Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondje van Lesbos geadopteerd (p 6)
Moderator: moderatorteam
-
charley
Hondje van Lesbos geadopteerd (p 6)
Ik heb via via een berichtje gekregen over een leuk hondje die al in Nederland is, komt uit Roemenië.
Ik krijg het hondje genaamd Louis (teckel) van anderhalf jaar niet meer uit mijn kop en zou hem wel een gouden mand willen geven.
Is er iemand bekenden met Sophie's Angels dierinnood?
Is dit een goede en betrouwbare organisatie?
Ik krijg het hondje genaamd Louis (teckel) van anderhalf jaar niet meer uit mijn kop en zou hem wel een gouden mand willen geven.
Is er iemand bekenden met Sophie's Angels dierinnood?
Is dit een goede en betrouwbare organisatie?
Laatst gewijzigd door charley op 30 apr 2017 22:34, 7 keer totaal gewijzigd.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: hondje uit buitenland adopteren
Ik zie geen website alleen een Facebook pagina waar honden worden aangeboden met weinig informatie. Zou dus niet mijn eerste keuze zijn. 
Wat is volgens jou een goede stichting?
Wat is volgens jou een goede stichting?
-
charley
betrouwbaar, verder heb ik geen ervaring met herplaatsings sites of asiels.runninggirl schreef:Wat is volgens jou een goede stichting?
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb ook een hond uit Roemenië via Dog Adoptions Nederland en heb er goede ervaringen mee. Mijn vorige hond uit Roemenië kwam via een onbekende stichting. De hond was geweldig maar toen ik er achter kwam dat ze hartworm had, gaven ze verder niet thuis.
Enfin, ik heb het zelf opgelost, maar voor minder ervaren mensen zou dit wel een probleem zijn.
Van Sophie's Angels heb ik nog nooit gehoord en googlen op ervaringen/reviews gaf geen respons, maar ik heb wel dit nog gevonden: http://www.lierbelicht.be/content/sophi ... ieren-nood
Enfin, ik heb het zelf opgelost, maar voor minder ervaren mensen zou dit wel een probleem zijn.
Van Sophie's Angels heb ik nog nooit gehoord en googlen op ervaringen/reviews gaf geen respons, maar ik heb wel dit nog gevonden: http://www.lierbelicht.be/content/sophi ... ieren-nood

- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
nee ik ken ze ook niet, maar ik zou gewoon bellen en goed doorvragen
Als je voor een hond bent gevallen en je hebt een goed gevoel na het telefoongesprek, dan gewoon doen
Als je voor een hond bent gevallen en je hebt een goed gevoel na het telefoongesprek, dan gewoon doen

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik ken ze niet. Misschien kan je via facebook mensen vinden die daar een hond vandaan hebben en naar hun ervaring vragen?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
- Aantal honden: 1
Lunatic schreef:Ik ken ze niet. Misschien kan je via facebook mensen vinden die daar een hond vandaan hebben en naar hun ervaring vragen?
Ik ken ze ook niet, maar dat wil niet alles zeggen hoor.
Vaak kijk ik op de site van Animal in Need van Peter Koekenbakker.
Voor als ik ooit een herplaatser zou nemen, wat er nu niet inzit qua gezondheid van mij.
Zijn werkzijze spreekt me aan, zjn betrokkenheid etc.
Maar zo zullen er meerder zijn, gok ik.
Heel veel succes bij het zoeken en vinden van een fijne hond, het is je meer dan gegund

-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat fijn dat je aan een ander hondje denkt. De hond die het wordt zal een topbaas aan jou krijgen!
De stichting ken ik ook niet, maar die neem je ook niet in huis
.
Ik denk wel dat het voor jou belangrijk is dat je een gezonde hond krijgt. En je wilt ook geen gedragsproblemen. Je zou eens vrijblijvend contact met de stichting op kunnen nemen en horen of je er een goed gevoel bij hebt. Je kan kennismaken met de hond maar bespreek vooraf dat je een paar dagen bedenktijd gaat nemen. Misschien kan je voor je tot definitieve adoptie besluit, de hond door je dierenarts na laten kijken? Wie weet is een proefperiode bespreekbaar?
Succes!
De stichting ken ik ook niet, maar die neem je ook niet in huis
Ik denk wel dat het voor jou belangrijk is dat je een gezonde hond krijgt. En je wilt ook geen gedragsproblemen. Je zou eens vrijblijvend contact met de stichting op kunnen nemen en horen of je er een goed gevoel bij hebt. Je kan kennismaken met de hond maar bespreek vooraf dat je een paar dagen bedenktijd gaat nemen. Misschien kan je voor je tot definitieve adoptie besluit, de hond door je dierenarts na laten kijken? Wie weet is een proefperiode bespreekbaar?
Succes!
-
charley
Mocht ik meer informatie over Louis willen moet ik een privé mail naar een andere persoon sturen.
Dus niet via Sophie's Angels, herkennen julie zoiets? Of zeggen jullie gelijk niet doen?
Dus niet via Sophie's Angels, herkennen julie zoiets? Of zeggen jullie gelijk niet doen?
Dat vind ik ook heel belangrijk en daarom twijfel ik zo en ben ik wantrouwig geworden, zeker omdat ik nu dit met mijn lieve Boy heb meegemaakt.Johnny Jones schreef:Ik denk wel dat het voor jou belangrijk is dat je een gezonde hond krijgt. En je wilt ook geen gedragsproblemen.
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het kan zijn dat je zo direct in contact met het opvanggezin komt. Een mail sturen kan geen kwaad.
- runninggirl
- Zeer actief
Je zou kunnen vragen om een gezondheidsverklaring van een d.a. ook al zegt dat niet altijd alles. Een hond die je zelf kan bezoeken bij een opvanggezin lijkt me voor jou wel prettig? Zodat je ermee kan wandelen en kijken hoe de hond in het echt is voor je een beslissing maakt?
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
En je kunt hd/ed fotos laten maken voor je hem neemt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik zou ook eerst vrijblijvend contact opnemen, stel de vragen over dingen die jij belangrijk vindt en dan merk je uit het verloop van het contact vast wel of het voor jou goed en betrouwbaar voelt!
Bij een teckel(mix)? Lijkt me dat je dan eerder alert moet zijn op andere aandoeningen (hernia, patella luxatie)?malinois schreef:En je kunt hd/ed fotos laten maken voor je hem neemt.
-
charley
Ik ga kijken of ik via Facebook mensen kan vinden die ervaring met Sophie's Angels heeft (is zover ik nu kan vinden ook geen stichting).
Mocht ik vanavond nog steeds Louis in mijn kop hebben ga ik ze een mail sturen met de vraag hoe hun werkwijzen zijn.
Ik weet niet of het mag maar dit is Louis, ik ben helemaal verliefd op hem

Mocht ik vanavond nog steeds Louis in mijn kop hebben ga ik ze een mail sturen met de vraag hoe hun werkwijzen zijn.
Ik weet niet of het mag maar dit is Louis, ik ben helemaal verliefd op hem

-
Sam2012
- Zeer actief
Oohhhhh hij is wel heel leuk om te zien!!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Oeps... vergeten idd :lol:DeDiana schreef:Ik zou ook eerst vrijblijvend contact opnemen, stel de vragen over dingen die jij belangrijk vindt en dan merk je uit het verloop van het contact vast wel of het voor jou goed en betrouwbaar voelt!
Bij een teckel(mix)? Lijkt me dat je dan eerder alert moet zijn op andere aandoeningen (hernia, patella luxatie)?malinois schreef:En je kunt hd/ed fotos laten maken voor je hem neemt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
charley
Ik kon me niet meer inhouden en heb net via Facebook Sophie's Angels een bericht gestuurd met de vraag hoe hun adoptieprocedure en werkwijzen zijn.
Ik ben heel benieuwd en hoop dat het goed voelt en snel reactie krijg want ik zou Louis echt een goudenmand willen geven.
Ik had nooit verwacht dat ik voor een teckel zou vallen
, normaal gaat mijn voorkeur uit naar grote honden.
Ik ben heel benieuwd en hoop dat het goed voelt en snel reactie krijg want ik zou Louis echt een goudenmand willen geven.
Ik had nooit verwacht dat ik voor een teckel zou vallen
-
Sterre
Hij heeft een zachte uitstraling. Ik hoop voor je dat het lukt.
-
charley
Ik heb net al een bericht terug gehad met een vragenformulier en hun werkwijze.
Ik moet 9 vragen invullen en foto's van mijn huis (leefruimte en tuin) mee sturen.
De vragen zijn of ik al eerder honden heb gehad en of ik nog een hond heb, waar de hond zal slapen, enz, enz.
Zijn hun positief komen ze een huisbezoek afleggen en als dit ook goed is word er een afspraak gemaakt om kennis te maken met Louis.
Over de adoptiebijdrage hoor ik nog want ik had nog niet de naam van Louis doorgegeven.
Hebben jullie nog tips die ik moet/ kan vragen voordat ik het papier invul en terug stuur? blijft Louis in mijn kop wil ik dit vanavond gaan doen.
Ik moet 9 vragen invullen en foto's van mijn huis (leefruimte en tuin) mee sturen.
De vragen zijn of ik al eerder honden heb gehad en of ik nog een hond heb, waar de hond zal slapen, enz, enz.
Zijn hun positief komen ze een huisbezoek afleggen en als dit ook goed is word er een afspraak gemaakt om kennis te maken met Louis.
Over de adoptiebijdrage hoor ik nog want ik had nog niet de naam van Louis doorgegeven.
Hebben jullie nog tips die ik moet/ kan vragen voordat ik het papier invul en terug stuur? blijft Louis in mijn kop wil ik dit vanavond gaan doen.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Waarschijnlijk komen de vragen wel ter sprake bij het huisbezoek. Je zit nog nergens aan vast als je de vragenlijst invult natuurlijkcharley schreef:Ik heb net al een bericht terug gehad met een vragenformulier en hun werkwijze.
Als je graag een proefperiode wilt afspreken of vragen hebt over zijn gezondheid, kun je die natuurlijk best alvast stellen.
-
Sam2012
- Zeer actief
De vragen komen vanzelf wel tijdens het huisbezoek (waar ik als een berg tegenop zag, maar wat een super leuk gesprek is geworden). wel zou ik op het formulier aangeven dat je interesse uitgaat naar Louis.charley schreef:Hebben jullie nog tips die ik moet/ kan vragen voordat ik het papier invul en terug stuur? blijft Louis in mijn kop wil ik dit vanavond gaan doen.
Het huisbezoek is ook gewoon vrijblijvend, dus je zit nergens "aan vast"
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Wat spannend en leuk zeg!
Wellicht kun je bij het huisbezoek ook aangeven wat je overkomen is met Boy en dat je extra voorzichtig bent qua gezondheid.
Wellicht kun je bij het huisbezoek ook aangeven wat je overkomen is met Boy en dat je extra voorzichtig bent qua gezondheid.
_Esmee
-
charley
Dat is vraag nummer 3Sam2012 schreef:wel zou ik op het formulier aangeven dat je interesse uitgaat naar Louis.
Daar zat ik ook aan te denken en zo weten ze ook wat ik voor Louis over heb als hij hier mag wonen.tobi__ schreef:Wellicht kun je bij het huisbezoek ook aangeven wat je overkomen is met Boy en dat je extra voorzichtig bent qua gezondheid.
Ik ga nu zo eerst Boy ophalen en als ik me daarna nog zo happy voel bij Louis foto ga ik de papieren invullen.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
is hij al in Nederland en zo nee, gaat hij eerst naar een gastgezin? Dan kan je hem daar bezoeken en kijken of er nog steeds een klik is? En ook horen hoe hij het daar doet...
zit er een paspoort bij met een gezondheidsverklaring? Krijgt hij alle entingen en wordt hij ook gechipt?
zit er een paspoort bij met een gezondheidsverklaring? Krijgt hij alle entingen en wordt hij ook gechipt?

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
charley
Hij is al in Nederland dat weet ik al 100% zeker. Zoals ik nu begrijp is Louis bij een gastgezin (meneer) met meerdere honden waaronder Louis moeder.Ingrid48 schreef:is hij al in Nederland en zo nee, gaat hij eerst naar een gastgezin?
Ik mag hem daar niet bezoeken. Er wordt een afspraak gemaakt ergens anders zoals ik het nu begrijp.Ingrid48 schreef:Dan kan je hem daar bezoeken en kijken of er nog steeds een klik is?
Geen idee, ik ga hier wel vanuit.Ingrid48 schreef:zit er een paspoort bij met een gezondheidsverklaring? Krijgt hij alle entingen en wordt hij ook gechipt?
Weet ik ook niet.metav schreef:en wat ik ook zou willen weten komt de chip op je eigen naam
Ze laten verder nog niks los. Ik moet eerst het formulier invullen en terug sturen en het huisbezoek afwachten daarna vertellen ze verder.
-
charley
Ik heb ze toch nog een bericht gestuurd met de vraag wat de adoptiekosten zijn en of er een gezondheidsverklaring bij zit, dit wil ik toch wel van te voren weten voordat ik het hele traject inga. Ik hoop dat ze reageren en antwoord willen geven, zo niet dan vul ik het formulier niet in.
- runninggirl
- Zeer actief
charley schreef:Ik heb ze toch nog een bericht gestuurd met de vraag wat de adoptiekosten zijn en of er een gezondheidsverklaring bij zit, dit wil ik toch wel van te voren weten voordat ik het hele traject inga. Ik hoop dat ze reageren en antwoord willen geven, zo niet dan vul ik het formulier niet in.
Wat ik wel vreemd vind is dat je de hond niet mag bezoeken bij het opvanggezin. Ik zou dat zelf niet prettig vinden want dan vraag ik me af wat er evt. aan de hand kan zijn. (is het bijvoorbeeld misschien handel zeg maar...)
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Ja misschien hebben ze slechte ervaringen met hun huis adres geven en nare baasjes.
Maar dat zou mij denk ik wel een beetje tegenhouden vind het ook wel wat geheimzinnig.
Maar dat is misschien mijn wantrouwen.
Leuk hondje trouwens om te zien suces
Maar dat zou mij denk ik wel een beetje tegenhouden vind het ook wel wat geheimzinnig.
Maar dat is misschien mijn wantrouwen.
Leuk hondje trouwens om te zien suces
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Je kan ook nog informeren of hij getest is op bruchellose waar ze nu zo mee bezig zijn.charley schreef:Ik heb ze toch nog een bericht gestuurd met de vraag wat de adoptiekosten zijn en of er een gezondheidsverklaring bij zit, dit wil ik toch wel van te voren weten voordat ik het hele traject inga. Ik hoop dat ze reageren en antwoord willen geven, zo niet dan vul ik het formulier niet in.
Weet dat dogs adoptions sinds de artikelen alle honden die ze in de asielen hebben waar ze mee samen werken hebben laten testen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
-
charley
Net weer een reactie terug gehad en als de huisbezoek positief uitpakt mag je wel naar het gastgezin blijkt en daar het hondje ontmoeten.
Op de vraag ivm enten, chip en gezondheidsverklaring krijgt ik Louis komt uit Roemenië dus zijn chip en vaccinaties zijn in orde. De controles zijn enorm zwaar en we kunnen ons geen fouten permitteren. Verder geen antwoord over zijn gezondheid. De adoptiekosten moet ze nog na vragen maar wel weer gelijk de vraag of ik de papieren wil invullen en gelijk wil terug sturen zodat ze een huisbezoek kan inplannen.
Ik twijfel enorm.
Op de vraag ivm enten, chip en gezondheidsverklaring krijgt ik Louis komt uit Roemenië dus zijn chip en vaccinaties zijn in orde. De controles zijn enorm zwaar en we kunnen ons geen fouten permitteren. Verder geen antwoord over zijn gezondheid. De adoptiekosten moet ze nog na vragen maar wel weer gelijk de vraag of ik de papieren wil invullen en gelijk wil terug sturen zodat ze een huisbezoek kan inplannen.
Ik twijfel enorm.