Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foto Bespreek Topic!

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Re: Foto Bespreek Topic!

Ongelezen bericht door Leonie. »

S@ndr@ schreef:Macro as we go :wink:
Afbeelding
Wauw!

Die van Manu vind ik ook heel mooi. Zou wat meer helderheid aan de ogen en vacht geven misschien, maar dat is nabewerking.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dank je wel, ik hou van Macro.....
@ marina, hele leuke serie, maar ik worstel soms een beetje om het scherpte punt te vinden, ....maar dat is mijn dingetje, en ik ben altijd op zoek zeg maar....
nog een van het zelfde monster :engel: :Q:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Die is echt gaaf S@ndra, ik heb altijd dat die spriet waar ze op zitten bewegen of er zitten er twee precies zo dat je ze onmogelijk uhm aangenaam in beeld krijgt.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Wauw die macro foto's! Zo mooi!

Ik heb een andere bewerking aan de foto gegeven. Ik oefen daar nog veel mee, nog even vinden wat ik mooi vind. Deze zou ik snel te licht vinden maar het heeft wel weer een zachte sfeer.
Nieuw
Afbeelding

Oud
Afbeelding

Origineel
Afbeelding
JustJoyce
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Mooi die nieuwe versie
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

De oude was ook wat te geel :P Deze is beter. :)
Manuma
Zeer actief

Heavy schreef:Topfoto van Manu :ok: ik vind de oude bewerking het mooiste o dat zijn zwart daar mooier uitkomt . Maarja smaken verschillen .
Dankjewel!
Ik vind het ook jammer dat het zwarte minder uitkomt. Ik had nog wat geprobeerd met contrast (ik houd van sterk contrast) maar dan werd de rest ook wat te hard. En die kleur bij zijn oren is zo complex dat het me niet lukte met wat versterken.

Ik heb zijn ogen bewerkt, zijn vacht en een blauwe en roze waas over de foto geplaatst. Verder wat met curves gespeeld, contrast iets aangepast en ehhh :lol1: Ik ben vooral aan het oefenen en proberen met behulp van tutorials op Youtube.
S@ndr@
Zeer actief

toots schreef:Die is echt gaaf S@ndra, ik heb altijd dat die spriet waar ze op zitten bewegen of er zitten er twee precies zo dat je ze onmogelijk uhm aangenaam in beeld krijgt.
ze zitten bij mij ook niet stil hoor en waaien doet het hier ook altijd zeg maar, gewoon meer dan 1 maken, met een beetje mazzel zit er een goede tussen .... zo ben ik ook begonnen ooit
S@ndr@
Zeer actief

Helaas alleen de macro lens erop dus flinke crop... maar even wat anders en face book doe de kwaliteit geen goed :wink:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Prachtige kleuren en ondanks het snijden mooi scherp!

Ik ben inmiddels zo hard aan het oefenen en het gaat me eindelijk redelijk af. Ik fotografeer nu vrijwel alles met handmatige instellingen, dat is soms nog wat lastig omdat je met een andere invalshoek van het licht gelijk weer moet gaan veranderen. Met actiefoto's is dat nog wat lastig maar ook dat gaat steeds beter. Dan zet ik de sluitertijd hoger maar krijg ik zelfs met mijn 1.8 lens te donkere foto's. Ik kan de ISO dan wel hoger zetten maar dan krijg ik last van ruis.
Met actiefoto's en het behouden van mooi licht kan ik meestal maar een max van 200 aanhouden voor de sluitertijd en dat is behoorlijk langzaam. Dat ik geen hogere sluitertijd kan instellen zonder dat het te donker wordt komt zeker door mijn trage camera?
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Niet door trage camera, maar je hebt een ouder model toch? Die zijn niet sterk in hun iso waardes, ik ga het liefst ook niet hoger dan 400 vanwege de ruis. Bij nieuwere en betere camera's kan je hogere iso waardes en dus ook snellere sluitertijden als je te weinig licht hebt.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Manuma schreef: Ik vind het ook jammer dat het zwarte minder uitkomt. Ik had nog wat geprobeerd met contrast (ik houd van sterk contrast) maar dan werd de rest ook wat te hard. En die kleur bij zijn oren is zo complex dat het me niet lukte met wat versterken.
Waarmee doe je de nabewerking?

In Lightroom bijvoorbeeld kun je de schaduwen omlaag trekken, zodat alleen het donker nog iets donkerder wordt.
Manuma
Zeer actief

Ik heb Photoshop CS6 en doe ongeveer dagelijks een tutorial mee. Ik zal eens kijken naar die schaduwen, dankje!

Ah dan is dat het denk ik. Ik zag op een fb-groep dat mensen met enorme sluitertijden fotograferen en dat haal ik bij lange na niet. Maar goed, zij hebben dan ook een 5D, 7D etc. Mijn camera is al behoorlijk oud. Hij mag nog even blijven, volgend jaar wil ik een 7D en die prachtige 2.8 telelens :I: Mijn foto's gaan behoorlijk vooruit al zeg ik het zelf en dat is vooral omdat ik nu veel meer rekening houd met het licht. Wat is het toch leuk!
Chihuahua-paws
Zeer actief

Dat mag je best zeggen hoor Nikki, kijk wel uit dat je er plezier in blijft houden.

S@ndr@
Zeer actief

Mijn muze- het is zijn schuld dat ik ben begonnen met fotograferen, :lief:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Prachtige plaat Sandra.

Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Prachtig Sandra!
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
S@ndr@
Zeer actief

Dank je wel allebei.... :lief:
*Marina*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel

Ongelezen bericht door *Marina* »

Weer wat macro's, van schelpjes dit keer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Supermooi! Zowel de schelpen als de knappe reus :I:

Ik ben weer aan het oefenen geweest, met avondlicht.
Deze is niet helemaal scherp helaas maar ik vond de zon die als een bol in mijn foto verscheen zo mooi.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben er best een beetje trots op gezien ik actie voor elkaar gekregen heb met handinstellingen :D en ook nog tegenlicht :D Tips welkom uiteraard!
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Wauw, die van Manu die door het water rent. Prachtig!
Ik ben wel benieuwd wat voor camera en lens je hebt Manuma, omdat je hebt over een oude camera.

Zelf heb ik de fotografiehobby een beetje opgegeven. Met mijn Canon 1000D en kitlensje kom ik gewoon niet heel ver. Ik vind het zonde om geld te besteden aan een nieuwe dure lens, dan spaar ik liever voor een betere camera (nikon waarschijnlijk, merk dat ik die vaak prettiger vind) maar ja, welke camera dan etc etc. Hoop stiekem dat ik eens op een leuke tweedehandse camera stuit die ik voor een leuke prijs kan overnemen. Wie weet. Tot die tijd geniet ik wel enorm van de foto's van anderen. Echt schitterende platen komen er voorbij!
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ik heb alles budget :D
Ik heb voor 90 euro een Canon 450D en een kitlens 18-55 gekocht via Marktplaats. Daar heb ik toen een Tamron 70-300 4-5.6 bij gekocht voor 75,-. Ook via Marktplaats. En daarna de 50 1.8 lens van Canon die maar 119,- kost bij Coolblue.

Ik wilde eerst ook een nieuwe camera, nog steeds wel hoor. Maar ik ga denk ik eerst sparen voor de Canon 70-200 2.8 en dan pas voor de nieuwe camera. Er werd me hier ook geadviseerd vooral te blijven oefenen en dat doe ik. Ik heb veel gelezen over mijn camera en hoe ik trucs toe kan passen met scherpstellen etc. Ik doe nu alles met handmatige instellingen.
S@ndr@
Zeer actief

Ik ben ooit met de 450 D beginnen, het is inderdaad niet zo veel kwalitatief, ik vind het super wat je eruit haalt als.... vooral doorgaan zou ik zeggen
*Marina*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel

Ongelezen bericht door *Marina* »

hakunamatata schreef:Wauw, die van Manu die door het water rent. Prachtig!
Ik ben wel benieuwd wat voor camera en lens je hebt Manuma, omdat je hebt over een oude camera.

Zelf heb ik de fotografiehobby een beetje opgegeven. Met mijn Canon 1000D en kitlensje kom ik gewoon niet heel ver. Ik vind het zonde om geld te besteden aan een nieuwe dure lens, dan spaar ik liever voor een betere camera (nikon waarschijnlijk, merk dat ik die vaak prettiger vind) maar ja, welke camera dan etc etc. Hoop stiekem dat ik eens op een leuke tweedehandse camera stuit die ik voor een leuke prijs kan overnemen. Wie weet. Tot die tijd geniet ik wel enorm van de foto's van anderen. Echt schitterende platen komen er voorbij!
Er is een Nikon forum en daar wordt tweedehands camera's en lenzen aangeboden, eigenlijk allerlei fotospullen, meeste natuurlijk van Nikon:
http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/

Op Cameranu.nl is er ook een tweedehands pagina":
https://www.cameranu.nl/nl/c14962/occas ... demo/nikon
Chihuahua-paws
Zeer actief

hakunamatata schreef:Wauw, die van Manu die door het water rent. Prachtig!

Maar juist het objectief is belangrijk.
Ik zou eerst voor het objectief sparen.
Ik heb nu wel een mooi objectief bijvoorbeeld en even een mindere camera. Maar daar komt wel weer een andere.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Nou ik had mijn camera en statief gister mee genomen, maar ik was het bevestigingsstukje van de statief vergeten. waardeloos, maar ik vind paars zo mooi dus kon dit niet laten. ja hij is saai. Geen insect erop en vanuit de hand met manuele lens geschoten maar toch hij is tenminste paars.
Afbeelding

Manuma
Zeer actief

Ik vind het prachtig Toots! Echt heel mooie kleuren en ze komen mooi naar voren in je foto.
S@ndr@ schreef:Ik ben ooit met de 450 D beginnen, het is inderdaad niet zo veel kwalitatief, ik vind het super wat je eruit haalt als.... vooral doorgaan zou ik zeggen
Oops, ik heb een 400D zag ik net :lol1:
Bedankt :D Ik ben ook continu met die camera op stap en probeer mezelf ook wat te verbeteren in photoshop. Ik ben echt uren kwijt aan deze hobby, man man :LOL: Maar wat is het leuk!

Gisteravond voor het eerst een (onbetaald uiteraard) opdrachtje gedaan, was ook heel leuk!
Onbewerkt
Afbeelding

Bewerkt
Afbeelding
Ik moet alleen die slippers op de achtergrond nog wegshoppen en ik vind de achtergrond wat zonde maar het was helaas niet anders.
Ik krijg eindelijk bijna alles gelukt, ook actie, met handmatige instellingen :cheer:
Manuma
Zeer actief

Heavy schreef:Ik vond hem onbewerkt mooier nu is ze wel erg oranje :wink:
Mooi Toots!
Ze wilde avondzonlicht dus die heb ik er licht in versterkt. En ze is net terug van vakantie dus ze heeft als je de foto oplicht sowieso een warme bruintint.
Vind je de onbewerkte echt mooier? Die is toch behoorlijk grauw zo? De avondzon iets weghalen dan? Op mijn scherm is ze eigenlijk helemaal niet duidelijk oranje, vooral een warme sfeer in de foto. Maar misschien dat mijn scherm de kleuren anders weergeeft?

Maak jij nog weleens foto's?
S@ndr@
Zeer actief

tja, het is en blijft een persoonlijke smaak, ik zou er niet ergens tussen in gaan zitten :wink: . maar weet ook dat t vaak wel lastig is om in te achatten als je bezig bent
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Ik vind de bewerker mooier, maar hier is ie ook een beetje oranje, ik zou kijken of je dat wat witter kunt krijgen. Niet dat ik zou weten hoe :P
Manuma schreef:Oops, ik heb een 400D zag ik net :lol1:
Die heb ik dus ook, maar ik heb dat ding al jaren en volgens mij kun jij er nu al meer mee dan ik :P Mijn motivatie is een beetje weg omdat ik me best wel irriteer aan hoe traag hij is en hoe laag de resolutie. Op z'n allerscherpst vind ik foto's niet scherp genoeg. Doe jij ook veel aan nabewerking?
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”