Ik open net facebook en lees dit
In zes weken 152 honden erbij in het asiel... vooral puppen...
Pffff.. nou ja... al is het er maar weer eentje, ik ga zo de volgende voor de opvang uitzoeken..
Moderator: moderatorteam
Dat is een leuk hondje.Johnny Jones schreef:Voor Drako was na twee jaar asiel, een verblijf van negen dagen in Nederland genoeg om een warme mand te vinden.Zijn registratienummer van de stichting was 6000, ofwel, de 6000ste hond in het asiel. Een uurtje geleden heb ik hem uitgezwaaid, samen met zijn dolgelukkige baasje. Dag vent, het ga je goed...
Ik open net facebook en lees dit![]()
In zes weken 152 honden erbij in het asiel... vooral puppen...
Pffff.. nou ja... al is het er maar weer eentje, ik ga zo de volgende voor de opvang uitzoeken..Ik zou willen dat ik meer kon doen..
Vorige week kreeg ik nog een preek van iemand toen ik op wedstrijd was en hij Mika zag met haar 'adopt me' tekst om. Hij had niks met buitenlandse honden, in Nederland waren er nog zooooo veeeeel. Hij keek even vreemd toen ik zei dat er inderdaad in Nederland in alle asiels even veel honden zitten dan in 1 asiel in Roemenië.Johnny Jones schreef:Gisteren keek ik op de website van de Nederlandse dierenasiels. Er stonden in totaal evenveel honden op als in dat ene asiel in dat kleine plaatsje in Zuid Spanje.

Mare hoe krijg je dat dan voor elkaar? Veel stichtingen vinden dit echt een "No-Go"veertje schreef:@Sam2012: ik werk ook fulltime
Zoo irritant die discussiesveertje schreef:Vorige week kreeg ik nog een preek van iemand toen ik op wedstrijd was en hij Mika zag met haar 'adopt me' tekst om. Hij had niks met buitenlandse honden, in Nederland waren er nog zooooo veeeeel. Hij keek even vreemd toen ik zei dat er inderdaad in Nederland in alle asiels even veel honden zitten dan in 1 asiel in Roemenië.Johnny Jones schreef:Gisteren keek ik op de website van de Nederlandse dierenasiels. Er stonden in totaal evenveel honden op als in dat ene asiel in dat kleine plaatsje in Zuid Spanje.
@Sam2012: ik werk ook fulltime
Ik heb ook altijd met veel plezier opgevangen - natuurlijk is het fijn dat je op die manier iets kunt doen voor honden die het minder hebben getroffen, maar daarnaast vond ik het ook altijd gewoon erg leuk.Johnny Jones schreef:Drako was inderdaad boven verwachting snel weg. Maar het is ook een aanhankelijke, enthousiaste pretletter, zijn baasjes zijn helemaal gek met hem. De moed zakt je soms in de schoenen, maar het is inderdaad zoals Sam2012 zegt, voor die paar die je wel kan helpen maak het zo'n verschil.
Het is lief dat je het zegt, maar ik hoef geen complimenten hoor Anna. Tuurlijk kost het tijd, energie en verlofdagen, maar ik vind het oprecht erg leuk om de honden op te vangen. Het is geweldig om te zien hoe de honden zich in korte tijd ontwikkelen en steeds meer van zichzelf laten zien. Ik doe het pas ongeveer anderhalf jaar en ik snap eigenlijk niet waarom ik het niet eerder ben gaan doen!
Klopt helemaal! Mede om die reden heb ik een facebookgroep aangemaakt waar iedereen foto's, filmpjes en verhalen kan plaatsen over de honden die uit het asiel komen. Voor de mensen uit Spanje die hele dagen lopen te buffelen is het superfijn om al die happy honden met hun baasjes langs te zien komen.DeDiana schreef: Ik heb ook altijd met veel plezier opgevangen - natuurlijk is het fijn dat je op die manier iets kunt doen voor honden die het minder hebben getroffen, maar daarnaast vond ik het ook altijd gewoon erg leuk.
Vergeet ook niet dat het niet alleen verschil maakt voor die betreffende honden die je opvangt, maar dat dit ook is waar de asielmedewerkers en mensen die ter plaatse honden van straat of uit vuilnisbakken plukken, hun hoop en motivatie uithalen. Want zij zien ook dagelijks die eindeloze stroom honden die gedumpt worden en het is erg moeilijk om dan niet gedemotiveerd te raken. Maar als zij zien hoe zo'n hond die ze liefdevol hebben verzorgd uiteindelijk toch ergens een fijn leven heeft, geeft dat hen ook weer frisse moed.
Ik heb het gewoon gevraagd aan de stichting waar ik Finn van heb. En ze wisten hoe het gaat met Finn, dus durfden ze het ook wel aan met een opvanger. En nu dus inmiddels met opvanger nr 3Sam2012 schreef:Mare hoe krijg je dat dan voor elkaar? Veel stichtingen vinden dit echt een "No-Go"veertje schreef:@Sam2012: ik werk ook fulltime
Ik heb dat nooit begrepen. Want in het asiel krijgen de puppen vaak maar 2x per dag iemand te zien, die snel het hok schoon maakt en eten en drinken neerzet. Weinig tijd voor persoonlijke aandacht, als je met een klein team voor 300 honden moet zorgen.Sam2012 schreef:Mare hoe krijg je dat dan voor elkaar? Veel stichtingen vinden dit echt een "No-Go"veertje schreef:@Sam2012: ik werk ook fulltime