Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kiwi, twee weken in Augustus

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Kiwi, twee weken in Augustus

Ongelezen bericht door Paisley »

Lang twijfelen, maar ik denk dat ik op zoek ga voor opvang voor Kiwi voor mijn vakantie.
Ik ga een huttentocht lopen en ik ervoer vorig jaar dat het met twee honden wat veel is, niet in de laatste plaats omdat ik bezwijk onder het hondenvoer wat ik moet meenemen en honden zijn ook lang niet overal welkom. Dan is 1 hond makkelijker dan 2, en Mayke is waaks wat me een veiliger gevoel geeft als ik wildkampeer of in de auto slaap. Bovendien is Mayke minder makkelijk ergens onder te brengen.

Kiwi is makkelijk, past zich overal snel aan, is niet waaks en kan makkelijk alleen zijn. Ze is niet gewend om aan de lijn te lopen maar ik kan in de aanloop van de vakantie dit wat oefenen, zodat ze ook wil kakken aan de lijn enzo :engel: Maar het is wel gewenst dat ze dagelijks los kan lopen, dat heeft ze wel nodig.
Ze is erg gehoorzaam, kan redelijkerwijs met alle honden opschieten, is een allemansvriend en ook bijna overal erfvast. In huis verneem je haar nauwelijks, heeft heel duidelijk een AAN en een UIT :mrgreen: Staat ze AAN, dan is het een zenuwenleier, dat wel :LOL:

Ze is niet zo'n handige combi met katten. Ze zal ze niets doen maar blijft ze aanstaren en drijven. Dit zelfde geldt voor knaagdieren die in de huiskamer staan. Ik heb zelf ook een konijn maar die is t staren gewend en trekt zich er niets van aan.

Natuurlijk tegen een vergoeding in overleg. Ik stel me zo voor dat als iemand geïnteresseerd is, dat ik een keer met Kiwi langs kom en dat we afspraken kunnen maken.
Ik heb niets geboekt dus de data staan niet vast, maar is in overleg. Ik ben de hele schoolvakantie vrij maar wil ook een klein beetje rekening houden met het weer. Mocht het niet gaan dan is er achtervang bij mijn moeder, maar ik wil Kiwi daar niet de hele vakantie achterlaten want mn moeder is wat ouder.
Ik ben vergeten wanneer ze voor het laatst loops is geweest. Ik hoop (en verwacht) dat ze in tussentijd nog loops wordt, zodat mn vakantieadres daar niet te maken mee krijgt. Zo niet, dan lijkt het me handig om haar alleen te plaatsen bij mensen zonder intacte reuen "just in case..."
Een pension ga ik niet aan beginnen. Als ik voor Kiwi geen ideaal vakantie plekje kan vinden, dan gaat ze gewoon lekker mee!

Afbeelding
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Re: Kiwi, twee weken in Augustus

Ongelezen bericht door Manuma »

Oh dat is leuk :engel: Maar Manu heeft ballen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zou er wel rekening mee houden dat de meeste oppas-adressen een hond NIET los laten lopen, ook niet als jij zegt dat ze luistert. Want ja, dat doet ze dan naar jou.. maar naar een vreemde??

No way dat ik het risico neem als ik op ene hond zou passen. Het is dan MIJN verantwoordelijkheid dat er niets gebeurt. Zelfs de hondjes die ik goed ken, die als een tierelier naar mij luisteren.. die laat ik niet los als ze onder mijn verantwoordeijkheid zijn.

Als ze namelijk weglopen krijg je geheid "waarom laat je een hond die nog maar net bij je is dan ook loslopen"... nee.. nie doen!

Suzanne
Paisley
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:Ik zou er wel rekening mee houden dat de meeste oppas-adressen een hond NIET los laten lopen, ook niet als jij zegt dat ze luistert. Want ja, dat doet ze dan naar jou.. maar naar een vreemde??
Dan gaat ze daar dan ook niet heen. Ze luistert ook naar vreemden, ze gaat vaker met andere mensen mee.
Kiwi is niet een aan-de-lijn hond. Ik vind jou soms zo..... risico-nihilerend :mrgreen:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Paisley schreef:
~Suzanne~ schreef:Ik zou er wel rekening mee houden dat de meeste oppas-adressen een hond NIET los laten lopen, ook niet als jij zegt dat ze luistert. Want ja, dat doet ze dan naar jou.. maar naar een vreemde??
Dan gaat ze daar dan ook niet heen. Ze luistert ook naar vreemden, ze gaat vaker met andere mensen mee.
Kiwi is niet een aan-de-lijn hond. Ik vind jou soms zo..... risico-nihilerend :mrgreen:
Met andermans hond neem je toch geen risico? Als ze bij jou weloopt 'prima' maar het gezeik gaat niet van de lucht zijn als ze dat bij iemand anders doet. Je gaat mij ook niet wijsmaken dat jij dat een goed idee vind, als je je hond kwijtraakt omdat iemand anders haar los laat ? Maar goed, jouw hond, jouw feessie.. alleen dan niet komen "zeuren" als het misgaat okay/

Suzanne
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

No way dat ik het risico neem als ik op ene hond zou passen. Het is dan MIJN verantwoordelijkheid dat er niets gebeurt. Zelfs de hondjes die ik goed ken, die als een tierelier naar mij luisteren.. die laat ik niet los als ze onder mijn verantwoordeijkheid zijn.

Als ze namelijk weglopen krijg je geheid "waarom laat je een hond die nog maar net bij je is dan ook loslopen"... nee.. nie doen!

Suzanne
Ligt erg aan de hond hoor. Vorige maand was Morris hier en die heb ik ook gewoon losgelaten. Als ik mijn honden ergens breng mag de oppas ze ook gewoon loslaten. Daar kun je toch afspraken over maken?
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Peer heeft ook ballen maar als ze niet loops is is ze hier welkom.

Edit, mits ze met loslopende kippen kan ☺️
Laatst gewijzigd door Hutsje op 30 mei 2017 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

tja, ze zou hier van harte welkom zijn, alleen is Frankrijk een beetje ver.....
(ik zou haar zonder problemen los laten lopen :wink: )
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

~Suzanne~ schreef: Maar goed, jouw hond, jouw feessie..
Precies!
lucie schreef:tja, ze zou hier van harte welkom zijn, alleen is Frankrijk een beetje ver.....
Misschien op de route naar de Alpen? :mann:
Laatst gewijzigd door Paisley op 30 mei 2017 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Hutsje schreef:Peer heeft ook ballen maar als ze niet loops is is ze hier welkom.

Die loslopende kippen gaat ze absoluut drijven. Ik ben bang dat je dan 2 weken geen eieren hebt :LOL:
Het is Kiwi dr bijbaantje, ze zou er zomaar een werkvakantie van kunnen maken :mann:

Afbeelding
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Suzanne
Tsja, mijn Csiva is weggelopen tijdens onze vakantie. Ze liep weg vanuit huis en liep daarvoor met wandelingen wel los. En na een dag of 4 na haar avontuur ook weer. Csiva is geen hond om enkel aan de lijn te laten. Zij wordt dan gek. Ik gok dat dat voor Kiwi ook geldt. Ik heb tegen haar oppasadres gezegd dat ze haar als ze het vertrouwden gewoon los moesten laten lopen. Mijn hond is nl geen wegloper, ze is ook niet bewust weggelopen.
Dus wat mensen ook zeggen, ik gok dat Paisley haar hond goed genoeg kent.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Oh dat lijkt me heel leuk! Maar misschien minder geschikt voor Kiwi hier ivm werk en toch ook wel behoorlijk wat aangelijnd lopen.
lucie
Zeer actief

Paisley schreef:
~Suzanne~ schreef: Maar goed, jouw hond, jouw feessie..
Precies!
lucie schreef:tja, ze zou hier van harte welkom zijn, alleen is Frankrijk een beetje ver.....
Misschien op de route naar de Alpen? :mann:
ligt niet direct op de route (Dordogne, Zuid West Fr), maar als je d'r komt brengen :8):
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

lucie schreef: ligt niet direct op de route (Dordogne, Zuid West Fr), maar als je d'r komt brengen :8):
Dordogne :I: Is een hele eigen vakantie waard. Ben nu wel wat jaloers geworden :lol1:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Paisley schreef:
lucie schreef: ligt niet direct op de route (Dordogne, Zuid West Fr), maar als je d'r komt brengen :8):
Dordogne :I: Is een hele eigen vakantie waard. Ben nu wel wat jaloers geworden :lol1:
yep, en je kunt hier prachtig wandelen hoor :E:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ohhh daar ben ik vroeger regelmatig geweest (Limeuil)
Wat een prachtige streek om te wonen!
lucie
Zeer actief

Machie schreef:
Ohhh daar ben ik vroeger regelmatig geweest (Limeuil)
Wat een prachtige streek om te wonen!
toen mijn man en ik steeds maar weer hiernaartoe op vakantie gingen, en zelfs op weg naar Spanje hier weer stopten, hebben we maar besloten hier te gaan wonen :engel: . Het heeft alles wat mij betreft: prachtige beboste heuvels, spectaculaire rivierdalen, heel veel pitoreske dorpjes, de hoogste kasteeldichtheid van heel Frankrijk, barstensvol prehistorie, veel afwisseling in het landschap en een prettig klimaat. Dus wie nog een vakantiebestemming zoekt...
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Machie schreef:Zij wordt dan gek. Ik gok dat dat voor Kiwi ook geldt.
Ik weet t eigenlijk, denk het niet. Het is in huize Paisley eerder Mayke die protest aantekent als t dr wat tegenzit allemaal :engel:
Kiwi schikt heel makkelijk, maar ik gun dr ook 2 leuke weken. En los lopen is ze gewend.
Afbeelding
Jorinda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruisingen

Ongelezen bericht door Jorinda »

Ze is hier welkom hoor! :) Als ze ook los kan langs de weg (niet een hoofdweg ofzo, het is gewoon in de wijk, maar er rijden her en der wel wat auto's en fietsers langs) dan kan ze hier voor de deur al los. Alleen als we van park naar park lopen heb ik Igor wel even aangelijnd. Gaan ook regelmatig met de auto naar het stadspark, of Kardinge en we hebben dus onlangs Noorddijk ontdekt. :P

Hebben wel knaagdieren in de woonkamer staan, maar die trekken zich er helemaal niks van aan. En een kat die zich uit zichzelf al afzijdig houdt. Dus mocht het voor Kiwi niet enorm veel meer stress opleveren, dan is het voor knaagdieren en kat hier ook geen probleem.
Paisley
Zeer actief

OK wat leuk, misschien moeten we binnenkort die Groningen-wandeling eens goed overdoen en hebben we gelijk een kennismaking te pakken! :D
Afbeelding
Jorinda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruisingen

Ongelezen bericht door Jorinda »

Goed idee!
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Paisley schreef:
Hutsje schreef:Peer heeft ook ballen maar als ze niet loops is is ze hier welkom.

Die loslopende kippen gaat ze absoluut drijven. Ik ben bang dat je dan 2 weken geen eieren hebt :LOL:
Het is Kiwi dr bijbaantje, ze zou er zomaar een werkvakantie van kunnen maken :mann:

Afbeelding
:80: geen goed plan :neenee:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

~Suzanne~ schreef:
Paisley schreef:
Met andermans hond neem je toch geen risico? Als ze bij jou weloopt 'prima' maar het gezeik gaat niet van de lucht zijn als ze dat bij iemand anders doet. Je gaat mij ook niet wijsmaken dat jij dat een goed idee vind, als je je hond kwijtraakt omdat iemand anders haar los laat ? Maar goed, jouw hond, jouw feessie.. alleen dan niet komen "zeuren" als het misgaat okay/

Suzanne
Shib mocht ook bij iedere oppas los. Hij luisterde perfect naar iedereen, 0 jachtinstinct. Enige voorwaarde was dat je er geen drukke losloopgebieden mee op ging zoeken.
Malou gaat bij niemand los. Nu niet, nooit niet.

Het is zó hond afhankelijk.

@Paisley hier met kat en een Malou die flink kan chagrijnen naar grotere honden misschien niet zo'n strak plan. :engel:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Hm, hier een reu met ballen en twee konijnen helaas.. Anders was Kiwi zeker welkom!
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Oude dove kat in huis.

Jammer in dit geval, had denk ik prima gekund met Habibi, en in de schoolvakanties ben ik toch veel thuis.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Shibby schreef:
@Paisley hier met kat en een Malou die flink kan chagrijnen naar grotere honden misschien niet zo'n strak plan. :engel:
Dan krijg ik Kiwi als een gehaktballetje terug :LOL:
Afbeelding
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Als ze niet loops is, dan is ze ook altijd hier welkom :ok:

Hier bos en weiland genoeg waar ze los kan lopen en gezien ik Kiwi een beetje ken, verwacht ik dat loslopen geen probleem word :lol1:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik had kiwi wel willen lenen, heb ik eindelijk een hond die mee wil met hardlopen en fietsen. :goeie:
Maar we hebben een kater :schrik:
Machie
Zeer actief

Brindlecardi schreef:Ik had kiwi wel willen lenen, heb ik eindelijk een hond die mee wil met hardlopen en fietsen. :goeie:
Minder drinken dan ;)
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Machie schreef:
Brindlecardi schreef:Ik had kiwi wel willen lenen, heb ik eindelijk een hond die mee wil met hardlopen en fietsen. :goeie:
Minder drinken dan ;)
Haha :goeie:
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”