Gimmick loopt altijd met een korf om buiten.
Ik wil absoluut niet de verantwoordelijkheid hebben dat als er een jolige jonge hond komt buurten dat Gimmick uit wat voor reflex dan ook die hond grijpt.
De korf geeft haar ook veel rust. Waardoor ze meer en meer gaat snuffelen.
Nu merk ik hier in de omgeving dat mensen nu hun honden maar gewoon op haar af laten knallen.
Eergisteren nog komt er uit het niets een zwarte hond aan gevlogen luid blaffend en enorm grote houding.
Gimmick in een reflex over mijn schouder geslingerd (waar we ondertussen erg handig in geworden zijn) en die hond weg gebruld wat niet echt indruk maakte maar met een flinke schopbeweging richting hond droop hij eindelijk af.
Nergens een baas te vinden. Uiteindelijk een 10tal minuten verder kwam ik baas en hond weer tegen.
Wederom hetzelfde gedoe. Waarop ik de beste meneer gezegd heb zijn hond bij zich te houden.
Volgens hem was dat niet noodzakelijk wijzend op de muilkorf. En ik moest Gimmick dus maar gewoon op de grond laten lopen.
Nou ja de daaropvolgende discussie zal ik niet herhalen want die was niet van de lucht.
Vanavond uit het niets hangt er een border collie in Gimmick haar billen. Ik heb m echt niet aan horen of zien komen.
Resultaat, Gimmick over de zeik, en 2 gaten in haar billen.
En de baas? Nergens te vinden.
Uiteindelijk omdat ik een flinke tirade afstak tegen dat kreng komt er een vrouw aan rennen... "waar is mijn hond?"
Nou die rent ergens als een dolle door het bos honden te bijten.
De enige reactie was "oh sorry..."
En weg was ze...
Ik snap het echt niet...
Kwam haar de 2e ronde met gentle en taxi tegen. Maar toen ze me zag draaide ze snel de andere kant op en sloeg een zijpad in.
Ik neem met alle liefde mijn verantwoordelijkheid voor mijn "killer" maar het lijkt ook een vrijbrief voor andere eigenaren om hun honden op Gimmick af te laten vliegen...