Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondje van Lesbos geadopteerd (p 6)
Moderator: moderatorteam
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Re: Ronde 2 hondje van Lesbos adoptieprocedure gestart (p 5)
Ik zie net dat je de topictitel hebt aangepast en dat Donny van Lesbos komt. Heeft de stichting je uitgebreide uitleg gegeven over het risico op Middellandse Zee-ziekten?
-
charley
Nee nog niet maar ik heb ook om 16:00 pas het huisbezoek. Mocht ze er niks over zeggen vraag ik het.Tamara/Bayko schreef:Heeft de stichting je uitgebreide uitleg gegeven over het risico op Middellandse Zee-ziekten?
In hun adoptieprocedure staat wel dat alle volwassen honden die via hun geplaatst worden hierop getest zijn (Leishmania en Ehrlichea).
-
Sam2012
- Zeer actief
Heel veel plezier vanmiddag met je huisbezoek!!
Laat je idd goed informeren over Middellandse zee-ziekte.
Laat je idd goed informeren over Middellandse zee-ziekte.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Dat honden een goede uitslag hebben voor Leishmania en Ehrlichia geeft helaas geen garantie dat ze niet besmet zijn. Ik hoop dat je hierover eerlijke voorlichting krijgt. Vraag tevens naar hartworm. Dat komt voor zover ik weet ook voor in Griekenland.charley schreef:Nee nog niet maar ik heb ook om 16:00 pas het huisbezoek. Mocht ze er niks over zeggen vraag ik het.Tamara/Bayko schreef:Heeft de stichting je uitgebreide uitleg gegeven over het risico op Middellandse Zee-ziekten?
In hun adoptieprocedure staat wel dat alle volwassen honden die via hun geplaatst worden hierop getest zijn (Leishmania en Ehrlichea).
-
charley
Bedankt voor de info ik schrijf het gelijk op en informeer hier na.Tamara/Bayko schreef:Dat honden een goede uitslag hebben voor Leishmania en Ehrlichia geeft helaas geen garantie dat ze niet besmet zijn. Ik hoop dat je hierover eerlijke voorlichting krijgt. Vraag tevens naar hartworm. Dat komt voor zover ik weet ook voor in Griekenland.charley schreef:Nee nog niet maar ik heb ook om 16:00 pas het huisbezoek. Mocht ze er niks over zeggen vraag ik het.Tamara/Bayko schreef:Heeft de stichting je uitgebreide uitleg gegeven over het risico op Middellandse Zee-ziekten?
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Heel veel succes straks!
-
charley
Dank je wel, verga nu al van de zenuwen en hoop dat het gesprek snel en succesvol verloopt.Johnny Jones schreef:Heel veel succes straks!
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Succes 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dat klopt voor Leishmania, maar niet voor Ehrlichia - dat komt echt zelden tot nooit vals negatief uit een test. Een hond kan het wel oplopen tussen het moment van testen en het transport natuurlijk. Dat kun je ondervangen door de hond een halfjaar na aankomst (of eerder als er reden voor is) nog een keer voor de zekerheid te testen en is dan ook goed te behandelen met antibiotica.Tamara/Bayko schreef:Dat honden een goede uitslag hebben voor Leishmania en Ehrlichia geeft helaas geen garantie dat ze niet besmet zijn. Ik hoop dat je hierover eerlijke voorlichting krijgt. Vraag tevens naar hartworm. Dat komt voor zover ik weet ook voor in Griekenland.charley schreef:Nee nog niet maar ik heb ook om 16:00 pas het huisbezoek. Mocht ze er niks over zeggen vraag ik het.Tamara/Bayko schreef:Heeft de stichting je uitgebreide uitleg gegeven over het risico op Middellandse Zee-ziekten?
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
OK, ik verwoordde het niet helemaal lekker. I stand correctedDeDiana schreef:Dat klopt voor Leishmania, maar niet voor Ehrlichia - dat komt echt zelden tot nooit vals negatief uit een test. Een hond kan het wel oplopen tussen het moment van testen en het transport natuurlijk. Dat kun je ondervangen door de hond een halfjaar na aankomst (of eerder als er reden voor is) nog een keer voor de zekerheid te testen en is dan ook goed te behandelen met antibiotica.Tamara/Bayko schreef:Dat honden een goede uitslag hebben voor Leishmania en Ehrlichia geeft helaas geen garantie dat ze niet besmet zijn. Ik hoop dat je hierover eerlijke voorlichting krijgt. Vraag tevens naar hartworm. Dat komt voor zover ik weet ook voor in Griekenland.charley schreef:Nee nog niet maar ik heb ook om 16:00 pas het huisbezoek. Mocht ze er niks over zeggen vraag ik het.Tamara/Bayko schreef:Heeft de stichting je uitgebreide uitleg gegeven over het risico op Middellandse Zee-ziekten?
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Spannend, ik ben benieuwd hoe het gegaan is 
-
charley
Ik mag zondag naar Donny toe en als de klik tussen ons beide goed is mag Donny met mij mee
, ik ben dus geslaagd.
De 2 dames die hier net waren verwachten geen problemen omdat Donny een andermans vriend is en verwachten nu al dat hij een for ever home heeft gevonden, want in het echt schijnt hij nog leuker te zijn dan op de foto's.
Over de middellandse zee-ziektes en hartworm hebben we het gehad en mocht Donny ziek worden moet ik contact met hun opnemen en dan regelen hun het verder, maar ze verwachten dat hij dit echt niet heeft.
Morgen een nieuwe mand en bench kopen en nog meer leuke spulletje.
Is het al zondag
.
De 2 dames die hier net waren verwachten geen problemen omdat Donny een andermans vriend is en verwachten nu al dat hij een for ever home heeft gevonden, want in het echt schijnt hij nog leuker te zijn dan op de foto's.
Over de middellandse zee-ziektes en hartworm hebben we het gehad en mocht Donny ziek worden moet ik contact met hun opnemen en dan regelen hun het verder, maar ze verwachten dat hij dit echt niet heeft.
Is het al zondag
Laatst gewijzigd door charley op 28 apr 2017 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Gefeliciteerd, veel plezier zondag.charley schreef:Ik mag zondag naar Donny toe en als de klik tussen ons beide goed is mag Donny met mij mee![]()
![]()
![]()
![]()
, ik ben dus geslaagd.
De 2 dames die hier net waren verwachten geen problemen omdat Donny een andermans vriend is en verwachten nu al dat hij een for ever home heeft gevonden.= want in het echt schijnt hij nog leuker te zijn dan op de foto's.
Is het al zondag.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Het is ook wel een leukerd om te zien hoor.
Het is al bijna zondag..
Het is al bijna zondag..
-
charley
Eventjes stiekem een foto van Donny, nu alleen nog een leuke naam bedenken.

- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
- Aantal honden: 3
het is wel een leukerdje hoor
Druk bezig blijven, dan is het zo zondag
Druk bezig blijven, dan is het zo zondag
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Het is een scheet! En wat hun ik jou een leuk jong gezond hondje.
Ik vind Donny wel heel erg goed bij hem passen eigenlijk. Veel succes zondag!
Ik vind Donny wel heel erg goed bij hem passen eigenlijk. Veel succes zondag!
Gr. Aniek

- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Wat fijn dat stap 1 genomen is!
Nu genieten van de voorpret, en het is morgen al zaterdag...bijna zondag!
Fijn voor je
Nu genieten van de voorpret, en het is morgen al zaterdag...bijna zondag!
Fijn voor je

-
Kimmie
ahh super leuk zeg!! hoe het zo kan lopen...
enne Donny is een leuke naam hoor,mijn aller grootste hondeliefde heette donnie
,niets mis mee
nu aftellen tot zondag voor je
enne Donny is een leuke naam hoor,mijn aller grootste hondeliefde heette donnie
nu aftellen tot zondag voor je
-
charley
Gelukkig moet ik morgen werken, gaat de tijd lekker snel
.
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat een fijne berichten zeg!!
En hij ziet er hartstikke leuk en lief uit. Nog even spannend voor de kennismaking!
En hij ziet er hartstikke leuk en lief uit. Nog even spannend voor de kennismaking!
-
63673J
Nou wat een lief toetje! Heel veel succes zondag!charley schreef:Eventjes stiekem een foto van Donny, nu alleen nog een leuke naam bedenken.
-
charley
Zijn pleegmama verwacht zondag ook geen problemen met de kennismaking. Dit klinkt super en ik denk dat er hier zondagmiddag weer een viervoeter rond stapt.
Kan de spullen weer neerzetten die ik gisteren heb opgeruimd
.
Het is een hondje van 7 a 8 kilo en de grote van een Teckel (+- 35 cm hoog) werd mij verteld, aan welke maat mand en bench moet ik dan denken? Het kussen van Boy 125x80x15 cm vind ik een beetje overdreven en wil ik liever niet meer neerleggen. Als het goed is krijg ik zijn maten vanavond of morgen nog door maar dan kan ik alvast gaan kijken op internet.
Kan de spullen weer neerzetten die ik gisteren heb opgeruimd
Het is een hondje van 7 a 8 kilo en de grote van een Teckel (+- 35 cm hoog) werd mij verteld, aan welke maat mand en bench moet ik dan denken? Het kussen van Boy 125x80x15 cm vind ik een beetje overdreven en wil ik liever niet meer neerleggen. Als het goed is krijg ik zijn maten vanavond of morgen nog door maar dan kan ik alvast gaan kijken op internet.
Laatst gewijzigd door charley op 28 apr 2017 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Re: Hondje van Lesbos adopteren, zondag kennis maken (p 5)
Wauw spannend zeg, wat een ontzettend sketig hondje.
Dat worden een paar slapeloze nachten vrees ik

Dat worden een paar slapeloze nachten vrees ik
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
charley
Dat weet ik wel zekerPtje schreef:Dat worden een paar slapeloze nachten vrees ik
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Wat een snoepie
Veel plezier zondag
Veel plezier zondag
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Formaat stevig gebouwd Markiesje dus. Hier zijn ze dol op kattenmandjes. Gewoon goedkope van de Action bijvoorbeeldcharley schreef:Zijn pleegmama verwacht zondag ook geen problemen met de kennismaking. Dit klinkt super en ik denk dat er hier zondagmiddag weer een viervoeter rond stapt.
Kan de spullen weer neerzetten die ik gisteren heb opgeruimd.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hij is leuk zeg! Ik vind zijn naam eigenlijk wel prima passen, waarom zou je die willen veranderen?
Heel veel plezier alvast met elkaar want ik geloof gelijk dat hij met je mee naar huis gaat zondag!
Heel veel plezier alvast met elkaar want ik geloof gelijk dat hij met je mee naar huis gaat zondag!