Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondje van Lesbos geadopteerd (p 6)
Moderator: moderatorteam
-
Sterre
Re: Hondje van Lesbos geadopteerd (p 6)
Wat een snoepie om te zien. Gauw helemaal herstellen en dan genieten.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Er kunnen natuurlijk meerdere oorzaken zijn voor dat vele likken onder zijn pootje, maar hou er rekening mee dat één daarvan pijn is (en dan bedoel ik niet pijn van de smetplek maar pijn in de poot/gewrichten).charley schreef:Brindlecardi schreef:Waardoor heeft hij pijn?Het kan ook nog een smetplek zijn aangezien hij veel onder zijn pootje likt, maar daarvoor moet hij naar de trimster om de enorme bos vacht onder zijn pootjes weg te knippen.charley schreef:of zijn poot verstuikt of het komt door een ingescheurde nagel, ik moet naar de trimmer om de enorme bos vacht tussen zijn kussens te laten verwijderen en dan gelijk de lange nagels laten knippen.
-
charley
We zagen vanavond dat het bij de ingescheurde nagel bloed en hier likt hij aan. Morgenochtend ga ik gelijk de trimster bellen en een afspraak maken voor zo snel mogelijk. Wij denken dat het echt door zijn nagels komt want deze zijn echt mega maga lang, hij loopt er echt voorledig op.Zamunda schreef:Er kunnen natuurlijk meerdere oorzaken zijn voor dat vele likken onder zijn pootje, maar hou er rekening mee dat één daarvan pijn is (en dan bedoel ik niet pijn van de smetplek maar pijn in de poot/gewrichten).charley schreef:Brindlecardi schreef:Waardoor heeft hij pijn?Het kan ook nog een smetplek zijn aangezien hij veel onder zijn pootje likt, maar daarvoor moet hij naar de trimster om de enorme bos vacht onder zijn pootjes weg te knippen.charley schreef:of zijn poot verstuikt of het komt door een ingescheurde nagel, ik moet naar de trimmer om de enorme bos vacht tussen zijn kussens te laten verwijderen en dan gelijk de lange nagels laten knippen.
-
Sam2012
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Giardia is gelukkig goed te bestrijden! Fijn dat de stichting het zo goed oplost.
-
charley
Gelukkig wel was even bang dat het toch een darm probleem zou zijn. Zeker netjes van de stichting kan niks verkeerds over ze zeggen.Sam2012 schreef:Giardia is gelukkig goed te bestrijden! Fijn dat de stichting het zo goed oplost.
Vanmiddag gaat Donnie naar de trimster en worden zijn nagels geknipt en de bos vacht tussen zijn kussen verwijderd, als het goed is moet zijn pijn dan weg zijn.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Hondje lijkt wel een beetje op die van mij...
Vind 7 kilo bij een hoogte van 35 cm niet veel, mijn hondje is 38 cm. hoog en superslank, maar ze weegt 10 kilo. Benieuwd hoe je hondje eruit ziet als hij getrimd is. Erg leuk hondje zeg, veel plezier met hem. Wel jammer dat je meteen weer geconfronteerd wordt met gezondheidsproblemen en dierenartskosten.
Vind 7 kilo bij een hoogte van 35 cm niet veel, mijn hondje is 38 cm. hoog en superslank, maar ze weegt 10 kilo. Benieuwd hoe je hondje eruit ziet als hij getrimd is. Erg leuk hondje zeg, veel plezier met hem. Wel jammer dat je meteen weer geconfronteerd wordt met gezondheidsproblemen en dierenartskosten.
-
charley
Hij wordt niet helemaal getrimd, alleen zijn pootjes zodat ze bij de nagels kunnen.ZivaNomi schreef:Foto vanavond graagcharley schreef:Gelukkig wel was even bang dat het toch een darm probleem zou zijn. Zeker netjes van de stichting kan niks verkeerds over ze zeggen.Sam2012 schreef:Giardia is gelukkig goed te bestrijden! Fijn dat de stichting het zo goed oplost.
Vanmiddag gaat Donnie naar de trimster en worden zijn nagels geknipt en de bos vacht tussen zijn kussen verwijderd, als het goed is moet zijn pijn dan weg zijn.
De kosten van het Giardia onderzoek en de pillen betalen ze sowieso, of ze zijn pijnstilling voor zijn nagels betalen weet ik niet ze staan wel op de zelfde rekening.Mellow schreef:Qua kosten neem ik aan dat de stichting die betaald, gezien Donny de giardia en nagel bij het opvanggezin heeft opgelopen.Correct me if i'm wrong.
Dit is de nagel die ingescheurd is en ook het langst.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik zou persoonlijk even wachten met naar de trimmer gaan ivm de giardia. Het kan nogal besmettelijk zijn en ik denk niet dat trimmer en andere klanten daar blij van worden 
-
charley
ze weet dat hij licht positief getest is en voor de zekerheid Panacur krijgt maar wachten kan niet, hij heeft er echt pijn aan en loopt hierdoor niet.Verder wordt hij niet behandeld het is alleen nagels knippen en de vacht bij de nagels.veertje schreef:Ik zou persoonlijk even wachten met naar de trimmer gaan ivm de giardia. Het kan nogal besmettelijk zijn en ik denk niet dat trimmer en andere klanten daar blij van worden
-
charley
Donnie's nagels zijn geknipt en zijn vacht rondom zijn poten ook.
Zijn ingescheurde nagel is zo kort mogelijk geknipt maar helaas kon de scheur niet helemaal verwijderd worden, dit moet binnen twee weken verdwenen zijn. De trimster en DA hebben nog even onder zijn poot gekeken maar daar is niks te zien. Donnie loopt, rent en springt nu alsof er niks aan de hand is. De DA zegt dat de pijn echt door de nagel komt en heeft Donnie 100% gezond verklaard

Zijn ingescheurde nagel is zo kort mogelijk geknipt maar helaas kon de scheur niet helemaal verwijderd worden, dit moet binnen twee weken verdwenen zijn. De trimster en DA hebben nog even onder zijn poot gekeken maar daar is niks te zien. Donnie loopt, rent en springt nu alsof er niks aan de hand is. De DA zegt dat de pijn echt door de nagel komt en heeft Donnie 100% gezond verklaard
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Fijn!
Het is je meer dan gegund om vanaf nu zorgeloos te genieten van Donny
Het is je meer dan gegund om vanaf nu zorgeloos te genieten van Donny

-
Kimmie
gescheurde nageltjes doen echt zeer,kan me voorstellen dat hij daardoor slecht liep.
ik hoop dat je net zoveel plezier en liefde gaat krijgen van jouw donnie als wat ik van mijn donnie heb gehad!
ik hoop dat je net zoveel plezier en liefde gaat krijgen van jouw donnie als wat ik van mijn donnie heb gehad!
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Mooizo! Op naar een lang en gezond leventje voor Donny!
-
63673J
Heerlijk dat hij zich zoveel beter voelt!charley schreef:Donnie's nagels zijn geknipt en zijn vacht rondom zijn poten ook.
Zijn ingescheurde nagel is zo kort mogelijk geknipt maar helaas kon de scheur niet helemaal verwijderd worden, dit moet binnen twee weken verdwenen zijn. De trimster en DA hebben nog even onder zijn poot gekeken maar daar is niks te zien. Donnie loopt, rent en springt nu alsof er niks aan de hand is. De DA zegt dat de pijn echt door de nagel komt en heeft Donnie 100% gezond verklaard![]()
-
Sterre
Wat een fijn nieuws. En nu lekker genieten van Donnie.
- Jorinda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruisingen
- Aantal honden: 2
Hij is zó schattig. Als je hem ineens kwijt bent... 
Hopen dat de Giardia snel weg is! Fijn dat hij in ieder geval al geen last meer heeft van zijn nageltje.
Hopen dat de Giardia snel weg is! Fijn dat hij in ieder geval al geen last meer heeft van zijn nageltje.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Fijn 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Sam2012
- Zeer actief
charley schreef:Donnie's nagels zijn geknipt en zijn vacht rondom zijn poten ook.
Zijn ingescheurde nagel is zo kort mogelijk geknipt maar helaas kon de scheur niet helemaal verwijderd worden, dit moet binnen twee weken verdwenen zijn. De trimster en DA hebben nog even onder zijn poot gekeken maar daar is niks te zien. Donnie loopt, rent en springt nu alsof er niks aan de hand is. De DA zegt dat de pijn echt door de nagel komt en heeft Donnie 100% gezond verklaard![]()
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Goede berichten!!
Heeft Donny al een fototopic?
Heeft Donny al een fototopic?
-
charley
Dan ga ik hem heeeel gauw zoeken, hij mag hier niet meer weg.Jorinda schreef: Als je hem ineens kwijt bent...
Nee nog niet, ga ik morgen aanmaken.Johnny Jones schreef:Heeft Donny al een fototopic?
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Wat fijn dat het nu beter gaat.