Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondentuigjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Hondentuigjes

Ongelezen bericht door Ptje »

Even een vraagje, voor Rasta en Ziggy ben ik op zoek naar tuigjes die makkelijk om te doen zijn dus niet waar je dan eerst de poten erin moet doen want dat is iedere keer een heel gedoe met dat falderapes van mij.
Ja ik weet het, trainen op rust dat ze het rustig toe laten om het tuig om te doen maar dat krijg ik nog niet voor elkaar dus welk tuig zou ik moeten hebben?
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Re: Hondentuigjes

Ongelezen bericht door Laura84 »

perfectfit?
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Hurtta?

Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ah mooi, ga gelijk op zoek
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik vind de Tre Ponti Primo een fijn tuig.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

hier hebben ze ook een hurtta, als je daadwerkelijk wil aanschaffen kijk dan eerst op de MP, scheelt weer in je portemonnee ;)
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Toevallig heb ik ook vorige week zo'n Hurtta aangeschaft voor Pepe. Die heeft ook een hekel aan dingen strak over de kop en een hoop gepiel om een halsband of tuig aan te trekken.
Met dit tuig hoeft de kop niet eens geraakt te worden en met één klik zit de band vast om de buik. :ok:
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Tre Ponti
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Als je zo'n Hurtta tuig neemt let dan wel goed op de borstband. Bij 99% van de honden past dat tuig helemaal niet en belemmert het de beweging van de schouderbladen.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ik heb ook een hurtta fan.
maar met het tuig merk ik toch dat hij met zijn elleboog de klik raakt.
super jammer want het is een heerlijk tuig. (en ik heb al de grootste maat).
dus nu gebruik ik het Y tuig van hurtta.
iets moeilijker om te doen en geen handvat en beweegbare ring, maar ja.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Hurtta gaat heel makkelijk aan inderdaad!
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Manuma schreef:Als je zo'n Hurtta tuig neemt let dan wel goed op de borstband. Bij 99% van de honden past dat tuig helemaal niet en belemmert het de beweging van de schouderbladen.
Ja er moet inderdaad een paar vingerbreedtes ruimte zijn.
De borstband is niet verstelbaar, de buikband wel.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Hurtta is niet handig met een hond met een grote en diepe borst bij Rasta.
Dana past ook de tuigen niet. ik heb er wel een, maar ik vind het niets.

Perfect fit vind ik ideaal. Je kan alles zelf aanpassen enzo
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Julius k9 tuig.

http://i805.photobucket.com/albums/yy33 ... oe6wni.jpg

Maar de borstband mag ten opzichte van deze foto nog wel wat losser. Bij Noa staat de borstband bijna op zijn grootst terwijl de buikband bijna op zijn kleinst staat.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Hier ook een tre ponti fan. Tobi loopt meestal zonder tuig, maar als we naar de stad gaan of met de auto weggaan heeft hij die om.
_Esmee
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Manuma schreef:Als je zo'n Hurtta tuig neemt let dan wel goed op de borstband. Bij 99% van de honden past dat tuig helemaal niet en belemmert het de beweging van de schouderbladen.
Dit inderdaad. Bij de grote maten heel korte bordband.
Ik vind aura4dox comfort plus enorm fijn, gebruik ik als speurtuig. Kunt ook nog zelf je kleuren kiezen.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Zamunda
Zeer actief

krullie schreef:ik heb ook een hurtta fan.

En dat speelt bij een Tre Ponti niet (of veel minder) omdat die zo gemaakt is dat de band om de ribben wat verder achter de elleboog ligt. Daarom voor mij wel een tre ponti en geen hurtta.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

Zamunda schreef:
krullie schreef:ik heb ook een hurtta fan.

En dat speelt bij een Tre Ponti niet (of veel minder) omdat die zo gemaakt is dat de band om de ribben wat verder achter de elleboog ligt. Daarom voor mij wel een tre ponti en geen hurtta.
tre ponti is ook een heel mooi tuig.
maar dat zit bij mijn hond weer te hoog op de keel.
en dan gaat hij alsnog hoesten.
moeilijk moeilijk moeilijk... :ugh:
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Ik heb een AnnyX en ben daar erg blij mee. Noorse tuigjes zoals Hurtta werken hier niet.
Zamunda
Zeer actief

ZivaNomi schreef:Ik begin te merken dat Nomi kale plekjes achter haar ellebogen krijgt en ik denk dat het door haar harnas komt. Ze draagt een ruffwear lookalike; het zachte stukjes zitten precies hetzelfde als bij een echte ruffwear harnas, maar achter haar ellebogen is het niet gevoerd. Enig idee welke harnas rondom zachte voering heeft? Hurtta of tre ponti zijn geen opties want ze kan zich erui wormen. Er moet een connectie zijn ook aan de onderkant van haar borstkast.
Viel me in je fototopic al op dat het tuig zo dicht achter haar poot zit, als je nu toch voor een andere gaat kijken dan misschien gelijk kijken voor eentje die niet zo dicht achter haar elleboog zit?

Op blaire.de kun je trouwens ook tuigjes bestellen (in allerlei kleuren en met of zonder voering die ook weer in allerlei kleuren kunnen) en dan zou ik direct voor een panikgeschirr gaan, daar kan ze dan écht niet uit.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Bij http://www.4dox.nl/ kun je verschillende modellen tuigjes op maat en in vrijwel elke kleurcombinatie laten maken. Mijn honden hebben alledrie een Y-tuig van haar en ze bevallen heel goed.

Afbeelding
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Zamunda
Zeer actief

ZivaNomi schreef:
Zamunda schreef:
ZivaNomi schreef:Ik begin te merken dat Nomi kale plekjes achter haar ellebogen krijgt en ik denk dat het door haar harnas komt. Ze draagt een ruffwear lookalike; het zachte stukjes zitten precies hetzelfde als bij een echte ruffwear harnas, maar achter haar ellebogen is het niet gevoerd. Enig idee welke harnas rondom zachte voering heeft? Hurtta of tre ponti zijn geen opties want ze kan zich erui wormen. Er moet een connectie zijn ook aan de onderkant van haar borstkast.
Viel me in je fototopic al op dat het tuig zo dicht achter haar poot zit, als je nu toch voor een andere gaat kijken dan misschien gelijk kijken voor eentje die niet zo dicht achter haar elleboog zit?

Op blaire.de kun je trouwens ook tuigjes bestellen (in allerlei kleuren en met of zonder voering die ook weer in allerlei kleuren kunnen) en dan zou ik direct voor een panikgeschirr gaan, daar kan ze dan écht niet uit.
Dank voor de tip, ik ga gelijk even rondsnuffelen!
Ik heb er zelf een voor Willem en dat is bij hem echt nodig (die mag echt echt echt niet ontsnappen), en ik ben er heel erg tevreden over. Heel netjes op maat te maken, mooi vrij achter de voorpoot en met fleecevoering gekozen. Ik heb gezocht of ik er een foto van heb, maar kan er gek genoeg geen van vinden :scratch: . Maar ach, genoeg voorbeelden op de site (maar als ik eraan denk maak ik vanmiddag alsnog even een foto van hem in zijn tuig).
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

ZivaNomi schreef:Omg zo veel mooie kleurtjes en patroontjes en oh hoe moet ik ooit kiezen :O: :Q:
Toevallig vandaag die van Jura binnengekregen, ook van blaire.de Zij heeft het x-tuig model. Je kan heel mooi zien dat het ver achter de oksels blijft en overal neopreen voering. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Zamunda
Zeer actief

Haha, ja leuk hè al die kleuren en combinaties die je kunt maken :mrgreen: .

Hier Willem met zijn tuig (overigens met neopreen onderlegd, maar kan dus wel met fleece). Doordat de achterste band om een het smalle deel van zijn ribbenkast zit kan hij zich nooit achteruit uit het tuig trekken. De voorste band laat zijn elleboog mooi vrij.

Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

ZivaNomi schreef:Oeh dat staat hem wel gaaf. Ik vond zulke harnassen altijd een beetje overdreven eruit zien, maar hmm dit kan ik wel waarderen denk ik.

Edit: trouwens, waarom heb je er ook nog een jachtlijntje om?
Omdat ik hem (nog steeds) altijd dubbel gezekerd uitlaat (tenzij we echt in het bos naast ons huis lopen). Het tuig zal hij niet uit ontsnappen, maar de musketon van de lijn zou kunnen knappen en dan ben ik hem echt kwijt (en heb ik geen flauwe notie hoe ik hem weer zou kunnen vinden/vangen) dus vandaar een jachtlijn erbij.
Zamunda
Zeer actief

ZivaNomi schreef:Oke duidelijk. Ik ben niet zo bang dat Nomi ook echt helemaal helemaal weg zou rennen en niet terug zou komen; we zijn al meerdere keren naar een omheind hondenbps geweest en ze blijft altijd wel in de buurt. Als het niet zo is, dan zijm de dames altijd bij elkaar dus als zoiets zou gebeuren, was ze wel bij Ziva gebleven. Ik heb voor Nomi een flexi voor 50kg + honden, dat houdt haar wel en als ik hem laat vallen schrikt ze zo van het geluid van de flexi die op de grond slingert dat ze per direct stopt.. in combinatie met een STOOOOP schreeuw die dan uit mij komt :LOL:

Is het geen optie om een mega ultra super musketon eraan te hangen en dan de lijn van een parachute gebruiken? Zo onbreekbaar mogelijk bedoel ik? Maar ja, je zou ook per ongeluk een lijn los kunnen laten als je struikelt of zo en dan is het ook weer gebeurd..
Dat idee had ik al hoor, dat dat met Nomi veel vertrouwder is :ok: . Maar omdat je aangaf dat ze met sommige tuigen zich toch weleens eruit wurmt zou ik persoonlijk toch voor een sicherheitsgeschirr gaan zodat je ook in een penibele situatie zeker weet dat dat niet kan gebeuren. Maar dat is mijn persoonlijke mening, gekleurd door mijn eigen angstige Willem, maar ook door de vele verhalen van weggelopen buitenlandertjes (die dan dagen/weken rondzwerven en in de wildmodus schieten).

Per ongeluk de lijn loslaten bij struikelen zie ik niet zo snel gebeuren, het zit er wel ingeprent dat ik die lijn hoe dan ook niet loslaat (en dan helpt een tweede lijn ook niet, zekeren aan de heupgordel wel). Maar materiaalpech, hoe onwaarschijnlijk ook, kan altijd. Dus zijn we op vreemd terrein dan is hij dubbel gezekerd, op een enkele uitzondering na (als Laissah erbij is en man en ik samen op een rustig stuk wandelen gaat hij weleens aan de flex).
Meestal lopen we wel vanuit huis dus dan is een lange jachtlijn of de flex prima en verder rent hij zich suf in zijn eigen omheinde speelveld (onze achtertuin).
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Die is mooi Zamunda! Als Ruffwear Webmaster, maar dan minder lomp lelijk.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Lothian schreef:Die is mooi Zamunda! Als Ruffwear Webmaster, maar dan minder lomp lelijk.
Ja, ik hou niet van al die extra stof om de hond (zegt degene die haar andere hond een jasje aandoet :Q: ), voor een tuig vind ik dat overbodig/niet functioneel en ook wat in de weg zitten bij een hond die gewoon een goed functionerende vacht heeft.
Zamunda
Zeer actief

ZivaNomi schreef:Jouw beredenatie lijkt me logisch en helemaal prima :E: ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan als Nomi ernstig angstig was geweest.

Maar inderdaad, meeste tuigen die zo escape-proof zijn, zijn gelijk bijna jasjes en dat is in de winter leuk, maar in de zomer dus echt niet..
Dat vind ik dus ook, alhoewel ik hier op het forum lees dat de honden het er niet warm mee (lijken te) hebben hoor dus het zal vast meevallen (iig bij die van Ruffwear, dat ademt geloof ik wel heel goed en is redelijk snel droog). Maar toch wil ik zelf die keuzevrijheid hebben (wel of geen half jasje aan dat ook nog eens een tijdje nat blijft na zwemmen) ipv dat het aan het tuig vastzit.

Zou mooi zijn als het soort tuig wat op Blaire te verkrijgen is ook in allerlei winkels/webshops in Nederland verkocht zou gaan worden, een 'gewoon' tuig met extra veiligheid.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Voor Loutje ga ik ook nog een veiligheidstuig bij Blaire bestellen. Ik vind voor in de zomer haar Ruffwear tuig te bedekkend + ik zoek een excuus om een echt meisjestuig te laten maken daar. Roze neopreen met zwarte band en roze/zwarte zebraprint :mann: :mann: :mann:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”