Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
welke grote hond?
Moderator: moderatorteam
- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: welke grote hond?
Pyrenese berghond?
Of een Anatool, maar die zijn denk ik (geen ervaring mee) wat moeilijker naar soortgenoten.
Of een Anatool, maar die zijn denk ik (geen ervaring mee) wat moeilijker naar soortgenoten.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Nou, leonberger valt bij mij wel onder kwijlsliert lippen
Misschien niet groot genoeg, maar riesenschnauzer?
greyhound
Saluki?
Doberman
Ridge back of is dat ook meer middelmaat? Vind het zelf wel groot.
Vizla of hoe schrijf je het.
De erg grote rassen, zit je toch al snel met molosser achtige honden, en dus kwijllippen, denk ik. Bij de Duitse dog zie je dat ook veel meer.

greyhound
Saluki?
Doberman
De erg grote rassen, zit je toch al snel met molosser achtige honden, en dus kwijllippen, denk ik. Bij de Duitse dog zie je dat ook veel meer.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wat vind jij groot? Een Mahru past wel in je beschrijving. 
Ze is wel eigenwijs/zelfstandig maar door ons heel goed te sturen. Je moet niks af dwingen bij haar dan gaat het goed anders wordt ze tegendraads. Kan de hele dag lekker liggen maar ook lekker mee lang wandelen of spelen is prima.
Ze komt uit Portugal, waarschijnlijk een Rafeiro do Alentejo kruising. Zitten genoeg daar in het asiel

Ze is wel eigenwijs/zelfstandig maar door ons heel goed te sturen. Je moet niks af dwingen bij haar dan gaat het goed anders wordt ze tegendraads. Kan de hele dag lekker liggen maar ook lekker mee lang wandelen of spelen is prima.
Ze komt uit Portugal, waarschijnlijk een Rafeiro do Alentejo kruising. Zitten genoeg daar in het asiel

- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Beauceron ken ik er nu een paar "live".Boutje schreef:Riesnschnauzer vind ik niet mooi en diegene die ik ken zijn alles behalve makkelijk.Emma schreef:Nou, leonberger valt bij mij wel onder kwijlsliert lippen![]()
greyhound
Saluki?
Doberman
Dober en ridgebck ben ik neit geschikt voor, me dunkt dat die een hele consequente en zelfzekere baas voor nodig hebben.
Vizla is niet zo groot, weimaraner misschien wel en die zijn er in langhaar.
Denk nu ineens ook aan een beauceron, hoe zijn die qua karakter?
Saluki/barzoi/greyhound vind ik ook mooie honden maar denk dat dat loslopen dan weer moeilijker wordt
Karakters verschillen nogal, denk dat je naar een goeie fokker moet zoeken die let op stabiele karakters.
Heb er gezien die vriendelijk en open waren, maar ook exemplaren die als je te dicht bij de baas in de buurt komt zonder waarschuwing in je arm hangen.
En je kan er nog wat mee aan de schapen, ook niet onbelangrijk

Consequent maar niet met harde hand op te voeden is mijn inschatting van het ras.
Loslopen zou moeten kunnen, maar dat ligt aan jezelf, ken mensen die hebben ze los, maar ik ken ook exemplaren die jagen de herten in het bos als hun baas ze de kans geeft.
Boutje, train jij nog in Hasselt?
Daar traint ook iemand met Beaucerons op de niet-bc-dagen.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Een hovawart schiet me nog te binnen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Beetje in het verlengde van wat je al hebt, een schotse herdershond. "hollandse herder langhaar of een belgische groenendaler/tervuren. .
Aussie of aussie doodle.
Aussie of aussie doodle.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Le Grand
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
- Aantal honden: 1
Volgens mij voldoet een Bouvier aan je wensen. Leuke stabiele honden, gehoorzaam, redelijk makkelijk op te voeden en sociaal met mens en dier.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Tot aan je laatste voorwaarde dacht ik aan een St Bernhard of een fluffy Engelse mastiff.
Maar die kwijlen en hebben hanglippen
Maar die kwijlen en hebben hanglippen

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Niemand nog over de showlijn Golden Retriever begonnen?
Ik vind ze groot. En onwijs leuk voor een niet al te sportieve baas.
En dan een pup natuurlijk, omdat ze als pup de allerschattigste pups zijn die bestaan
Ik vind ze groot. En onwijs leuk voor een niet al te sportieve baas.
En dan een pup natuurlijk, omdat ze als pup de allerschattigste pups zijn die bestaan

- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Berner sennen langhaar? Newfoundlander? Landseer? Of kwijlen die allemaal?
En anders dacht ik direct aan 'van die grote witte honden'... Pyreneese berghond, maremma, kuvasz, tatra, etc.
En anders dacht ik direct aan 'van die grote witte honden'... Pyreneese berghond, maremma, kuvasz, tatra, etc.
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
De landseer

-
- Zeer actief

De berner sennen schijnt wel wat makkelijker qua opvoeding te zijn. Iets kleiner en iets minder eigenwijs,wel lange haren.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Hovawart? 

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
berber sennen inderdaad.
maar of berghonden als de anatool nou zo makkelijk trainbaar zijn
die laat je echt niet zomaar loslopen 
maar of berghonden als de anatool nou zo makkelijk trainbaar zijn

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Een laekense? Zijn niet heel groot, maar ik vind ze altijd wel imposant tonen, zeker de reuen.Boutje schreef:Lijstje wordt al iets korter.
Op dit moment ben ik geïnteresseerd in
-Deerhound: mooi, echt groot-groot en karakterbeschrijving bevalt me plus Nanna's verzekering dat ze los kunnen
-Hovawart (met de nodige twijfels of ik daar figuurlijk stevig genoeg in de schoenen voor sta), heel mooi, Pippa heeft een hele grote reu als vriendje dus daarom ook al sypmpatieker, Pippa heeft niet veel niet-rasgenootjes als vriend
-Leonberger: heel mooi, ook echt groot en imposant, ver wonende neef van me heeft er eentje die ik op fb volg en wat ik daar van zie spreekt me ook aan
-Beauceron: mooi en groot en karakterbeschrijving lijkt me ook wel wat
-Landseer, maar ook daar twijfels ivm aankunnen en karakter
-Bouvier (ook al omdat het een Vlaams ras is), mooi en krachtig, karakter lijkt me wat wisselend dus uitkijken
Letterlijk houd ik die wel, ben wel niet zo groot en zwaar, maar als ik een hengst kon houden die langs merries paradeerde, of, nog moeilijker, een koppige shet... is denk ik meer een kwestie van opvoeding en techniek dan echt kracht
- kipo
- Zeer actief
Is een landseer moeilijk van karakter? Ik heb altijd het idee dat dat 'gewoon' bonte newfoundlanders zijn.
- klaproos
- Zeer actief
Ik ken de Landseer niet als moeilijke hond. Zeker de teefjes niet. Ze zijn eigenlijk vrij vergelijkbaar met de Leonberger (en de Newfoundlander). Rustig en goeiig van karakter, maar net wat actiever en pittiger dan de newf (meer vergelijkbaar met de leo).
Een goede vriendin van me heeft er ook eentje. Nou, echt, daar kun je er zonder problemen 10 van hebben.
En van cursus en uit de buurt ken ik er toevallig ook een aantal. Stuk voor stuk lieverds, prima sociaal met mens en dier.
Een goede vriendin van me heeft er ook eentje. Nou, echt, daar kun je er zonder problemen 10 van hebben.

- Anke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
Ruim over de tien in goede gezondheid of al vanaf hun 5e kwakkelend? Ik vind ze geweldig, maar als ik google op de gezondheid schrik ik toch wel moet ik zeggen. Hartproblemen, botkanker, levershunt..Nanna schreef:Ik denk dat ze alledrie niet heel hoog scoren op de gezondheidsladder.
Alhoewel ik toch best veel Deerhoundteven ken die ruim over de tien gegaan zijn.
-
- Vaste gebruiker
Een oudduitse Herder? Dat zijn gewoon Duitse herders met lange haren zonder (officiële) stamboom. En volgens mij is de wsens een echt grote hond, en de (oud)Duitse herder is middelgroot.nelleke schreef:Een oud Duitse herder?
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Ik denk dat qua gezondheid heel veel reuzenrassen niet best scoren.Nanna schreef:Ik denk dat ze alledrie niet heel hoog scoren op de gezondheidsladder.
Alhoewel ik toch best veel Deerhoundteven ken die ruim over de tien gegaan zijn.
Is misschien ook een beetje een ingecalculeerd risico als je zo'n hond neemt, hoe jammer dan ook.
Of je moet al de wat obscuurdere kant opgaan. De kaukaas of de Zuid Rus misschien? Of is dat ook een drama qua gezondheid?
- klaproos
- Zeer actief
En een Shiloh Shepherd?

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
De eerste 3 punten kan Boutje al wegstrepen met een Kaukaas 
Een Zwarte Russische terrier, ik heb er eentje gehad een heerlijke hond Freek
daarna vond ik het een hele tijd een soort van ontplofte poedels, maar een tijdje geleden bij een soort van clubdag van de zwarte russen geweest en ze zijn toch wel heel erg leuk, hebben wel een opvoeding nodig maar dat is met alles zo, het is dat ik geen grote honden meer wil maar anders 

Een Zwarte Russische terrier, ik heb er eentje gehad een heerlijke hond Freek

- aragoleon
- Actief
- Mijn ras(sen): Mastines en dashonden
- Contacteer:
Dan wil ik dat lijstje toch een beetje uitbreiden: mastín del pirineo
groot, harig, zacht van karakter, eigenwijs zonder moeilijk te zijn. kwijlen doch dat is een kwestie van voeden.
www.mostinaragoleon.weebly.com
groot, harig, zacht van karakter, eigenwijs zonder moeilijk te zijn. kwijlen doch dat is een kwestie van voeden.
www.mostinaragoleon.weebly.com
- Arline
- Zeer actief
Ik weet natuurlijk niet wat je onder weinig of minder met de hond doen verstaat, maar ik zou het niet snel in de herder of terrierrassen zoeken. De beauceron spreekt mij al lange tijd erg aan en de laatste tijd ben ik wat serieuzer info aan het verzamelen. Het zijn echt werkhonden pur sang. Ze schijnen nog langer door te gaan dan een mechel
Wel heb ik gehoord dat er ook mildere lijnen gefokt worden.
Ik ken toevallig een super leuke leonberger erg sportief is ze. Volgens mij alleen niet zo'n gezond ras. En een hovawart? (Ken ik niet goed)
Mijn idee zou zijn een deerhound
maar dat is een gekleurd beeld van mijn kant. Die zou ik namelijk zelf ooit wel willen als ik niks met de honden 'moet'.
Edit: sorry lees net in een reactie van je dat een hovawart afvalt, dus slechte tip

Ik ken toevallig een super leuke leonberger erg sportief is ze. Volgens mij alleen niet zo'n gezond ras. En een hovawart? (Ken ik niet goed)

Edit: sorry lees net in een reactie van je dat een hovawart afvalt, dus slechte tip

- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
De kruising sint Bernard x Pyreneese berghond die ik gehad heb zou precies in je plaatje passen. Vriendelijk naar honden en mensen (toen ze jong was een beetje terughoudend naar mensen, later wilde ze met iedereen wel knuffelen). Met het nodige geduld goed gehoorzaam, wilde zelfs graag allerlei kunstjes leren, maar vroeg haar niet 20 keer hetzelfde te doen. Rustig in huis en heerlijk onverstoorbaar, maar flinke wandelingen deed ze ook graag. Ze had strakke lippen en kwijlde niet.
Nu zul je zo'n kruising niet zomaar tegenkomen (en zo ja, laat het me weten, want dan wil ik ook een pup
), maar misschien een Pyreneese berghond. Wel is dat een behoorlijk zelfstandig ras, dus in het loslopen zul je flink moeten investeren.
Nu zul je zo'n kruising niet zomaar tegenkomen (en zo ja, laat het me weten, want dan wil ik ook een pup

Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Beauce91
- Vaste gebruiker
[quote="Arline"]Ik weet natuurlijk niet wat je onder weinig of minder met de hond doen verstaat, maar ik zou het niet snel in de herder of terrierrassen zoeken. De beauceron spreekt mij al lange tijd erg aan en de laatste tijd ben ik wat serieuzer info aan het verzamelen. Het zijn echt werkhonden pur sang. Ze schijnen nog langer door te gaan dan een mechel
Wel heb ik gehoord dat er ook mildere lijnen gefokt worden.
maar dat is een gekleurd beeld van mijn kant. Die zou ik namelijk zelf ooit wel willen als ik niks met de honden 'moet'.
Dit topic wordt niet meer gebruikt maar ik wil toch even roepen dat de beauceron een fantastische werkhond kan zijn! Je moet wel goed zoeken in de juiste lijnen. Er lopen ook genoeg rond die niet in beweging zijn te krijgen. Mijn ervaring is dat ze een lange uithoudingsvermogen hebben en heel enthousiast zijn. Daarbij erg leergierig.

Dit topic wordt niet meer gebruikt maar ik wil toch even roepen dat de beauceron een fantastische werkhond kan zijn! Je moet wel goed zoeken in de juiste lijnen. Er lopen ook genoeg rond die niet in beweging zijn te krijgen. Mijn ervaring is dat ze een lange uithoudingsvermogen hebben en heel enthousiast zijn. Daarbij erg leergierig.
- Beauce91
- Vaste gebruiker
3x dubbel. Hoeraaaa voor de trage internetverbinding op het werk
Laatst gewijzigd door Beauce91 op 30 mei 2017 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Beauce91
- Vaste gebruiker
dubbel
Laatst gewijzigd door Beauce91 op 30 mei 2017 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.