Wauw!S@ndr@ schreef:Macro as we go![]()
Die van Manu vind ik ook heel mooi. Zou wat meer helderheid aan de ogen en vacht geven misschien, maar dat is nabewerking.
Moderator: moderatorteam
Wauw!S@ndr@ schreef:Macro as we go![]()

Dankjewel!Heavy schreef:Topfoto van Manuik vind de oude bewerking het mooiste o dat zijn zwart daar mooier uitkomt . Maarja smaken verschillen .
ze zitten bij mij ook niet stil hoor en waaien doet het hier ook altijd zeg maar, gewoon meer dan 1 maken, met een beetje mazzel zit er een goede tussen .... zo ben ik ook begonnen ooittoots schreef:Die is echt gaaf S@ndra, ik heb altijd dat die spriet waar ze op zitten bewegen of er zitten er twee precies zo dat je ze onmogelijk uhm aangenaam in beeld krijgt.

Waarmee doe je de nabewerking?Manuma schreef: Ik vind het ook jammer dat het zwarte minder uitkomt. Ik had nog wat geprobeerd met contrast (ik houd van sterk contrast) maar dan werd de rest ook wat te hard. En die kleur bij zijn oren is zo complex dat het me niet lukte met wat versterken.

Er is een Nikon forum en daar wordt tweedehands camera's en lenzen aangeboden, eigenlijk allerlei fotospullen, meeste natuurlijk van Nikon:hakunamatata schreef:Wauw, die van Manu die door het water rent. Prachtig!
Ik ben wel benieuwd wat voor camera en lens je hebt Manuma, omdat je hebt over een oude camera.
Zelf heb ik de fotografiehobby een beetje opgegeven. Met mijn Canon 1000D en kitlensje kom ik gewoon niet heel ver. Ik vind het zonde om geld te besteden aan een nieuwe dure lens, dan spaar ik liever voor een betere camera (nikon waarschijnlijk, merk dat ik die vaak prettiger vind) maar ja, welke camera dan etc etc. Hoop stiekem dat ik eens op een leuke tweedehandse camera stuit die ik voor een leuke prijs kan overnemen. Wie weet. Tot die tijd geniet ik wel enorm van de foto's van anderen. Echt schitterende platen komen er voorbij!
hakunamatata schreef:Wauw, die van Manu die door het water rent. Prachtig!
Ik ben wel benieuwd wat voor camera en lens je hebt Manuma, omdat je hebt over een oude camera.
Zelf heb ik de fotografiehobby een beetje opgegeven. Met mijn Canon 1000D en kitlensje kom ik gewoon niet heel ver. Ik vind het zonde om geld te besteden aan een nieuwe dure lens, dan spaar ik liever voor een betere camera (nikon waarschijnlijk, merk dat ik die vaak prettiger vind) maar ja, welke camera dan etc etc. Hoop stiekem dat ik eens op een leuke tweedehandse camera stuit die ik voor een leuke prijs kan overnemen. Wie weet. Tot die tijd geniet ik wel enorm van de foto's van anderen. Echt schitterende platen komen er voorbij!

Oops, ik heb een 400D zag ik netS@ndr@ schreef:Ik ben ooit met de 450 D beginnen, het is inderdaad niet zo veel kwalitatief, ik vind het super wat je eruit haalt als.... vooral doorgaan zou ik zeggen

Ze wilde avondzonlicht dus die heb ik er licht in versterkt. En ze is net terug van vakantie dus ze heeft als je de foto oplicht sowieso een warme bruintint.Heavy schreef:Ik vond hem onbewerkt mooier nu is ze wel erg oranje![]()
Mooi Toots!
Die heb ik dus ook, maar ik heb dat ding al jaren en volgens mij kun jij er nu al meer mee dan ikManuma schreef:Oops, ik heb een 400D zag ik net![]()