Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje van Lesbos geadopteerd (p 6)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: hondje uit buitenland adopteren

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Nou ik vind dit toch best positief klinken en die twijfel val wel niet denk ik dat de meeste mensen die wel hebben
Afbeelding
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Yeufke »

Ik zou zeggen: pas op de plaats en bij twijfel niet doen.
Echt, er zijn hondjes zat overal. Neem je tijd. Gun jezelf deze keer een gezond hondje voor heel lang.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

charley schreef:Net weer een reactie terug gehad en als de huisbezoek positief uitpakt mag je wel naar het gastgezin blijkt en daar het hondje ontmoeten.

Op de vraag ivm enten, chip en gezondheidsverklaring krijgt ik Louis komt uit Roemenië dus zijn chip en vaccinaties zijn in orde. De controles zijn enorm zwaar en we kunnen ons geen fouten permitteren. Verder geen antwoord over zijn gezondheid. De adoptiekosten moet ze nog na vragen maar wel weer gelijk de vraag of ik de papieren wil invullen en gelijk wil terug sturen zodat ze een huisbezoek kan inplannen.

Ik twijfel enorm.
Dat snap ik wel.

Ik begrijp óok dat 'ze' eerst wat nader contact willen middels een huisbezoek, om het opvanggezin niet te laten overspoelen met kijkers.
Oh, ik lees nu dat er op neutraal terrein moet worden afgesproken, klopt dat?
Ik zou het bij twijfel niet doen.
Afbeelding
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Als je twijfelt zou ik het niet doen. Zeker niet na de ervaring die je hebt gehad. Je verdient een gezond hondje waar je lang en zorgeloos van kunt genieten.
_Esmee
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

charley schreef:Net weer een reactie terug gehad en als de huisbezoek positief uitpakt mag je wel naar het gastgezin blijkt en daar het hondje ontmoeten.

Op de vraag ivm enten, chip en gezondheidsverklaring krijgt ik Louis komt uit Roemenië dus zijn chip en vaccinaties zijn in orde. De controles zijn enorm zwaar en we kunnen ons geen fouten permitteren. Verder geen antwoord over zijn gezondheid. De adoptiekosten moet ze nog na vragen maar wel weer gelijk de vraag of ik de papieren wil invullen en gelijk wil terug sturen zodat ze een huisbezoek kan inplannen.

Ik twijfel enorm.
Op zich klinkt dit wel goed.
Hou er rekening mee dat ziektes als leismania e.d later toch de kop op kunnen steken, ook al test dit nu negatief.

De bouw van dit hondje zou evt. Tot rugklachten/hernia kunnen leiden. Maar goed, een andere hond kan ook wat gaan mankeren, helemaal zekerheid heb je nooit, maar daar weet jij ondertussen alles van, helaas.

En tja, je wilt ook een bepaald gevoel/klik met een hondje hebben, en niet alleen maar kijken naar iets supergezond gebouwd, maar die niet bij je past.

Moeilijke keuze, en naar je gevoel luisteren is het best.

Ik hoop wel dat je dit keer een gezond hondje treft, maar ook een hondje die bij je past. :ok:
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

wat raar dat je hem niet bij het gastgezin mag ontmoeten?? Dan kan je hen van alles over hem vragen lijkt me...
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik vind het werken met een vragenformulier "van de zotte" om eerlijk te zijn. Dat ze vragen hebben prima, maar begin maar met een mail en wat over jezelf vertellen. Om dat zo te zeggen "ga eerst maar vragenlijst invullen en dan vertellen wij meer".. sorry, ik zou afhaken. Meteen en direct.

Suzanne
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik snap dat pushen voor die vragenlijst niet zo goed, maar dat hoeft verder niet te betekenen dat het geen goede stichting is, alleen dat ze zich stevig vasthouden aan de normale procedures. Maar hoe het ook zij, als je twijfelt zou ik het niet doen. Misschien is je twijfel niet terecht, maar misschien ook wel en dan baal je dat je met hen in zee gegaan bent. Een hond aanschaffen meot iets leuks zijn, en de stichting moet je vertrouwen inboezemen. Voor mij persoonlijk is mijn gevoel in dit soort zaken vaak een goede raadgever, als dat voor jou ook zou is zou ik het bij twijfel dus niet doen.
charley

Ongelezen bericht door charley »

Bedankt voor jullie adviezen.

Ik ben nog steeds aan het nadenken en krijg Louis niet uit mijn kop. Het gekke is dat ik totaal niet aan het zoeken ben/ was naar een nieuwe hond, Boy zijn spullen staan nog in huis.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Meerdere stichtingen werken met vragenlijsten, vind ik ook niet zo raar eigenlijk. Je hebt te maken met meerdere mensen binnen zo'n stichting dus dan is het als stichting wel fijn dat je weet dat iedereen alle vragen gesteld heeft die je als stichting van belang acht en een vragenlijst helpt daarbij. Het klinkt hier wel wat rigide, maar dat zou me niet direct afschrikken.

Ingrid48 schreef:wat raar dat je hem niet bij het gastgezin mag ontmoeten?? Dan kan je hen van alles over hem vragen lijkt me...
Jawel, dat was een misverstand volgens mij. Ze willen enkel dat je eerst een vragenlijst invult (en ook het huisbezoek eerst geloof ik?) en daarna pas kennis maken met de hond (bij het gastgezin). Op zich niet veel mis mee.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

een vragenlijst over de email is op zich standaard hoor, dat vind ik helemaal niet vreemd.. dus daarop afhaken zou jammer zijn.
In welk stadium je ook zit in het traject je kan altijd nog terug.. dus blijkt dat je bij het huisbezoek geen goed gevoel erover heb dan kan jezelf alsnog besluiten om ermee te stoppen.
Afbeelding
charley

Zamunda schreef:Jawel, dat was een misverstand volgens mij. Ze willen enkel dat je eerst een vragenlijst invult (en ook het huisbezoek eerst geloof ik?) en daarna pas kennis maken met de hond (bij het gastgezin). Op zich niet veel mis mee.
Klopt, ik moet eerst de vragenlijst invullen en foto's van de leefruimte waar de hond mag komen incl tuin mailen. Als dit positief is krijg ik een huisbezoek en als dit ook positief is krijg ik het adres waar Louis verblijft en mag ik hem bezoeken.
Cleva schreef:Je hebt een bepaald positief gevoel bij een foto van een hond, je denkt er nog eens over na en je reageert toch. En dan krijg je reactie over de mail...spannend!
Niet via de mail maar via Facebook tot nu toe.

Ik ben er net wel achter gekomen dat Sophie's Angels in Belgie gevestigd is maar ze hebben ook opvanggezinnen in Nederland zoals Louis.
charley

jacq1970 schreef:een vragenlijst over de email is op zich standaard hoor, dat vind ik helemaal niet vreemd.. dus daarop afhaken zou jammer zijn.
Het gaat niet via de mail, alles gaat tot nu toe via Facebook (massenger)
charley

Dit is de hele vragenlijst.

Leeftijd:
Alleenstaand/ samenwonend/ getrouwd:
Kinderen:

Hebt u ooit al een hond gehad?
Lopen er op dit moment nog viervoeters rond in huis?
In welke hond hebt u juist interesse?
Waar zal hij/zij slapen?
Hebt u een volledig omheinde tuin?
Zo ja, hoe hoog is de omheining?
Wat zijn jullie werkuren?
Hoelang zal de hond alleen moeten zitten? Met of zonder andere viervoeter?
Hoe bent u bij ons terecht gekomen?
Foto van u leefruimte/tuin/terras/koer :
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

charley schreef:Dit is de hele vragenlijst.

Leeftijd:
Alleenstaand/ samenwonend/ getrouwd:
Kinderen:

Hebt u ooit al een hond gehad?
Lopen er op dit moment nog viervoeters rond in huis?
In welke hond hebt u juist interesse?
Waar zal hij/zij slapen?
Hebt u een volledig omheinde tuin?
Zo ja, hoe hoog is de omheining?
Wat zijn jullie werkuren?
Hoelang zal de hond alleen moeten zitten? Met of zonder andere viervoeter?
Hoe bent u bij ons terecht gekomen?
Foto van u leefruimte/tuin/terras/koer :

Op de laatste vraag na, vind ik het eigenlijk een hele normale vragenlijst die, zoals eerder al is gezegd, heel normaal is voor stichtingen. Dit om e.e.a. een beetje aan de voorkant te stroomlijnen. En zeker te weten dat de hond waar belangstelling voor is niet buiten in een kennel wordt geplaatst (wat voor de meeste stichtingen een no go is), of er al een andere hond is kan ook belangrijk zijn (sommige buitenlandse honden worden alleen geplaatst bij een andere hond of juist als enige hond), de hoogte van de tuinafscheiding is belangrijk voor als het een angstige/wegloperige hond is en de uren dat de hond alleen moet zijn spreken voor zich zelf.
Die foto's vind ik raar. Dat kunnen ze zelf wel zien als ze op huisbezoek komen.

Ik heb trouwens in mijn mailcontacten met stichtingen al zo veel mogelijk over mezelf en huissituatie verteld om teleurstellingen van beide kanten te voorkomen.
Afbeelding
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Wij kregen ook een vragenlijst en hebben foto's meegestuurd. Op zich goed dat ze een hond niet zomaar plaatsen en met een vragenlijst kunnen ze nooit wat vergeten te vragen en liggen je antwoorden vast. Even door de zure appel heen en dan jaren plezier van jouw hondje.

Wij dachten een dichte tuin te hebben, de gaten hadden ze binnen 5 minuten gevonden.. Ik vind dat ze een tuin flink overschatten, die twee van ons willen er niet eens zijn zonder ons..
We hebben de honden opgehaald en nog wat updates gegeven via de mail, verder niks meer te doen met degenen waar we ze van hebben. Het zijn onze honden, wij hebben er voor betaald en zij hoeven zich nergens meer mee te bemoeien.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Een vragenlijst verbaast me niet. Dan doen veel stichtingen en asiels. En dan vind ik deze nog behoorlijk kort.

Ik ging eens informeren bij een asiel. Toen kreeg ik een heel vijandige vrouw aan de lijn die zei dat ik een vragenlijst moest invullen. Die kreeg ik toegzonden zonder ook maar één regel tekst. Die lijst bestond uit 4 volle pagina´s, waarin vragen als ´Hoeveel geld bent u bereid uit te geven aan dierenartskosten mocht de hond ziek zijn of een ongeluk krijgen?´ Maar ook allerlei vragen over hoe je met bepaald gedrag om zou gaan. Braaf heb ik toen alle vragen beantwoord, maar heb nooit een antwoord ontvangen. Er zitten bijna 400 honden bij die organisatie, verdeeld over 3 asiels.

Charley, ik zou rustig aan doen. Wel die lijst invullen en zo, maar voel vooral geen druk en luister naar je twijfels mochten die er zijn.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

charley schreef:Ik ga kijken of ik via Facebook mensen kan vinden die ervaring met Sophie's Angels heeft (is zover ik nu kan vinden ook geen stichting).
Mocht ik vanavond nog steeds Louis in mijn kop hebben ga ik ze een mail sturen met de vraag hoe hun werkwijzen zijn.

Ik weet niet of het mag maar dit is Louis, ik ben helemaal verliefd op hem :I:
Afbeelding
Louis lijkt enorm veel op Digger, maar dan in een andere kleur. Aangezien Digger geweldig is, vind ik dat gelijk ook van Louis. Overigens heeft Digger geen druppel teckelbloed!
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

charley schreef: Ik twijfel enorm.
Gaat het je nou om de hond of de stichting ?
Afbeelding
Jonas26
Zeer actief

mijke schreef:Ik snap dat pushen voor die vragenlijst niet zo goed, maar dat hoeft verder niet te betekenen dat het geen goede stichting is, alleen dat ze zich stevig vasthouden aan de normale procedures. Maar hoe het ook zij, als je twijfelt zou ik het niet doen. Misschien is je twijfel niet terecht, maar misschien ook wel en dan baal je dat je met hen in zee gegaan bent. Een hond aanschaffen meot iets leuks zijn, en de stichting moet je vertrouwen inboezemen. Voor mij persoonlijk is mijn gevoel in dit soort zaken vaak een goede raadgever, als dat voor jou ook zou is zou ik het bij twijfel dus niet doen.
Ik snap die vragenlijst prima, die honden komen uit de ellende en men wil voorkomen dat ze opnieuw in de ellende komen, lijkt me heel normaal eigenlijk.
Afbeelding
Jonas26
Zeer actief

Cleva schreef:
Jonas26 schreef: Ik snap die vragenlijst prima, die honden komen uit de ellende en men wil voorkomen dat ze opnieuw in de ellende komen, lijkt me heel normaal eigenlijk.
Ja.
Want slechte mensen liegen niet.
Hou toch op.
Oh jij dacht dat de daarop volgende huisbezoeken waren om gratis een bakkie koffie te doen :mrgreen:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Jonas26 schreef:
Cleva schreef:
Jonas26 schreef: Ik snap die vragenlijst prima, die honden komen uit de ellende en men wil voorkomen dat ze opnieuw in de ellende komen, lijkt me heel normaal eigenlijk.
Ja.
Want slechte mensen liegen niet.
Hou toch op.
Oh jij dacht dat de daarop volgende huisbezoeken waren om gratis een bakkie koffie te doen :mrgreen:
Een mens kan zich lelijk vergissen.
Jonas26
Zeer actief

Gollum schreef:
Een mens kan zich lelijk vergissen.
Ja vandaar vragenlijst en huisbezoek en nee je kan niet alles voorkomen maar dan heb je in ieder geval wel je best gedaan als stichting.
Afbeelding
charley

De vragenlijst en huisbezoek snap ik wel hoor, alleen dat ik foto's van mijn huis moet maken eigenlijk niet. Verder ben ik dus heel wantrouwig geworden naar wat er met Boy en mij is gebeurt, vandaar mijn vraag hier of dit wel betrouwbaar is en een normale gang van zaken.
Jonas26 schreef:
charley schreef: Ik twijfel enorm.
Gaat het je nou om de hond of de stichting ?
de stichting, er is niks over ze te vinden qua reverenties.
Jonas26
Zeer actief

Cleva schreef: Maar goed, geef mensen een heel klein beetje invloed en ze wanen zich onmiddellijk de Pasha van Purmerend-buiten. Zo vermoeiend.
Ach je kan ook overal moeilijk over doen :roll:
Afbeelding
kathy
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kathy »

Leuke hond, Louis. Ik heb eerlijk gezegd uit mezelf bij de adoptie van een van onze honden ongevraagd foto's meegestuurd, zodat de stichting zich een beeld kon vormen van de plek waar de hond terecht zou komen. Daarna trouwens ook nog een huisbezoek gehad.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik snap de vragen ook wel, maar niet in de vorm van een vragenlijst. Ze konden er per direct echt wat mee als ik alleen op basis van zo'n formulier verder in gesprek mag. Foto's van mijn huis is een inbreuk op mijn privacy dus dat kunnen ze helemaal vergeten.
Zo zie je maar, ieder het zijne; ik ga ervan steigeren en vind het burocratie ten top.

Suzanne
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Nee, foto's van mijn huis zouden ze bij mij ook gevoeglijk kunnen vergeten!
Joey.K
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joey.K »

Een van onze honden komt bij een fokker vandaan. Die verantwoord fokt en die is ook nooit bij mij thuis geweest en die heeft ook geen foto's gevraagd. Uiteraard wel daar op bezoek geweest (toen pups 4 en 6 weken waren) en gewoon een leuk gesprek gehad maar toen zat ze ook niet een lijstje af te vinken.

Soms vind ik die stichtingen wel een beetje veel poeha maken hoor. En foto's van mijn huis en tuin zou ik ook niet sturen. Huisbezoek bij jou zou ik oké vinden wanneer de hond nog in het buitenland zit. Maar anders gewoon bij het gastgezin waar de hond is.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Jonas26 schreef:
Cleva schreef: Maar goed, geef mensen een heel klein beetje invloed en ze wanen zich onmiddellijk de Pasha van Purmerend-buiten. Zo vermoeiend.
Ach je kan ook overal moeilijk over doen :roll:
Tja nou ik ben er ook niet zo van hoor, say what........ ja ik heb nu 2 buitenlanders, geen huisbezoeken , wel even over een weer gechat op het smoelenboek en dan kunnen ze toch al een aardig beeld vormen van je leven en daar moeten ze het maar mee doen.
ik snap dat het best dubbel is, maar alles wat ze hier krijgen zouden ze daar niet hebben, als ik Sneeuw niet had willen hebben was ze nu dood. en Zuri, zou gewoon naar de volgende liefhebben gaan en ja soms gaat dat niet helemaal goed, maar geloof me mensen die slecht willen doen dat toch wel. en mensen die goed willen doen worden misschien soms afgeschrikt door al het gedoe met die huisbezoeken en formulieren.
ik zou er persoonlijk niet vrolijk van worden,... als het echt moest zou ik het misschien een keer verdragen, maar ik zou dan toch de volgende keer er omheen werken denk ik . En o ja dat is hetzelfde met de gezondheid er bestaan geen garanties en met een buitenlander is het punt nu eenmaal dat ze ergens heen moeten waar ze het beter hebben. Ik heb Zuri gewoon geadopteerd ondanks dat ze HD heeft, en dat haar tanden verkeerd slijten zak ik ook al op de foto, so what, het is allebei geen doodsvonnis meer hier :19:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”