Weet je, fotograferen doe je voor je plezier. Dat moet gewoon op de 1e plek staan, helemaal voor mensen zoals Heavy die leuke plaatjes van hun honden willen hebben. Er is niet 1 vaste manier. Ik ben op de M stand begonnen, want ik was eigenwijs en daar zijn toen een hoop foto's mee mislukt. Maar ook daar leerde ik weer van. Het lijkt mij juist dat je ook slechte foto's neer mag zetten, zodat je daar tips over kan krijgen. En daar hoef je nu niks mee te doen, maar dat sla je op in je hoofd.
Heavy, ik heb nog wel 1 tip voor je.

Als je actie foto's maakt op de automatische stand, kijk eens naar welke instellingen de camera gebruikt. Dus welk diafragma (F getal), welke sluitertijd en welke iso waarde. Is de foto bewogen, dan zou de sluitertijd hoger moeten, is die te donker, dan moet het F getal omlaag of de iso omhoog. Ga er een keer voor zitten buiten met je dochter, één hond mee en probeer die instellingen eens zelf of zet de camera in diafragma voorkeur stand. Heb je het diafragma zo laag staan als dat kan, kijk dan op welke waarde de sluitertijd komt. Is dat te laag, zet die iso 1 stapje omhoog.
Je krijgt er niet meteen geweldige foto's van, maar je leert er een hoop van. Maar ik zou dat lekker apart doen van de wandelingen waar je gewoon wil schieten.
Ik heb gisteren de 7d mark II gekocht