Toevallig heb ik gisteren zelf een huisbezoek gedaan en het is gewoon fijn om de mensen die willen adopteren tespreken en even te zien waar de hond terecht komt.
Ben echt wel eens mensen tegen gekomen die ervan overtuigd waren dat hun hekje van 50 cm hoog genoeg was omdat hun vorige hond dat ook kon en de nieuwe hond op die manier lekker de tuin in kon als mevrouw aan het stofzuigen was ... nou en dan is het toch wel even fijn dat je kan vertellen dat dat niet heel handig is etc... hadden ze nog nooit over nagedacht
Ik zit echt niet te wachten op een keurig en super schoon huis, op een mooi verhaal die maar voor de helft waar is, ik denk dat mijn manier van vertellen en vragen stellen mensen zo op hun gemak stelt dat ze vanzelf wel zonder na te denken antwoord geven en dan kom je er vanzelf wel achter of mevrouw inderdaad maar die paar uurtjes werkt die ze aangaf op het formulier of stiekem af en toe toch 8 uur.. en ook dat is geen probleem.
Voor veel mensen is het leuk om even over de hond te praten, wat vragen te stellen en op die manier is het voor een stichting ook fijn om even te kunnen kijken waar de hond terecht gaat komen en of de mensen weten wat ze in huis halen, waar ze rekening mee moeten houden, de do's en don'ts de eerste paar dagen.. weten op wie ze desnoods even terug kunnen vallen en wie ze aan de telefoon hebben gehad.
Als dat je niet aanstaat of teveel moeite is moet je een andere stichting zoeken die dit niet doet want die zijn er ook..