Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boy is er

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

charley

Re: Boy is er

Ongelezen bericht door charley »

Boy licht nu al 45 minuten languit in de gang en wil niks, zelfs niet eten.
Ik heb besloten om vannacht beneden op de grond bij hem te slapen, als er wat is ben ik er gelijk bij. Ik hoop zo dat hij zich verstapt heeft en dat het morgen weer over is.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik hoop dat hij weer opknapt. Sterkte.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
kathy
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kathy »

Wat moeilijk. Hopelijk knapt hij weer op. Wat een zorgen.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Nou inderdaad, wat een zorgen weer. Boy mag zich heel erg gelukkig prijzen dat hij jouw hondje is, hij had het niet beter kunnen treffen. Ik hoop zo dat hij weer wat opknapt. Heel veel sterkte.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Sterkte! Hopelijk gaat het morgen beter...
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Sam2012
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sam2012 »

Wat een ellende :(:

Ik hoop dat Boy vandaag wat opknapt :flower:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik ben bang dat dit nooit overgaat. Het wordt nu voorjaar dus alle pollen en grassen gaan groeien. Met een beetje pech krabt ie zich helemaal open. En ED gaat nooit over dus t manken kan minderen maar dat wil niet zeggen dat ie pijnvrij is. Hij leert er mee omgaan. Succes met Boy
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
charley

Vanochtend gaat het redelijk goed met Boy en hij kijkt gelukkig weer een stuk vrolijker uit zijn ogen. Hij mankt nog wel maar hij wou heel graag uit en daarom hebben we een aangepaste rondje gedaan, het is zelf zo erg dat Boy weer wou rennen en dollen maar dat doen we echt niet.

Boy heeft vanochtend weer 2 keer flink gepiept en dit deed hij bij het opstaan, ik houd dit nu goed in de gaten en wordt dit erger overleg ik weer met de DA.

Het likken is op dit moment weer over een aankomende dinsdag gaat hij weer naar de trimster voor een heerlijk uitgebreide behandeling. Daarnaast heb ik nu ook een Adaptil in het stopcontact hangen voor het geval het toch stress is.
kathy
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kathy »

Fijn dat hij er weer een beetje opgewekt uitziet, ik wens hem en jou nog hopen goede dagen en als de behandeling bij de trimmer nu ook goed werkt voelt hij zich misschien weer een stuk prettiger.
charley

Met Boy zijn gewrichten gaat het heel goed en de 2de trimbeurt heeft hem ook redelijk goed gedaan. Heel af en toe likt en plukt hij nog op zijn heup maar dit lijkt weer onder controle te zijn. Hij kijkt weer heel vrolijk en heeft bij het opstaan niet meer gepiept, denk dat het toch op dat moment door het vochtige en mistige weer kwam.

Alleen nu sta ik weer voor een dilemma sinds gisteren, Boy heeft weer last van zijn rechter oor. Het stinkt iets, hij schuurt regelmatig lang alles heen met zijn oor/ kop, schut zijn kop tegelmatig vooral als je aan zijn oor komt en in de loop van de middag ging zijn oor en kop scheef hangen. Boy is hiervoor al 2 keer onder narcose behandeld, dan wordt zijn oor uitgespoten en moet hij een maand lang elke dag terug komen voor zalven (is zelf met 2 man niet te doen).
Als Boy vanmiddag weer zijn kop scheef laat hangen (op dit moment doet hij dat nog niet)ga ik vanavond naar de DA met hem voor controle om te kijken of zijn oor weer vies en ontstoken is. Als dit weer het geval is moet hij deze behandeling weer onder gaan :(: alleen twijfel ik zo erg of ik hem dit wel weer allemaal aan moet doen wat dat zalven geeft Boy veel stress en het lijkt erop dat het chronische is aangezien dit dan al de 3de keer is in 8 maanden.

Graag weer jullie raad en advies, ik twijfel zo wat nu het beste is voor mijn Boy.

Afbeelding
charley

ZivaNomi schreef:heel naar en vervelend dat het weer moet, maar wat is je ander optie? Je kan een ontstoken oor niet gewoon laten zitten...
Dat is Boy laten gaan (inslapen) :cry: :cry: , aangezien hij ook kwaadaardige gezwellen (4de keer), ED, HD, Artrose heeft en nog meer klachten.

Het is zo moeilijk want hij kan nog zo vrolijk zijn en hij is zo lief maar aan de andere kant denk ik nu al: wat is het volgende, wanneer komt het terug en wat zijn de kosten dan weer. Ik twijfel zo en weet nu niet meer wat goed is en of ik voor Boy niet te ver ga.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Weet je, als hij minder gestresst zou raken door dat zalven en er zicht zou zijn op echt herstel, dan zou ik het wel doen. Maar hij heeft zo veel chronische problemen. Hij is volgens mij meer in ongemak dan dat hij echt lekker in z'n vel zit. En dat zou ik niet hondwaardig meer vinden. Als hij meer dan de helft van de tijd vrolijk is, ondanks alles, zou ik nog wel door gaan, maar ik vraag me af of hij dat nu nog haalt
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wat een opeenstapeling van zorgen om Boy. Ik weet niet waar je verstandig aan doet, maar ik heb er alle begrip voor als je besluit hem in te laten slapen. Hij is een chronisch zieke hond die ondanks al jouw liefde en goede zorgen, nooit meer op zal knappen.
En hoe hard het ook is, je moet voor jezelf ook bedenken hoeveel geld je nog in dierenartsrekeningen kan en wil stoppen.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik denk ook dat je serieus moet overwegen om hem z'n rust te gunnen.
Dat gepluk aan z'n heup is een uitting van pijn, heeft niks met jeuk te maken en dan constant die oren, ik heb het idee dat het leven voor hem niet zo leuk meer is :(
Sterkte :flower:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Pfoe wat lastig. Als het echt alleen zijn oren zijn op dit moment kan je eventueel overstappen op recicort. Snoop had ook chronisch ontstoken oren en niks hielp. Totdat er een nieuwe dierenarts kwam die dit middel aanbeveelde. Ik heb toen eerst een flinke kuur gedaan zodat ik zijn oren schoon kreeg en nu maak ik zijn oren 1x per week schoon met die druppels. En sinds vorig jaar zomer ergens geen ontstoken oren meer.
Ik had dit spul echt heel graag jaren eerder al gevonden!

Maar als het op dit moment idd het ene na het andere is dan weet ik niet of dat heel eerlijk is tegenover Boy. Dan heeft hij geen oorontstekingen meer maar wat komt er dan?
Laatst gewijzigd door Feather__ op 20 apr 2017 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
charley

Johnny Jones schreef:En hoe hard het ook is, je moet voor jezelf ook bedenken hoeveel geld je nog in dierenartsrekeningen kan en wil stoppen.
Ik betaal nu voor zijn pillen per 30 dagen 150,-, deze behandeling (als ik het laat doen) gaat +- 125,- kosten. Ik ben nu in de 8 maanden dat ik Boy heb +-4000,- aan dierenartskosten kwijt, deze kosten heb ik met liefde betaald hoor.
ZivaNomi schreef:Maar als hij op dit moment geen last heeft van zijn gewrichten en de rest en nog vrolijk zichzelf is?
Boy heeft altijd last en pijn aan zijn gewrichten hiervoor krijgt hij ook dagelijks pijnstilling. Door zijn gewrichten loopt hij ook altijd wat raar en stram (draait met zijn voorpoten en tilt zijn poten niet genoeg op) en struikelt over alles heen zoals een stoeptegen die 1mm scheef licht of een afstapje. Boy laat alleen niet merken dat hij pijn heeft ja als het te laat is en de pijn blijkbaar al zo erg is dat hij amper kan lopen en staan dan laat hij het pas merken. Daarnaast heeft hij ook zijn open wonden die elke keer terug komen wat ontstekingen blijken te zijn en hier heeft hij ook last van. Vandaar nu mijn twijfels moet ik zo doorgaan en is het nog wel eerlijk tegenover Boy.

Fotogravinnetje schreef:Weet je, als hij minder gestresst zou raken door dat zalven en er zicht zou zijn op echt herstel, dan zou ik het wel doen.
Ik heb hier thuis zelf ook oor zalf staan maar als ik de bus pak en de dop eraf haal schiet hij al alle kanten op, daarnaast mag ik ook echt niet aan of in zijn oor komen. Als de DA hem zalft moet hij al een muilkorf om en dat maakt hem nog gestrester, vandaar mijn twijfel of ik hem dit alles weer aan moet doen en herstel is niet meer mogelijk ivm met zijn gewrichten, dit gaat al achteruit.
Fotogravinnetje schreef:Maar hij heeft zo veel chronische problemen.
Dit gaat nu bij mij inderdaad mee spelen, hij mankeert zoveel en herstel is niet meer mogelijk, het word alleen maar erger en de kwalen komen maar steeds terug :cry:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Denk dat je echt bij jezelf te rade moet gaan: zit hij nog wel minimaal de helft van de tijd lekker in z'n vel, en zo niet, is er zicht op dat hij dat kan bereiken? Nee? Dan zou ik hem inderdaad laten gaan, hoe moeilijk ook
charley

Feather__ schreef:Pfoe wat lastig. Als het echt alleen zijn oren zijn op dit moment kan je eventueel overstappen op recicort.
Nee hij heeft op zijn heup een wond van +- 3 cm (gelukkig dicht) daarnaast likt hij af en toe ook op zijn andere heup maar dat heb ik nu redelijk onder controle
Feather__ schreef:Maar als het op dit moment idd het ene na het andere is dan weet ik niet of dat heel eerlijk is tegenover Boy. Dan heeft hij geen oorontstekingen meer maar wat komt er dan?
Momenteel is het idd het ene naar het ander en gaat Boy om de 2 weken naar de DA voor klachten en ontstekingen.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Weet je Charley, het klinkt naar en bot, maar ik denk dat de tijd is gekomen.
Liefde is ook loslaten en ik denk dat Lunatic en Fotogravinnetje gelijk hebben; hij heeft (te) veel fysiek ongemak.
Hoe fantastisch je ook voor hem zorgt en hebt gezorgd (echt, niets dan lof, de liefde spreekt uit je berichten), meer kan je gewoon niet doen.
En als dat zelfs niet genoeg blijkt te zijn...

Het is een verschrikkelijke beslissing, maar wees alsjeblieft realistisch, zowel voor jou als voor Boy.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ach wat vreselijk dat het steeds iets beter lijkt te gaan en er dan weer telkens iets overheen komt. Als ik kijk naar hoe enorm veel ellende hij al heeft meegemaakt de afgelopen 8 maanden, nog los wat hoe veel geld je dat heeft gekost, dan denk ik ook dat het voor Boy niet meer echt heel erg leuk is om te leven. Een maand lang elke dag stress vanwege dat oor zalven, dat is echt niet niks voor een hond die al chronisch pijn heeft en jeuk en wonden aan alle kanten. Ik denk echt dat Boy enorm veel geluk heeft gehad dat hij bij jou terecht is gekomen, je hebt hem met zo veel zorg en liefde ontvangen en verzorgd. Maar hij gaat niet meer beter worden, en hoe langer hij leeft, hoe meer ellende er waarschijnlijk bij gaat komen. Het is een moeilijke keus die voor iedereen anders ligt, maar als het om mijn hond ging dan had ik hem al veel eerder laten gaan. Heel veel sterkte met je beslissing :lief:
Ikke93
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke93 »

Ik heb (volgens mij hier?) wel eens gelezen dat je een hond nooit te vroeg kunt laten inslapen, wel te laat.
Ik vond dat een hele mooie uitspraak die volgens mij vaak van toepassing is.
Als ik jouw was zou ik in overleg met de dierenarts nog even een flinke dosis pijnstilling / prednison erin gooien en dan nog een dag intens genieten van elkaar. Als het mogelijk is vrij nemen en dan nog een keer naar dat plekje op de wandeling gaan waar jullie altijd zo graag kwamen, of naar dat ene meertje. Nog wat mooie foto's maken. Lekker verwennen met biefstuk en slagroom en hem dan laten gaan.
Jouw is absoluut niks te verwijten, je hebt alles gedaan voor boy wat je kon doen! Nu kun je nog net dat laatste voor hem doen, dat is de moeilijkste beslissing die er is. Maar ik denk wel de eerlijkste tegenover boy!
Heel erg veel sterkte met de beslissing en probeer ook nog even van hem te genieten!
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Goh, het is zo ontzettend moeilijk. Enerzijds geweldig dat het nu beter gaat met zijn gewrichten. En dan zie ik die foto van die prachtige imposante lion king op de berg... :I:
Anderzijds de opeenstapeling van klachten, de zorg, het geld dat je kwijt bent...
Ik kan je geen raad geven. Dit is helemaal aan jou en welke keus je ook maakt, ik denk dat het de juiste is.
Wat vindt de da ervan?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
charley

Alfilillo schreef:Wat vindt de da ervan?
De da vind het ook heel moeilijk omdat Boy nog zo graag wil en nog opgewekt is. Maar hij is ook heel eerlijk en zegt ook dat Boy een hond is die veel kwalen heeft die alleen maar erger gaan worden en dat als Boy 1 hele goede dag heeft er 2 slechte zullen gaan volgen, daarom dat we een maand geleden hebben besloten om de nieuwe gezwel niet meer weg te halen (niet meer opereren).

Ik heb benieuwd maar ook heel bang voor wat hij vanavond gaat zeggen en adviseren en ik hoop en duim zo dat Boy zijn oor schoon is en dat dit ook een aanwensel is.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dat vrolijke blijven ze altijd... daar moet je doorheen kunnen kijken. Het bijten.is een teken van pijn. Ook zn manier van lopen en t struikelen over niets... dat is een teken dat t echt slecht is. Ik heb een hond gehad met 2 gebroken tenen die t nooit heeft laten blijken. Daar kwamen we jaren later toevallig achter via rontgenfotos voor iets anders. Geen sec mank gelopen. Als een hond pijn toont is t echt al heel erg. Ik zou hem niet meer laten lijden. Liever een week te vroeg dan een uur te laat.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

wolvster schreef:Weet je Charley, het klinkt naar en bot, maar ik denk dat de tijd is gekomen.
Liefde is ook loslaten en ik denk dat Lunatic en Fotogravinnetje gelijk hebben; hij heeft (te) veel fysiek ongemak.
Hoe fantastisch je ook voor hem zorgt en hebt gezorgd (echt, niets dan lof, de liefde spreekt uit je berichten), meer kan je gewoon niet doen.

Het is een verschrikkelijke beslissing, maar wees alsjeblieft realistisch, zowel voor jou als voor Boy.
Ik sluit me hier bij aan, je hebt al zoveel voor hem gedaan. Op een gegeven moment is het klaar, de ongemakken overheersen in zijn leven. :roos:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik ga mee met de rest, vooral Mijke omschrijft het precies zoals ik er ook over denk. Je hebt al ontzettend veel voor hem gedaan en hij lijd toch wel erg veel pijn, ook op "goede" dagen. Een hond hoort lekker te rennen en te spelen en niet te struikelen en de hele dag te krabben of likken van de jeuk en pijn. Het is heel moeilijk maar er is geen enkele kans op verbetering of genezing. Hij zal alleen maar meer gaan lijden. Dat kun je hem beter besparen.
Heel veel sterkte. Ik heb echt respect voor jou wat je allemaal al gedaan hebt. Maar het houd ook een keer op.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

miriam schreef:
wolvster schreef:Weet je Charley, het klinkt naar en bot, maar ik denk dat de tijd is gekomen.

Ik sluit me hier bij aan, je hebt al zoveel voor hem gedaan. Op een gegeven moment is het klaar, de ongemakken overheersen in zijn leven. :roos:
Ik ook. Hij heeft pijn en hij heeft jeuk. Jeuk is zo mogelijk nog erger dan pijn.
Hij wil nog zo graag dat snap ik, maar dat is ook inherent aan het overlevingsmechanisme van een hond. Als hij niet meer wil ben je te laat.

Respect voor wat je allemaal voor hem hebt gedaan, maar gun Boy nu zijn rust.
Gr. Aniek

Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Als ik had gewacht totdat Shib niet meer zou willen en timide zou worden, zou ik veel en veel te laat zijn geweest.
Hij rende en vloog nog in het rond om vervolgens flauw te vallen en na een minuut of 2/3 weer op te staan en opnieuw rond te rennen en vliegen totdat hij weer opnieuw flauw viel. De middag voordat ik hem liet gaan, is hij nog mee naar de dierenwinkel geweest en heeft daar als een mongol speeltjes uitgezocht en lopen slopen. Toen de dierenarts de volgende dag thuis kwam, begroette hij haar als een oude bekende en paradeerde rond metzijn speeltje. Ook zij vond het bijna onverstelbaar om hem zo te zien en hem in te moeten laten slapen, Mar zij heeft hem ook anders gezien en hij was die ochtend weer 3 keer flauw gevallen.

Had ik nog een aantal weken kunnen wachten met de beslissing om hem te laten gaan? Ja, ik denk van wel. Maar dan zou ik steeds opnieuw mijn grenzen gaan verleggen en dan zou Shib steeds verder achteruit zijn gegaan en veroordeeld zijn tot korte blokjes om, terwijl het juist een 100% hond was. Nu heeft hij nog een heerlijke 1,5 dag gehad en is daarna gewoon nietsvermoedend gaan slapen om niet meer wakker te worden.
Voor mij is deze keuze veel en veel moeilijker geweest om te maken dan wanneer ik had gewacht tot het echt echt niet meer ging. Juist omdat ik weet dat ik hem nog langer bij me had kunnen houden. Maar dat zou puur egoïstisch zijn geweest en ik zou er achteraf 100 keer meer moeite mee hebben gehad als ik het had uitgesteld totdat ik eigenlijk te laat zou zijn geweest dan dat nu is geweest. Nu heb ik de keuze in het belang van en uit liefde voor Shib gemaakt en mijn eigen gevoelens en wensen daar volledig voor aan de kant gezet. Dat is lastig, dat doet pijn, dat is klote moeilijk en kut bovendien, maar Shib verdiende dat.

Ik kan niet voor jou beslissen wanneer het genoeg is voor Boy. Alleen jij en niemand anders kan die keuze maken. Maar ik hoop wel dat ik je met mijn ervaring kan helpen om over die keuze na te denken. :roos:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Idd. Toen Xena weigerde om mee uit te gaan en te eten heb ik haar direct in laten slapen. Ondanks dat ze bij de DA nog 2 frikandellen heeft weggewerkt toen ze de spuit zou krijgen. Ja ik kon nog terug nee ik wist dat t genoeg was... dat had ze in 14 jaar nog nooit gedaan niet mee willen en eten laten staan... evenals Xito die nog maar 8 was en doodziek was. Ja toen ik gebeld had at ie weer maar nee... t was genoeg. En wat ik al zei liever te vroeg dan te laat...
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

mijke schreef:Ach wat vreselijk dat het steeds iets beter lijkt te gaan en er dan weer telkens iets overheen komt. Als ik kijk naar hoe enorm veel ellende hij al heeft meegemaakt de afgelopen 8 maanden, nog los wat hoe veel geld je dat heeft gekost, dan denk ik ook dat het voor Boy niet meer echt heel erg leuk is om te leven. Een maand lang elke dag stress vanwege dat oor zalven, dat is echt niet niks voor een hond die al chronisch pijn heeft en jeuk en wonden aan alle kanten. Ik denk echt dat Boy enorm veel geluk heeft gehad dat hij bij jou terecht is gekomen, je hebt hem met zo veel zorg en liefde ontvangen en verzorgd. Maar hij gaat niet meer beter worden, en hoe langer hij leeft, hoe meer ellende er waarschijnlijk bij gaat komen. Het is een moeilijke keus die voor iedereen anders ligt, maar als het om mijn hond ging dan had ik hem al veel eerder laten gaan. Heel veel sterkte met je beslissing :lief:
Helemaal mee eens!
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”