Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Karnemelk tegen teken

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Karnemelk tegen teken

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik kreeg laatst de tip om Ayleen elke dag een beetje karnemelk te geven tegen teken. Door de zure geur zouden ze niet meer op haar af moeten komen.

Iemand een idee of dit echt werkt? :tongue:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Karnemelk tegen teken

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Beetje appelazijn zou ook werken
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

T hielp hier jaren prima tot vorig jaar... toen heb ik van ellende een serestoband moeten kopen voor de honden. Dit jaar idem. Het zijn er veel te veel
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Hier krijgen de honden al sinds jaar en dag elke dag een scheutje karnemelk. En behalve dat het hartstikke gezond voor ze is, doet het niks tegen de teken :)
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

nee hoor help niet net zoals knoflook ;)
ik maak mijn eigen ''heksenbrouwsel'' van appelazijn, neem-olie, tea tree en lavendel olie. En dat werk wel heel erg goed.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Zou het ook verschil maken per individu, al die huismiddeltjes?
Net als bij mensen, ruikt het zelfde merk parfum, bij de een ook anders dan bij de ander,
zou dit bij honden ook zo kunnen zijn?

Ik geef lana ook knoflook , tot dusver nog nooit een teak of vlo gezien, en heb veel bosserij om de deur, dus wat niet werkt bij de een, werkt misschien wel bij de ander
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Lizzie. schreef:nee hoor help niet net zoals knoflook ;)
ik maak mijn eigen ''heksenbrouwsel'' van appelazijn, neem-olie, tea tree en lavendel olie. En dat werk wel heel erg goed.
Bij jouw hond :wink:
Voor de mijne deed het helemaal niks.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Lanavandevledders schreef:Zou het ook verschil maken per individu, al die huismiddeltjes?
Net als bij mensen, ruikt het zelfde merk parfum, bij de een ook anders dan bij de ander,
zou dit bij honden ook zo kunnen zijn?

Ik geef lana ook knoflook , tot dusver nog nooit een teak of vlo gezien, en heb veel bosserij om de deur, dus wat niet werkt bij de een, werkt misschien wel bij de ander
Ja, de ene hond lijkt veel aantrekkelijker voor teken dan de andere. Sinds het tekenseizoen hier is begonnen, heeft Amoz er nog geen één gehad, Tara één, Amy twee en Mila een stuk of 20. :80: Terwijl Amy en Amoz degene zijn die meestal in de bosjes en hoog gras lopen en Mila keurig op het pad.
Dus zou ik Amoz, Amy of Tara zo'n huismiddeltje geven, dan zou het ook lijken alsof het werkte. ;-)
Nu draagt Mila weer een Serestoband en sindsdien heeft ze gelukkig geen teken meer gehad.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Tamara/Bayko schreef:
heb je dan ook neem-olie er in gedaan?
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Nanna schreef:Ik hoor hier niks dan mensen klagen over de teken op hun hond. Mijn honden hebben eigenlijk nooit een teek. Ik doe er ook niks aan.
Waar dat hem dan in zit?
Bedoel je met "hier" op het hondenforum of in jouw omgeving? In mijn omgeving hebben de honden eigenlijk ook nooit teken. Ook kleine Boris niet, die in willekeurig welk ander gebied dan ook altijd teken heeft (en dat kan hemelsbreed 15km zijn, bij mijn tante). Maar ze moeten er wel zitten voordat ze kunnen bijten.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Lizzie. schreef:
Tamara/Bayko schreef:
heb je dan ook neem-olie er in gedaan?
Jep. Ik ga mee in Tara's verklaring hierboven :wink:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Waarom zou je geen karnemelk geven? Ze vinden het heerlijk, en het is niet slecht voor ze.
Ik besproeide ze ook voor een wandeling met een flesje met wat druppels teatree-olie. Gewoon een gel-spuit-flesje. Gevuld met water en wat druppels teatrea olie.
Teken heb ik nooit kunnen voorkomen, maar ze zijn er ook nooit ziek van geworden. En mijn hondjes zijn best oud geworden, en hebben héél veel in tekengebieden gewandeld.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Nanna schreef:Ik hoor hier niks dan mensen klagen over de teken op hun hond. Mijn honden hebben eigenlijk nooit een teek. Ik doe er ook niks aan.
Waar dat hem dan in zit?
Ik weet t ook niet. Ik denk een combinatie van het vachttype, gedrag van de hond en misschien ook je eigen waarneming.

Mayke is hier de teken magneet en draag nu Seresto. Kiwi behandel ik nooit tegen vlooien of teken en heeft ook nooit iets. En die raust net zo hard door de begroeiing dus daar ligt het niet aan. Misschien scheelt de korte vacht, maar ik weet ook dat teken aangetrokken worden door boterzuur. Misschien ruikt ze ook anders.

En dan hebben we mijn moeder. Volgens haar hebben haar honden nooit teken. En nu logeren die honden hier een tijdje en heb ik dus wel een aantal teken er vanaf gehaald. Volgens mij ziet ze ze gewoon niet :wink:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Paisley schreef:
Waar dat hem dan in zit?
Ik weet t ook niet. Ik denk een combinatie van het vachttype, gedrag van de hond en misschien ook je eigen waarneming.

Mayke is hier de teken magneet en draag nu Seresto. Kiwi behandel ik nooit tegen vlooien of teken en heeft ook nooit iets. En die raust net zo hard door de begroeiing dus daar ligt het niet aan. Misschien scheelt de korte vacht, maar ik weet ook dat teken aangetrokken worden door boterzuur. Misschien ruikt ze ook anders.

En dan hebben we mijn moeder. Volgens haar hebben haar honden nooit teken. En nu logeren die honden hier een tijdje en heb ik dus wel een aantal teken er vanaf gehaald. Volgens mij ziet ze ze gewoon niet :wink:
Het kan ook heel erg per gebied verschillen. Misschien wandelt je moeder op andere plekken waar geen of weinig teken zitten?

Je zou denken dat teken liever Amy zouden kiezen dan Mila, dan hoeven ze niet eerst zo'n dikke vacht door te worstelen, maar toch is Mila hier de hond met veruit de meeste teken. Ik denk dus niet dat vachttype er iets mee te maken heeft, maar gewoon dat sommige honden lekkerder ruiken of smaken, net als sommige mensen ook muggenmagneten zijn en anderen nooit geprikt worden.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Kenji word 10 en heeft in haar hele leven nog maar 1 teek gehad

Ziva en Pinky hebben er ook nog nooit gehad ( klopt af )

Kyto begin vh jaar zijn eerste , Kono laatst ook 1 en Wolfje al meerdere vanaf geplukt
En toevallig of niet , steeds als ze al een paar weken geen appelazijn door haar vlees heeft gehad omdat we t vergeten mee te nemen.
En als er een teek is is t ook altijd als we zijn wezen speuren

Dus er staat nu een hele voorraad appelazijn in de kast en ze krijgen elke dag 1 eetlepel door hun vlees

Karnemelk geef ik nooit , Pinky lust dat niet
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ga dat appelazijn eens proberen, altijd nog beter dan chemisch spul.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Vorig jaar hadden de honden last van teken tot mei of zo en toen niet meer. Heel raar.
Nu hadden ze ook in februari alweer last van teken, en opeens niet meer.

Nu ben ik twee weken geleden wel begonnen met biergist (niet vanwege de teken trouwens), dus ik dacht dat daar misschien een link was.
Maar gezien vorig jaar weet ik dat dus niet zeker.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier begon t vorig jaar ineens in mei met enorm veel teken... dit jaar al in april
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Als er gesproken wordt over afplukken van teken, betekent dat dat je ze ziet lopen in de vacht?
Ik zie geen bij Indy maar bij de kater wel. Die is wit en kan ik gemakkelijk vinden.
Heb tot nu wat tea tree olie over Indy's vacht gewreven en wat karnemelk s'ochtends.
Zonodig ga ik Advantix geven. Ik wacht nog even.
Afbeelding
Neeltje
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”