Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moelijk geval

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Moelijk geval

Ongelezen bericht door Leonie. »

Waarschijnlijk zijn er niet echt tips te geven en moet ik dit gewoon zien te voorkomen, maar ik moet het toch even kwijt. Er is een klein hondje bij ons in het park. Een (denk kruising) kortharig teefje van ongeveer 1. We zijn haar nu twee keer tegengekomen en beide keren probeerde Millie haar op te eten. Millie is normaalgesproken heel zachtaardig en gaat voor zo'n beetje de helft van de honden rustig liggen zodat ze kunnen snuffelen. Maar meestal negeert ze honden. Een snauw geeft ze alleen als een hond écht te ver gaat, zoals op haar rijden, of haar echt pijn doen.

Maar goed, dit hondje vertoont heel apart gedrag. Ze gaat namelijk op de grond liggen spartelen zodra ze een andere hond ziet. Millie vindt dat nog aanvaardbaar, maar dan begint het hondje enorm te piepen en gillen. Echt, ik heb zoiets nog nooit gezien. Het lijkt bijna op een gewond konijn. Ik weet niet precies wat er met het hondje aan de hand is, maar dat doet er ook niet echt toe. Vanmorgen gebeurde het voor de tweede keer. Zodra het hondje begon te gillen, dook Millie er bovenop, al grommend en snauwend, echt heel fel. Ze beet niet, maar dat was denk ik omdat ik haar op tijd eraf trok. Ik heb NEE MILLIE gebulderd, haar aangelijnd en weggelopen.

Ik wil dit echt voorkomen, omdat ik denk dat het rare hondje alleen maar banger gaat worden en ik wil absoluut niet dat Millie haar pijn doet. Dus het wordt heel goed opletten voortaan (soms komen hondjes vanuit het niets tevoorschijn met al die kleine paadjes in het park) en Millie aanlijnen als ik het hondje zie. Maar goed, ik baal er dus enorm van dat Millie zulk gedrag heeft laten zien :cry:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Moelijk geval

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Meer kun je niet doen toch.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik snap je dillema. Als jouw hond normaliter gewoon hondengedrag vertoont lijkt de meest aannemelijke verklaring dat er iets mis is met het gedrag van de andere hond. Schiet je daar wat mee op? Nee. Want als het misgaat is het jouw hond die dan een incident op naam heeft.

Wat in mij opkomt is het aanspreken van de mensen van dat hondje, zonder dat je jouw hond bij je hebt ;-) en het bij jezelf houden.. dat je gezien hebt hoe vervelend jouw hond op hun hond reageert en dat je niet wilt dat er hoe dan ook iets mis gaat. Geef aan dat je met liefde oversteekt / weggaat als je hen ziet, maar dat het jou helpt als zij hetzelfde doen als jij het net ff niet door hebt. Zou dat helpen? Ik zou niet beginnen over het afwijkende gedrag van dat hondje, tenzij zij dat zelf ter sprake brengen. Ik denk, op basis van je verhaal, dat ik daar een GT of DA naar zou willen laten kijken, amar gelukkig heb ik nix te willen...

Suzanne
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Denk ook dat het probleem voort komt van de giller, maar goed daar heb jij weinig invloed op, ondaks dat, zou ik zelf wel gaan corrigeren, ook al komen we de vreemste en raarste wezens ooit tegen, ik wil niet dat mijn hond zo reageert,, maar die hou ik dus wel aan de lijn, zodat ik op tijd in kan grijpen
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Maylo heeft dit ook een keer gedaan al deed hij het hondje geen pijn. Was een pup dat al begon te krijsen als ze Maylo zag. 1 x was ik te laat met ingrijpen en ontsnapte hij. Het enige dat hij deed was boven de pup staan welke op de grond lag te krijsen. Uiteindelijk stopte het krijsen en liep Maylo gewoon weer weg. Daarna zijn we elkaar een paar x tegen gekomen en hebben langzaam aan het contact met beide honden aangelijnd opgebouwd en uiteindelijk werd pup ouder en kwam over haar angst voor Maylo heen. Na een paar weken konden ze lezen en schrijven met elkaar.

Misschien niet helemaal vergelijkbaar maar hey kan gebeuren. Zolang er niks ernstigs gebeurt is er niks aan de hand ook. En wie weet komt het nog goed als de andere hond zich in de loop der tijd wat anders opstelt.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Leonie.
Zeer actief

Dank allemaal!

Met de eigenaar praten gaat denk ik niet snel gebeuren, aangezien ik ze maar twee keer heb gezien en alleen in het park. En als ik Millie bij me heb (vrijwel altijd als ik in het park ben) kan ik maar beter rechtsomkeert maken.

Ik weet verder niks van het beestje. Misschien hebben ze het pas net en zijn ze er al mee aan het werk. Geen idee.

In elk geval goed om te horen dat Millies gedrag niet gelijk betekent dat ze een bitch ;) aan het worden is.
Leonie.
Zeer actief

Heavy schreef:Ik denk dat je meer van Millie gedrag bent geschrokken dan van het gedrag van dat andere hondje :wink: Millie wordt ook ouder natuurlijk en dan krijg je ander gedrag . Maar ze blijft nog steeds dezelfde Millie .
Haha, ja goed verwoord :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief

Leonie. schreef:Dank allemaal!

Met de eigenaar praten gaat denk ik niet snel gebeuren, aangezien ik ze maar twee keer heb gezien en alleen in het park. En als ik Millie bij me heb (vrijwel altijd als ik in het park ben) kan ik maar beter rechtsomkeert maken.

Ik weet verder niks van het beestje. Misschien hebben ze het pas net en zijn ze er al mee aan het werk. Geen idee.

In elk geval goed om te horen dat Millies gedrag niet gelijk betekent dat ze een bitch ;) aan het worden is.
Dat is Millie ook maar daar willen/durven we het even niet over hebben. :oeps: We zijn bang ,angstig en zo , je weet wel. :schrik: :schrik:
Leonie.
Zeer actief

Haha be my guest ;)
bouvierpoedel
Zeer actief

Leonie. schreef:Haha be my guest ;)
Kijk wel uit met je gevaarlijke hond. :LOL:
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

En dat is precies waarom ik Kai soms optil als er loslopende honden naar hem toe komen. Niet omdat die andere honden gevaarlijk zijn, of omdat ik ze niet vertrouw.. maar omdat Kai zo debiel doet. Die doet precies hetzelfde als het 'rare' hondje zeg maar.
En dan kunnen mensen nog zo lekker zeggen; die van mij doet niks.. nee.. dat geloof ik graag, maar die van mij doet wel heel raar, en ik kan het die andere hond niet kwalijk nemen dat hij daar iets mee wil doen.
Ik zou Millie ook niks kwalijk nemen als het mijn hondje was.. ik zou het, als baas van het 'rare' hondje wel voorkomen. proberen althans.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Leonie.
Zeer actief

Oh ja? Doet hij zo bij elke hond? Of alleen bij bepaalde types? En zie je het aankomen?
Ri@nne schreef: Ik zou Millie ook niks kwalijk nemen als het mijn hondje was.. ik zou het, als baas van het 'rare' hondje wel voorkomen. proberen althans.
Ik heb helaas helemaal niet gezien hoe het baasje reageerde. Maar ik denk wel dat ze zag dat het hondje naar Millie toeging, terwijl Millie de vorige keer ook enorm heeft lopen grommen naar dat hondje.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Tsja, de meeste honden die volwassen worden, worden gaandeweg minder tolerant tegen excessief gedrag. Ik zou gewoon t hondje mijden, maar t zegt niets vreemds over je eigen hond hoor.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Millie's gedrag klinkt vrij logisch hoor, al snap ik dat je er niet blij mee bent. Maar vooral dat gegil valt eigenlijk nooit goed bij honden.
Ik had het bij Bizzy een tijd geleden ook. Een klein hondje kwam als een gek op haar afgestormd, liet zich onderdanig vallen en begon paniekerig te gillen en om zich heen te happen :piew: Biz koos er toen voor om nog veel onderdaniger te doen, maar tegenwoordig had ze dat gedrag ook gecorrigeerd denk ik. Ze is gewoon volwassener nu, en dat gebeurt bij Millie ook.
Leonie.
Zeer actief

Ik ben dan gelijk bang dat het uit de hand gaat lopen en ze zo tegen elk irritant hondje tekeer zal gaan. Maar goed. Niet op de feiten vooruit lopen ;)

Vandaag heeft ze ook een stuk tapijt kapot gekauwd en vanavond ging ze als een dolle door het huis om daarna als een puppy in te storten en op de vloer te gaan slapen. Beide dingen doet ze eigenlijk nooit. Misschien heeft ze ook haar dag niet ;)
Leonie.
Zeer actief

Cleva schreef:Ik vind het vreselijk naar voor het hondje en de eigenaar maar het is niet mijn probleem dat jouw hond als een tante sidonia over de stoep rolt.
Daar ga ik mijn boel echt niet op aanpassen.
Ik vind het wel mijn probleem als Millie het hondje zou bijten. Ook al snap ik haar principe (halfdood konijn kun je beter afmaken).
Heavy schreef: Moet ze loops worden ? Dan zijn teven toch wat feller?
Nee, is ze begin maart geweest.
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Leonie. schreef:Oh ja? Doet hij zo bij elke hond? Of alleen bij bepaalde types? En zie je het aankomen?
Ri@nne schreef: Ik zou Millie ook niks kwalijk nemen als het mijn hondje was.. ik zou het, als baas van het 'rare' hondje wel voorkomen. proberen althans.
Ik heb helaas helemaal niet gezien hoe het baasje reageerde. Maar ik denk wel dat ze zag dat het hondje naar Millie toeging, terwijl Millie de vorige keer ook enorm heeft lopen grommen naar dat hondje.

Inmiddels zijn we zo ver dat hij bij hele rustige en of kleine hondjes gewoon meteen gaat zitten, dat heb ik hem geleerd als "vragen" om getild te worden/ steun te vragen.
Aangelijnde honden gaat nu over het algemeen goed, maar loslopers absoluut niet. Zijn die groter dan Kai, of lopen ze ver voor de baas uit en zijn druk, dan pak ik hem op of zo mogelijk gaan we ze uit de weg.

Ik zie het meestal aankomen, en met een "Rustig, geen drama maken! " kalmeert hij en kan ik hem oppakken. ( maar daar heb ik dan een microseconde voor. ) Op de arm is er niks meer aan de hand. Het is eng, maar dan is er geen paniek.

In het begin begon hij compleet te paniekeren zo gauw er binnen de straal van 500 meter iets liep wat ook maar op een hond leek.
" WEG WEG WEG IK MOET WEG LAAT ME LOS IK MOET WEG IK MOET WEG WEG WEG "

Onnodig te zeggen dat ik op weekenddagen korte rondjes in de buurt doe en niet naar het bos ga. ;-)
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”