Iemand een idee of dit echt werkt?

Moderator: moderatorteam
Bij jouw hondLizzie. schreef:nee hoor help niet net zoals knoflook
ik maak mijn eigen ''heksenbrouwsel'' van appelazijn, neem-olie, tea tree en lavendel olie. En dat werk wel heel erg goed.
Ja, de ene hond lijkt veel aantrekkelijker voor teken dan de andere. Sinds het tekenseizoen hier is begonnen, heeft Amoz er nog geen één gehad, Tara één, Amy twee en Mila een stuk of 20.Lanavandevledders schreef:Zou het ook verschil maken per individu, al die huismiddeltjes?
Net als bij mensen, ruikt het zelfde merk parfum, bij de een ook anders dan bij de ander,
zou dit bij honden ook zo kunnen zijn?
Ik geef lana ook knoflook , tot dusver nog nooit een teak of vlo gezien, en heb veel bosserij om de deur, dus wat niet werkt bij de een, werkt misschien wel bij de ander
heb je dan ook neem-olie er in gedaan?Tamara/Bayko schreef:Bij jouw hondLizzie. schreef:nee hoor help niet net zoals knoflook
ik maak mijn eigen ''heksenbrouwsel'' van appelazijn, neem-olie, tea tree en lavendel olie. En dat werk wel heel erg goed.![]()
Voor de mijne deed het helemaal niks.
Bedoel je met "hier" op het hondenforum of in jouw omgeving? In mijn omgeving hebben de honden eigenlijk ook nooit teken. Ook kleine Boris niet, die in willekeurig welk ander gebied dan ook altijd teken heeft (en dat kan hemelsbreed 15km zijn, bij mijn tante). Maar ze moeten er wel zitten voordat ze kunnen bijten.Nanna schreef:Ik hoor hier niks dan mensen klagen over de teken op hun hond. Mijn honden hebben eigenlijk nooit een teek. Ik doe er ook niks aan.
Waar dat hem dan in zit?
Jep. Ik ga mee in Tara's verklaring hierbovenLizzie. schreef:heb je dan ook neem-olie er in gedaan?Tamara/Bayko schreef:Bij jouw hondLizzie. schreef:nee hoor help niet net zoals knoflook
ik maak mijn eigen ''heksenbrouwsel'' van appelazijn, neem-olie, tea tree en lavendel olie. En dat werk wel heel erg goed.![]()
Voor de mijne deed het helemaal niks.
Ik weet t ook niet. Ik denk een combinatie van het vachttype, gedrag van de hond en misschien ook je eigen waarneming.Nanna schreef:Ik hoor hier niks dan mensen klagen over de teken op hun hond. Mijn honden hebben eigenlijk nooit een teek. Ik doe er ook niks aan.
Waar dat hem dan in zit?
Het kan ook heel erg per gebied verschillen. Misschien wandelt je moeder op andere plekken waar geen of weinig teken zitten?Paisley schreef:Ik weet t ook niet. Ik denk een combinatie van het vachttype, gedrag van de hond en misschien ook je eigen waarneming.Nanna schreef:Ik hoor hier niks dan mensen klagen over de teken op hun hond. Mijn honden hebben eigenlijk nooit een teek. Ik doe er ook niks aan.
Waar dat hem dan in zit?
Mayke is hier de teken magneet en draag nu Seresto. Kiwi behandel ik nooit tegen vlooien of teken en heeft ook nooit iets. En die raust net zo hard door de begroeiing dus daar ligt het niet aan. Misschien scheelt de korte vacht, maar ik weet ook dat teken aangetrokken worden door boterzuur. Misschien ruikt ze ook anders.
En dan hebben we mijn moeder. Volgens haar hebben haar honden nooit teken. En nu logeren die honden hier een tijdje en heb ik dus wel een aantal teken er vanaf gehaald. Volgens mij ziet ze ze gewoon niet