Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag over Lhasa Apso

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Re: Vraag over Lhasa Apso

Ongelezen bericht door flatcoat »

Mijn Tibetaan is niet veeleisend ...... natuurlijk vindt ze een langere wandeling wel eens leuk maar met haar hoef je geen uren te lopen.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

flatcoat schreef:Mijn Tibetaan is niet veeleisend ...... natuurlijk vindt ze een langere wandeling wel eens leuk maar met haar hoef je geen uren te lopen.
Hier ook niet. Wij hebben dagen dat we wat langere wandelingen doen, maar de dag erop slaat ze zelf al veel eerder af, zo van, ik wil naar huis.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik ken toch ook wel wat tt's die niet zo leuk zijn met andere honden en ook niet met vreemden. Oh en die kunnen dus ook niet loslopen daardoor.
Misschien dat het bepaalde lijnen zijn?
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Brindlecardi schreef:Ik ken toch ook wel wat tt's die niet zo leuk zijn met andere honden en ook niet met vreemden. Oh en die kunnen dus ook niet loslopen daardoor.
Kan ook opvoeding zijn. Al mijn Tibetanen kunnen met honden en mensen overweg.
Alleen Misty de herplaatser vloog in het begin op mensen af als ze de kans kreeg.
Het gaat nu al stukken beter, alleen als ze plotseling voor haar neus staan en ze ervan schrikt blaft ze tegen ze.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Marieke23 schreef:Excuses, tt ook groep 9, dat wist ik niet. Wist wel dat het eigenlijk herdershondjes zijn. Blacky, Dat topic heb ik 2 keer helemaal doorgelezen. Daardoor ben ik vd havanezer afgestapt en op de leeuw of de lhasa gekomen. Deze week ga ik bij een fokker van leeuwtjes kijken. Eerlijk gezegd ben ik zelf ook erg benieuwd waar ik op uit kom.
Ik ben benieuwd waardoor je van de Havanezer bent afgestapt.
Afbeelding
Neeltje

Pemba schreef:
Brindlecardi schreef:Ik ken toch ook wel wat tt's die niet zo leuk zijn met andere honden en ook niet met vreemden. Oh en die kunnen dus ook niet loslopen daardoor.
Kan ook opvoeding zijn. Al mijn Tibetanen kunnen met honden en mensen overweg.
Alleen Misty de herplaatser vloog in het begin op mensen af als ze de kans kreeg.
Het gaat nu al stukken beter, alleen als ze plotseling voor haar neus staan en ze ervan schrikt blaft ze tegen ze.
Dat kan ook het terughoudende karakter zijn. Lotje doet dat ook als de mensen te snel naar haar toe willen. Maar als ik dan vraag of ze haar willen negeren gaat het gewoon goed en 5 minuten later zijn de mensen haar grootste vrienden.
Marieke23

Ongelezen bericht door Marieke23 »

Dag, wezen kijken bij het leeuwhondje. Leuk, mooi formaat, speels, vriendelijk, levendig, erg allemansvriendjes. Ben er nog niet uit, nu eerst naar een lhasa fokker om te kijken naar de verschillen . Ik wil het zeker weten , 100 procent erachter staan. De honden die ik in het verleden heb gehad waren vriendelijk voor iedereen maar toch minder allemansvriendjes. Dat trok mij wel aan. Helaas waren dat rassen die heel veel beweging nodig hadden. Dat gaat nu niet meer.
Waarom afgestapt vd havanezer. In het bewuste topic, wordt Fien genoemd, zo,n hondje zou ik willen hebben. Maar ook andere havanezers komen in het topic aan het woord en dan komen de woorden hyper, kefferig, lang bijterig, geen beginnershond, moeilijk zindelijk te maken, veel beweging nodig te vaak naar voren.
Marieke23

Mag een tibetaan geknipt worden of bederf je dan de vachtstructuur?
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Een Tibetaan mag geknipt worden (waarom niet?) maar langharig zijn ze het mooiste en voldoen ze aan het rasbeeld.
Veel mensen besluiten om diverse redenen er toch de schaar in te zetten en voor de hond zelf maakt het weinig uit of ie er lang of kortharig bij loopt.
Mijn Tibetaan is een jaar of twee geleden kort gezet ..... ze heeft nu een puppy-look. Met pijn in het hart gedaan maar het moest ivm mijn gezondheidsproblemen.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Marieke23 schreef: Maar ook andere havanezers komen in het topic aan het woord en dan komen de woorden hyper, kefferig, lang bijterig, geen beginnershond, moeilijk zindelijk te maken, veel beweging nodig te vaak naar voren.
Toch niet iets wat ik beschreven heb. Sancho heeft wel een harde kop maar is absoluut nooit bijterig, eigenlijk is hij altijd gezellig en vrolijk. Keffen doet hij wel op voorbijgangers maar nooit tijdens wandelen of als we op een terras zitten bv. Het is een volle reu maar ik heb nooit problemen met hem gehad. De teefjes zijn over het algemeen nog zachter.
Veel beweging nodig valt ook reuze mee vind ik. En veel kleinere rassen worden moeilijk zindelijk; de maltezer van mijn vriendin is na een half jaar ook nog niet helemaal zindelijk.
Wat het karakter betreft zou ik eigenlijk geen betere hond kunnen treffen.
Ik wil je niet overhalen hoor, integendeel. Maar ik kan die nadelen toch niet uit het betreffende topic halen. Bovendien is het vooral een heel eerlijk topic, zou je dat over een ander ras treffen dat kwamen er vast ook meer nadelen naar boven dan jij ooit had gedacht.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Ik kan me er ook niet in vinden. Weet dat het leeuwhondje wat pittiger is dan de Havanezer. (en pittig is bij deze rassen heel relatief).
Afbeelding
gevni havanezers
Marieke23

ik las inderdaad dat de havanezer minder pittig zou zijn dan de leeuw. Ik ga het forum nog een keer lezen en ook bij een fokker kijken. Zo lastig. Ik wil een leuk gezellig huis tuin en keuken hondje, geen uren lopen maar wel een aantal keren per dag naar buiten, loslopen en genieten, leuke dingen doen, hersenspelletjes en dat soort dingen.. ik wil een Fien. Mag ik in het bewuste forum quoten waar ik vragen bij heb? Wellicht heb ik dingen verkeerd begrepen. Enne mijn opmerkingen waren niet boos bedoeld, ben wel heel blij met je reactie Marie Josee
blacky
Zeer actief

Marieke23 schreef:ik las inderdaad dat de havanezer minder pittig zou zijn dan de leeuw. Ik ga het forum nog een keer lezen en ook bij een fokker kijken. Zo lastig. Ik wil een leuk gezellig huis tuin en keuken hondje, geen uren lopen maar wel een aantal keren per dag naar buiten, loslopen en genieten, leuke dingen doen, hersenspelletjes en dat soort dingen.. ik wil een Fien. Mag ik in het bewuste forum quoten waar ik vragen bij heb? Wellicht heb ik dingen verkeerd begrepen. Enne mijn opmerkingen waren niet boos bedoeld, ben wel heel blij met je reactie Marie Josee
De kleine hondjes zoals de havanezer en zoals ik heb de coton zijn echte gezelschapshondjes. Ze gaan het liefst met je mee waar je ook gaat of staat. Zo zijn onze hondjes met ons mee geweest op dagwandelingen in de bergen. Geen berg was voor hen te hoog en we hebben ze vaak even moeten tillen om dat de klim te stijl was ivm. klimstijgers. Maar ze zijn ook gewoon tevreden als ik thuis ben en ze niets doen. Niet anders dan lekker de tuin in of in huis liggen. Wel blaffen die van mij bij voorbijgangers als ze in de tuin liggen. Niet altijd fijn maar begrijpelijk we hebben een hoekwoning.
Afbeelding
gevni havanezers
Marieke23

Dat is dus precies wat ik zoek, al zal ik geen bergen gaan beklimmen. ik ga het forum opnieuw lezen en daar ook vragen stellen.
Marieke23

Als ik een smiley toe voeg kan ik geen bericht plaatsen, klopt dat?
Neeltje

Jawel hoor, dat kan wel. Kijk maar :lol1: :wink: :schrik: :cry: :cheer:

Probeer maar eens.
Marie-Josée
Erelid

Marieke23 schreef:ik las inderdaad dat de havanezer minder pittig zou zijn dan de leeuw. Ik ga het forum nog een keer lezen en ook bij een fokker kijken. Zo lastig. Ik wil een leuk gezellig huis tuin en keuken hondje, geen uren lopen maar wel een aantal keren per dag naar buiten, loslopen en genieten, leuke dingen doen, hersenspelletjes en dat soort dingen.. ik wil een Fien. Mag ik in het bewuste forum quoten waar ik vragen bij heb? Wellicht heb ik dingen verkeerd begrepen. Enne mijn opmerkingen waren niet boos bedoeld, ben wel heel blij met je reactie Marie Josee
Waarom wil je geen Sancho? Hij is zoooooooo leuk :(:
Ik hou juist van een hondje met karakter.Sancho is soms net een kat :mrgreen: en hij houdt me alert.
Wat beweging betreft is hij altijd tevreden; hij kan uren lopen en rennen en houdt van spelletjes en het aanleren van dingen ( dan is hij dolenthousiast) maar kan ook hele dagen tevreden opgekruld liggen slapen.
Hihi natuurlijk ben ik niet boos :J: het ligt vast aan mijn schrijfstijl :engel:
En je mag zeker quoten.Ook gerust eens komen kijken maar dan moet je wel naar zuid Limburg :wink:
Marieke23

Nu ga ik weer twijfelen, havanezer of niet. Sta al op de lijst voor een herplaatser en toen ging ik toch weer twijelen. Schreef jij niet in het ropic dat je het geen hond vond voor ouderen? En geen beginnershond? Daardoor oa ben ik gaan twijfelen, lol. Kijken zou ik graag komen doen, als je in maastricht woont is het te doen, dat is 1 trein vanuit utrecht, maar ik ben bang dat je daar niet woont en dan wordt treinen lastiger. Door jullie topic heb ik mij aangemeld voor dit forum.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Wij hebben hier Jip, een Havanezer van 1 jaar oud. En hij is echt een fantastisch hondje. Zachtaardig, past zich ontzettend goed aan aan alles en is tot alles bereid.
Of dat nu werken, wandelen of een flink portie stoeien is.
Ik weet niet of Meppel goed voor je te doen is? Want je bent van harte welkom.
Groetjes,
Wendy
Marie-Josée
Erelid

Een havanezer is een levendige hond en ik zou een hond als Sancho niet per se aanbevelen aan een 80-jarige. Maar wat is ouder. Wij zijn 63 en 69 :wink:
Elke hond is een beginnershond als daar al sprake van kan zijn. Het ligt aan je verwachtingen. Er zijn heel dociele Havanezers maar ik vind ze toch anders dan een Maltezer.En voor mij hoeft dat dociele niet zo, daarom heb ik voordien altijd jachthonden gehad.
Ik woon in Brunssum, dat ligt met de bus 10 minuten van het station in Sittard.
Maar ik denk toch dat je je niet teveel moet blindstaren om een ras en raskenmerken hoor, wat ik in dat topic al schreef; het is vooral het individuele karakter wat jou hondje maakt tot wat het is. Ik heb door de dekkingen van Sancho inmiddels heel veel Havanezers leren kennen en eigenlijk zijn ze op hun vrolijke zonnige humeur na allemaal anders.En aangezien fokkers vaak meerdere hondjes hebben ligt dat dus niet aan de opvoeding alleen :wink:
Als je teveel volgens een lijstje werkt ga je teleurgesteld worden. Je gaat voor deze rasgroep en hebt je voornaamste keuze al gemaakt. Dan zou ik kijken wel uiterlijk je het meeste aanstaat ( en geloof me, er zijn hondjes die, als ik die als eerste had gezien me gegarandeerd van de aanschaf van een hava af hadden gehaald) en dan gewoon ervoor gaan.Of je nu kiest voor een Lhasa, een Havanezer, een Leeuwhondje...het zal altijd een geweldige kameraad worden als je er open in staat.
Marieke23

Dank jullie wel! 10 minuten met debu is te doen, meppel, is volgens mij ook 1 trein vanaf utrecht. Marie Josee, dank voor je woorden. Eenmaal een hond, dat wordt weer een vriendje. Ook ik had in het verleden jachthonden, een heidewachtel en latereen toller, superhonden. Maar helaasnu heb ik fibromyalgie en soms gaat het redelijk en soms gaathet niet. Gisteren bijvoorbeeld ruim een uur gelopen, vandaag zal dat niet gaan lukken. Maar ik wil weer zo graag een hond om lekker mee bezig te zijn. Geen topsport, gewoon leuk. Ik ga volgende week eerst bij een lhasa fokker kijken en dan kom ik bij jullie terug, kijken welke reis het makkelijkst is. Dank voor jullie uitnodigingen, zo fijn.
blacky
Zeer actief

Ik woon in Steenwijk maar heb dan weer een ander bischon soort namelijk de Coton de Tulear. Iets pittiger en groter dan de Havanezer. xSussannex geloof ik dat ze heet heeft ook een havanezer maar is ook niet zo goed ter been. Zij leert haar hava allerlei trucjes en woont volgens mij ergens midden in het land.
Afbeelding
gevni havanezers
Marieke23

Leuk! Zometeen reis ik het hele land door! Maar sussanne is dat degene van die leuke filmpjes! Sloffen halen , deur dicht, enzv? Dat wil ik ook met mijn hondje doen. Maar denk dat een lhasa dat niet zal doen........ en nee ik ben geen 80, nog geen 60 zelfs al denk ik erg vaak dat ik mij 80 of zo voel. Imiddels is het topic lhasa apso wel veranderd in havanezer of....... lol
Neeltje

Marieke23 schreef:Leuk! Zometeen reis ik het hele land door! Maar sussanne is dat degene van die leuke filmpjes! Sloffen halen , deur dicht, enzv? Dat wil ik ook met mijn hondje doen. Maar denk dat een lhasa dat niet zal doen........ en nee ik ben geen 80, nog geen 60 zelfs al denk ik erg vaak dat ik mij 80 of zo voel. Imiddels is het topic lhasa apso wel veranderd in havanezer of....... lol
Waarom niet? Je kunt iedere hond alles aanleren. De een zal het sneller oppakken, dan de ander, maar ze kunnen het echt allemaal.
Marieke23

Dat hoor ik graag! Heb je ervaring met een lhasa dat je dit zo zegt. Volgende week ga ik eerst hier naar kijken! Bij een lhasa fokker, zonder pupjes. Want als ik pupjes zie ben ik verkocht.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik denk dat je elke hond wel dat soort dingen kunt leren, maar niet elke hond doe je daar evenveel plezier mee...
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Fotogravinnetje schreef:Ik denk dat je elke hond wel dat soort dingen kunt leren, maar niet elke hond doe je daar evenveel plezier mee...
Dat dus. Ik denk zelf dat je bij een Havanezer meer kans hebt dat 'ie zoiets leuk vindt dan bij een Oosterling zoals een Lhasa Apso.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
blacky
Zeer actief

Marieke23 schreef:Leuk! Zometeen reis ik het hele land door! Maar sussanne is dat degene van die leuke filmpjes! Sloffen halen , deur dicht, enzv? Dat wil ik ook met mijn hondje doen. Maar denk dat een lhasa dat niet zal doen........ en nee ik ben geen 80, nog geen 60 zelfs al denk ik erg vaak dat ik mij 80 of zo voel. Imiddels is het topic lhasa apso wel veranderd in havanezer of....... lol
ja die is het!!!
Zij kan je meer info geven of de fokker van haar hondje, Marjoleine hier op het forum.
Afbeelding
gevni havanezers
Neeltje

Tamara/Bayko schreef:
Fotogravinnetje schreef:Ik denk dat je elke hond wel dat soort dingen kunt leren, maar niet elke hond doe je daar evenveel plezier mee...
Dat dus. Ik denk zelf dat je bij een Havanezer meer kans hebt dat 'ie zoiets leuk vindt dan bij een Oosterling zoals een Lhasa Apso.
En waarom zouden ze daar geen plezier in beleven? Als je er maar de juiste beloning tegenoverstelt.
Neeltje

Marieke23 schreef:Dat hoor ik graag! Heb je ervaring met een lhasa dat je dit zo zegt. Volgende week ga ik eerst hier naar kijken! Bij een lhasa fokker, zonder pupjes. Want als ik pupjes zie ben ik verkocht.
Niet met de Lhasa maar met de Tibetaan. Soms denk je inderdaad, ze leren het nooit, maar dan ineens merk je dat ze het goed weten. Als je maar de juiste beloning er tegenoverstelt. En sommige dingen hoef je ineens niet echt aan te leren. Als je het maar vaak genoeg herhaalt, valt het kwartje vanzelf. Ik heb schijnbaar vaak genoeg gezegd, als ze de bal te ver van me neerlegde, 'kan nie bij' dat ze nu, als ik dat zeg, de bal gaat pakken en aan mij geeft. Het woord 'oversteek' heb ik haar ook niet aangeleerd, maar we steken hier regelmatig over, dus dat kwartje is ook gevallen. Bij het woord oversteek gaat ze op de stoeprand zitten om over te steken. Herhaling, geduld en beloning.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”