Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
welke grote hond?
Moderator: moderatorteam
- Beauce91
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 5
Re: welke grote hond?
dubbel
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Newfoundlander. Of een zuri van Sandra 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Sorry, ik had je post over de mastín niet gelezen.
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
- Aantal honden: 1
.remarelo schreef:Een oudduitse Herder? Dat zijn gewoon Duitse herders met lange haren zonder (officiële) stamboom. En volgens mij is de wsens een echt grote hond, en de (oud)Duitse herder is middelgroot.nelleke schreef:Een oud Duitse herder?
Vader van mijn Indy is oud Duits en heeft een stamboom.

Neeltje
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Indien je in de genoemde fase van je leven geen bijzonder doel voor ogen hebt zie ik in de aanschaf van een grote hond alleen maar nadelen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Beauce91
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 5
Ik wil volgend seizoen met mijn beauceron starten met agility. De beaucies die hier lopen zijn wat meer compact, meer voor de sport gefokt en zeer belastbaar. Ik voorzie daarin geen problemen.Boutje schreef:Ja, ik ken welgeteld 1 beauceron op de agility hier in België (ik vind ze er te groot voor dus te belastend maar goed) en dat is een hele fijne hond, ik heb het kaartje nog ergens van de Waalse kennel waar hij vandaan komtBeauce91 schreef:Arline schreef:Ik weet natuurlijk niet wat je onder weinig of minder met de hond doen verstaat, maar ik zou het niet snel in de herder of terrierrassen zoeken. De beauceron spreekt mij al lange tijd erg aan en de laatste tijd ben ik wat serieuzer info aan het verzamelen. Het zijn echt werkhonden pur sang. Ze schijnen nog langer door te gaan dan een mechelWel heb ik gehoord dat er ook mildere lijnen gefokt worden.
Ik ken toevallig een super leuke leonberger erg sportief is ze. Volgens mij alleen niet zo'n gezond ras. En een hovawart? (Ken ik niet goed)
Mijn idee zou zijn een deerhoundmaar dat is een gekleurd beeld van mijn kant. Die zou ik namelijk zelf ooit wel willen als ik niks met de honden 'moet'.
Dit topic wordt niet meer gebruikt maar ik wil toch even roepen dat de beauceron een fantastische werkhond kan zijn! Je moet wel goed zoeken in de juiste lijnen. Er lopen ook genoeg rond die niet in beweging zijn te krijgen. Mijn ervaring is dat ze een lange uithoudingsvermogen hebben en heel enthousiast zijn. Daarbij erg leergierig..
Hovawart vind ik prachtig maar past niet bij me qua karakter denk ik, ik ben shelties en borders en zo gewend. Terriers idem.
Deerhound blijft ook nog op de lijst, maar dat is ook niet zo een gezond ras.
Tot nu toe staat de shiloh shepherd op 1, maar ik hoop dat tegen de tijd dat de volgende hond er bij mag (als Pippa op pensioen gaat, nog een jaar of 4-5) ik wel nog agility kan doen, dan komt er eerst nog een kleintje. En dan als Poppy op pensioen gaat een grote, vrees dat ik binnen 8 tot 10 jaar qua gezondheid wel klaar ben met agility.
Weinig of minder doen houdt voor mij in geen wedstrijdsport meer. Als ik mijn huidige niveau niet meer kan halen of met te veel pijn dan houd ik er mee op. Wel wil ik blijven recreatief sporten en uiteraard veel wandelen, trucjes,...
De shiloh sheperd vind ik mooi. Ik ken ze verder niet. Hier op de club lopen alleen maar Duitse herders rond

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik vind Beaucerons vrij wisselend van karakter. Ik ken een maar super fijne honden die relaxt in elkaar steken, maar ook 2 rotzakken.
Als je geen gekwijl wil, zou ik die Landseer en Newfie's sowieso wegstrepen. Om de hoek woont iemand met een landseer, dat beest sjokt echt met 2km vooruit, ze wandelen nooit verder dan 4km, want daar heeft mevrouw geen zin in en dat is volgens de eigenaars wel rastypisch. Dat beest kwijlt en stinkt werkelijk een uur in de wind naar hondenlucht
. De Newfie's die ik ken ruiken ook allemaal sterk en het gros kwijlt
Mijn collega heeft 4 Deerhounds gehad. Volgens hem het meest geweldige ras dat er is, kalm, maar wel actief. Luisteren makkelijk, niet vocaal en ik huis merk je niet eens dat ze er zijn. Nu heeft hij echter toch voor een buitenlands vuilnisbakkie gekozen want 1 Deerhound is 12jr geworden, maar de rest iets van 9, 8 en 7jr oud
Succes met je keuze
Als je geen gekwijl wil, zou ik die Landseer en Newfie's sowieso wegstrepen. Om de hoek woont iemand met een landseer, dat beest sjokt echt met 2km vooruit, ze wandelen nooit verder dan 4km, want daar heeft mevrouw geen zin in en dat is volgens de eigenaars wel rastypisch. Dat beest kwijlt en stinkt werkelijk een uur in de wind naar hondenlucht

Mijn collega heeft 4 Deerhounds gehad. Volgens hem het meest geweldige ras dat er is, kalm, maar wel actief. Luisteren makkelijk, niet vocaal en ik huis merk je niet eens dat ze er zijn. Nu heeft hij echter toch voor een buitenlands vuilnisbakkie gekozen want 1 Deerhound is 12jr geworden, maar de rest iets van 9, 8 en 7jr oud

Succes met je keuze

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhond
Nou kan je veel zeggen over de leonberger, maar normaal gesproken kwijlen ze niet, ook geen hanglippen, ja elke hond kan je aan het kwijlen maken.Emma schreef:Nou, leonberger valt bij mij wel onder kwijlsliert lippen![]()
De erg grote rassen, zit je toch al snel met molosser achtige honden, en dus kwijllippen, denk ik. Bij de Duitse dog zie je dat ook veel meer.