem heel makkelijk mee, met name met de groothoek lens of kleine kittens. Ik wil niet meer terug naat de dslr.

S@ndr@
Zeer actief

het neemt makkelijker mee, dat is waar, :wink:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Nouja met de macro lens 100mm gaat dat eigenlijk al niet meer op haha.
Maar wel op vakantie tijdens een fietstocht of een bezoek aan een kasteel of gewoon een berg op.
Met zo,n platte lens ben heb je dan wel weer minder opties Maarja als de camera blijft liggen heb je helemaal geen opties ;)

Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Mijn vriendin was heel blij met haar foto's :cheer: Ik vond het wel heel leuk om eens een soort opdrachtje te doen, ook al vond ik het wel enorm spannend en was dit "nog maar" een vriendin.

Wat gaaf Merel! Jaloersss! Ik ben zo benieuwd naar je nieuwe foto's!
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”