Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een lach en een traan..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Een lach en een traan..

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Voor Drako was na twee jaar asiel, een verblijf van negen dagen in Nederland genoeg om een warme mand te vinden. :D Zijn registratienummer van de stichting was 6000, ofwel, de 6000ste hond in het asiel. Een uurtje geleden heb ik hem uitgezwaaid, samen met zijn dolgelukkige baasje. Dag vent, het ga je goed...

Ik open net facebook en lees dit :cry:
In zes weken 152 honden erbij in het asiel... vooral puppen...

Pffff.. nou ja... al is het er maar weer eentje, ik ga zo de volgende voor de opvang uitzoeken.. :U: Ik zou willen dat ik meer kon doen..
Sam2012
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Een lach en een traan..

Ongelezen bericht door Sam2012 »

Je kunt niet de hele wereld veranderen, maar wel de hele wereld voor 1 hond :flower:

Het zal nooit ophouden. Soms zou ik ook wel honden willen opvangen, maar daar werk ik gewoon echt teveel voor.
Johnny Jones
Zeer actief

Geluk bij een ongeluk, want ik werk ook fulltime.... door omstandigheden heeft mijn zoon geen bezigheden buitenshuis. Hij helpt met de honden en dus ook met de opvangers.

Maar als ik dit dan lees denk ik... zal ik maar mijn vakantie ervoor opgeven en zoveel mogelijk van die puppen ophalen en zien te plaatsen. Maar, een heleboel puppen in huis trekt mijn eigen roedel en ook ikzelf niet.
Gelukkig wordt het grootste deel van de puppen meestal wel geplaatst, maar er blijven er altijd over die dan in het asiel opgroeien. Zo sneu. En door al die pups is er minder plaats voor de andere honderden honden in de opvanggezinnen.

Gisteren keek ik op de website van de Nederlandse dierenasiels. Er stonden in totaal evenveel honden op als in dat ene asiel in dat kleine plaatsje in Zuid Spanje.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Johnny Jones schreef:Voor Drako was na twee jaar asiel, een verblijf van negen dagen in Nederland genoeg om een warme mand te vinden. :D Zijn registratienummer van de stichting was 6000, ofwel, de 6000ste hond in het asiel. Een uurtje geleden heb ik hem uitgezwaaid, samen met zijn dolgelukkige baasje. Dag vent, het ga je goed...

Ik open net facebook en lees dit :cry:
In zes weken 152 honden erbij in het asiel... vooral puppen...

Pffff.. nou ja... al is het er maar weer eentje, ik ga zo de volgende voor de opvang uitzoeken.. :U: Ik zou willen dat ik meer kon doen..
Dat is een leuk hondje.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

echt vreselijk, zoooo frustrerend! en dan te bedenken hoeveel hondjes het asiel nog geeneens halen.....
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Johnny Jones schreef:Gisteren keek ik op de website van de Nederlandse dierenasiels. Er stonden in totaal evenveel honden op als in dat ene asiel in dat kleine plaatsje in Zuid Spanje.
Vorige week kreeg ik nog een preek van iemand toen ik op wedstrijd was en hij Mika zag met haar 'adopt me' tekst om. Hij had niks met buitenlandse honden, in Nederland waren er nog zooooo veeeeel. Hij keek even vreemd toen ik zei dat er inderdaad in Nederland in alle asiels even veel honden zitten dan in 1 asiel in Roemenië.

@Sam2012: ik werk ook fulltime :wink:
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Jeetje wat super dat hij na 9 dagen al geadopteerd is zeg! Echt snel :80: .
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat fijn dat hij al geadopteerd is waardoor de weg vrij is voor een nieuwe opvanger :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Sam2012
Zeer actief

veertje schreef:@Sam2012: ik werk ook fulltime :wink:
Mare hoe krijg je dat dan voor elkaar? Veel stichtingen vinden dit echt een "No-Go"
Sam2012
Zeer actief

@ Johnny Jones: 152 puppen is echt veel pffffffffffffffffffff. Waar Hardy vandaan komt is het ook schering & inslag :ugh:
Sam2012
Zeer actief

Ik werk overigens niet fulltime maar 28 uur per week verdeelt over 4 dagen met anderhalf uur reistijd per dag (en 2 jonge kinderen)
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

veertje schreef:
Johnny Jones schreef:Gisteren keek ik op de website van de Nederlandse dierenasiels. Er stonden in totaal evenveel honden op als in dat ene asiel in dat kleine plaatsje in Zuid Spanje.
Vorige week kreeg ik nog een preek van iemand toen ik op wedstrijd was en hij Mika zag met haar 'adopt me' tekst om. Hij had niks met buitenlandse honden, in Nederland waren er nog zooooo veeeeel. Hij keek even vreemd toen ik zei dat er inderdaad in Nederland in alle asiels even veel honden zitten dan in 1 asiel in Roemenië.

@Sam2012: ik werk ook fulltime :wink:
Zoo irritant die discussies :roll:
Ik kreeg van de week ook weer commentaar op onze nieuwe buitenlander.

Ik had het stuk over de 152 pups gelezen op Facebook. Echt bizar, maar helaas kunnen we ze niet allemaal helpen. :ugh:
Bij een andere stichting stond ook een stuk over 3 pups die bij het asiel uit een rijdende auto waren gegooid. Een pupje dood, eentje een gebroken bekken en de andere had ook iets gebroken, dacht een pootje. Het is daar in die asielen zoveel erger dan in Nederland......
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Wat goed dat Drako een definitief huis gevonden heeft!

Een kennis van me werkt bij een Spaanse stichting en ook hier is het de laatste tijd raak: talloze loopse honden, zwangere honden, gedumpte pups. Het is weer lente...

Er zijn weinig mensen die zoveel voor asielhonden doen als jij, maar je kunt ze niet allemaal redden. Onmogelijk. Petje af voor jou.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Johnny Jones
Zeer actief

Drako was inderdaad boven verwachting snel weg. Maar het is ook een aanhankelijke, enthousiaste pretletter, zijn baasjes zijn helemaal gek met hem. De moed zakt je soms in de schoenen, maar het is inderdaad zoals Sam2012 zegt, voor die paar die je wel kan helpen maak het zo'n verschil.
Het is lief dat je het zegt, maar ik hoef geen complimenten hoor Anna. Tuurlijk kost het tijd, energie en verlofdagen, maar ik vind het oprecht erg leuk om de honden op te vangen. Het is geweldig om te zien hoe de honden zich in korte tijd ontwikkelen en steeds meer van zichzelf laten zien. Ik doe het pas ongeveer anderhalf jaar en ik snap eigenlijk niet waarom ik het niet eerder ben gaan doen!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Johnny Jones schreef:Drako was inderdaad boven verwachting snel weg. Maar het is ook een aanhankelijke, enthousiaste pretletter, zijn baasjes zijn helemaal gek met hem. De moed zakt je soms in de schoenen, maar het is inderdaad zoals Sam2012 zegt, voor die paar die je wel kan helpen maak het zo'n verschil.
Het is lief dat je het zegt, maar ik hoef geen complimenten hoor Anna. Tuurlijk kost het tijd, energie en verlofdagen, maar ik vind het oprecht erg leuk om de honden op te vangen. Het is geweldig om te zien hoe de honden zich in korte tijd ontwikkelen en steeds meer van zichzelf laten zien. Ik doe het pas ongeveer anderhalf jaar en ik snap eigenlijk niet waarom ik het niet eerder ben gaan doen!
Ik heb ook altijd met veel plezier opgevangen - natuurlijk is het fijn dat je op die manier iets kunt doen voor honden die het minder hebben getroffen, maar daarnaast vond ik het ook altijd gewoon erg leuk.
Vergeet ook niet dat het niet alleen verschil maakt voor die betreffende honden die je opvangt, maar dat dit ook is waar de asielmedewerkers en mensen die ter plaatse honden van straat of uit vuilnisbakken plukken, hun hoop en motivatie uithalen. Want zij zien ook dagelijks die eindeloze stroom honden die gedumpt worden en het is erg moeilijk om dan niet gedemotiveerd te raken. Maar als zij zien hoe zo'n hond die ze liefdevol hebben verzorgd uiteindelijk toch ergens een fijn leven heeft, geeft dat hen ook weer frisse moed.
Johnny Jones
Zeer actief

DeDiana schreef: Ik heb ook altijd met veel plezier opgevangen - natuurlijk is het fijn dat je op die manier iets kunt doen voor honden die het minder hebben getroffen, maar daarnaast vond ik het ook altijd gewoon erg leuk.
Vergeet ook niet dat het niet alleen verschil maakt voor die betreffende honden die je opvangt, maar dat dit ook is waar de asielmedewerkers en mensen die ter plaatse honden van straat of uit vuilnisbakken plukken, hun hoop en motivatie uithalen. Want zij zien ook dagelijks die eindeloze stroom honden die gedumpt worden en het is erg moeilijk om dan niet gedemotiveerd te raken. Maar als zij zien hoe zo'n hond die ze liefdevol hebben verzorgd uiteindelijk toch ergens een fijn leven heeft, geeft dat hen ook weer frisse moed.
Klopt helemaal! Mede om die reden heb ik een facebookgroep aangemaakt waar iedereen foto's, filmpjes en verhalen kan plaatsen over de honden die uit het asiel komen. Voor de mensen uit Spanje die hele dagen lopen te buffelen is het superfijn om al die happy honden met hun baasjes langs te zien komen.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Opvangen vind ik ook leuk om te doen. Ik heb alleen moeite met ze weer afstaan dus 3 opvangers heb ik zelf gehouden en daarna ben ik maar met opvangen gestopt. Vijf van mijn andere opvangers daarvoor zijn wel geplaatst. Maar als ze ook maar enigszins in mijn roedel passen ben ik geneigd om ze zelf te houden :oeps:

Misschien over een tijdje als ik me er echt goed op instel dat ze weer weggaan, dat ik het nog wel een keer weer wil gaan doen.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik wil ook weer opvangen maar vriendlief heeft zijn kont definitief tegen de kribbe gegooid :S:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Sam2012 schreef:
Mare hoe krijg je dat dan voor elkaar? Veel stichtingen vinden dit echt een "No-Go"
Ik heb het gewoon gevraagd aan de stichting waar ik Finn van heb. En ze wisten hoe het gaat met Finn, dus durfden ze het ook wel aan met een opvanger. En nu dus inmiddels met opvanger nr 3 :wink:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Sam2012 schreef:
Ik heb dat nooit begrepen. Want in het asiel krijgen de puppen vaak maar 2x per dag iemand te zien, die snel het hok schoon maakt en eten en drinken neerzet. Weinig tijd voor persoonlijke aandacht, als je met een klein team voor 300 honden moet zorgen.
In het asiel waar ik honden van kreeg ben ik zelf ook een aantal keren geweest. Er waren mensen aan het werk van 8 uur tot 13 uur. Vanaf de vroege middag tot de volgende ochtend was er dus niemand in het asiel. En er werkten ook mensen die eigenlijk helemaal niets met honden hadden, het was gewoon hun werk.
Dan kun je me niet wijsmaken dat het een probleem is als de pup een werkdag alleen wordt gelaten in een schoon warm huis, met een vol buikje en schoon drinkwater en vaak een hondenmaatje erbij :) Als tijdelijke situatie is het echt een hele verbetering ten opzichte van het asiel, en daarbij worden ze veel sneller geplaatst. Dus wat is dan het probleem?
Mijn opvanghonden hadden ook nooit problemen met alleen zijn. We waren simpelweg geen mens gewend die de hele tijd om ze heen was. En het gros van mijn opvanghondjes was binnen enkele weken geplaatst, terwijl ze soms al een half jaar op de website stonden om vanuit Griekenland te worden geadopteerd, zonder dat er serieus animo voor was. Eenmaal in Nederland waren ze zo weg.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”