Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welke middelmaat? En meer info working kelpie gevraagd.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: welke middelmaat? En meer info working kelpie gevraagd.

Ongelezen bericht door LongFields »

Zamunda schreef: Maar wie weet, kan er eens een nakomeling van Mojo komen :I: . Kan hij eigenlijk tegen een dag of een paar dagen zonder echte uitdaging?
Ja hoor, dat kan prima. In huis is hij over het algemeen gewoon aartslui. :wink:
En er zijn best dagen dat hij buiten de normale uitlaatrondes niets extra's doet. Hij klimt zeker niet na een paar dagen tegen de muren op of zo.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

LongFields schreef:
Zamunda schreef: Maar wie weet, kan er eens een nakomeling van Mojo komen :I: . Kan hij eigenlijk tegen een dag of een paar dagen zonder echte uitdaging?
Ja hoor, dat kan prima. In huis is hij over het algemeen gewoon aartslui. :wink:
En er zijn best dagen dat hij buiten de normale uitlaatrondes niets extra's doet. Hij klimt zeker niet na een paar dagen tegen de muren op of zo.
Dat is heel fijn. Ik ga het maar goed in de smiezen houden of hij een keer gaat dekken :ok: .
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Arline schreef:Ik vind b&t ook mooier, niet dat je uitsluitend op kleur kijkt, maar oog wil ook wat :wink:

Ja naar dat event wil ik zeker! Heb het al in m'n agenda gezet.
En bedankt voor de link. Ik zat zelf al te zoeken naar de rasvereniging en vind het een zeer onduidelijke site, of dat ligt aan mij? Ik kijk niet op een pc, misschien dat het daaraan ligt? Kan bijvoorbeeld geen lijst met fokkers vinden. En de site van de andere rasvereniging is uit de lucht of bestaat niet meer?

Ben jij in juli ook in Bemmel met timber?
De site van de rasvereniging is ook niet heel duidelijk, dat ben ik met je eens :lol1:
Er zijn ook maar weinig fokkers die volgens de rasvereniging fokken, meeste gewoon volgens regels van FCI. Er zijn wel een aantal internationale facebook pagina's waar ik mijn kennis inmiddels vandaan haal.
En de fokker van Timber is ook altijd bereid te helpen.
De australian kelpie club is wel een heel begane club en via de mensen die ik daar heb leren kennen, breid ik langzaam mijn netwerk uit.

Ik ben beide dagen bij het AKSE, op de 1 of andere manier ben ik in de organisatie beland :engel:

Een optie voor kruising is natuurlijk altijd top!

Timber word dit jaar aangekeurd (nog twee testen te gaan) en wellicht dan ook wel Timber pupjes :mann: (om het je nog lastiger te maken :F: )
Afbeelding
Joyce112
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce112 »

LongFields schreef:
Joyce112 schreef:
Arline schreef:
Ik ga voor optie b: een zoon van Mojo x working kelpie :I:
Dat lijkt me ook een hele goede optie!! :I: :I:
Nu "alleen" nog maar een geschikt teefje vinden en een eigenaar die zijn of haar WK-teefje door Mojo wil laten dekken... :wink:
Dat gaat jou zeker lukken! Wie wil er nou niet z'n teef laten dekken door zo'n mooie reu! :pffff:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Een werklijn lab lijkt mij prima passen als ik je verhaal zo lees.
Veel fokkers verkopen ook pups aan mensen die er geen jacht mee gaan doen hoor, niet allemaal maar ze zitten er zeker bij.
Het is ook niet zo dat ze jacht "nodig hebben", ze hebben werken nodig.
Mocht je er eens een aantal bij elkaar willen zien ben je van harte welkom eens te komen kijken bij een training oid.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Ik zou eens bij Jeroen ter horst kijken, fokt geen reuze beaucerons, stabiel karakter, kunnen schakelen en vinden het fijn om te werken en kunnen dit ook.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Door dit topic wil ik een Kelpie, haha! De trainster op de hondenschool heeft er ook een; wat een leuk en slim beest.

Toller past trouwens ook bij je wensenlijstje, al zijn er bij die wat angstig zijn. Millie heeft dat ook een beetje, maar de andere 4 in het nest totaal niet.
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

LongFields schreef:
Joyce112 schreef:
Arline schreef:
Nu "alleen" nog maar een geschikt teefje vinden en een eigenaar die zijn of haar WK-teefje door Mojo wil laten dekken... :wink:

Oh ja dat is ook nog wel 'even' een werkje. Maar ik heb geduld :D En de wachtlijst is al vol geloof ik.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Hoewel Spaans, denk ik bij jouw wensenlijstje toch echt aan een Bodeguero!
Arline
Zeer actief

kloesje schreef:
Timber word dit jaar aangekeurd (nog twee testen te gaan) en wellicht dan ook wel Timber pupjes :mann: (om het je nog lastiger te maken :F: )
Ik ga rondneuzen en wat lijntjes uitgooien voor info, dankje.
Och en van timber pups wil ik natuurlijk wel op de hoogte worden gehouden :lol1:
Afbeelding
Arline
Zeer actief

samantha! schreef:Een werklijn lab lijkt mij prima passen als ik je verhaal zo lees.
Veel fokkers verkopen ook pups aan mensen die er geen jacht mee gaan doen hoor, niet allemaal maar ze zitten er zeker bij.
Het is ook niet zo dat ze jacht "nodig hebben", ze hebben werken nodig.
Mocht je er eens een aantal bij elkaar willen zien ben je van harte welkom eens te komen kijken bij een training oid.
Door jou gekomen dat ik ze in het vizier heb gekregen :E:
Lijkt me inderdaad een goede optie en neem ze mee in m'n zoektocht.

chaos schreef:Ik zou eens bij Jeroen ter horst kijken, fokt geen reuze beaucerons, stabiel karakter, kunnen schakelen en vinden het fijn om te werken en kunnen dit ook.
Bedankt voor de tip. Ik ben enorm voor de beauceron gevallen en bekeek in 1e instantie niet eens andere opties :wink:
Johnny Jones schreef:Hoewel Spaans, denk ik bij jouw wensenlijstje toch echt aan een Bodeguero!
Ja eens, die vind ik op papier ook erg leuk. In het echt ken ik ze nog niet.
Leonie. schreef:Door dit topic wil ik een Kelpie, haha! De trainster op de hondenschool heeft er ook een; wat een leuk en slim beest.

Toller past trouwens ook bij je wensenlijstje, al zijn er bij die wat angstig zijn. Millie heeft dat ook een beetje, maar de andere 4 in het nest totaal niet.
Oeps hahaha.
Ja ik ken ook een enorm leuk toller meisje. Wel jammer vind ik voor sommige tollers (geldt heus niet voor allemaal) dat ik het gevoel krijg dat ze hier in zijn. Een hippe variant op een golden of lab.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Arline schreef:
LongFields schreef:
Joyce112 schreef:
Arline schreef:

Oh ja dat is ook nog wel 'even' een werkje. Maar ik heb geduld :D En de wachtlijst is al vol geloof ik.
Het lastigste zal zijn dat iemand met een teefje het nut/de toegevoegde waarde van het gebruiken van een kruising zal moeten inzien. En ik vermoed dat de meeste eigenaren van een working Kelpie niet zitten te wachten op het afvlakken van de werkcapciteiten door een kruising met een Peruaan in te zetten.
Dus dan wordt het wellicht een kruising met een ander ras dan de WK.
Arline
Zeer actief

LongFields schreef:
Het lastigste zal zijn dat iemand met een teefje het nut/de toegevoegde waarde van het gebruiken van een kruising zal moeten inzien. En ik vermoed dat de meeste eigenaren van een working Kelpie niet zitten te wachten op het afvlakken van de werkcapciteiten door een kruising met een Peruaan in te zetten.
Dus dan wordt het wellicht een kruising met een ander ras dan de WK.

Hmm ik moet mijn reuen voorkeur laten varen en toch voor een teef gaan... :idea:
"Schat? :mann: het worden toch 3 ipv 2 honden.. maar ja een Mojo zoon he, kon er niks aan doen" :goeie: :LOL: :LOL:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

ik zat 2 jaar geleden met hetzelfde dilemma. uiteindelijk heb ik gekeken wat er allemaal bij Layla en mij kon passen. En mechelaar is een heerlijke hond, maar er is natuurlijk veel meer leuks. Ik heb me georiënteerd op puppen, maar mee ook open gesteld voor herplaatsers. Uiteindelijk is Didge op mijn pad gekomen en ik vind het een heerlijk hondje. Vindt het geweldig leuk om samen wat te doen en is eigenlijk vrij sociaal. En uitknop hebben mijn beide honden.
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Arline schreef:
samantha! schreef:
Johnny Jones schreef:Hoewel Spaans, denk ik bij jouw wensenlijstje toch echt aan een Bodeguero!
Ja eens, die vind ik op papier ook erg leuk. In het echt ken ik ze nog niet.
Ik ken ze vooral van de ervaringen van andere opvanggezinnen die ze in de opvang hebben (in 'ons' asiel zitten er wel een stuk of 60, dus er komen er met regelmaat Bodeguero's naar Nederland), en eigenlijk is het oordeel steeds unaniem 'ideale honden'. Vrolijk, sociaal, goed trainbaar, passen zich gemakkelijk aan, vaak gek met kinderen etc. Echt een ernstig ondergewaardeerd ras!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”