toots schreef:Tja ik ben wel eens met spoed naar de da gereden dat ik mijn geld en pinpas was vergeten. Een da heeft de plicht een dier te helpen, nou koos ik ervoor om vanuit huis het geld over te maken of later die dag te komen brengen. Maar als het alleen om de centen draaid dan is de beroepskeuze wellicht verkeerd.
Ik denk toch dat ik heel blij ben met onze da die 24 uur per dag bereikbaar is een vast tarief hanteerd voor consulten en waarbij de klant kan kiezen voor direct per contant of pin te betalen maar waar dus ook een factuur mogelijk is. In gevallen van spoed doen ze automatisch factureren.
Een da die klaarblijkelijk alleen maar zit om de zakken te vullen zal ons iig niet meer zien.
Wij hebben altijd wel gewoon kunnen betalen in 1 x maar je weet nooit wat er gebeurd. En een dier heeft dan toch zorg nodig. Als iemand echt niet kan betalen in 1 keer maar ook het dier niet weg zou doen dan moet er toch ergens geld vandaan komen, of de dienst moet verleend worden en de mogelijkheid geboden worden om in termijnen te betalen. Een dier laten lijden is nooit een optie.
Een dierenarts heeft geen zorgplicht zoals een humaan arts. Natuurlijk heb je hart voor dieren anders wordt je geen dierenarts, maar de wettelijke zorgplicht bestaat niet. Je mag dus gewoon geweigerd worden.
Heb dat ooit uitgezocht nadat ik met een zwart bijtwond (bloed stroomde er uit) geweigerd werd bij binnenlopen praktijk (3 achter elkaar, nr 4 hielp me pas) omdat ik geen klant was vd bewuste praktijken en het buiten normale uren (bij 1 wel tijdens spreekuur) was rondom 1800. Dat klopte. M'n eigen dierenarts zat verder. Ivm de hoeveelheid bloed zocht ik het bij de dichtstbijzijnde in m'n eigen wijk.