Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De gebeten hond...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

De gebeten hond...

Ongelezen bericht door Gimmick »

.
Gimmick loopt altijd met een korf om buiten.
Ik wil absoluut niet de verantwoordelijkheid hebben dat als er een jolige jonge hond komt buurten dat Gimmick uit wat voor reflex dan ook die hond grijpt.
De korf geeft haar ook veel rust. Waardoor ze meer en meer gaat snuffelen.

Nu merk ik hier in de omgeving dat mensen nu hun honden maar gewoon op haar af laten knallen.
Eergisteren nog komt er uit het niets een zwarte hond aan gevlogen luid blaffend en enorm grote houding.
Gimmick in een reflex over mijn schouder geslingerd (waar we ondertussen erg handig in geworden zijn) en die hond weg gebruld wat niet echt indruk maakte maar met een flinke schopbeweging richting hond droop hij eindelijk af.
Nergens een baas te vinden. Uiteindelijk een 10tal minuten verder kwam ik baas en hond weer tegen.
Wederom hetzelfde gedoe. Waarop ik de beste meneer gezegd heb zijn hond bij zich te houden.
Volgens hem was dat niet noodzakelijk wijzend op de muilkorf. En ik moest Gimmick dus maar gewoon op de grond laten lopen.
Nou ja de daaropvolgende discussie zal ik niet herhalen want die was niet van de lucht.

Vanavond uit het niets hangt er een border collie in Gimmick haar billen. Ik heb m echt niet aan horen of zien komen.
Resultaat, Gimmick over de zeik, en 2 gaten in haar billen.
En de baas? Nergens te vinden.
Uiteindelijk omdat ik een flinke tirade afstak tegen dat kreng komt er een vrouw aan rennen... "waar is mijn hond?"
Nou die rent ergens als een dolle door het bos honden te bijten.
De enige reactie was "oh sorry..."
En weg was ze... :19:

Ik snap het echt niet...
Kwam haar de 2e ronde met gentle en taxi tegen. Maar toen ze me zag draaide ze snel de andere kant op en sloeg een zijpad in.

Ik neem met alle liefde mijn verantwoordelijkheid voor mijn "killer" maar het lijkt ook een vrijbrief voor andere eigenaren om hun honden op Gimmick af te laten vliegen...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: De gebeten hond...

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

:mep: :mep: rare mensen :(
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Skye* »

Het is niet te geloven idd. Die smileys van mosquito dekken de lading. Ik kan en blijf maar niet snappen waarom mensen zo onverantwoord met hun honden om blijven gaan. Iedereen gewoon netjes je hond bijhouden dan kan het niet mis gaan.

Kut van de gaten...
Gimmick
Zeer actief

*Skye* schreef:Het is niet te geloven idd. Die smileys van mosquito dekken de lading. Ik kan en blijf maar niet snappen waarom mensen zo onverantwoord met hun honden om blijven gaan. Iedereen gewoon netjes je hond bijhouden dan kan het niet mis gaan.

Kut van de gaten...
En weet je... ik snap heel goed dat het kan gebeuren dat je hond even ontsnapt aan het appèl.
Ik.loop zelf ook met een 5 maand jonge hond die ook net ontdekt heeft dat niet luisteren een optie is.
Honden moeten ook gewoon leren en dus los lopen.
Dat ik met een Stafford loop is mijn keuze. Maar dan niet informeren hoe het met haar is maar gewoon door rennen. En ook als je me de 2de keer tegen komt geen interesse of niks...
Dat is wat me mateloos irriteert.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Wat een hufter! Wat hij zei kwam eigenlijk neer op "mijn hond kan lekker zijn gang gaan want jouw hond kan tóch niets terug doen".
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Gimmick
Zeer actief

iones schreef:Wat een hufter! Wat hij zei kwam eigenlijk neer op "mijn hond kan lekker zijn gang gaan want jouw hond kan tóch niets terug doen".
Ja inderdaad.
Het kost me nog meer moeite om Gimmick te beschermen en dat is het me waard maar een.beetje mee werking is toch niey zo veel gevraagd.
Al is het alleen maar een poging om je hond bij je te roepen...
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Gimmick schreef:
*Skye* schreef:Het is niet te geloven idd. Die smileys van mosquito dekken de lading. Ik kan en blijf maar niet snappen waarom mensen zo onverantwoord met hun honden om blijven gaan. Iedereen gewoon netjes je hond bijhouden dan kan het niet mis gaan.

Kut van de gaten...
En weet je... ik snap heel goed dat het kan gebeuren dat je hond even ontsnapt aan het appèl.
Ik.loop zelf ook met een 5 maand jonge hond die ook net ontdekt heeft dat niet luisteren een optie is.
Honden moeten ook gewoon leren en dus los lopen.
Dat ik met een Stafford loop is mijn keuze. Maar dan niet informeren hoe het met haar is maar gewoon door rennen. En ook als je me de 2de keer tegen komt geen interesse of niks...
Dat is wat me mateloos irriteert.
Ja snap wat je bedoelt. Jij neemt zelf alle maatregels die je kan nemen en anderen doen net alsof het normaal is dat hun hond gaten maakt. Denk dat ze anders zullen piepen als jouw hond gaten maakt.
Laatst klapte er een New foundlander op Skye. Hond viel uit bij passeren en vrouw kon hem niet houden. Niet wenselijk maar ze bood wel 10x haar excuses aan. Dan is het al meteen heel anders dan mensen die ongeinteresseerd zijn.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

O bah, wat vervelend dat Gimmick is gebeten en dat mensen hun honden haar zo laten belagen. Vaak werkt een muilkorf toch ook juist wel goed om andere honden op afstand te houden, maar niet altijd dus, en uiteraard al helemaal niet als honden niet eens in zicht zijn van de baasjes. :hmmm:

Het valt mij ook op hoe vaak hondenliefhebbers eigenlijk alleen liefhebbers van hun eigen hond zijn en bijzonder weinig interesse of medeleven hebben met andere honden. Dat zo iemand zich er niet in kan verplaatsen dat het voor jouw gemuilkorfde hond niet fijn is om belaagd te worden door een andere hond, zegt al genoeg. Of niet eens informeert naar schade die haar eigen hond heeft veroorzaakt. En dat heeft inderdaad niets te maken met een hond die een keer aan het appel ontsnapt, maar gewoon met totale desinteresse en een gebrek aan empathie. En misschien ook wel het verbloemen van het feit dat de hond gewoon helemaal niet luistert en lekker zijn eigen gang gaat zonder dat de baas daar wat over te zeggen heeft.

Ik snap het dus ook niet. Ik zou ook niet weten wat je eraan zou moeten doen als je met een gesprek niet door kunt dringen. Gimmick beschermen en evt. optillen is dan inderdaad het enige wat je kunt doen.

Beterschap voor Gimmick!
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Pff balen zeg! Ik kan me helaas nog maar al te goed herinneren hoe lastig het is om met een niet-sociale hond te lopen, alleen al door alle mensen die gewoon geen besef hebben van wat er speelt. Die denken dan, 'oh de hond kwispelt toch, dan is alles toch goed!' :oohja:
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Wat sneu dat Gimmick gebeten is.
Stom volk..
Gimmick schreef:.
Waarop ik de beste meneer gezegd heb zijn hond bij zich te houden.
Volgens hem was dat niet noodzakelijk wijzend op de muilkorf. En ik moest Gimmick dus maar gewoon op de grond laten lopen.
Nou ja de daaropvolgende discussie zal ik niet herhalen want die was niet van de lucht.
:piew: Ik denk dat ik zou dreigen dat de volgende keer als zijn vervelende klier in de buurt komt de muilkorf afgaat :oeps: ( ik zou het niet doen hoor.. maar ik zou wel in een rasechte tok veranderen en zulke dingen gaan roepen :ugh: )
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Kan me voorstellen dat je daar kwaad om bent, doe jij je best om niets te laten gebeuren laten anderen hun honden lekker loslopen.
Ik hoop dat de gaatjes netjes genezen :flower:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Rot en naar, maar ik ken het ook. En ik heb ook niet de illusie dat als je een hond stijf naast je roept of dat je hond ook nog eens een korf om heeft dat mensen anders doen.
Jouw hond heeft een probleem, de mijne niet dus doe niet zo moeilijk is toch wel bij meerdere mensen het motto. Ook hier hoor. Vervelend dat het gebeurd is, maar dan had je misschien op een rustigere plek moeten gaan lopen of een andere hond moeten nemen.

Zo denk ik er zelf niet over hoor :wink:, maar het valt me wel op dat er wel vaak zo gedacht wordt.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Heb maar 1 motto, heb je geen controle over je hond, dan hou je hem aangelijnt, wil je hem toch even los laten lopen ,dan doe je dat ergens waar je niemand lastig kan vallen of in een vervelende situatie kan brengen.
zo kan iedereen rustig en veilig met zijn/haar hond wandelen,

vind het zo aso, als mensen maar doen waar ze zin in hebben en nergens rekening nee houden,

Hopelijk gaat het weer goed met gimmick
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Arme Gimmick, wat zit je soms ook in een klotespagaat als verantwoorde SPAeigenaar. :J:

Ik begrijp je volkomen. Had het gisteren nog zie van 300 meter afstand mensen met een collie kruising, formaat mechelaar, aankomen en zie dat ze hem aanlijnen. Dus ik lijn Marco en Rupert aan, 2 blije eien die iedereen leuk vinden en laat Perry gewoon lopen want die gaat nooit naar een hond toe, en vervolgens zie ik dat ze de heer weet loslaten. Beest komt met MAG3 aanracen en springt bovenop Perry die m zo ongeveer zijn strot afbijt van schrik en ellende (5 kg hond dus zet niet veel zoden aan de dijk) waarop baasje en vrouwtje toen ze eindelijk op spraakafstand waren zalvend spraken: "Ach lieverd dat is een boos hondje he, ja een heel boos hondje, zijn je ander honden ook zo boos?"

:devil: Nee mij honden zijn geen van 3en boos maar hoe zouden jullie het gvd vinden als er van 250 meter afstand een kerel van 8 meter op je rug springt. Nou ??? :L:

Echt pfffff. Ik hen me behoorlijk gewapend tegen nitwit bazen maar crisis het is lente.

Dikke knuffel voor Gimmick
Gr. Aniek

Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

DeDiana schreef: Het valt mij ook op hoe vaak hondenliefhebbers eigenlijk alleen liefhebbers van hun eigen hond zijn en bijzonder weinig interesse of medeleven hebben met andere honden.
Dat valt mij ook op. Plus ook zo weinig begrip voor beperkingen/verzoeken van mensen. Ik heb zeker 1 keer per week dat mensen gewoon weigeren hun hond niet op mijn kort aangelijnde hond af te laat komen. En ik vraag dat echt alleen bij honden die (opdringerig/doelbewust) echt op ons af komen. Ik vind het zo bizar :80:

Eergister liep ik in aanlijngebied met het spul. Nu loopt veel daar los maar meestal letten mensen wel goed op want ze zijn zich bewust dat het niet mag daar. Mij hoor je dan niet want mijn Mies loopt daar ook los maar lijn ik uiteraard aan bij aangelijnde honden én wandelaars :wink:
Maar nu liet een mevrouw haar weimeraner met een noodgang vlak langs mij en de honden heen en weer sjezen terwijl ik meters van het pad af uitgeweken was met Diem en Mies ook netjes naast mij stond. Op mijn vragen de hond weg te houden reageerde de mevrouw boos want haar hond mocht dit en vond het rennen leuk :19: Uiteindelijk struikelde ik ook nog en bezeerde me en kon niet meer overeind komen omdat ik Diem ook kort moest houden. Naar mevrouw geroepen dat ik mij bezeerde maar ze reageerde niet meer. Uiteindelijk vertrok de hond na een kleine aanmoediging van Mies :oeps:

Beterschap voor Gimmick. Hopelijk heeft ze nu niet weer een stap terug gedaan na al jullie harde werk.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

DeDiana schreef:Het valt mij ook op hoe vaak hondenliefhebbers eigenlijk alleen liefhebbers van hun eigen hond zijn en bijzonder weinig interesse of medeleven hebben met andere honden.
Vaak is dat zo ja, helaas,.
Vooral de ongeïnteresseerdheid als het mis gegaan is vind ik soms verbazingwekkend. Wat is er mis mee om gewoon je verantwoording te nemen en als er niets ernstigs gebeurd is om even sorry te zeggen.

Balen Gimmick , hopelijk valt de schade aan haar gebeten billen mee.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Het is weer voorjaar en duidelijk drama. Ik heb ook weer continu honden in mijn roedel. Maandag nog 2x. Eerst met hardlopen een labrador. De baas kon m niet houden en die hond duikt vol op Dumas :( daarna weeeeer 2 labradors maar nu in het bos. Baas maar lachen hoe zn pup boven op Fiji sprong. Lucs heeft ze uiteindelijk met een boel herrie weggejaagd. Echt ik haat dat. Je hoeft niet eens met een SPA te lopen om overlast te hebben.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Wat rot zeg, is Gimmick er wel rustig onder verder?
Als ik dit soort dingen lees ben ik zo blij dat we verhuisd zijn. In Groningen hadden we echt dagelijks en overal vervelende situaties met loslopende honden. Nu komen we zelden iemand tegen en de honden die we tegenkomen gedragen zich lijkt het ook veel beter...
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

arme Gimmick :blauwoog: met dit soort ervaringen wordt ze dalijk pas echt hondagressief....

maar met het schaamrood op mijn kaken volgt hier een bekentenis: (even voor alle duidelijkheid: ik ben dol op àlle honden en vond eigenlijk altijd alle hondjes lief en onschuldig) Toen ik net aan honden begon liet ik mijn hond ook gewoon naar andere honden gaan, die enkele keer dat ze dat wilde. Niet dat zij ooit gaten heeft gemaakt of ging buldozeren, maar niet iedereen was gediend van het bezoek van een MHxDH. Hoe vaak ik al niet op grote afstand te horen kreeg dat ik die k*t/k*nker/t*ringhond (en altijd in die bewoordingen) bij me moest houden.... Ik deed het dan wel maar begrijpen deed ik het niet. Inderdaad, want mijn hond deed toch niets :oeps: En ja, dat zei ik dan ook zo.
Pure naiviteit, in mijn geval dan. Ik zou echt nooit hebben bedacht dat die andere hond misschien wèl wat zou doen, of dat andere buurtende honden wèl gaatjes maken. Ik liep rustig in de hondenrijkste gebieden van Rotterdam en heb zelf nooit iets vervelends ervaren, dus dat het zo vaak en zo makkelijk fout kan gaan ben ik mij nooit bewust geweest.

In die zin kan ik dus wel begrip opbrengen voor zo'n reactie. Maar je hond gaatjes laten maken zonder zelfs maar een sorry, daar is natuurlijk geen enkel excuus voor. En aanlijnen deed ik ook altijd braaf als iemand dat vroeg (mijn hond was nooit uit zicht want die bleef prima bij me), zelfs als ik niet begreep waarom.
Afbeelding
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Wat vervelend zeg, bizar dat mensen hun honden zo 'laten' rondrennen en niet eens excuus aanbieden.

Hier is het andersom. Er loopt een gemuilkorfde SPA (gelukkig, want ze had al een paar keer een hond gepakt) aan een lange lijn. Maar alsnog laat die eigenaar de hond overal op af rennen en klappen. Dat is ook niet echt gezellig ook al is die hond gemuilkorfd.
_Esmee
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

lucie schreef:arme Gimmick :blauwoog: met dit soort ervaringen wordt ze dalijk pas echt hondagressief....

maar met het schaamrood op mijn kaken volgt hier een bekentenis: (even voor alle duidelijkheid: ik ben dol op àlle honden en vond eigenlijk altijd alle hondjes lief en onschuldig) Toen ik net aan honden begon liet ik mijn hond ook gewoon naar andere honden gaan, die enkele keer dat ze dat wilde. Niet dat zij ooit gaten heeft gemaakt of ging buldozeren, maar niet iedereen was gediend van het bezoek van een MHxDH. Hoe vaak ik al niet op grote afstand te horen kreeg dat ik die k*t/k*nker/t*ringhond (en altijd in die bewoordingen) bij me moest houden.... Ik deed het dan wel maar begrijpen deed ik het niet. Inderdaad, want mijn hond deed toch niets :oeps: En ja, dat zei ik dan ook zo.
Pure naiviteit, in mijn geval dan. Ik zou echt nooit hebben bedacht dat die andere hond misschien wèl wat zou doen, of dat andere buurtende honden wèl gaatjes maken. Ik liep rustig in de hondenrijkste gebieden van Rotterdam en heb zelf nooit iets vervelends ervaren, dus dat het zo vaak en zo makkelijk fout kan gaan ben ik mij nooit bewust geweest.

In die zin kan ik dus wel begrip opbrengen voor zo'n reactie. Maar je hond gaatjes laten maken zonder zelfs maar een sorry, daar is natuurlijk geen enkel excuus voor. En aanlijnen deed ik ook altijd braaf als iemand dat vroeg (mijn hond was nooit uit zicht want die bleef prima bij me), zelfs als ik niet begreep waarom.
Dat snap ik prima, dat mensen daar niet bij stilstaan. Maar had je dat ook gedaan bij een gemuilkorfde, kort aangelijnde hond? En je schrijft zelf als dat je je hond wel bij je riep of aanlijnde als mensen dat vroegen, ook al begreep je niet waarom. Dat hoeft ook niet altijd, maar om zo'n simpel verzoek aan je laars te lappen en ter discussie te stellen, zelfs als iemand nog extra uitleg geeft over het waarom, dat is wel weer van een andere orde, vind ik.

Ik had het een paar dagen geleden ook in het bos: een klein opdringerig reutje dat heel geïnteresseerd was in mijn honden en steeds naderde en met ons meeliep, terwijl het baasje 300 meter verderop op een bankje zat. Ik had Amy, Tara en Amoz aan de lijn. Amy vindt het niet leuk als vreemde honden haar dan benaderen, maar die had ik naast mijn been gezet. Uiteindelijk kreeg ik het hondje niet weggejaagd en viel Amy uit omdat hij echt om haar heen ging cirkelen. Dat hoorde het baasje en toen deed hij wel een halfslachtige poging om zijn hond bij zich te roepen, maar hondje reageerde niet. Vervolgens snauwde Mila hem uiteindelijk weg en liepen we door, baasje stond ook maar eens op en liep verder. Nog geen minuut later draaide het hondje om en rende weer naar ons toe. :oeps: Daar begrijp ik dan ook echt helemaal niets van, zo'n baasje heeft al gezien dat mijn honden het niet leuk vinden, dat ik mijn best doe om zijn hondje bij Amy weg te houden, maar doet dus gewoon helemaal niets, niet aanlijnen, niet roepen... Hij ziet toch ook dat dat noch voor zijn hondje, noch voor mijn honden leuk is en dat ik ze ook niet echt voor mijn eigen plezier uit elkaar aan het houden ben?
Gimmick
Zeer actief

lucie schreef:arme Gimmick :blauwoog: met dit soort ervaringen wordt ze dalijk pas echt hondagressief....

En weet je dat vind ik niet eens een probleem.
Ik snap dat er veel (de meerderheid) vind dat alles samen moet kunnen spelen enzo. En dat ik een stafford heb is mijn probleem.
Maar je hond volledig uit het zicht door het bos laten rennen. Want die bc had Gimmick niet eens gezien. Baasje liep nl het bos uit en daarom.heb ik besloten de andere kant eruit te lopen en het punt waarop hij me ingehaald heeft was toch echt 500 a 600 meter verder.en 3x een ander pad in slaan.
En direct van achteren Gimmick pakken.

Echt, buurtende honden heb ik geen probleem mee. Nogmaals mijn stafford mijn keus mijn probleem.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Wat erg. En wat ontzettend asociaal. Arme Gimmick. Hoe is het met de gaatjes?
Misschien standaard zo'n werpstok meenemen. Daar kan je zo'n hond een watjekou mee geven dat-ie het in het vervolg wel uit zijn bolle kop laat om zo op andere honden af te vliegen.
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Nou, dat is dus gewoon echt irritant. Doe je zo je best met Gimmick, krijg je dit soort gezeik.

Dat veel mensen vinden dat alles maar met iedereen moet kunnen spelen snap ik ook wel, maar je hond overal heen laten razen en vooral uit je zicht laat gaan begrijp ik ook niet. Niet alleen met het risico dat ze anderen honden tegenkomen, maar wat dacht je van wild? Hier in ons bosje loopt (of liep) 1 reebokje. Ik heb dat arme beest dus eens uit het bos en zo door de weilanden zien vluchten met een hond in zijn kielzog. Ik vind dat dus ronduit asociaal. Ik ben in mijn wandeling toen de eigenaren niet tegen gekomen, anders had ik er zeker wat van gezegd.

Ik verlies Luna dus nooit uit het oog (oké, het wil wel eens voorkomen dat ze achter me loopt en trager de bocht om gaat dan ik doe), maar over het algemeen zorg ik er altijd voor dat ze in mijn zicht loopt. Ook scan ik altijd de omgeving op andere honden/mensen of kinderen die bang zijn enz). Bovendien mag Luna niet gaan struinen, je blijft maar lekker op het pad lopen, tenzij er een open stuk langs het pad ligt. Dit doet ze dan ook altijd netjes.
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

lieke schreef:Wat erg. En wat ontzettend asociaal. Arme Gimmick. Hoe is het met de gaatjes?
Misschien standaard zo'n werpstok meenemen. Daar kan je zo'n hond een watjekou mee geven dat-ie het in het vervolg wel uit zijn bolle kop laat om zo op andere honden af te vliegen.
Ze is weer alerter buiten en reageert weer op iedere hond die we tegen komen... :ugh:
Haar billen zijn wat gevoelig maar verder ziet het er rustig uit dus dat loopt wel los...

Nee ik vertik het om met stokken of wat dan ook te lopen.
Ik heb letterlijk mijn beide.handen nodig om met Gimmick bezig te zijn op de wandeling.
Veel interactie en samen vanalles ondernemen en gehoorzaamheidsoefeningen.
En daarnaast moet de beloning nog door haar muilkorf in haar bek belanden. :D
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik vind het ronduit asociaal. Dat het onder 'normale' honden gebeurt ontkom je niet aan maar de situaties die jij beschrijft zijn gewoon echt asociaal. Izzy mag nooit ver bij mij vandaan en dat doet ze eigenlijk ook nooit. Als ik aangelijnde honden zie in een losloopgebied doe ik bij Izzy ook even snel het lijntje erom. Maar Izzy kan ook af en toe de takkenteef uithangen dus misschien dat ik het daardoor ook wel heb geleerd, al heb ik het in het toen wij haar net hadden (toen was ze bijna 2) ook wel wat krampachtig gedaan waardoor ik het haar misschien wat aangeleerd heb.

Ik had het maandagavond, dochter naar dansles gebracht en even naar een losloopgebied waar we bijna nooit komen. Zeker in voor haar vreemde gebieden is Izzy hartstikke braaf. Komen er 2 mannen met allebei een hond aan, zij moeten Izzy op 3 poten hebben zien lopen en ineens neemt de veel te dikke labrador een sprint en gaat een beetje dominant/patserig aan Izzy staan te ruiken, Izzy snauwt de lab af en die lab duikt er bovenop. Uiteindelijk is het maar een akkefietje maar wel een akkefietje met mijn zieke hond die 20kg lichter is én hartstikke mank loopt. De man stond ernaast de naam van zijn hond te roepen en ik heb ze uit elkaar gebruld wat dus ook gelijk effect had gelukkig.

Ik hoop dat de gaatjes bij Gimmick goed genezen :ok:
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ohh irritant he...probeer je zo je best te doen om je hond netjes bij je te houden en te zorgen dat iedereen gewoon geen last heeft van jouw hond en veilig is..

ik heb de jaren dat ik met de argentijnen liep zoveel van dit soort situaties meegemaakt,zelfs als mijn honden niets terug deden en ik alleen maar zei dat ze geluk hadden dit bij de mijne te doen en dat een andere hond weleens heel anders kon reageren,kon ik verrot gescholden worden,waren mijn honden kutbeesten en trapte ze ze wel dood..pfff...

zo blij dat ik een eigen terrein heb en nóóit meer last hoef te hebben van al dat 'beschaafde volk' met hun onopgevoede bijtgrage honden.

en nóg...de zeldzame keren dat ik nu nog met mijn honden onder hondenvolk kom worden ze aangevallen en gebeten,en weer staan de eigenaren van die bijters met hun melige glimlachje verlekkerd ernaar te kijken...

ik vrees voor je dat het nog veel vaker gaat voorkomen,de mentaliteit van eigenaren van risicohonden mag veranderd worden,maar zó ook de mentaliteit van mensen zonder risicohonden,zou een hoop ellende schelen...

beterschap voor Gimmick :J:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Het is en blijft de reden dat ik echt niet ga korven, nu is mijn hond niet agressief, - zelfs eerder het tegenover gestelden,.... maar hij moet zichzelf kunnen verdedigen mocht het nodig zijn....... laatst een Stabij die het pad afholde en in zijn lip hing, die heb ik dan weggeslagen met de riem.... een zweep doet wonderen, maar stel dat t een koppeltje was geweest of een rottweiler, en de mazzel, ik zit niet op gevechten te wachten, maar als het dan toch moet dan maar een eerlijk gevecht- gewoon omdat mensen onverantwoordelijk zijn. zou ik een staff hebben dan zou ik ook korven denk ik.... maar ik zou wel iets meenemen om mijn hond te kunnen verdedigen dan, :U: het is niet anders maar t is gewoon nodig blijkbaar
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Bah wat vervelend zulke eigenaren.

Ik til overigens niks op, de aanracende hond waarbij ik mot verwacht krijgt een hijs nog voor hij schade kan aanrichten. Gelukkig maar weinig last van in de regio, maar op de eigenaar hoef je niet te rekenen...

Laatst nog met een galbak van een Drentse patrijsreu. Die was toen mijn man Hippo uit liet al op 'm gedoken. Nu kwam ik die vrouw met die hond weer tegen. Ze liep zo'n 100m voor mij, hond draaide om en kwam grommend op Hippo af, duss die hond heeft een welgemikte zaaier met de ballenwerper gehad. Oprotten met dat vervelende gedrag
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Heel irritant dit soort dingen. Tegenwoordig sta ik gewoon op scherp, als het nodig is grijp ik in.
Ik laat mijn wandelingen niet verzieken door andere. En als een hond er om vraagt kan deze een rotschop krijgen. Mijn honden hoeven niks op te lossen en ook optillen doe ik niet. Sowieso zou ik Droef niet zo even op kunnen tillen met zijn gewicht.

En als de baasjes niet normaal kunnen reageren trek ik mijn scheur wel open.

Toevallig heb ik vorige maand mensen leren kennen met standard bully's super leuke honden. Reu loopt gemuilkorfd los, die heeft al bewezen dat hij door het lint kan gaan als hij uitgedaagd wordt. Is toen met wat krasjes afgelopen maar ze nemen zelf alle verantwoording maar ze balen er wel van dat elke etter er maar op kan klappen nu zonder dat hij zich ook maar kan verdedigen.
Beide zijn super leuke honden en helemaal niet uit op vechten maar goed als ze gaan, gaan ze goed ook en de baasjes doen er alles aan om dat te voorkomen.
Ik heb ze via de hondenschool leren kennen en nu kwam ik er zondag achter dat ze een paar straten verderop wonen. Alleen ze lopen hier vrijwel nooit. Ze zoeken vaker de rust op zodat hun honden niet lastig gevallen worden of mensen gillend weg rennen.
Ze waren dus ook verbaasd hoe gemoedelijk het er hier aan toe gaat en niemand voor Droef weg loopt, en hoe relaxed ik eigenlijk loop met Droef.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”